KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Iemand van jullie ervaring met een andere tandwiel verhouding, in de SDR ?
Ik wil achter namelijk naar 40 tanden ( ipv 38 ) en dan een langere ketting , zodat het achterwiel zover als mogelijk naar achter te stellen.
 
Ik met 16 voor , rijdt pittiger maar schakelt te veel vindt ik ,123 de 6 is dan wel weer te gebruiken
 
Laatst bewerkt:
Wiel draait mee met de excenter, dus die stel je ook naar achter. Anders zou je kettingwiel uit het midden van je wiel lopen na het verstellen van de ketting.
 
Iemand van jullie ervaring met een andere tandwiel verhouding, in de SDR ?
Ik wil achter namelijk naar 40 tanden ( ipv 38 ) en dan een langere ketting , zodat het achterwiel zover als mogelijk naar achter te stellen.


Dan moet je juist een kleiner tandwiel monteren om het achterwiel verder naar achter te plaatsen.
 
Waarom zou je de wielbasis langer willen maken?

Ik meen me ergens een tekst van @Jermo te herinneren in het 990 topic, dat hij juist de wielbasis zo kort mogelijk heeft gemaakt waardoor zijn 990 beter is gaan sturen. Ik heb dat met mijn 990 ook gedaan, zo kort mogelijk door de spanners om te draaien, de 990 stuurde daardoor super fijn.
Welk verschil er is kwa sturen met de kortste en langste wielbasis weet ik niet. Over het algemeen gaat een motor met een langere wielbasis minder strak sturen, of zit ik dan helemaal naast :?
 
Effe wat anders...... ik heb een kleine beschadiging in het glas van de display.
Weet iemand hoe dit er is uit te poetsen ????? Commandant cleaner ????
 
Achteraf gelul van mij natuurlijk |( maar ik heb er direct na aankoop een screensaver op geplakt net als bij je telefoon (ik tenminste).

Wat je misschien kan proberen is met een plastic polish het krasje er uit proberen te polijsten. Ik heb met dat plastic polish goedje een kras(je) uit een koplampglas van een auto gepolijst. Het is wel een klusje waar je de tijd voor moet nemen niet omdat het moeilijk is maar je neemt heeeel weinig materiaal af.

Een ouderwetse manier is met een beetje tandpasta, staat vast nog wel ergens in huis, denk ik _O-
 
Commandant is hier totaal niet voor geschikt en kun je beter laten staan.

Plastic polish of ander polijstmiddel voor (auto) lak is hier beter voor geschikt maar als de kras te diep is krijg je die er sowieso niet uit.

Die display van de 2017+ vind ik sowieso heel gevoelig voor beschadigingen en binnen no-time zitten er al swirl marks op. Ik heb er eventueel wel de spullen voor om je te helpen maar zonder garanties.
 
**Tip**

Ga met de hand polijsten, niet met een machine. Als de polish te warm/droog wordt ben je verder van huis en heb je een waas in het kunststof.
Het duurt dan voor je gevoel een eeuwigheid, maar is wel het veiligst.
 
Commandant is hier totaal niet voor geschikt en kun je beter laten staan.

Plastic polish of ander polijstmiddel voor (auto) lak is hier beter voor geschikt maar als de kras te diep is krijg je die er sowieso niet uit.

Die display van de 2017+ vind ik sowieso heel gevoelig voor beschadigingen en binnen no-time zitten er al swirl marks op. Ik heb er eventueel wel de spullen voor om je te helpen maar zonder garanties.

Dank voor je aanbod...... ik zie dat je woonachtig bent in Zuid- Holland..... ik ook !
Stuur je wel een PB
 
Achteraf gelul van mij natuurlijk |( maar ik heb er direct na aankoop een screensaver op geplakt net als bij je telefoon (ik tenminste).

Wat je misschien kan proberen is met een plastic polish het krasje er uit proberen te polijsten. Ik heb met dat plastic polish goedje een kras(je) uit een koplampglas van een auto gepolijst. Het is wel een klusje waar je de tijd voor moet nemen niet omdat het moeilijk is maar je neemt heeeel weinig materiaal af.

Een ouderwetse manier is met een beetje tandpasta, staat vast nog wel ergens in huis, denk ik _O-
Toevallig een linkje waar je deze vandaan hebt?
 
vindt ik altijd zo,n gedoe iets erop plakken ,zelfde als op telefoon , of bankstel in de plastic ...

Gewoon gebruiken zoals bedoelt is , en ervan genieten Zuinig zijn we er toch op !
 
Ik heb deze er op zitten.

Het plakken valt erg mee, vind ik :+

Klein beetje zeepsop op de display spuiten, schuiven tot ie goed zit, meeste zeepsop met meegeleverd plastic plaatje wegdrukken en dus ook de lucht belletjes. Dan een dagje laten drogen en dan zit ie er zo strak op dat je niet eens ziet dat er screen protector op zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan