KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

ik kan op de mode knop drukken zoveel ik wil maar heb enkel odo, trip 1, trip 2.
Waar zit de temperatuur sensor op de ktm?
In het luchtfilter zit er 1 maar deze zal niet voor de buiten temperatuur zijn denk ik?
Net ff mijn tempsensor los gehaald, maar dan verdwijnt de functie niet uit het dashboard. Da's wel een bijzonder geval wat je nu hebt :P . Misschien dat een KTM dealer er antwoord op heeft :?
IMG_20190130_160344_1280x720.jpg
 
Ik zie dat je een gear indicator hebt geplaatst, heb je dit zelf gedaan? Ik heb nu deze besteld. gear indicator aliexpres
Als je tips hebt hoor ik het graag. IK heb gelezen dat je achter je koplamp moet zijn en een wit met blauw draad moet aftappen?
 
Ik zie dat je een gear indicator hebt geplaatst, heb je dit zelf gedaan? Ik heb nu deze besteld. gear indicator aliexpres
Als je tips hebt hoor ik het graag. IK heb gelezen dat je achter je koplamp moet zijn en een wit met blauw draad moet aftappen?
Ja, de stekkers monteer je tussen de stekker van de snelheidopnemer. En dan achter het dashboard moet je een draadje bij je toerentellersignaal prikken.
Ik heb trouwens een Gipro. De AliExpress prijs zit daar niet heel ver vandaan dus zal waarschijnlijk net zo goed werken 😊
 
Heb ook even wat advies nodig.

Ik heb een datatool shiftlight gekocht. Om hem in te stellen moet ik wel het toerental weten. Had zon simpele toeren/uren teller besteld voor weinig van eBay. Niet bij na gedacht dat de 950 penbobines heeft, dus een draadje wikkelen om een bougiekabel die er niet is gaat lastig.

Iemand tips?

Dit is mijn motor trouwens:

f92660a1-179b-4ece-8176-4a572fab8ceb.jpg
 
Super om te zien dat het forum hier lekker actief is.
Aan Kevjan, super dat je even de moeite hebt genomen om te kijken wat er gebeurt als de temp sensor los is.
Het wordt inderdaad wel een bijzonder verhaal zo.
Misschien is mijn dashboard ooit gewisseld? Misschien afkomstig van een andere ktm 990 (geen smt) zonder temp sensor?

Verder houdt ik me voorlopig nog wel even bezig met de ktm.
Inmiddels voorzien van ITG lucht filter.
SAS klep verwijderd.

Nu nog bekijken wat we gaan doen met de secundaire kleppen.
Ze staan nu 100% open in de TuneEcu dus ze zouden er ook uit kunnen.
Maar wil eerst nog eens testen wat er gebeurt als ik ze weer inschakel.

Zijn er hier mensen die hier mee geexpirimenteerd hebben?

(@Jim, ziet er goed uit!)
 
Laatst bewerkt:
Te koop: twee Wings einddempers voor de KTM 990 smr/t, met een heel lichte beschadiging aan een demper. Vraagprijs incl. verzenden €200,-. Werkelijk een spotprijs. Groetjes Tok
 

Bijlagen

  • 20190201_193027.jpg
    20190201_193027.jpg
    611,6 KB · Weergaven: 14
  • 20190201_193034.jpg
    20190201_193034.jpg
    1 MB · Weergaven: 17
Marten,

Ik heb een smt uit 2010 en heb ook geen buiten temperatuur aanduiding meer. Toen ik hem vorig jaar kocht werkte hij gewoon en nu is hij verdwenen. Op de modeknop drukken helpt niet hij lijkt hem over te slaan. Weet niet wat de oorzaak is maar wel interessant dat het dus meer voorkomt.
 
Marco,

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
Zoals je het omschrijft is het bij mij ook exact.
Ik ben bang dat het in het dashboard fout zit.
Misschien een keer navragen bij de ktm dealer?
 
En tok tok wat ga je er nu onder hangen?
Dezelfde uiteraard...ze hebben me in september plat gereden en de linker demper was heel licht beschadigd. Tegenpartij moet dokken dus krijg ik nieuwe dempers alhoewel de oude amper beschadigd was. Maar goed, mijn smr was in showroomstaat en zo is ie nu weer. En waarom Wings? Because sound matters...
 
Ik heb onlangs en setje Leo's gekocht. Heb je de kans gehad beide te vergelijken? Ben benieuwd welke sound van de 2 merken je beter vind.

Kan ik moeilijk zeggen...de Wings zijn iig bruut qua sound...vol en donker. Qua afwerking steekt Wings er duidelijk bovenuit.
 
Weet je toevallig het verschil qua geluid tussen Wings en Akrapovic?

Naar mijn mening, en ja ik heb ze beiden naast mekaar gehoord, is de Wings nog donkerder, voller dan de Akra. Kwalitatief is het exact hetzelfde, kan ook niet anders want de eigenaar van Wings is de voormalige hoofdingenieur van Akra.
 
Ik heb het verschil gehoord tussen de leo,s (oude motor) en de akra,s (nieuwe motor).
Maar daar zit ook al flink geluidverschil in de leo,s zijn zwaarder en donkerder dan de akra,s
 
Dat is echt een kwestie van smaak.
Ik had onder de 950 smr eerst leo en vervolgens akra, naar mijn mening akra juist donkerder en zwaarder. Niet alle motoren en oren zijn identiek natuurlijk.
 
Ik heb van het weekend geprobeerd de kleppen te stellen. Bij het meten ben ik gestopt omdat ik niet zeker wist of ik het goed doe. Hoop dat jullie mij kunnen helpen. 😁

Mijn 690smcr had tuimelaars waar je de voeler helemaal onder door kon schuiven, hier kon niks aan mis gaan. Maar de 990 smr heeft een nokkenas die direct op de emmertjes drukt. En die puntige kant die zeg maar je kleppen open moet duwen staat in TDC niet schuin omhoog maar ligt aan de zijkant nog op t emmertje. Hierdoor kan je de voeler er niet vrij onderdoor steken maar loopt je voeler altijd ergens tegen aan.

Hoe weet ik nu hoe ver ik het voelertje eronder moet kunnen steken. Het is misschien een wat onduidelijke uitleg maarja. of kan ik de nokkenas ook omhoog zetten en het dan meten? Al staat hij dan niet in TDC.
 
Mijn 690smcr had tuimelaars waar je de voeler helemaal onder door kon schuiven, hier kon niks aan mis gaan. Maar de 990 smr heeft een nokkenas die direct op de emmertjes drukt. En die puntige kant die zeg maar je kleppen open moet duwen staat in TDC niet schuin omhoog maar ligt aan de zijkant nog op t emmertje. Hierdoor kan je de voeler er niet vrij onderdoor steken maar loopt je voeler altijd ergens tegen aan.

Hoe weet ik nu hoe ver ik het voelertje eronder moet kunnen steken. Het is misschien een wat onduidelijke uitleg maarja. of kan ik de nokkenas ook omhoog zetten en het dan meten? Al staat hij dan niet in TDC.
Ja dat kan prima, dat doe ik zelf ook. Maar; je hebt twee TDC's heah. Je moet degene tussen compressie en verbranding hebben, die tussen uitlaat en inlaat heeft klepoverlap en dan lukt het inderdaad niet.
 
Thx voor je reactie, in dat gaatje waar een lange bout in zit kan je zien dat die op t goede punt staat. Of kan die dan nog steeds in het verkeerde tdc staan? Ik moet dan toch de tdc hebben die direct na het zwaarste moment zit van het draaien van de motor of hoe weet ik zeker dat het de goede is?
 
Thx voor je reactie, in dat gaatje waar een lange bout in zit kan je zien dat die op t goede punt staat. Of kan die dan nog steeds in het verkeerde tdc staan? Ik moet dan toch de tdc hebben die direct na het zwaarste moment zit van het draaien van de motor of hoe weet ik zeker dat het de goede is?
De krukas gaat twee keer rond voor één rondje van de nokkenassen, dus ja je kunt dan nog steeds de verkeerde hebben.
 
Er zitten merktekens op de tandwielen van de nokkenas, die moeten gelijk liggen met de rand waar je kleppendeksel op komt te liggen. En de nokken moeten naar elkaar toe wijzen.
Screenshot_20190211-120138.png
 
Ik heb overal gezocht naar die repair manual! Kon hem nergens behalve virussen downloaden. Heb jij misschien een linkje of kan je hem uploaden?
 
Helemaal geweldig, ik zat inderdaad in het verkeerde TDC, bedankt voor jullie hulp.

Ik heb de volgende klepspelingen:
Voorste cilinder: uitlaat 0.25 0.25 ( moet tussen 0.25 en 0.30)
inlaat 0.14 0.14 ( moet tussen 0.10 en 0.15)

Achterste cilinder: uitlaat 0.26 0.28
inlaat 0.14 0.14

Wat zouden jullie nu doen? Ik vind die 0.14 top, 0.28 ook top. Ik zou 0.25 en 0.26 met 0.025 willen verhogen met shims van een harley of van deze shims 0.02 afdraaien.

Het meten zou moeten gebeuren bij 20 graden, en het is nu 10 graden in mn garage. Maakt dit nog veel verschil?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan