KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vering ligt bij HK voor een full service. Motor moet in perfecte staat zijn als ik naar Schotland ga in juni.
Ben nog op zoek naar aftermarket stuurdemper.
Zit te denken aan Hyperpro RSC alleen hoe groot mag de slag zijn? Zijn meerdere lengtes beschikbaar. 68 en 75 mm en zelfs meer Hebben jullie ervaring met Hyperpro?
 
Ik heb laatst een RSC van een Ducati 916 erop pasgemaakt. Met een beetje huisvlijt prima op z'n plek te krijgen.
Dat is de 75 mm en was wel krap vandaar dat ik het gouden dopje aan het uiteinde vd as heb verwijderd.Nu past het prima.
 
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Superduke uit 2015. Foto's volgen nog..

Ik vroeg me af hoe ik het beste stroom voor mn telefoon (navigatie) bij het stuur kan krijgen. Is er een accessoire stekker bij de koplamp aan te sluiten (zoals deze: KTM - READY TO RACE) of sluit je deze ergens onder het zadel aan? Ik zag op andere fora dat er een draad vanaf de accu getrokken werd voor een sigarettenaansteker bij het stuur. Hoe hebben jullie dit gedaan?
 
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Superduke uit 2015. Foto's volgen nog..

Ik vroeg me af hoe ik het beste stroom voor mn telefoon (navigatie) bij het stuur kan krijgen. Is er een accessoire stekker bij de koplamp aan te sluiten (zoals deze: KTM - READY TO RACE) of sluit je deze ergens onder het zadel aan? Ik zag op andere fora dat er een draad vanaf de accu getrokken werd voor een sigarettenaansteker bij het stuur. Hoe hebben jullie dit gedaan?

Gefeliciteerd met je aankoop..
Ik heb hier stap voor stap omschreven hoe je het kan doen.. succes en als je nog vragen hebt stuur maar even persoonlijk bericht.. succes.. 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Sinds gisteren ben ik ook de trotse eigenaar van een Superduke uit 2015. Foto's volgen nog..

Ik vroeg me af hoe ik het beste stroom voor mn telefoon (navigatie) bij het stuur kan krijgen. Is er een accessoire stekker bij de koplamp aan te sluiten (zoals deze: KTM - READY TO RACE) of sluit je deze ergens onder het zadel aan? Ik zag op andere fora dat er een draad vanaf de accu getrokken werd voor een sigarettenaansteker bij het stuur. Hoe hebben jullie dit gedaan?


Good luck.
 
Vering ligt bij HK voor een full service. Motor moet in perfecte staat zijn als ik naar Schotland ga in juni.
Ben nog op zoek naar aftermarket stuurdemper.
Zit te denken aan Hyperpro RSC alleen hoe groot mag de slag zijn? Zijn meerdere lengtes beschikbaar. 68 en 75 mm en zelfs meer Hebben jullie ervaring met Hyperpro?

Ik heb de Hyperpro RSC gemonteerd met bijbehorende montagekit.
Lengte 68 m.
Probleemloos.
 
Wat is dan krom ..... bij jullie ......
Slag gemeten ? Of voelbaar in hendel aanlopen , enzv..

Orginele schijven hiero , 30 k erop staan loopt niet aan niks geen last van iets dergelijks

Wel helaas weer vorkpoot lek links grrrr 2 e keer. :(

All of the above (m.u.v. de lekke poot dan)!
 
Ook achterkant vervangen
20190311_124123.jpg
 
Wat is dan krom ..... bij jullie ......
Slag gemeten ? Of voelbaar in hendel aanlopen , enzv..

Orginele schijven hiero , 30 k erop staan loopt niet aan niks geen last van iets dergelijks

Wel helaas weer vorkpoot lek links grrrr 2 e keer. :(

Ja..... krom is krom....... en dan zo ernstig dat het rijden ermee heel erg onplezierig is.
Echt niet te doen........ de vullingen eruit... zal ik maar zeggen !!!!
Lekke vorkpoot heb ik ook inmiddels gehad........ zelfs de binnenpoot moeten polijsten.

Te hard remmen .... of laten afkoelen, vindt ik een beetje gelul eerlijk gezegd.

Ik heb inmiddels wel een 20 tal motoren gehad........ en dit is echt wel uitzonderlijk.
 
Ja das minder idd , met koekblik wel al gehad nieuwe brembo,s stuur trilde alleen al bij rechtuit rijden met remmen een ramp . Gelukkig opgelost met nieuw setje onder garantie na gezeur .

Op de motor moet het gewoon goed zijn helemaal de voorkant .
 
Ja..... krom is krom....... en dan zo ernstig dat het rijden ermee heel erg onplezierig is.
Echt niet te doen........ de vullingen eruit... zal ik maar zeggen !!!!
Lekke vorkpoot heb ik ook inmiddels gehad........ zelfs de binnenpoot moeten polijsten.

Te hard remmen .... of laten afkoelen, vindt ik een beetje gelul eerlijk gezegd.

Ik heb inmiddels wel een 20 tal motoren gehad........ en dit is echt wel uitzonderlijk.

Idd, echt zeer onplezierig om mee te rijden.....

Bron: superduke forum • View topic - Front Brakes Issues Resolved
Schijnt hierdoor te komen:

On this subject - I got a set of aftermarket rotors, and they warped within a few miles. I concluded the rotors could not possibly be the problem, as they never even got hot.

I carefully checked the wheels where the rotors mount, and discovered a casting defect that I'm certain caused the warpage in the OEMs and the aftermarket rotors. It was a small ridge right in the corner of the area where the flat part of the land meets the cylindrical area. I was surprised that these mounting surfaces are not machined, but then it made perfect sense that so many people have the same problem.

So to fix it I just filed down the ridge. It was present on only two of the mount points; the rest were fine. This defect was only present on the left side of the wheel. I had previously verified that the rotor on the left was warped with a dial indicator. The right side was true to within .004" (.1mm)

After the fix, I've had zero issues and the rotors are nice and smooth now.

Here is a photo to illustrate the area in which the defect can be found. (understand this is not an image of our wheel. It simply shows the area of interest as an example)

rotor_mount_defect_area.png



Too bad our wheels are not machined in this area like the one in the photo. If they were machined, this problem would probably not exist at all.
 
Idd, echt zeer onplezierig om mee te rijden.....

Bron: superduke forum • View topic - Front Brakes Issues Resolved
Schijnt hierdoor te komen:

On this subject - I got a set of aftermarket rotors, and they warped within a few miles. I concluded the rotors could not possibly be the problem, as they never even got hot.

I carefully checked the wheels where the rotors mount, and discovered a casting defect that I'm certain caused the warpage in the OEMs and the aftermarket rotors. It was a small ridge right in the corner of the area where the flat part of the land meets the cylindrical area. I was surprised that these mounting surfaces are not machined, but then it made perfect sense that so many people have the same problem.

So to fix it I just filed down the ridge. It was present on only two of the mount points; the rest were fine. This defect was only present on the left side of the wheel. I had previously verified that the rotor on the left was warped with a dial indicator. The right side was true to within .004" (.1mm)

After the fix, I've had zero issues and the rotors are nice and smooth now.

Here is a photo to illustrate the area in which the defect can be found. (understand this is not an image of our wheel. It simply shows the area of interest as an example)

rotor_mount_defect_area.png



Too bad our wheels are not machined in this area like the one in the photo. If they were machined, this problem would probably not exist at all.


Ook handig dus ook toegevoegd :t
 
Ff wat banden gedoe , okkie Jij had toch ook de rosso 2 erop dacht ik .......bevalt ie ook aan de voorkant ???
Achter heb ik m al tijde erop , maar voor nog de supercora sp die nu aan echt aan vervanging is .
 
Ff wat banden gedoe , okkie Jij had toch ook de rosso 2 erop dacht ik .......bevalt ie ook aan de voorkant ???
Achter heb ik m al tijde erop , maar voor nog de supercora sp die nu aan echt aan vervanging is .

Hij bevalt heel goed, het is prachtig om naar te kijken in de garage....
Sorry, nog geen meter mee gereden.
Maar op de Tuono waren ze top en hebben betere grip in de nattigheid en/of kou als de corsa sp
 
Hij bevalt heel goed, het is prachtig om naar te kijken in de garage....
Sorry, nog geen meter mee gereden.
Maar op de Tuono waren ze top en hebben betere grip in de nattigheid en/of kou als de corsa sp
Dat had ik ook al gehoord.
Wordt mijn volgende setje ook.
 
Pirelli Rosso corsa III is ook een fijne band. Gaat wat langer mee en perfect voor de openbare weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan