KTM RC8 topic deel 4

Beste RC8 rijders,

Al enige tijd snuffel ik rond op dit forum/topic, om meer info te verkrijgen over mijn motor.

Ik ben Nico Flikweert (31jr) en woonachtig in het Zeeuwse Heinkenszand.

Sinds 2014 mijn motorrijbewijs. Destijds een aantal jaren gereden op een BMW R1200rt van 2007.

Na een aantal jaren zonder motor, afgelopen jaar (2018) na de zomer een mooie (althans vind ik persoonlijk) KTM RC8 R van 2011 gekocht. Een fantastische machine maar zeker ook even wennen. Ik heb nog niet heel veel km's gereden (ben een plezier/ mooi weer rijder) maar hoop vanaf het voorjaar lekker wat km's te gaan maken.

Nu dus alle tijd om de RC8 R eens goed te bekijken, schoon te maken en onderhoud uit te voeren waar nodig. Mochten er tips zijn, altijd welkom!

Met vriendelijke groeten Nico Flikweert


Hier een paar foto's hoe die er nu bij staat:
Bekijk bijlage 1348151Bekijk bijlage 1348152

Mooie fiets hoor...
Als ik zo naar de wielen kijk begin ik te denken of ik de mijne ook oranje laat spuiten....
Het zijn nu de Marchesini wielen van een 09 RC8R en die heb ik nog nooit oranje gezien ...
 
Mooie fiets hoor...
Als ik zo naar de wielen kijk begin ik te denken of ik de mijne ook oranje laat spuiten....
Het zijn nu de Marchesini wielen van een 09 RC8R en die heb ik nog nooit oranje gezien ...
Bij deze kleurstelling vind ik idd de Orange wielen wel erg mooi staan. Ik weet niet welk materiaal de velgen van jou zijn, maar spuiten is doorgaands geen probleem toch. Of je moet toevallig voor een schappelijke prijs een setje op de kop kunnen tikken?
 
Ongetwijfeld dat de vraag eerder al eens is gesteld, maar ik kon hem direct niet terug vinden.

Is er een Nederlandse gebruiksaanwijzing of misschien zelfs een Nederlands werkplaatshandboek voor de RC8R?
Of hebben jullie tips voor het uitvoeren van onderhoud? of laten jullie dit doen?

Zelf ben ik enigsinds technisch en vind ik het leuk zelf onderhoud uit te voeren, echter ken ik de fiets nog niet echt. Om geen foute dingen te doen, zoek ik dit liever van te voren even uit.

Op YouTube heb ik inmiddels wel wat filmpjes bekeken, maar dit geeft nog niet voor alles duidelijkheid.

Alle tips zijn dus welkom.
Nog een concrete vraag, hoe onderhouden jullie de ketting? schoonmaken, smering etc?

Alvast hartelijk dank voor je moeite het bericht te lezen en evt te beantwoorden!:t
 
Bij deze kleurstelling vind ik idd de Orange wielen wel erg mooi staan. Ik weet niet welk materiaal de velgen van jou zijn, maar spuiten is doorgaands geen probleem toch. Of je moet toevallig voor een schappelijke prijs een setje op de kop kunnen tikken?

Oh nee hoor spuiten is geen probleem, dat komt op het lijstje van "nog te doen" :+
En het is goedkoper dan een setje wielen iig.

Onderhoud laat ik doen....heb een adres waar ik nou al 10 jaar kom.
Ik heb nog wel een engelse handleiding voor je trouwens. Daar staat in ieder geval in wat er per beurt moet gebeuren.
 
Heren! Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen qua luchtfilterhuis mod op een 08? Ik las ergens iets over verhelpen van het olie probleem in het luchtfilter huis.

Gewoon een nieuw bovendeksel luchtfilterhuis kopen. Kost de wereld niet.
Zie hier onder het verschil tussen de oude en nieuwe type.
 

Bijlagen

  • IMG_20150618_164140.jpg
    IMG_20150618_164140.jpg
    582,2 KB · Weergaven: 19
Oh nee hoor spuiten is geen probleem, dat komt op het lijstje van "nog te doen" :+
En het is goedkoper dan een setje wielen iig.

Onderhoud laat ik doen....heb een adres waar ik nou al 10 jaar kom.
Ik heb nog wel een engelse handleiding voor je trouwens. Daar staat in ieder geval in wat er per beurt moet gebeuren.

Is dat het instructieboekje wat normaal gezien bij de motor zit of? Die heb ik namelijk ook. Zijn deze altijd Engels? Mocht het een andere zijn heb ik zeker interesse👍
 
Is dat het instructieboekje wat normaal gezien bij de motor zit of? Die heb ik namelijk ook. Zijn deze altijd Engels? Mocht het een andere zijn heb ik zeker interesse👍

Ja ik bedoel het instructieboekje, dat schaar ik onder het kopje "gebruiksaanwijzing" namelijk :+
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een werkplaatshandboek heb kunnen vinden op het interwebs.
 
Ja ik bedoel het instructieboekje, dat schaar ik onder het kopje "gebruiksaanwijzing" namelijk :+
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een werkplaatshandboek heb kunnen vinden op het interwebs.

Klopt ik heb ook al veel gezocht maar nog niet gevonden. Bedankt voor je aanbod, maar het Engelse instructieboekje heb ik ook. Mocht hij in het Nederlands ergens zijn heb ik alsnog interesse👍
 
Ja ik bedoel het instructieboekje, dat schaar ik onder het kopje "gebruiksaanwijzing" namelijk :+
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een werkplaatshandboek heb kunnen vinden op het interwebs.

Ooit heb heb ik de Repair manual van een RC8 gevonden. Het is wel van de 2008 uitvoering, maar de verschillen over de bouwjaren zijn niet groot.

Klik voor Download

Veel sleutel plezier!
 
Ooit heb heb ik de Repair manual van een RC8 gevonden. Het is wel van de 2008 uitvoering, maar de verschillen over de bouwjaren zijn niet groot.

Klik voor Download

Veel sleutel plezier!

Fantastisch, daar kan ik wat mee! mogelijk kleine verschillen, maar dat bekijk ik van te voren dan even, bedankt!
 
Is dat het instructieboekje wat normaal gezien bij de motor zit of? Die heb ik namelijk ook. Zijn deze altijd Engels? Mocht het een andere zijn heb ik zeker interesse👍

Welkom bij de club, mooie machine heb je!

Alle NL geleverde motoren hebben een Nederlandse handleiding, tenminste mijn RC8R heeft een Nederlandse handleiding.
Jouw motor heeft een import kenteken en is waarschijnlijk UK import, dat zijn de meesten. Wat ook nog kan met kleine kans is dat het een fabrieksdemo geweest is, ik heb een 2008 RC8 gehad dit was een ex-fabrieksdemo geleverd via Goedhardt met ook een UK handleiding.

Je kunt bij de KTM een NL handleiding bestellen voor je motor, artikelnummer staat wel in de standaard onderdelencatalogus, prijs kan wel eens tegenvallen..
 
Welkom bij de club, mooie machine heb je!

Alle NL geleverde motoren hebben een Nederlandse handleiding, tenminste mijn RC8R heeft een Nederlandse handleiding.
Jouw motor heeft een import kenteken en is waarschijnlijk UK import, dat zijn de meesten. Wat ook nog kan met kleine kans is dat het een fabrieksdemo geweest is, ik heb een 2008 RC8 gehad dit was een ex-fabrieksdemo geleverd via Goedhardt met ook een UK handleiding.

Je kunt bij de KTM een NL handleiding bestellen voor je motor, artikelnummer staat wel in de standaard onderdelencatalogus, prijs kan wel eens tegenvallen..

Bedankt, ik ga eens navraag doen!
 
Een vraag aan de klussers,

In verband met het vervangen van het luchtfilter, moet de tank eraf. De slang die onder je buddy zit (aanvoerslang neem ik aan) moet dan worden losgekoppeld. Is deze koppeling zelfsluitend? of loopt de brandstof er dan zo uit als je deze ontkoppeld?
 
Een vraag aan de klussers,

In verband met het vervangen van het luchtfilter, moet de tank eraf. De slang die onder je buddy zit (aanvoerslang neem ik aan) moet dan worden losgekoppeld. Is deze koppeling zelfsluitend? of loopt de brandstof er dan zo uit als je deze ontkoppeld?

Deze brandstof aanvoerleiding is zelfsluitend met een kogelklep, je kan deze zo lostrekken..
 
Goedenavond,

Heeft er iemand de overstap gemaakt en andere veren (Wilbers, Ohlins, Hyperpro etc.) gemonteerd in plaats van het standaard WP spul?
Zo ja, bevalt dat?
 
Voor 2019 hoop ik een aantal, niet al te grote, modificaties door te voeren:

1. Evotech tail tidy incl. Kellermann knipperlichten
2. Nieuwe bekleding buddyseat
3. Nieuwe (zwarte) koppelings- en remhendel
4. Een ECU tune? Wie weet ...

Zo! De eerste twee punten bijna van het lijstje gevinkt. Vandaag mijn buddyseat weggebracht naar Miller Kustom Upholstery in Zutphen. Gekozen voor twee soorten materiaal. Zijvlakken glad, zitvlak grippend materiaal en afgewerkt met een oranje stiksel. Daarnaast voor volgende week een afspraak om de R&G tail tidy gecombineerd met PUIG led knipperlichten (5239N) te laten installeren bij Motorcentrum Eibergen. Hoge verwachtingen!! Hopelijk eind volgende week een update (foto). Voor de 'time-being' en als afsluiter een paar foto's van de huidige staat.

Misschien nu gaan voor een Jester68 exhaust?
IMG_4319.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo! De eerste twee punten bijna van het lijstje gevinkt. Vandaag mijn buddyseat weggebracht naar Miller Kustom Upholstery in Zutphen. Gekozen voor twee soorten materiaal. Zijvlakken glad, zitvlak grippend materiaal en afgewerkt met een oranje stiksel. Daarnaast voor volgende week een afspraak om de R&G tail tidy gecombineerd met PUIG led knipperlichten (5239N) te laten installeren bij Motorcentrum Eibergen. Hoge verwachtingen!! Hopelijk eind volgende week een update (foto). Voor de 'time-being' en als afsluiter een paar foto's van de huidige staat.

Misschien nu gaan voor een Jester68 exhaust?

Ik ben wel benieuwd naar die buddyseat. Staat ook nog op mijn verlanglijstje:]
 
KTM vrienden,

KTM RC8.jpg


Het is aardig rustig op het KTM Forum lijkt erop dat KTM RC8 een uitsterven ras is .;-)

Maar de Lente is in aantocht en wil graag een ritje maken in mei/jun
naar Duitsland , Oostenrijk Slovenië en Italië en normaal gesproken hou ik van old skool "land kaartje mee en gaan met die banaan, maar wil dit jaar graag genieten van de luxe van motorrijden ;-)
Het is al eens langs gekomen paar jaar terug in het forum "navigatie systeem op de KTM rc8, "' maar door de ontwikkelingen ben ik benieuwd wat de handigste en beste manier is om een navigatie te plaatsen op de motor. Ik heb al dingen uitgeprobeerd maar vind het onoverzichtelijk met rijden en erg onstabiel. Mede doordat er op het stuur weinig mogelijkheden zijn om er iets op te plaatsen. Wie heeft ervaring met een navigatie op de KTM en hoe en waar hebben jullie deze bevestigd en met wat voor bout materiaal ????

Toppers zie jullie reactie tegemoet …………………..
 
Ik heb m'n Zumo op deze mount:
The Telferizer Custom Motorcycle RAM mounts for GPS Systems

Zit meer dan stevig genoeg. Mooi in het midden en met een beetje spelen vrij van de stuurdemper.
Enige nadeel is dat je relatief ver naar beneden moet kijken om erop te kijken.
De voedingskabel heb ik achter de fairing gehangen. Is meer dan genoeg ruimte voor.
Dank voor je reactie 1195, maar is dit een M^6 of M8 bout , ga ervan uit dat hij ook in Nederland leverbaar is toch ?
 
Mijn zumo 220 houder, zit al een aantal jaren met een beugeltje aan het centrale deel bevestigd.
Kan zo snel geen erg duidelijke foto vinden, maar de zumo zit iets dieper aan linkerzijde. Het valt nauwelijks op dat er een navigatie aanwezig is. Voordeel is dat er bijna geen last is van invallend zonlicht en het makkelijk te bedienen blijft met de linkerhand.
2pzzj1k.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan