KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Exact de ervaring van die maat van mij na zijn overstap van 2017 model, hij baalt ervan, hij heeft last van zijn rechter pols en moet deze nu veel meer gebruiken om bij te remmen....
Zal nu sneller moeten terug schakelen, wat in principe ook sneller kan met de down-shifter.
Je kan nu ook lager in toeren gaan, dat is dan wel plus. Vindt ook de voorvork beter dan op de '18.
Al bij al, blijft reuze pretmachine :)
 
Zal nu sneller moeten terug schakelen, wat in principe ook sneller kan met de down-shifter.
Je kan nu ook lager in toeren gaan, dat is dan wel plus. Vindt ook de voorvork beter dan op de '18.
Al bij al, blijft reuze pretmachine :)
Lager in toeren kunnen gaan ?
Ik kon de vorige zowat tot 2500 toeren afknijpen en dat is bij deze ook.
Beide met fuel dongels erin trouwens, dus dat scheelt iets bij erg lage toeren.
De nieuwe rij ik trouwens wel veel makkelijker hoger in toeren.
De werking van de voorvork ervaar ik als hetzelfde als bij de vorige ( bij dezelfde instellingen uiteraard)
Wat ik wèl erg duidelijk merk aan de voorkant is: meer grip !
Dat is erg duidelijk te wijten aan de banden:
Die Conti,s sport attack hebben ècht een megagrip.
Maar ze moeten goed warm zijn, en dat was zaterdag overduidelijk te merken:
Was ongeveer 24 graden, lekker aan het gassen en bakken met grip.
Een werkelijk onverzettelijk gevoel aan de voorkant, en toch lekker handelbaar.
Erg goed tevreden met deze machine👍
 
Lager in toeren kunnen gaan ?
Ik kon de vorige zowat tot 2500 toeren afknijpen en dat is bij deze ook.
Beide met fuel dongels erin trouwens, dus dat scheelt iets bij erg lage toeren.
De nieuwe rij ik trouwens wel veel makkelijker hoger in toeren.
De werking van de voorvork ervaar ik als hetzelfde als bij de vorige ( bij dezelfde instellingen uiteraard)
Wat ik wèl erg duidelijk merk aan de voorkant is: meer grip !
Dat is erg duidelijk te wijten aan de banden:
Die Conti,s sport attack hebben ècht een megagrip.
Maar ze moeten goed warm zijn, en dat was zaterdag overduidelijk te merken:
Was ongeveer 24 graden, lekker aan het gassen en bakken met grip.
Een werkelijk onverzettelijk gevoel aan de voorkant, en toch lekker handelbaar.
Erg goed tevreden met deze machine👍
De 18 trilde zowat uit elkaar bij 115-120 in 6, het ging wel maar niet van harte. de nieuwe doet dit nu al gemakkelijk, en hij is nog niet los.
Ik heb meest van de tijd ook met Conti's gereden op de 18 dus ik weet hoe ze aanvoelen. Het verschil in voorvork : als er in heel snel genomen lange bochten plots 'n richel zat, dan durfde de 18 de voorvork naar binnen te laten vallen, de nieuwe verteerd dit blijkbaar beter. Ik heb afgelopen weekend dezelfde bocht op de zelfde manier genomen met beide motors en ik ervaarde verschil. Ik heb nooit geen klachten gehad over grip aan de voorkant bij de 18 maar het voelt anders( beter) bij de nieuwe. Is mijn persoonlijke ervaring eh.
Als de conti sport attack's versleten zijn ben ik wel geneigd om terug de conti road attack's te leggen. Gevoelsmatig geven ze dezelfde handling,
maar de road's warmen veel sneller op, ook onder slechte omstandigheden. ( en als ze echt heel warm zijn laten ze mooie zwarte strepen achter in snelle bochten haha }) )
En ja, natuurlijk ook wel heel tevreden hoor.
 
De 18 trilde zowat uit elkaar bij 115-120 in 6, het ging wel maar niet van harte. de nieuwe doet dit nu al gemakkelijk, en hij is nog niet los.
Ik heb meest van de tijd ook met Conti's gereden op de 18 dus ik weet hoe ze aanvoelen. Het verschil in voorvork : als er in heel snel genomen lange bochten plots 'n richel zat, dan durfde de 18 de voorvork naar binnen te laten vallen, de nieuwe verteerd dit blijkbaar beter. Ik heb afgelopen weekend dezelfde bocht op de zelfde manier genomen met beide motors en ik ervaarde verschil. Ik heb nooit geen klachten gehad over grip aan de voorkant bij de 18 maar het voelt anders( beter) bij de nieuwe. Is mijn persoonlijke ervaring eh.
Als de conti sport attack's versleten zijn ben ik wel geneigd om terug de conti road attack's te leggen. Gevoelsmatig geven ze dezelfde handling,
maar de road's warmen veel sneller op, ook onder slechte omstandigheden. ( en als ze echt heel warm zijn laten ze mooie zwarte strepen achter in snelle bochten haha }) )
En ja, natuurlijk ook wel heel tevreden hoor.
Duidelijke verschillen van wat de een ervaart met het 2018 model en wat een ander persoon ervaart met de 2018 dus;
Mijn 2018 model kon ik met gemaak 120 rijden in 6.
Er trilde geen spiegel, geen rempotje, navigatiesysteem….niks.
De 2023 moet ik echt naar 5 anders is het bijna niet te doen.
Het nieuwe model voelt duidelijk beter bij meer toeren.
Is ook een stuk gladder en makkelijker tussen de 6000 en 10.000 toeren.( ook op ruime binnenwegen )
Maar iedereen ervaart dingen op zijn eigen manier natuurlijk.
Het is ook vaak;
WiL je echt iets merken, of valt iets spontaan op ?
Overigens veel plezier met je nieuwe 👍
 
Mijn 2017 met dongels loopt meestal al mooi rond bij 80Km in z'n 6.

Het wisselt trouwens, de ene keer rij je makkelijk laag in toeren in 6 en dan stop je om een bakkie koffie te doen en loopt hij weer wat bokkeriger en moet je terug naar 5, heeft een maat met hetzelfde 2017 model ook.

Je leest idd. veel verschillen.
 
Laatst bewerkt:
Gister trotse eigenaar geworden van een witte '21 Superduke GT met slechts 4000km's op de klok.

Onderstaande kentekenplaathouder zit gemonteerd, maar dit moet mooier kunnen. Ik vind dat deze ook teveel voor het achterlicht zit.

Welke oplossing hebben jullie? Het moet wel mogelijk blijven om koffers te monteren.

Ik zal z.s.m. even wat fotos maken en hier posten :)
1713439099310.png
 
Gister trotse eigenaar geworden van een witte '21 Superduke GT met slechts 4000km's op de klok.

Onderstaande kentekenplaathouder zit gemonteerd, maar dit moet mooier kunnen. Ik vind dat deze ook teveel voor het achterlicht zit.

Welke oplossing hebben jullie? Het moet wel mogelijk blijven om koffers te monteren.

Ik zal z.s.m. even wat fotos maken en hier posten :)
Bekijk bijlage 1997328

Gek lipje idd.

Heb zelf deze volgens mij van MPartz.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240418_151824_Gallery.jpg
    Screenshot_20240418_151824_Gallery.jpg
    583,7 KB · Weergaven: 0
Gister trotse eigenaar geworden van een witte '21 Superduke GT met slechts 4000km's op de klok.

Onderstaande kentekenplaathouder zit gemonteerd, maar dit moet mooier kunnen. Ik vind dat deze ook teveel voor het achterlicht zit.

Welke oplossing hebben jullie? Het moet wel mogelijk blijven om koffers te monteren.

Ik zal z.s.m. even wat fotos maken en hier posten :)
Bekijk bijlage 1997328
Moet idd. Strakker/korter kunnen.
Die heeft R&G ook.
En dan passen de koffers ook nog !
 
Gister trotse eigenaar geworden van een witte '21 Superduke GT met slechts 4000km's op de klok.

Onderstaande kentekenplaathouder zit gemonteerd, maar dit moet mooier kunnen. Ik vind dat deze ook teveel voor het achterlicht zit.

Welke oplossing hebben jullie? Het moet wel mogelijk blijven om koffers te monteren.

Ik zal z.s.m. even wat fotos maken en hier posten :)
Bekijk bijlage 1997328
1000031935.jpg



Heb ook eentje van R&G, maar dan wat kleiner/korter.
Originele knippers en koffers passen nog met deze en je rug wordt niet nat :)

(moet m'n motor ook weer eens poetsen :D )
 
Vanaf de 2022 versie is de WP APEX vering met een ander algoritme.
Ik vind ook dat mijn 2018 model niet heel fijn reageert wanneer je sportief door een bocht gaat en er zit ineens een hobbel of kuil in het asfalt. Daar wordt de motor zeer onrustig van. Eén keer ben ik daardoor zelfs een klein stukje door het gras gegaan net naast de weg (in de Dolomieten), wat gelukkig goed ging maar had veel erger af kunnen lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan