KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heb nog een ongebruikte splinternieuwe liggen. Stuur me een pb als je interesse hebt. Mag je hebben voor een zacht prijsje.
Is bij nader onderzoek ooit bij AlieExpress besteld. Waarde slechts een paar tientjes. Gratis af te halen of opsturen met vergoeding verzendkosten. Stuur pb bij interesse.
 
Ok, tijd voor een vraag: de dealer gaat een linkpijp installeren en Akra map op ECU zetten.
Ik dacht daar dan mee klaar te zijn maar ze belden vanavond dat er dan officieel ook een K&N luchtfilter op moet en ook het SAS afgekoppeld en afgedekt, ‘...omdat de Akra map daar op geschreven is.’
Kost wel weer €140 meer. :/

Mijn vraag nu: klopt hun verhaal? Of is het een poging om hun omzet te vergroten?
 
Ok, tijd voor een vraag: de dealer gaat een linkpijp installeren en Akra map op ECU zetten.
Ik dacht daar dan mee klaar te zijn maar ze belden vanavond dat er dan officieel ook een K&N luchtfilter op moet en ook het SAS afgekoppeld en afgedekt, ‘...omdat de Akra map daar op geschreven is.’
Kost wel weer €140 meer. :/

Mijn vraag nu: klopt hun verhaal? Of is het een poging om hun omzet te vergroten?
Het verhaal klopt wel........ je brommert zal er een stuk beter mee lopen ( lees .... meer power )
 
Hee King, is die software upgrade wel een beetje betaalbaar? En kan je dat gewoon doen via de dealer of zelf? En heeft verder geen nadelen?
persoonlijk vind ik het erg veel geld en ben ik tegen om voor iets te betalen wat al op een motor van 18K zit en alleen geactiveerd moet worden maar dat is mijn mening.
ja, een quickshifter is leuk maar is het nuttg op de openbare weg? hoe vaak heb je op de openbare weg dat je achterwiel aan het spinnen is terwijl je eigenlijk een . wheely wil maken? ik persoonlijk niet zo vaak
Op het circuit is het zeker nuttig en daarom heet het waarschijnlijk ook een trackpack maar als je het alleen wil om te kunnen wheelyen zou ik gewoon mijn tc uitzetten.
 
Ok, tijd voor een vraag: de dealer gaat een linkpijp installeren en Akra map op ECU zetten.
Ik dacht daar dan mee klaar te zijn maar ze belden vanavond dat er dan officieel ook een K&N luchtfilter op moet en ook het SAS afgekoppeld en afgedekt, ‘...omdat de Akra map daar op geschreven is.’
Kost wel weer €140 meer. :/

Mijn vraag nu: klopt hun verhaal? Of is het een poging om hun omzet te vergroten?
Bullshit, een K&N heeft geen nut als je luchtfilterkast door 2 van die rietjes blijft aanzuigen en een sas heeft nauwelijks invloed op de prestaties.
Toch is het zeker beter al is het alleen maar om van die slangenrommel af te zijn maar je kunt het vast ook makkelijk zelf voor een heel stuk minder als 140Euro.
Het klopt wel wat de dealer zegt maar het is zeker niet noodzakelijk
 
Bekijk bijlage 1391619

Mijn as was vervangen bij aankoop (2e eigenaar ik ) maar bij wissel abs ring moest het zooitje los en weer zat er water in , dus opgelost met boormachientje
Bij de nieuwe zit het O al erin
Heb het vandaag door dealer laten doen en hoewel de nieuwe as er pas een paar weken inzit, kreeg ik telefonisch te horen dat er na het boren inderdaad al weer water uit stroomde. Dus eerste gen eigenaren zijn hiermede gewaarschuwd.
 
Heb het vandaag door dealer laten doen en hoewel de nieuwe as er pas een paar weken inzit, kreeg ik telefonisch te horen dat er na het boren inderdaad al weer water uit stroomde. Dus eerste gen eigenaren zijn hiermede gewaarschuwd.
Water zat er waarschijnlijk nog in !
was bij mij ook .
met boren kwam er nog genoeg uit ,ondanks dat ik het zo goed mogelijk had gedroogd , toen de as eruit was
 
persoonlijk vind ik het erg veel geld en ben ik tegen om voor iets te betalen wat al op een motor van 18K zit en alleen geactiveerd moet worden maar dat is mijn mening.
ja, een quickshifter is leuk maar is het nuttg op de openbare weg? hoe vaak heb je op de openbare weg dat je achterwiel aan het spinnen is terwijl je eigenlijk een . wheely wil maken? ik persoonlijk niet zo vaak
Op het circuit is het zeker nuttig en daarom heet het waarschijnlijk ook een trackpack maar als je het alleen wil om te kunnen wheelyen zou ik gewoon mijn tc uitzetten.

quickshifter is wel ander pakket dan trackpack. Ik gebruik QS nu pas een paar weken, maar ik vind het wel degelijk een enorme meerwaarde, ook op de openbare weg. zo veel sneller optrekken, later remmen.. ik vind het een genot, een upgrade aan rijplezier en mogelijkheden en elke cent waard.

@hornet46 prijs is rond 300 euro voor trackpack, is launch control/anti-wheelie uit/tractie control aanpassen/free engine map selectie. Heb ik niet trouwens.
Quickshifter zit in performance pack en betaalde ik 450 voor bij aanschaf fiets. (is trouwens inclusief my ride en MSR)
 
wie o wie kan/wil mij gelukkig maken met een rempookje voor 'the beast'? gaadver!!! ben hem vergeten te locktiten verdamme.... vanmiddag verloren, kan hem nergens meer vinden. gaat om het gedeelte met de m6 bout bevestiging.
 
En beide displays zijn prima zichtbaar


ondertussen 1 van de stuurbouten ook vervangen door zo een exemplaar met een bol, en de zumo 590 komt mooi in het midden net onder het dashboard te staan :t, ik wou enkel eens horen of je de jouwe direct op de batterij hebt aangesloten of op een acc aansluiting achter de koplamp, ik krijg de indruk dat er daar niet veel plaats is om de overschot aan kabel weg te werken, of zie ik dat verkeerd?
 
ondertussen 1 van de stuurbouten ook vervangen door zo een exemplaar met een bol, en de zumo 590 komt mooi in het midden net onder het dashboard te staan :t, ik wou enkel eens horen of je de jouwe direct op de batterij hebt aangesloten of op een acc aansluiting achter de koplamp, ik krijg de indruk dat er daar niet veel plaats is om de overschot aan kabel weg te werken, of zie ik dat verkeerd?
Ik heb de navigatie op de, via contact geschakelde accessoires aansluiting nabij de accu aangesloten.
Dit is hiervoor ook al eerder omschreven.
Hierdoor raakt je ook het overschot aan kabel kwijt.
Als je ff de tank verwijderd, kan je eenvoudig de kabel vanaf het balhoofd naar de accu wegwerken.
 
Ik heb de navigatie op de, via contact geschakelde accessoires aansluiting nabij de accu aangesloten.
Dit is hiervoor ook al eerder omschreven.
Hierdoor raakt je ook het overschot aan kabel kwijt.
Als je ff de tank verwijderd, kan je eenvoudig de kabel vanaf het balhoofd naar de accu wegwerken.

Ok, bedankt voor de info, kan ik volgende week doen, samen met de nieuwe claxon 😋
 
jullie hebben toch een gen2? waarom dan niet de ACC stekkers gebruiken die bij het balhoofd zitten? achter het driehoekige kapje achter het balhoofd zit ruimte en kun je overtollige kabel in leggen of draad afknippen, stekkertjes er aan krimpen en aansluiten (dat heb ik gedaan, geen overtollige rommel op die manier).
 
jullie hebben toch een gen2? waarom dan niet de ACC stekkers gebruiken die bij het balhoofd zitten? achter het driehoekige kapje achter het balhoofd zit ruimte en kun je overtollige kabel in leggen of draad afknippen, stekkertjes er aan krimpen en aansluiten (dat heb ik gedaan, geen overtollige rommel op die manier).
Heb er 1 Van 2019, ik wist, van internet, dat er vooraan ook stekkers waren, maar ben nog niet beginnen sleutelen, en ik dacht, op het eerste zicht, dat er vooraan niet genoeg plaats zou zijn voor de kabeloverschot, is nogal wat bij mij gps
 
hoe zet ik mtc en abs weer aan???? lukt me gewoon niet..... keep pressed melding, daarna release melding. na het loslaten blijft de mtc uit staan. ook krijg ik foutmeldingen van de mtc en abs. wat kan dit zijn? heb gister met de akra evo uitlaat nog even gereden en bewust de mtc uitgezet. vannochtend de originele uitlaat gemonteerd en de mtc weer in willen schakelen maar helaas...... :( wie heeft hetzelfde probleem?
 
hoe zet ik mtc en abs weer aan???? lukt me gewoon niet..... keep pressed melding, daarna release melding. na het loslaten blijft de mtc uit staan. ook krijg ik foutmeldingen van de mtc en abs. wat kan dit zijn? heb gister met de akra evo uitlaat nog even gereden en bewust de mtc uitgezet. vannochtend de originele uitlaat gemonteerd en de mtc weer in willen schakelen maar helaas...... :( wie heeft hetzelfde probleem?

jeeej het was een lambda die nog aangedrukt moest worden!
 
Ok, bedankt voor de info, kan ik volgende week doen, samen met de nieuwe claxon 😋
Die klaxon irriteer ik mij ook aan. Heb je een beest van een motor, maar met de klaxon van een Vespa.|(
Ik heb al zitten kijken naar zo’n Stebel Nautilus maar ik ontzie het nu nog om weer extra kabels aan te gaan leggen.
 
Die klaxon irriteer ik mij ook aan. Heb je een beest van een motor, maar met de klaxon van een Vespa.|(
Ik heb al zitten kijken naar zo’n Stebel Nautilus maar ik ontzie het nu nog om weer extra kabels aan te gaan leggen.

ik had ook zo een stebel op de 990, maar was inderdaad niet simpel om hem erop te krijgen, heb het uiteindelijk laten doen _O-, op de 1290 een gewone plug en play, maar met wat meer volume dan de gewone Wolo Full Blast extra loud horn high tone | Valk Motive
 
Plug en play? Serieus? Briljant! Bedankt voor de tip!

staat toch op de site :Y, geloof wel dat er aangeraden werd om de zekering dan wat te verzwaren, moet ik nog eens nakijken, als het meezit ga ik hem er straks onder vijzen, ik denk wel dat ik het montagebeugeltje wat zal moeten aanpassen of verbuigen

van de montage handleiding;
Stap 2. Omdat de nieuwe claxon meer stroom gebruikt dan de oude, moet de zekering van de claxon worden aangepast. Kijk in de gebruiksaanwijzing van het voertuig waarin je de claxon geplaatst hebt. Zoek op waar de zekering voor de claxon zit. Vervang de zekering door een exemplaar dat 5 à 10 A hoger is dan de waarde van de bestaande zekering.
 
gps kunnen installeren op de geschakelde acc kabels vooraan, heb de claxon er ook op kunnen monteren, maar krijg een foutmelding als ik hem gebruik|(, hij maakt ook wel maar heel kort lawaai, blijkbaar toch niet zo maar plug en play, zoals volgens de website, moet nog wel de zekering verzwaren, maar vond niet direct dewelke dat van de claxon was, maar zou het raar vinden dat het daar aan zou liggen...:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan