KTM RC8 topic deel 4

Goedenavond motorliefhebbers!
Mijn naam is Danny en kom uit Bergen op zoom!Ben sinds kort trotse eigenaar van een Ktm rc8!Rij al 34 jaar motor en heb dan ook al verschillende bikes gereden!
Nu is mijn oog gevallen op de Dominator HP4 uitlaat.Heeft iemand daar ervaring mee?Of een ander alternatief?Alvast bedankt!Vanaf nu ook een trouwe volger!
Hey Danny.
Tof dat je lid ben woon zelf ook in de regio zal je vast wel een x tegen komen
 
Hey Danny.
Tof dat je lid ben woon zelf ook in de regio zal je vast wel een x tegen komen
Hey gaaf man!Ja dat lijkt me leuk!Mijn maten zijn bijna allemaal overgestapt naar Harley!Heb erook een paar gehad maar voel me nog te jong ervoor haha!Miste de bochten snelheid etc.Lang geleden dat ik weer het echte motor gevoel had!Vandaar deze keuze!
 
Beste ktm rc8 rijders!
Heeft iemand ervaring met deze clutch cover?Vind hetzelf een mooi item voor de bike zelf!
Screenshot_20230215_090234_2dehands.jpg
 
Beste ktm rc8 rijders!
Heeft iemand ervaring met deze clutch cover?Vind hetzelf een mooi item voor de bike zelf!Bekijk bijlage 1848536

Het ligt aan welke type RC8 je hebt. Want die oranje ring is anders bij de RC8 en RC8R. Ik had zoiets gekocht voor mijn 2010 RC8. De cover paste prima, maar die oranje ring dus niet. Origineel zonder die ring ziet er totaal niet mooi uit.
 
En we zijn terug actief lid van deze groep, met de komst van een RC8 afgelopen zaterdag (opgebouwde circuitmotor van Rens Vink overgekocht) :) In 2016 had ik een 2009 RC8R, full spec racer zoals de Trackversie maar dan nog beter (oa. met Nemesis TCS, Stock kit, Evo4,...). Motor is me bijgebleven als de beste circuitmotor die ik ooit had (en dat zijn er aardig wat intussen). Helaas voorste zuiger gescheurd en mee door het carter. Dus hopelijk blijft deze min of meer standaard RC8 wat langer heel dan de vorige. Kleur komt niet helemaal uit, maar in het echt is het knal fluo-oranje, ik zal geen fluohesje nodig hebben tijdens de circuitdagen in elk geval!
IMG_20230219_095440.jpg
 
Beste rijders!Ik kan deze ktm rc8 r limited edition overnemen!Compleet met alle historie boekjes facturen en alle sleutels.Is van bouwjaar 2010 en heeft 19000km gelopen!
En is schijnbaar dan de enigste in Nederland!Weet iemand waar ik precies moet gaan opletten?
En wordt zo'n bike met de tijd ook meer waard?Deze is ingevoerd vanuit Duitsland en heeft edition no 18 van de 100 die er gemaakt van zijn.
 

Bijlagen

  • IMG-20230224-WA0035.jpg
    IMG-20230224-WA0035.jpg
    402,9 KB · Weergaven: 76

Deze bedoel je. Mooi ding, komt uit Zwitserland, stond een tijd terug ook al te koop voor iets minder. Inmiddels moet ie 17.500 opbrengen.
Er zijn minimaal 3 in NL, er zijn namelijk 3 geleverd via KTM Nederland. Ook 3 Akrapovic Editions, daar heb ik 1 van...
 
Goedenavond motorliefhebbers!
Mijn naam is Danny en kom uit Bergen op zoom!Ben sinds kort trotse eigenaar van een Ktm rc8!Rij al 34 jaar motor en heb dan ook al verschillende bikes gereden!
Nu is mijn oog gevallen op de Dominator HP4 uitlaat.Heeft iemand daar ervaring mee?Of een ander alternatief?Alvast bedankt!Vanaf nu ook een trouwe volger!
Hallo Danny, ik heb ook een HP4 onder mij RC8R gehad, maakt een ontzettende bak herrie, ook met de standaard dB-killer. Ik heb er zelf nog een extra killer voor gemaakt die in de standaard killer past. Daarmee was de herrie te doen, ik kon er iig wel op rijden zonder tuutende oren en zonder kwade blikken 8-)
Het geluid vind ik zelf wel mooi trouwens maar da's natuurlijk persoonlijk.
Ik ben van plan de hele set te verkopen mocht je er belang bij hebben.
 
Hallo Danny, ik heb ook een HP4 onder mij RC8R gehad, maakt een ontzettende bak herrie, ook met de standaard dB-killer. Ik heb er zelf nog een extra killer voor gemaakt die in de standaard killer past. Daarmee was de herrie te doen, ik kon er iig wel op rijden zonder tuutende oren en zonder kwade blikken 8-)
Het geluid vind ik zelf wel mooi trouwens maar da's natuurlijk persoonlijk.
Ik ben van plan de hele set te verkopen mocht je er belang bij hebben.
Graag wat wil je ervoor hebben?
 
Graag wat wil je ervoor hebben?
Of stuur anders
Hallo Danny, ik heb ook een HP4 onder mij RC8R gehad, maakt een ontzettende bak herrie, ook met de standaard dB-killer. Ik heb er zelf nog een extra killer voor gemaakt die in de standaard killer past. Daarmee was de herrie te doen, ik kon er iig wel op rijden zonder tuutende oren en zonder kwade blikken 8-)
Het geluid vind ik zelf wel mooi trouwens maar da's natuurlijk persoonlijk.
Ik ben van plan de hele set te verkopen mocht je er belang bij hebben.
Heb er zeker belang bij!Alvast bedankt voor je moeite!Graag hoor ik van je!
 
Gisteren de RC8 trackbike op de testbank gehad bij Tovami, Ruud Frederiks. Het dipje net voor 8000RPM werd netjes weggewerkt en ook het eindbereik werd met een paar 100RPM's uitgebreid. Uiteindelijk kwamen er een nette 159,1PK's en 123Nm's uitgerold, niet slecht voor een 15 jaar oude motor met 60K op de teller. (ter vergelijk: de full spec getunende RC8R gaf 174PK en 142Nm).
Het is uitkijken naar het komende circuitseizoen op dit nieuwe speelgoed *O*
 
Beste rijders!Ik kan deze ktm rc8 r limited edition overnemen!Compleet met alle historie boekjes facturen en alle sleutels.Is van bouwjaar 2010 en heeft 19000km gelopen!
En is schijnbaar dan de enigste in Nederland!Weet iemand waar ik precies moet gaan opletten?
En wordt zo'n bike met de tijd ook meer waard?Deze is ingevoerd vanuit Duitsland en heeft edition no 18 van de 100 die er gemaakt van zijn.
Hier 1 redbull limited, dus minimaal 2 😉
 

Bijlagen

  • 8EDC6802-D312-4D08-9C0F-6D8E752ED17E.jpeg
    8EDC6802-D312-4D08-9C0F-6D8E752ED17E.jpeg
    408,1 KB · Weergaven: 41
Topdag Zolder op de RC8 gisteren: zon, rustig op de baan, nauwelijks rode vlaggen en zelf volle bak langs de geluidspaal zonder zwarte vlag. Het gevoel was meteen goed en blijkt weer eens wat een ongelofelijke stuurfiets deze KTM toch is. Stabiel bij hard aanremmen, overgooien in chicanes en heel lichtvoetig. In de laatste sessie, met een achterband die zo goed als op was op de rechterkant, een nieuw PR gereden (1,47.98). Een halve seconde sneller dan op mijn R1 5 jaar geleden en bijna 5 seconden sneller dan op de RC8R in 2016 (was toen al duidelijk dat dit slechts het begin was voor 'sneller worden'). Happy RC8 days are coming!
IMG_20230508_085744.jpg
IMG_20230508_203711.jpg
 
In het kader van durf te vragen. Een maatje van mij heeft een kleine schuiver gemaakt met zijn RC8R en is op zoek naar een linker spiegel. Heeft iemand er nog een liggen van een projectje? Via de handel schijnen die dingen niet voor december leverbaar te zijn. Ook bij een motorsloper is niets beschikbaar. thx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan