Ktm Sd990 ontkoppelt niet meer, ook niet na bijvullen

mennob

MF'er
1 okt 2016
43
4
de meern
Ktm Sd990 ontkoppelt niet meer, ook niet na bijvullen van onder.
Dag allemaal! Sinds het voorjaar ben ik naast mijn oude kawa kz700 uit 87 de blije bezitter van een sd 990 uit 2007. Heerlijke brommer! Sinds enige tijd schakelde hij wat lastig naar de neutraal en later ook steeds ruwer in de versnelling. Nu ontkoppelt ie niet meer (helemaal): als ik de hendel inknijp en m in de versnelling zet slaat hij nml af. Ik zag dat er geen vloeistof in het koppelingsreservoir zat dus heb na wat inlezen op het forum de minerale vloeistof met een spuit van onder bij de nippel bijgevuld. Maar de hendel geeft nog steeds weinig weerstand en ontkoppelt nog niet voldoende (voelt hetzelfde aan).

Moet k m verder ontluchten door de nippel onder te lossen, hendel in te knijpen en nippel te dichten en dat tig keer herhalen? Of is er wag anders aan de hand? Iemand suggesties?
full
 
Check thanks voorzichtig lichtjes opschuren en vloeibare pakking..

En nee heb er geen schroevendraaier tussengestoken, het is een erg klein ringetje met een heel smal metalen randje en was moeilijk te boren, ik heb meerdere gaatjes moeten boren, daar is de voornaamste schade aan te danken.
 

Bijlagen

  • 3309D313-943D-4964-A7F6-61D050E070F6.jpeg
    3309D313-943D-4964-A7F6-61D050E070F6.jpeg
    749,1 KB · Weergaven: 44
Hoe kom je op het idee om daar in gaan te boren en schroeven in te draaien-O-
Je kan door het gaat in de keerring iets steken om hem er uit te trekken.
 
:t Toppie, zojuist een uurtje gereden en de slave is nog helemaal droog en ontkoppelt prima!

Zojuist de keerring geplaatst zoals zeroground adviseerde met de nieuwe adapter (dat plastic onderdeel van een paar posts terug) en eerder al: nieuwe pushrod, nieuwe Oberon slave, minerale olie doorgepompt tot het helder was en ontlucht.

Dank voor de adviezen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan