KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Even een vraagje aan de kenners:

Eindelijk is het dan zover.. De spaarrekening is weer op peil dus er kan een motor aangeschaft worden. Al jaren is m'n stille wens een 990 smt.
Nu ben ik mij flink aan het oriënteren, maar weet iemand of de orginele (zachte) koffers nog te koop zijn?
Er staat namelijk een mooi smt te koop met kofferrek maar zonder koffers. Althans, daar lijkt het op.

Alvast bedankt!
:W
Bij mij kan je ze kopen ;)
 
Als ik het dus goed begrepen dan kun je alleen bij 2 bedrijven in Nederland een map op maat laten schrijven (op een rollenbank en dmv TuneEcu). Dit zijn Ruud Fredriks en MVS race engineering.
Er zijn wel meer bedrijven met rollenbank en TuneECU maar die kunnen alleen kant en klare mappings laden.

Heb ik dit zo goed?
 
Super interessant die grafieken.
Is er iemand die zelf de mapping uit ecutune gedownload heeft nadat ze op de rollerbank geweest zijn?
Ik heb zelf hier ecutune dus het uitlezen is geen probleem.
Kant en klare mapping laden is dus sowieso te doen.
 
Super interessant die grafieken.
Is er iemand die zelf de mapping uit ecutune gedownload heeft nadat ze op de rollerbank geweest zijn?
Ik heb zelf hier ecutune dus het uitlezen is geen probleem.
Kant en klare mapping laden is dus sowieso te doen.

Heb zelf ook Tune ecu en een kabel, alleen nog nooit zelf aan de motor gehangen.

Neem aan dat ik de map die nu in mijn motor zit er uit kan halen. Wie kan hier een goede beschrijving van maken.

Heb geen zin om iets verkeerd te doen. Loopt echt top nu.
 
Also het zover en je hebt ze nog dan ben je ze kwijt :)

Maar zijn ze nieuw ook nog te koop?
Ze liggen bij mij al jaren op zolder. Ik ben ze verder niet actief aan het verkopen.

Er was reeds nog iemand geïnteresseerd en die wist mij te vertellen dat ze niet meer nieuw te koop zijn...
 
Zo net even een uitlaat besteld in t buitenland. Kijken wanneer het binnenkomt:]

Ik hoop dat dat het onverklaarbare raar lopen ook verklaard. De uitlaat lijkt al wel een kleine lek te hebben gehad, dat houdt natuurlijk ook de Lampda enz voor de gek.

Inmiddels de KTM helemaal uit elkaar. Ook de voorste klepspeling maar even controleren. Olie en koelwater systeem even nalopen. Nokkenasketting spanners controleren.
Nog meer handige dingen om even mee te nemen?
 
Oliedrukmeter monteren? ;).

Zat je uitlaat erg onder spanning gemonteerd soms? Waar is ie gescheurd?

CB6AEAB8-9F58-4F24-803E-4099476995E0.jpeg
 
Vooraan net uit de uitlaat. Zat niet onder spanning. Juist op gelet bij het monteren.
Gewoon heel veel hitte te snel afgewisseld met water gezien in z'n carrière denk ik. Was ook al 82K oud.

Waar lees jij de oliedrukmeter uit dan? Ik heb nl weinig zin aan een vol dashbord.
Bedoelde eigenlijk meer onderhouds dingetjes.
 
Mijn achterste buis is ooit bij ongeveer 45.000km domweg afgebroken. Klereherrie, en ik had er nog nooit aangezeten. Ik denk dat ze gewoon niet zo goed tegen watercrossings kunnen :)
 
Hmm ik heb een aardig volle dash, maar ik wil perse voltage en oliedruk kunnen zien.

0D71A080-0B0A-4614-BEFA-C8644E447C20.jpeg



Kwa onderhoud, misschien even de injectors bekijken. Bij mij zat er prut in dus die heb ik even in de ultrasoonreiniger gehad. En ik heb de ECU verplaatst naar achter het balhoofd, voornamelijk omdat ik ruimte nodig had op de oude plek voor een led bar en omdat ik het een achterlijke plek vind voor een ECU. En misschien de SAS prut verwijderen mits de originele uitlaten niet meer gemonteerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik heb een aardig volle dash, maar ik wil perse voltage en oliedruk kunnen zien.

Bekijk bijlage 1358362


Kwa onderhoud, misschien even de injectors bekijken. Bij mij zat er prut in dus die heb ik even in de ultrasoonreiniger gehad. En ik heb de ECU verplaatst naar achter het balhoofd, voornamelijk omdat ik ruimte nodig had op de oude plek voor een led bar en omdat ik het een achterlijke plek vind voor een ECU. En misschien de SAS prut verwijderen mits de originele uitlaten niet meer gemonteerd hebt.
Haha, jij hebt ook zo'n poppenkast voor je. Ik ook :$

IMG_20190302_093034.jpg
 
Als ik het dus goed begrepen dan kun je alleen bij 2 bedrijven in Nederland een map op maat laten schrijven (op een rollenbank en dmv TuneEcu). Dit zijn Ruud Fredriks en MVS race engineering.
Er zijn wel meer bedrijven met rollenbank en TuneECU maar die kunnen alleen kant en klare mappings laden.

Heb ik dit zo goed?
Nee.
Ritzen Motors in Weert.
:t
 
Ze liggen bij mij al jaren op zolder. Ik ben ze verder niet actief aan het verkopen.

Er was reeds nog iemand geïnteresseerd en die wist mij te vertellen dat ze niet meer nieuw te koop zijn...

Je hoort nog van me. ;)

Eerst nog even tijd vinden om te gaan proefrijden.. -O-
 
Goedemiddag,

Bij deze een 'hallo' van een trotse bezitter van een 990 SMT uit 2012 (sinds vanochtend) :-)

Ik zal meelezen en af en toe een post plaatsen.

Groeten,

Ferry
 
Vanmiddag even een rondje gedaan. Eerste keer na montage van de DNA stage 3 airbox. Conclusie:

- hoger in toeren iets meer geluid. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar soort grom/brul....
- hoger in de toeren een stuk sterker }). In z’n 3 rond de 100km/h het gas open = rijden op het achterwiel

Verder loopt de motor heerlijk, net als hiervoor eigenlijk. Wat dat betreft hoef ik ‘m helemaal niet opnieuw af te stellen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan