KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Flik-flakken gaat makkelijker, dat was juist de reden dat ik het gedaan hebt, kom van een Tuono Factory Gen2 af en die was een stuk speelser.

Onderstuur heb ik nul last van, loopt niet wijd.

Hij zal wat stabiliteit op hoge snelheid inleveren door het doorsteken van de vork en kan dan altijd de +bagage stand er vanaf halen zodat hij achter wat zakt maar dat nog niet kunnen testen, volgende week 6 dagen Zwartewoud.....:]

Stuur in de voorste stand had ik gelijk bij aflevering laten doen en weet dus niet hoe dat standaard rijdt.

En alles stap voor stap veranderen zodat je weet wat werkt en wat niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: msxx
Ik draaide mn stuur in voorste stand achteruit, om lager te komen en nog meer een sporthouding aan te nemen.

Staat nu echter weer gewoon kort en hoog, vork nog steeds iets doorgestoken, geen onderstuur. Heb genoeg vertrouwen in de voorzijde. Flikflak is sowieso gewoon kwestie van iets meer input.
 
Sinds de veringupdate vind ik ook met alles verder standaard dat ie echt totaal geen onderstuur heeft.
 
Sinds de veringupdate vind ik ook met alles verder standaard dat ie echt totaal geen onderstuur heeft.

Soortgelijke discussie op een ander forum. Een percentage heeft er last van, het overgrote deel kijkt vreemd op. Onderstaand mijn zienswijze hierop:

It becomes an issue when you want to throtlle out of a corner. Most people I know won't ever have those issues because they tend to get on the power rather while exiting a corner.
My ridingstyle is part of the problem, trailbraking into a corner and progressively opening up the brakes and at the same time make it stable due to opening up the gas.... looking for an exit of a corner... and when I spot it I open up the gas progressively, as hard as is allowed by the bike. And there is your problem, the bike is holding me back on both TC and via understeer.

You can state that people who can live with the TC settings of the GT won't have the understeer issue either. (=90% of the owners???)

Therefore: If you don't recognize the issue, great news for you! But the issue is there...
 
Nja, ik rijd op de openbare weg met genoeg marge. Hier in de bergen is het asfalt ook niet goed genoeg om zoveel risico te nemen. Dergelijke issues zou ik misschien op het circuit ondervinden.
 
Ik draaide mn stuur in voorste stand achteruit, om lager te komen en nog meer een sporthouding aan te nemen.

Staat nu echter weer gewoon kort en hoog, vork nog steeds iets doorgestoken, geen onderstuur. Heb genoeg vertrouwen in de voorzijde. Flikflak is sowieso gewoon kwestie van iets meer input.

Ik kreeg last/kramp aan de binnenkant van de muis van mijn duim door de hoek van het stuur, na het naar voren draaien was dit weg.
 
Ben dit weekend met @Biker zero76 in de Vogezen en Elzas. Wat een verschil die nieuwe vering. Ik doe juist trailbraken en heb geen last van wijd lopen. Heb wel mijn voorvork doorgestoken en mijn achterband is 50 IPV 55. Geen TC die ingrijpt en super strakke lijnen. Zelfs op comfort stand kan ik echt knallen, alleen beweegt de motor dan natuurlijk meer.

Mogelijk ben ik gisteren een Belgische collega van hier tegengekomen? Je reed met koffers en een GoPro achter op, 1 van je maten (die echt goed kunnen sturen!) met een Cagiva Raptor (ik was die Nederlander die mee de berg op knalde). Was bij Belfort in de buurt als ik me niet vergis
 
Ben dit weekend met @Biker zero76 in de Vogezen en Elzas. Wat een verschil die nieuwe vering. Ik doe juist trailbraken en heb geen last van wijd lopen. Heb wel mijn voorvork doorgestoken en mijn achterband is 50 IPV 55. Geen TC die ingrijpt en super strakke lijnen. Zelfs op comfort stand kan ik echt knallen, alleen beweegt de motor dan natuurlijk meer.

Mogelijk ben ik gisteren een Belgische collega van hier tegengekomen? Je reed met koffers en een GoPro achter op, 1 van je maten (die echt goed kunnen sturen!) met een Cagiva Raptor (ik was die Nederlander die mee de berg op knalde). Was bij Belfort in de buurt als ik me niet vergis
Kun je met die 50 achterband nog wel hoge powerwheelies in z'n 3 trekken met MTC aan? Sinds de veringupdate lukt het mij niet meer :/
 
Vind het wel bijzonder dat ik dat pas heb sinds de veringupdate. Toen ik alleen de motorupdate had was dat nog niet zo en trok ie nog steeds makkelijk wheelies.
 
Ik heb nog nooit een achterwiel gebalanceerd, nog nooit iets van gemerkt.
Dat kan.
Ik heb zelfs klanten die het niet merken als ze met minder dan 0,8 Bar in hun banden rondrijden (i.p.v. de aanbevolen 2.9Bar).

Maar hoe controleer je de band dan op onrondheid? Dat kan hier namelijk best het probleem veroorzaken.
 
1400557


Nockalmstrasse paar keer heen en weer 😂
 
Is een update eigenlijk helemaal gratis of betaal je wel uurloon
Op de Facebookpagina van ktm staat namelijk dat je het gratis kunt laten doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan