KTM RC8 topic deel 4

DSC_0050.jpg

DSC_0059 (1).jpg
 
Je hebt olie voor in het blok, dat komt ook bij de koppeling. Dan heb je vloeistof om de koppeling zelf te gebruiken, dus het reservoir wat op het stuur zit net zoals bij de remvloeistof. Voor mijn RC8 is de vloeistof voor de koppeling mineralenolie, maar dat kan anders zijn voor de RC8R uit 2011. Verder is het gewoon heel simpel de juiste vloeistof hebben en die vervangen net zoals dat bij de remvloeistof gaat.
 
Je hebt olie voor in het blok, dat komt ook bij de koppeling. Dan heb je vloeistof om de koppeling zelf te gebruiken, dus het reservoir wat op het stuur zit net zoals bij de remvloeistof. Voor mijn RC8 is de vloeistof voor de koppeling mineralenolie, maar dat kan anders zijn voor de RC8R uit 2011. Verder is het gewoon heel simpel de juiste vloeistof hebben en die vervangen net zoals dat bij de remvloeistof gaat.

Bedankt voor je reactie.
Ik ging er stiekem al een beetje vanuit dat het zo in elkaar zat, maar wilde het graag even zeker weten.
Kan ik morgen weer aan de slag en hoop eind van de week weer te kunnen rijden.

De weersvoorspelling zijn in ieder geval prima de komende tijd!
 
Allen,

Ik heb van het weekend een Adaptive brakelight geinstalleerd op mijn motor. Deze heb ik via Ebay verkocht en werd als nieuw geadverteerd, zo zag hij er ook uit.
Alleen na het monteren branden mijn remlicht (achterlicht wel) niet. Ik heb alle connecties nagelopen en als ik de module ertussenuit haal werkt het gewoon weer.

Iemand bekent met dit probleem? zou je het anders moeten installeren? want de manual beschijft het voor een duke.
Echter denk ik zelf dat de module misschien gewoon niet goed is.

Link
Mvg,
Derek
 
Heb even gekeken op Google, maar de enige 2 sites die ik zo snel tegen kwam waren topics van een forum waarin mensen hetzelde probleem hadden als jij: het werkte niet.

Maar zag net toevallig een advertentie van een RC8 op marktplaats en volgens het optie lijstje heeft die een werkend (neem ik aan) adaptive brake light.
Je zou aan de verkoper kunnen vragen of hij meer weet...
≥ KTM 1190 RC8 R Nieuwstaat 9746km 2009 rc 8 rc8r 1290 - Motoren | KTM - Marktplaats.nl
 
Vandaag bij MCE een testrun gedaan om eventueel de ECU te fine-tunen ...
... advies? RC8 rijdt als een zonnetje, niks aan veranderen.

151 PK op het achterwiel 👍🏻

1381131
1381117
...
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat, vergelijkbaar met die van mij na het mappen. Die van jou is sowieso al eerder afgesteld, anders had je niet deze waardes gezien.
 
Keurig resultaat, mijn vorige RC8 van 2008 drukte 152.8 pk met 121.3 Nm aan het achterwiel met het programma wat van Vortex155 komt. Hij haalde met z'n eigen machine nog net iets meer vermogen. Met dit programma liep ie het best, nukkige bokken was echt veel minder. Met het Akra programma liep hij ook goed maar zoop hij zo verschrikkelijk benzine.

Hoeft geen maatwerk in te zitten in de machine van Regenboog, met de 2008 Akra Evo1 mapping en een paar kleine aanpassingen haalt ie dit vermogen ook met standaard auspuff. In de oudere forum topics staan die uitdraaien wel van oud RC8 eigenaren. Mijn huidige 2009 RC8R met clubkit en Akra Evo4 drukt op dezelfde bank 171.2 pk en 138.7 Nm en die zuipt nog meer benzine 8)7
 
Lekker dan. KTM net 4 dagen en na 350km gat in het koppelingshuis tijdens normaal optrekken vanuit z'n 1 uit stilstand begon hij te bokken en klap klaar. Dure reparatie?
 

Bijlagen

  • 15549772446868707099234087084109.jpg
    15549772446868707099234087084109.jpg
    147,1 KB · Weergaven: 22
Mijn koppeling is vorig jaar op de rollerbank uit elkaar geklapt en ja, dat is een duur geintje.
Belangrijk is om heel goed te checken of het echt alleen een gaatje is of dat er ook meer stuk is.
Er kunnen ook allerlei slijpsels en metaalsplinters in de olie komen als er meer kapot is...
 
Dat is flink balen. Ik zou eerst eens de olie er uit laten lopen en de koppelingsdeksel er af halen om te zien hoe het daar zit. Verder even kijken of er metaal in de olie zit.
 
Dat is zeker flink balen, hopen dat de schade enigsinds meevalt. Heb je eerder niets gemerkt hiervan? Kan dat zomaar ineens kapot?
Is dit eventueel nog preventief te controleren en hoe?

Veel succes met de reparatie!

Daarnaast nog een vraag aan alle RC8 freaks, hebben jullie ervaring met het compleet af laten stellen van je motor, d.m.v. je lichaamsgewicht je vering laten instellen, zithouding, balhoofdhoek, clip-ons enz? Zoja waar kun je dit laten doen en heb je evt een richtprijs?
 
Koppeling uit elkaar gehaald en het viel mee. De bout met veer was er gewoon uitgelopen... Ik was er gelukkig redelijk op tijd achter gekomen, nieuwe veren, boutjes en deksel koste 200. Morgen de olie en filter wisselen en alles weer in elkaar zetten. Er zat nog 1 bout al half los. Gelezen dat het vaker gebeurt.
1385799
 
Ik heb hetzelfde gezien bij een RC8 die ik in onderhoud had, dat een niet nader te noemen dealer de koppeling had vervangen en dat deze 'vergeten' was de boel terug in elkaar te zetten met loctite (wat overigens in het KTM manual staat). Deze zelfde dealer heeft ook al eens gepresteerd om meerdere nokkenas lagerkapboutjes vergeten aan te draaien op moment. Toevallig had ik van die eigenaar zijn RC8R in mijn loods om de standaard olielekkage te verhelpen na klepstelwerk, ook dit kregen ze niet dicht en leveren gewoon de motor af. Je begrijpt hoe groot mijn verbazing was toen ik het klepdeksel van de achterste cilinder eraf pakte...

Ik sleutel aan meerdere RC8'en, alle machines die ik voor het eerst zie pak ik altijd even het koppelingsdeksel eraf om het spul even netjes in de originele loctite te zetten en vaak check ik de koppelingskwaliteit dan ook even. Kleine moeite, zodat je hem later onbezorgd op z'n donder kan geven :t
 
Ik heb hetzelfde gezien bij een RC8 die ik in onderhoud had, dat een niet nader te noemen dealer de koppeling had vervangen en dat deze 'vergeten' was de boel terug in elkaar te zetten met loctite (wat overigens in het KTM manual staat). Deze zelfde dealer heeft ook al eens gepresteerd om meerdere nokkenas lagerkapboutjes vergeten aan te draaien op moment. Toevallig had ik van die eigenaar zijn RC8R in mijn loods om de standaard olielekkage te verhelpen na klepstelwerk, ook dit kregen ze niet dicht en leveren gewoon de motor af. Je begrijpt hoe groot mijn verbazing was toen ik het klepdeksel van de achterste cilinder eraf pakte...

Ik sleutel aan meerdere RC8'en, alle machines die ik voor het eerst zie pak ik altijd even het koppelingsdeksel eraf om het spul even netjes in de originele loctite te zetten en vaak check ik de koppelingskwaliteit dan ook even. Kleine moeite, zodat je hem later onbezorgd op z'n donder kan geven :t

Ik heb vandaag alles weer in elkaar gezet, uiteraard met loctite , olie en filter vervangen en gelukkig startte hij meteen weer.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast nog een vraag aan alle RC8 freaks, hebben jullie ervaring met het compleet af laten stellen van je motor, d.m.v. je lichaamsgewicht je vering laten instellen, zithouding, balhoofdhoek, clip-ons enz? Zoja waar kun je dit laten doen en heb je evt een richtprijs?

Kan ik voor je doen. Kost je niks als het alleen om instellen gaat. Ik woon alleen wel in provincie Groningen....
 
Ik heb hetzelfde gezien bij een RC8 die ik in onderhoud had, dat een niet nader te noemen dealer de koppeling had vervangen en dat deze 'vergeten' was de boel terug in elkaar te zetten met loctite (wat overigens in het KTM manual staat). Deze zelfde dealer heeft ook al eens gepresteerd om meerdere nokkenas lagerkapboutjes vergeten aan te draaien op moment. Toevallig had ik van die eigenaar zijn RC8R in mijn loods om de standaard olielekkage te verhelpen na klepstelwerk, ook dit kregen ze niet dicht en leveren gewoon de motor af. Je begrijpt hoe groot mijn verbazing was toen ik het klepdeksel van de achterste cilinder eraf pakte...

Ik sleutel aan meerdere RC8'en, alle machines die ik voor het eerst zie pak ik altijd even het koppelingsdeksel eraf om het spul even netjes in de originele loctite te zetten en vaak check ik de koppelingskwaliteit dan ook even. Kleine moeite, zodat je hem later onbezorgd op z'n donder kan geven :t

Is dit koppelingsverhaal nog jaartal gevoelig?
Of model?RC8?RC8R?
 
Terug
Bovenaan Onderaan