KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dag heren (een eventuele dames), lees al een tijdje mee, heb vandaag een (2e hands) GT laten reserveren. Volgende week proefrit maar verder geen haast, rij toch niet met dit weer.
Maar wel handig om hier wat bevindingen op te pikken of te delen. :t
 
Dag heren (een eventuele dames), lees al een tijdje mee, heb vandaag een (2e hands) GT laten reserveren. Volgende week proefrit maar verder geen haast, rij toch niet met dit weer.
Maar wel handig om hier wat bevindingen op te pikken of te delen. :t
Succes alvast met je aankoop.. 😉
Eenmaal erop gereden te hebben ben je direct verkocht.. 👍
 
Ziet er inderdaad gelikt uit op de GT, heeft hij E-keur ?
Waar koop je deze ?
22D065BD-CF2B-490B-9726-381220F40386.jpeg
 

Succes alvast met je aankoop.. 😉
Eenmaal erop gereden te hebben ben je direct verkocht.. 👍

Ja dank je. Ik weet hoe het rijdt (een GT), in 2016 een week gehuurd en de Alpen/Dolomieten mee gereden, sindsdien staat die op mn lijst als opvolger. Na met een Adventure S en een superduke R proef gereden te hebben staat de GT nog steeds bovenaan :P
 
Die wilde ik eigenlijk ook bestellen maar uiteindelijk toch maar voor originele koffers gekozen
Kost een paar cent maar dan heb je ook wat
 
Die wilde ik eigenlijk ook bestellen maar uiteindelijk toch maar voor originele koffers gekozen
Kost een paar cent maar dan heb je ook wat
Zo denk ik er normaal ook over maar uit ervaring weet ik dat ik ze eigen maar een keer of 3 gebruik per jaar.. en die sw motech zijn lekker smal..
 
Zo denk ik er normaal ook over maar uit ervaring weet ik dat ik ze eigen maar een keer of 3 gebruik per jaar.. en die sw motech zijn lekker smal..

Niet persé met de zadel tassen, wel met sw-motech, meerdere tanktassen van, mooi spul :t
Voordeel is wel dat je ze met een volgende fiets weer kunt gebruiken.
 
Weet iemand of de handvaten van de adventureS/gt 2019/sdr2018 passen op een GT 2017 ??
ik vindt de handvaten namelijk aan de smalle kant, die van de genoemde modellen zijn net ff breder, en lopen aan het uiteinde minder rond omhoog.
 
Weet iemand of de handvaten van de adventureS/gt 2019/sdr2018 passen op een GT 2017 ??
ik vindt de handvaten namelijk aan de smalle kant, die van de genoemde modellen zijn net ff breder, en lopen aan het uiteinde minder rond omhoog.
Dat zou ik ook wel willen weten.

De koffers trouwens zijn iig niet sw motech, maar iets anders. Naam ontglipt me even maar dacht dat het portugees was.
 
Zo denk ik er normaal ook over maar uit ervaring weet ik dat ik ze eigen maar een keer of 3 gebruik per jaar.. en die sw motech zijn lekker smal..
Ik gebruik ze helaas ook te weinig maar vind het wel makkelijk dat ze afsluitbaar zijn en het past ook mooi op de motor
Denk ook dat bij eventuele verkoop het net wat makkelijker verkoopt met kofferset
 
Ik gebruik ze helaas ook te weinig maar vind het wel makkelijk dat ze afsluitbaar zijn en het past ook mooi op de motor
Denk ook dat bij eventuele verkoop het net wat makkelijker verkoopt met kofferset
Ik kreeg ze er gratis bij, maar ben er ook heel blij mee.
Heb van een ander merk nog een big ass topkoffer erbij voor vakanties en TT Assen bezoek e.d. :)
 
Allemaal de beste wensen..
Is er hier iemand die van achtertandwiel heeft aangepast van een 38 naar een 40?
Heb dit bij vorige motoren vaak gedaan met positief resultaat. Lees op buitenlandse forums er ook veel positiefs over.
En het originele filter vervangen door een sportfilter? En zo ja welk merk? Heb met K&N goede ervaring maar lees over DNA ook goede verhalen.
 
Allemaal de beste wensen..
Is er hier iemand die van achtertandwiel heeft aangepast van een 38 naar een 40?
Heb dit bij vorige motoren vaak gedaan met positief resultaat. Lees op buitenlandse forums er ook veel positiefs over.
En het originele filter vervangen door een sportfilter? En zo ja welk merk? Heb met K&N goede ervaring maar lees over DNA ook goede verhalen.

beste wensen allemaal :W

wat zit er qua voortandwiel op eigenlijk, 17 toch?
mn huidige motor (Tuono) zit op 15/40, bij aflevering nieuw zat er 16 onder en kreeg je 15 erbij. daardoor pakt de motor veel lekkerder op bij lagere toeren (logisch ook) en topsnelheid gebruikt je toch niet/zelden.

mogelijk is het zelf nog een optie om 16 voor te kiezen, of vliegen we er dan vanaf omdat het te snel gaat :P
 
beste wensen allemaal :W

wat zit er qua voortandwiel op eigenlijk, 17 toch?
mn huidige motor (Tuono) zit op 15/40, bij aflevering nieuw zat er 16 onder en kreeg je 15 erbij. daardoor pakt de motor veel lekkerder op bij lagere toeren (logisch ook) en topsnelheid gebruikt je toch niet/zelden.

mogelijk is het zelf nog een optie om 16 voor te kiezen, of vliegen we er dan vanaf omdat het te snel gaat :P
Voor zit er een 17 op en achter een 38.
1 tand voor minder staat gelijk aan 3 achter groter.
Als je kijkt op gearingcommander.com kun je zien wat het goed met verschillende verhoudingen..
 

Bijlagen

  • 652A5CAD-9C2A-44CB-ADB0-F33147E5DE0A.jpeg
    652A5CAD-9C2A-44CB-ADB0-F33147E5DE0A.jpeg
    149,7 KB · Weergaven: 18
Liever achter groter dan voor kleiner, is beter voor je ketting omdat de buiging voor dan niet kleiner wordt.

Zou je met een groter tandwiel achter een langere ketting nodig hebben trouwens? Of is het verschil zo klein dat het ook lukt met de originele ketting?
 
Liever achter groter dan voor kleiner, is beter voor je ketting omdat de buiging voor dan niet kleiner wordt.

Zou je met een groter tandwiel achter een langere ketting nodig hebben trouwens? Of is het verschil zo klein dat het ook lukt met de originele ketting?
Je hebt geen andere ketting nodig..
Lees alleen maar positieve verhalen..
motor pakt nog beter op vooral in se hogere versnellingen en kunt sneller in de 6 rijden..
Trekt hem strakker de bocht uit.. 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan