KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Nope KTM ontkent dat dit een probleem is, ik zal wel gek zijn
Van de eerste serie zijn er aardig wat wielen retour gegaan onder garantie dus deze chineese shit wielen kunnen niet bekend staan om hun fantastische kwaliteit bij KTM. Ik spaar al mijn statiegeld op voor PVM wielen
 
Bij de GTs is het algemeen geweten dat er een foutje zit in enkele van de remschijfmontagevlakken van het voorwiel. Ik vermoed dat dat bij de blote superduke ook wel zo zal zijn, gezien de wielen dezelfde zijn.
 
Ik heb de vraag meteen bij Molenaar neergelegd. Ff checken kan geen kwaad.
4 april ophalen ! *O*
 
Wat gebruiken jullie als bagage voor de wat langere trips? In juni ga ik een week naar de dolomieten en zoek nog een goede tas. Maten van me hebben de Cargobag van SW-Motech, ik ben alleen bang dat die over de plastic kapjes hangen en daardoor gaan krassen. Iemand tips?
 
Wat gebruiken jullie als bagage voor de wat langere trips? In juni ga ik een week naar de dolomieten en zoek nog een goede tas. Maten van me hebben de Cargobag van SW-Motech, ik ben alleen bang dat die over de plastic kapjes hangen en daardoor gaan krassen. Iemand tips?
Kapjes beschermen met folie of tijdelijk verwijderen.
 
Ik heb de KTM powerpart kofferset echt ideaal en het past ook gewoon 1-op-1.
Ze zijn eventueel te koop maar niet voor een appel en een ei :+:+
 
Mijn setup waarmee ik al een >20k km gereisd heb:
KTM Zadeltas: HECKTASCHE GROSS 24 - 36 L -> als je niet teveel meeneemt dan is deze wellicht al groot genoeg. De tas is dmv een rits een behoorlijk eind te vergroten (omhoog). Vastsnoeren aan je kentekenplaathouder en aan de 2 voorste lusjes van je buddyseat. Bevalt me erg goed. Ik gebruik 'm altijd met een plastic zak erin, zodoende blijft alles gegarandeerd droog. de meegeleverde regenhoes vertrouw ik niet helemaal.
KTM Kofferset: SEITENTASCHENSET + SEITENTASCHENTRÄGER . Perfecte pasvorm strak tegen de motor aan. De meegeleverde binnentassen zijn echter veeeel te stug, ik gebruik ook hier weer een plastic zak. De koffers zijn ivm de ritsen niet waterdicht. De ritsen zullen het eeuwige leven niet hebben ivm het zand etc wat ertussen komt maar met een beetje schoonhouden/invetten gaan ze al een hele tijd mee.
Tanktas: GIVI ST602 Tanklock tanktas 4 liter kopen | Louis motor & vrije tijd + bijpassen givi tankring -> ideale tanktas voor de kleine dingen die je bij de hand wil hebben! Het tanklock systeem van givi is echt perfect.

een gewone roltas met een plaatje laminaat erin achterop vastknopen met rokstraps kan ook. Maar net wat je budget/eisen zijn.
 
Wat gebruiken jullie als bagage voor de wat langere trips? In juni ga ik een week naar de dolomieten en zoek nog een goede tas. Maten van me hebben de Cargobag van SW-Motech, ik ben alleen bang dat die over de plastic kapjes hangen en daardoor gaan krassen. Iemand tips?
Heb een mdi sportrack met verbreder.
Ideaal voor de vakantie.
Had hem ook op de vorige Duke
 
20180708_154757.jpg


Ik had gewoon een drybag achterop voor 10 dagen in de Alpen. Zat eigenlijk iets te vol maar verder was het prima te doen.
 
_20190318_231653.JPG

Drybag met zijkoffers. Volledige kampeeruitrusting voor 3 weken. Dit jaar met extra rol voor de grotere slaapmat. Die gaat er niet bovenop maar erachter. Gaat prima als je het maar goed vastzet met spanbanden.
 
Het rijden ermee viel mij ook niet tegen. Dit is de 350. Voor zit die vast op het frame en achter aan de lusjes onder het zadeltje. Er zijn mooiere en gebruiksvriendelijkere oplossingen maar die kosten gelijk ook een stuk meer.
 
Het rijden ermee viel mij ook niet tegen. Dit is de 350. Voor zit die vast op het frame en achter aan de lusjes onder het zadeltje. Er zijn mooiere en gebruiksvriendelijkere oplossingen maar die kosten gelijk ook een stuk meer.

Goed om te lezen dat 35l voldoende moet zijn voor een week. Ik neem nooit zoveel mee, dus denk dat dat wel gaat lukken. Ik heb "GIVI EA107B BAGAGETAS EASY RANGE SEAT ROLL 35 LITER" van GIVI op het oog:
You are being redirected...
 
Mijn setup waarmee ik al een >20k km gereisd heb:
KTM Zadeltas: HECKTASCHE GROSS 24 - 36 L -> als je niet teveel meeneemt dan is deze wellicht al groot genoeg. De tas is dmv een rits een behoorlijk eind te vergroten (omhoog). Vastsnoeren aan je kentekenplaathouder en aan de 2 voorste lusjes van je buddyseat. Bevalt me erg goed. Ik gebruik 'm altijd met een plastic zak erin, zodoende blijft alles gegarandeerd droog. de meegeleverde regenhoes vertrouw ik niet helemaal.
KTM Kofferset: SEITENTASCHENSET + SEITENTASCHENTRÄGER . Perfecte pasvorm strak tegen de motor aan. De meegeleverde binnentassen zijn echter veeeel te stug, ik gebruik ook hier weer een plastic zak. De koffers zijn ivm de ritsen niet waterdicht. De ritsen zullen het eeuwige leven niet hebben ivm het zand etc wat ertussen komt maar met een beetje schoonhouden/invetten gaan ze al een hele tijd mee.
Tanktas: GIVI ST602 Tanklock tanktas 4 liter kopen | Louis motor & vrije tijd + bijpassen givi tankring -> ideale tanktas voor de kleine dingen die je bij de hand wil hebben! Het tanklock systeem van givi is echt perfect.

een gewone roltas met een plaatje laminaat erin achterop vastknopen met rokstraps kan ook. Maar net wat je budget/eisen zijn.

Ja is een mooie setup die jij hebt Clover :}
Ik ga het naar de Dolomieten maar met een roltasje doen denk ik :/

Sw Motech heeft trouwens ook wel een heel mooi systeem voor zijtassen.
 
Wordt volgende week geleverd *O* beter dan met OV ophalen in Utrecht ;)
Zwarte '18, Tail tidy, akra systeem, performance pack, ergo seats en wat cnc onderdeeltjes.
Gaat een lange week worden...
 
Ja is een mooie setup die jij hebt Clover :}
Ik ga het naar de Dolomieten maar met een roltasje doen denk ik :/

Sw Motech heeft trouwens ook wel een heel mooi systeem voor zijtassen.

Ja heel mooi, maar wel wat prijzig voor 2 keer per jaar :)
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan