KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Dolomieten... zet uw vering maar niet té hard,
Staat van 't wegdek is niet het beste van Europa.
(Maar wel prachtige streek, lekkere grappa & pizza🤪
Klopt, maar dat geldt ook voor een heleboel andere landen die niet toevallig Nederland heten 😂

Ik rijd op de openbare weg eigenlijk meer met de vering in Street dan in Sport, vooral in het buitenland. Vind het stiekem eigenlijk altijd wel mooi om zo hard mogelijk over een hobbelweg te blazen :P
Komt die MX-training ook nog van pas :+
 
De mijne komt daar ook vandaan. Veendam had eentje in pre-order met mijn naam erop, maar dat schijnt allemaal onder voorbehoud te zijn bij KTM. Duitsland, Oostenrijk en VS gaan voor met hun bestellingen. Na flink wat bellen kon mijn dealer er nog eentje in Wormerveer los krijgen.
 
De mijne komt daar ook vandaan. Veendam had eentje in pre-order met mijn naam erop, maar dat schijnt allemaal onder voorbehoud te zijn bij KTM. Duitsland, Oostenrijk en VS gaan voor met hun bestellingen. Na flink wat bellen kon mijn dealer er nog eentje in Wormerveer los krijgen.
Ze hadden hem op voorraad. Hij kon binnen 2 weken na de order worden geleverd. Alleen een aantal extra onderdelen die bij KTM vandaan moeten komen zijn nog een probleem: uitlaat, powerpart zadels, kofferset. De eerste 2 zijn een luxe probleem ;). I.p.v. de kofferset kreeg ik een Topkoffer te leen!
 
Ja, had ktm die koffer nog iets verder naar achter gezet, had er een extra wieltje onder gemoeten...
Ik heb 't zo opgelost, eigen inox rekje ontworpen, laten laseren en plooien, waarmee de koffer mooi op het zadel aansluit.
Rekje is ook te koop voor de liefhebbers ;-), maar de standaard versie zal zeker makkelijker wheelieën.

p6pb15799832.jpg

p6pb15799828.jpg

p6pb15799833.jpg
 
Lol, BMW staat het niet toe om tegelijkertijd KTM dealer te zijn? Of ligt het ergens anders aan?
Wat ik er van begrijp is dat BMW vooral exclusief dealers wil. Als het contract dan afloopt van de bestaande niet exclusief dealers, zal BMW geen aantrekkelijke verlenging aanbieden of wellicht helemaal geen contract meer aanbieden. Dat is wat er een paar jaar geleden met motoport Hillegom gebeurde. Bovendien schijnt er een nieuwe BMW dealer in Alkmaar te komen.
 
Ja, had ktm die koffer nog iets verder naar achter gezet, had er een extra wieltje onder gemoeten...
Ik heb 't zo opgelost, eigen inox rekje ontworpen, laten laseren en plooien, waarmee de koffer mooi op het zadel aansluit.
Rekje is ook te koop voor de liefhebbers ;-), maar de standaard versie zal zeker makkelijker wheelieën.

p6pb15799832.jpg

p6pb15799828.jpg

p6pb15799833.jpg
Iets zegt me dat jij wel vaker met bepaalde software dingen ontwerpt ;)
 
Wat ik er van begrijp is dat BMW vooral exclusief dealers wil. Als het contract dan afloopt van de bestaande niet exclusief dealers, zal BMW geen aantrekkelijke verlenging aanbieden of wellicht helemaal geen contract meer aanbieden. Dat is wat er een paar jaar geleden met motoport Hillegom gebeurde. Bovendien schijnt er een nieuwe BMW dealer in Alkmaar te komen.
Tsja, van al die BMW-rijders die de afgelopen jaren op KTM overstappen worden ze toch een beetje zenuwachtig denk ik ;)
 
Wat ik er van begrijp is dat BMW vooral exclusief dealers wil. Als het contract dan afloopt van de bestaande niet exclusief dealers, zal BMW geen aantrekkelijke verlenging aanbieden of wellicht helemaal geen contract meer aanbieden. Dat is wat er een paar jaar geleden met motoport Hillegom gebeurde. Bovendien schijnt er een nieuwe BMW dealer in Alkmaar te komen.
Klopt.
Alleen is die desbetreffende BMW-dealer een BMW-autodealer, en gaat hij er motorfietsen bij doen in een apartehal die er naast komt te staan.
 
Voor degenen die het leuk vinden.. Tijdje terug ben ik met een maat naar Picos de Europa geweest (hij op die nieuwe Beierse Toerbuffel:)). Ik heb alles in 360 gefilmd, het eerste deel van de video heb ik zojuist geupload. Ik ben nog een beetje aan het zoeken met de bewerkingssoftware, dus het is geen topproductie, maar in denk dat de beelden zelf dat meer dan goed maken:
Picos de Europa in 360 VR
 
Voor degenen die het leuk vinden.. Tijdje terug ben ik met een maat naar Picos de Europa geweest (hij op die nieuwe Beierse Toerbuffel:)). Ik heb alles in 360 gefilmd, het eerste deel van de video heb ik zojuist geupload. Ik ben nog een beetje aan het zoeken met de bewerkingssoftware, dus het is geen topproductie, maar in denk dat de beelden zelf dat meer dan goed maken:
Picos de Europa in 360 VR
Zou 'm graag zien, maar ondanks m'n glasvezel internet blijft het pixels tellen.
Zie jij 'm zelf wel in HD kwaliteit?
Heb je 'm ook wel in HD geupload?
 
Overigens, blijkbaar zorgt de katalysator ervoor dat er al heel veel herrie gedempt wordt. Met of zonder dB-killer erin maakt dus niet gigantisch veel verschil. Volgens mij is dit nog steeds bijna legaal.

 
Zou 'm graag zien, maar ondanks m'n glasvezel internet blijft het pixels tellen.
Zie jij 'm zelf wel in HD kwaliteit?
Heb je 'm ook wel in HD geupload?

Het is in 4k geschoten en geupload (omdat het in 360 graden is is dat dus niet hetzelfde als bij 16:9, maar het zou gewoon scherp moeten zijn.
 
Toch Loopt ze net wat beter zo, en geluid voor mij precies goed zonder (db) :t Heb nog de versie zonder klep .
Met arrow vondt ik te net veel herrie
 
dBkiller is trouwens ingekort en zit er weer in. Heb 'm ook rondom afgeschuurd zodat ie er makkelijk in en uit kan. Zul je altijd zien bij het kleiner schuren. 4 keer schuren en meten, past niet... en dan ineens is ie veel te klein. Maarja, hij zit met het boutje (met loctite) goed vast. Na een testritje ook nog steeds :P
Overigens vind ik dat ie nu wel zat herrie maakt, katalysator hoeft er van mij niet uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan