KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Vraagje ik ben me voor een flinke reis aan het voorbereiden.

Welk gereedschap zouden jullie mee nemen voor een 990 Adventure 2007?
Top op heden: 2 bandenlichters, combinatietang, kruis-platkopschroevendraaier, naaf en veren sleutels met verlengstuk, inbus groot (KTM achterveer etc), 8, 6 (het t stuk en verlengstuk voor de doppen), 5, 4, 3, steek-ring 13, steek 14-15, doppen 6, 8, 10, 17 met verlengstuk en T-stuk, verloopje motorband-fietspomp. Dan door naar Kawasaki: inbus 4, 5, steek 10, 12, 14, 17, naaf en veer sleutel met verlengstuk.
Bekijk bijlage 1389990

Mocht iemand van jullie weten waar ik op zeer korte termij aan een verloop kan komen voor de originele KTM 6 kant naar 1/4 vierkant of er zelfs 1 hebben liggen dan hoor ik het graag!

Altijd lastig om te bedenken wat voor gereedschap je nodig zou kunnen hebben. Wat je daar hebt liggen kom je iniedergeval wel een end mee. Ik neem zelf verder vaak ook wat staaldraad, metaalkit, slangetje (om eventueel brandstof over te hevelen) en een multimeter mee. Eventueel nog ducttape, maar dat wordt wel wat veel allemaal. Keuzes keuzes ;).
 
hoi,

heb mn KTM 990 adventure benzineverbruik gemeten.
dat is 200km op 16,6l
dus 100km op 8,8l
dus 1 op 11,4

nu wil ik hier niet om klagen want dat ding rijd als een trein, maar is dit niet een beetje teveel?

Motor heeft Wings uitlaatdempers, cannister is verwijderd ,het SAS systeem is verwijderd en voor de rest net een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen.
Vertanding is ook veranderd door een kleiner voortandwiel.

De motor is ook nog afgesteld op de dyno volgens mij, maar dit heeft de vorige eigenaar gedaan.
Misschien is dit niet goed gegaan?
 
hoi,

heb mn KTM 990 adventure benzineverbruik gemeten.
dat is 200km op 16,6l
dus 100km op 8,8l
dus 1 op 11,4

nu wil ik hier niet om klagen want dat ding rijd als een trein, maar is dit niet een beetje teveel?

Motor heeft Wings uitlaatdempers, cannister is verwijderd ,het SAS systeem is verwijderd en voor de rest net een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen.
Vertanding is ook veranderd door een kleiner voortandwiel.

De motor is ook nog afgesteld op de dyno volgens mij, maar dit heeft de vorige eigenaar gedaan.
Misschien is dit niet goed gegaan?

Ja, dat is absurd, ik rijd stevig door maar scoor doorgaans 1:15...toch maar eens opnieuw af laten stellen lijkt me...
 
hoi,

heb mn KTM 990 adventure benzineverbruik gemeten.
dat is 200km op 16,6l
dus 100km op 8,8l
dus 1 op 11,4

nu wil ik hier niet om klagen want dat ding rijd als een trein, maar is dit niet een beetje teveel?

Motor heeft Wings uitlaatdempers, cannister is verwijderd ,het SAS systeem is verwijderd en voor de rest net een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen.
Vertanding is ook veranderd door een kleiner voortandwiel.

De motor is ook nog afgesteld op de dyno volgens mij, maar dit heeft de vorige eigenaar gedaan.
Misschien is dit niet goed gegaan?

Dubbel...
 
Laatst bewerkt:
Altijd lastig om te bedenken wat voor gereedschap je nodig zou kunnen hebben. Wat je daar hebt liggen kom je iniedergeval wel een end mee. Ik neem zelf verder vaak ook wat staaldraad, metaalkit, slangetje (om eventueel brandstof over te hevelen) en een multimeter mee. Eventueel nog ducttape, maar dat wordt wel wat veel allemaal. Keuzes keuzes ;).
Een stuk 2-aderig snoer (ook te gebruiken als startkabel), tiewraps, slangklemmen, schuurpapier, isolatietape, spanningszoeker, garagezeep, bandenreparatie, reserveventielen, ducttape, etc :)
 
IMG_1582.JPGthumbnail_IMG_1583.jpgthumbnail_IMG_1584.jpgthumbnail_IMG_1585.jpgthumbnail_IMG_1586.jpgthumbnail_IMG_1587.jpgthumbnail_IMG_1588.jpgthumbnail_IMG_1589.jpgthumbnail_IMG_1591.jpgthumbnail_IMG_1592.jpgthumbnail_IMG_1593.jpgthumbnail_IMG_1594.jpgthumbnail_IMG_1595.jpgthumbnail_IMG_1596.jpgthumbnail_IMG_1598.jpgthumbnail_IMG_1599.jpgthumbnail_IMG_1600.jpg
 
hoi,

heb mn KTM 990 adventure benzineverbruik gemeten.
dat is 200km op 16,6l
dus 100km op 8,8l
dus 1 op 11,4

nu wil ik hier niet om klagen want dat ding rijd als een trein, maar is dit niet een beetje teveel?

Motor heeft Wings uitlaatdempers, cannister is verwijderd ,het SAS systeem is verwijderd en voor de rest net een grote beurt gehad waarbij alle filters zijn vervangen.
Vertanding is ook veranderd door een kleiner voortandwiel.

De motor is ook nog afgesteld op de dyno volgens mij, maar dit heeft de vorige eigenaar gedaan.
Misschien is dit niet goed gegaan?

Komt mij bekend voor en die van mij is buiten de Akra's origineel.
 
Komt mij bekend voor en die van mij is buiten de Akra's origineel.

hallo,

ik heb even gekeken.
Die van mij is niet getest op de dyno, dan zou die een power commander moeten hebben maar dat heeft ie niet.
Verbruik komt vast door de afstelling van de brandstofinjectie, en het kleinere voortandwiel waardoor de motor meer toeren maakt.
 
Hierbij even jullie hulp gevraagd....

5 weken geleden ben ik helaas onderuit gegaan met de SMR |( Eigen schuld en alleen WA+ verzekerd (verkeerde zuinigheid, ik weet het).
Ikzelf ben er relatief goed afgekomen, gebroken enkel, verrekte enkelbanden, gekneusde voet, wond op de knie (nog steeds licht ontstoken, doof gevoel in mijn knie en verder gewoon lichaam beurs.

Gisteren ff een rondje om mijn motor “gelopen” en ff opgeschreven wat ik zie dat er stuk is. De prijzen van deze onderdelen heb ik via de KTM onderdelen site opgezocht en kom ik op een totaal van €6788,06

Verder zie ik dat het subframe krom is, een slag in het achterwiel en ook het voorwiel draait niet meer zonder ergens aan te lopen rond (motor is opgebokt). De motor heeft dus een flinke klapper gemaakt en ik ga ervan uit dat er nog meer verborgen gebreken zijn die ook de nodige kosten met zich meebrengen...

Wat is nu wijsheid vraag ik me af?? Ik ga uit van een dagwaarde van zo’n €8500 en als ik het zo bekijk zal dit ook algauw het totale schadebedrag zijn.
Ik zie als enige optie een schademotor inkoper benaderen om de motor zo te verkopen. Mijn verlies zal ik moeten nemen dus.

Of zie ik iets over het hoofd. Jullie nog ideeën en/of tips?
 
Je kunt natuurlijk ook alles tweedehands zoeken en hem op die manier herstellen, maar zonder dat er een expert naar gekeken heeft om te bepalen of dat een goed idee is kun je dat niet met zekerheid zeggen. Een verzekeringsmaatschappij zou deze economisch total loss noemen, maar daar ga jij natuurlijk zelf over.

Sterkte met het herstel in ieder geval!
 
Onwijs balen. Sterkte, hopelijk herstel je snel en goed.
Voor wat betreft je motor, ik heb 2 x zoiets gehad, randje economisch total loss zeg maar. Eerste keer heb ik de motor volledig op laten knappen, de tweede keer heb ik gekozen voor verkoop schademotor. Denk lastig te zeggen en voor iedereen anders en ik hoop t niet ooit nog keer mee te maken maar zou zelf nu kiezen voor verkopen schademotor. Heb nooit meer hetzelfde gevoel gehad bij de motor die ik heb laten opknappen.
 
@Petrus interesse in zadel, alarm en ruitje. Ik woon in de buurt dus kan het a.s. zaterdag komen ophalen indien de prijs goed is. Kan je mij een PM sturen?
 
Hierbij even jullie hulp gevraagd....

5 weken geleden ben ik helaas onderuit gegaan met de SMR |(

De vraag is denk ik hoe handig jij zelf bent. En in hoeverre je hem wil opknappen. Zelf Marktplaats/ebay spul monteren icm. met wat schaafplekjes op de motor die je dan maar voor lief moet nemen kan een hoop geld schelen.
 
Hierbij even jullie hulp gevraagd....

5 weken geleden ben ik helaas onderuit gegaan met de SMR |( Eigen schuld en alleen WA+ verzekerd (verkeerde zuinigheid, ik weet het).
Ikzelf ben er relatief goed afgekomen, gebroken enkel, verrekte enkelbanden, gekneusde voet, wond op de knie (nog steeds licht ontstoken, doof gevoel in mijn knie en verder gewoon lichaam beurs.

Gisteren ff een rondje om mijn motor “gelopen” en ff opgeschreven wat ik zie dat er stuk is. De prijzen van deze onderdelen heb ik via de KTM onderdelen site opgezocht en kom ik op een totaal van €6788,06

Verder zie ik dat het subframe krom is, een slag in het achterwiel en ook het voorwiel draait niet meer zonder ergens aan te lopen rond (motor is opgebokt). De motor heeft dus een flinke klapper gemaakt en ik ga ervan uit dat er nog meer verborgen gebreken zijn die ook de nodige kosten met zich meebrengen...

Wat is nu wijsheid vraag ik me af?? Ik ga uit van een dagwaarde van zo’n €8500 en als ik het zo bekijk zal dit ook algauw het totale schadebedrag zijn.
Ik zie als enige optie een schademotor inkoper benaderen om de motor zo te verkopen. Mijn verlies zal ik moeten nemen dus.

Of zie ik iets over het hoofd. Jullie nog ideeën en/of tips?

Ik weet hoe het voelt, ben de afgelopen 4 jaar twee maal aangetikt door een koekblik, beide malen buiten mijn schuld. Motor binnengebracht bij de dealer en beide malen alleen cosmetische schade (en dat is duur, alleen de tank al). Ik heb hem beide malen op laten knappen met originele nieuwe onderdelen en ben er maar wat blij mee. Qua lichamelijke schade, eerste keer redelijk bewusteloos, tweede keer operatie. Succes met het lichamelijke herstel, kan even duren. Qua motor...ik zou mijn SMR niet willen missen...dijk van een motor....
 
Hierbij even jullie hulp gevraagd....

5 weken geleden ben ik helaas onderuit gegaan met de SMR |( Eigen schuld en alleen WA+ verzekerd (verkeerde zuinigheid, ik weet het).
Ikzelf ben er relatief goed afgekomen, gebroken enkel, verrekte enkelbanden, gekneusde voet, wond op de knie (nog steeds licht ontstoken, doof gevoel in mijn knie en verder gewoon lichaam beurs.

Gisteren ff een rondje om mijn motor “gelopen” en ff opgeschreven wat ik zie dat er stuk is. De prijzen van deze onderdelen heb ik via de KTM onderdelen site opgezocht en kom ik op een totaal van €6788,06

Verder zie ik dat het subframe krom is, een slag in het achterwiel en ook het voorwiel draait niet meer zonder ergens aan te lopen rond (motor is opgebokt). De motor heeft dus een flinke klapper gemaakt en ik ga ervan uit dat er nog meer verborgen gebreken zijn die ook de nodige kosten met zich meebrengen...

Wat is nu wijsheid vraag ik me af?? Ik ga uit van een dagwaarde van zo’n €8500 en als ik het zo bekijk zal dit ook algauw het totale schadebedrag zijn.
Ik zie als enige optie een schademotor inkoper benaderen om de motor zo te verkopen. Mijn verlies zal ik moeten nemen dus.

Of zie ik iets over het hoofd. Jullie nog ideeën en/of tips?

Nou beterschap :t...maar ik vrees dat je conclusie de juiste is, tenzij je heel makkelijk aan onderdelen kan komen, maar de 990SMR is niet zo veel voorkomend...je had beter een BMW GS kunnen crashen die staan op iedere hoek v/d straat;)
 
Bedankt voor jullie reacties 👍

Ik heb inderdaad al gekeken naar 2dehands onderdelen maar als er al iets te vinden is dan is het ook beschadigd.... En ik moet best veel onderdelen hebben O-)
Daarnaast weet ik nog niet hoe het frame en dergelijke eraan toe is. Al met al zullen de kosten sowieso meer zijn dan de dagwaarde...

Binnenkort maar een schademotor opkoper benaderen 😭
 
Terug
Bovenaan Onderaan