KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Yep ook gedaan
Ze zijn gelijmd dus verwarmen en voorzichtig eraf halen
Bij mij zat er zand tussen de reflector en het spatbord dus opletten voor beschadiging.
 
Laatst bewerkt:
Gistermiddag de motor naar de dealer gebracht voor de Akra-map en er waren nog 3 updates.
Akra-map en de 1e update gingen prima. De 2e update iets minder, de motor schakelt na zoveel tijd zichzelf uit, midden in de 2e update.

Nu is de motor dood |(en reageert helemaal nergens meer op, dus hij staat nog steeds bij de dealer.

Ik hoop niet dat het zo'n traject gaat worden als bij Large want dan staat ie er ook nog wel een paar maanden :(
 
Gistermiddag de motor naar de dealer gebracht voor de Akra-map en er waren nog 3 updates.
Akra-map en de 1e update gingen prima. De 2e update iets minder, de motor schakelt na zoveel tijd zichzelf uit, midden in de 2e update.

Nu is de motor dood |(en reageert helemaal nergens meer op, dus hij staat nog steeds bij de dealer.

Ik hoop niet dat het zo'n traject gaat worden als bij Large want dan staat ie er ook nog wel een paar maanden :(

Das balen, hoop dat het snel opgelost wordt.

Hoe weet je trouwens of je n software update nodig hebt voor in mijn geval 2015 bj?
 
Ik hoop ook dat het opgelost wordt, maar de ervaring van Large blijven een beetje in mijn hoofd rond malen.

Wanneer er een update beschikbaar is? ik zou het niet weten.
In mijn geval moest ie naar de dealer voor de akra-map en dus aan de laptop en gaf het programma aan dat er verschillende updates beschikbaar waren.
Ik breng de motor sowieso eens in het jaar naar de dealer dus dan zie ik het wel :+
 
Als trouwe lezer van dit topic vandaag toch maar een post om de reacties hier in de winter niet tot een nulpunt te laten zakken.

Om de motor weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen heb ik morgen een afspraak bij hk suspension, heb ik al een nieuwe voorband liggen (pilot power rs), w20 vorkolie voor de stuurdemper modificatie en heb ik een rechter stuur overgenomen van speedydaan.

Voor volgende maand dan een afspraak maken voor de beurt en de garantiegevallen en daarna zou die weer even een seizoen mee moeten kunnen.

Ik zat er over na te denken om de voorvork een stukje verder door te laten steken maar ben benieuwd hoe dit bij jullie bevalt ?
 
Als trouwe lezer van dit topic vandaag toch maar een post om de reacties hier in de winter niet tot een nulpunt te laten zakken.

Om de motor weer klaar te maken voor het nieuwe seizoen heb ik morgen een afspraak bij hk suspension, heb ik al een nieuwe voorband liggen (pilot power rs), w20 vorkolie voor de stuurdemper modificatie en heb ik een rechter stuur overgenomen van speedydaan.

Voor volgende maand dan een afspraak maken voor de beurt en de garantiegevallen en daarna zou die weer even een seizoen mee moeten kunnen.

Ik zat er over na te denken om de voorvork een stukje verder door te laten steken maar ben benieuwd hoe dit bij jullie bevalt ?

Als dit de eerste keer is dat je de Power RS gaat rijden..... zou ik effe wachten met het doorsteken van de voorvork.
Je zal merken dat de Michelin's een erg gunstig effect op het stuur gedrag van de SDR zal hebben.
 
Na lang kwijlen (en sparen) nu toch de knoop doorgehakt:
Als het weer een beetje beter wordt ga ik deze beauty ophalen!*O*
SDR.jpeg
 
Als dit de eerste keer is dat je de Power RS gaat rijden..... zou ik effe wachten met het doorsteken van de voorvork.
Je zal merken dat de Michelin's een erg gunstig effect op het stuur gedrag van de SDR zal hebben.

Bedankt voor de tip ! Achter heb ik al een power rs met nog de helft van het profiel ongeveer. De voorband (m7rr) is nu over 80% van het loopvlak helemaal zonder profiel en is dus een beetje vierkant. Ik ga het dus inderdaad eerst maar even proberen. Voor de rechtuit stabiliteit is het natuurlijk beter om niet door te steken.

@Darth_Vapor Gefeliciteerd en welkom in dit topic.
 
Dat laatste is een bekend misverstand.
Meer druk op de voorkant kan juist extra stabiliteit geven!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand toevallig nog een setje originele knipperlichten te koop? zo ja, ik heb interesse.

Ik hoor het graag.

Groeten Luc
 
Ik hoop ook dat het opgelost wordt, maar de ervaring van Large blijven een beetje in mijn hoofd rond malen.

Wanneer er een update beschikbaar is? ik zou het niet weten.
In mijn geval moest ie naar de dealer voor de akra-map en dus aan de laptop en gaf het programma aan dat er verschillende updates beschikbaar waren.
Ik breng de motor sowieso eens in het jaar naar de dealer dus dan zie ik het wel :+


Sterkte gewenst.

Doet ie helemaal nix meer, geen display,geen relais die klikken??
Dan zou ik ze eens laten kijken naar de schakelaars op de clipon, want daar lag bij mij het probleem, scheelt je misschien een paar maanden dat je de motor bij de dealer staat.
 
Dat laatste is een bekend misverstand.
Meer druk op de voorkant kan juist extra stabiliteit geven!

Dat klopt wel wat je schrijft............ Meer druk op de voorkant KAN in sommige gevallen de stabiliteit verhogen.
Maar wanneer het een grens geval wordt...... ( dus wanneer je op het punt zit tussen stabiel en instabiel ) zal de motor nerveuzer gaan worden en instabiel op hogere snelheden.
Ik zou stapje voor stapje zetten.... en geen rondere band monteren en vervolgens voor meer doorsteek van de voorvork kiezen.
 
Klopt helemaal.
Stapje voor stapje bijstellen.
Op het moment dat je op lage snelheid voelt dat hij de bocht in wil vallen verlies je op hoge snelheid meestal stabiliteit.
Dan dus weer een ringetje terug en hij staat perfect.
 
Sterkte gewenst.

Doet ie helemaal nix meer, geen display,geen relais die klikken??
Helemaal niks deed ie meer. Geen ledje, geen relais die klikken, display hartstikke dood.

Maar afgelopen donderdag belden ze dat ie 't weer deed, met hulp van KTM Nederland. Er moest een heel stappenplan worden doorlopen met een speciale kabel en programma. Het bleek dat tijdens een immobility update (een update die te maken heeft met het sleutelloos starten) die tussentijds stopte omdat de motor zich automatisch had uitschakelt, waardoor de sleutel het contact met de motor kwijt was en daardoor helemaal dood was. Even de accupolen voor een paar minuten loshalen gaat niet lukken om 'm weer aan de gang te krijgen.

Maar goed ik kan 'm weer ophalen :+
 
Nadat ik mijn nieuwe nu hebt , heeft mijn maatje zijn 15 er Duke ingeruild voor een nieuwe 19er zwarte besteld.
Zal straks met de eerste ritjes een foto plaatsen.
Zo rijden er nu weer minimaal 3 Dukes rond in Katwijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan