KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik ook Motul 7100, maar dan de 10W50. Hij verbruikt er wel +/- 1L van op 3000km, maar dat schijnt niks bijzonders te zijn :p
 
De LC8's staan zeker niet bekend om het uitblijven van olie verbruik, het klopt dat de 1 er geen last van lijkt te hebben en de ander juist meer, maar het is zeker geen uitzondering dat ze wat verbruiken. Ik rijdt niet anders dan ik op mijn bandit deed, die verbruikte zo goed als niets, dus de relatie tussen gas geven en olie verbruik durf ik wel in twijfel te trekken...
 
De LC8's staan zeker niet bekend om het uitblijven van olie verbruik, het klopt dat de 1 er geen last van lijkt te hebben en de ander juist meer, maar het is zeker geen uitzondering dat ze wat verbruiken. Ik rijdt niet anders dan ik op mijn bandit deed, die verbruikte zo goed als niets, dus de relatie tussen gas geven en olie verbruik durf ik wel in twijfel te trekken...

Je kunt een bandit echt niet vergelijken met een 990 hoor, de 990 heeft extreem platte zuigers immers. En geloof me gerust, het verschil in olieverbruik bij een 990 bij rustig toeren of hengsten is er wel degelijk, geloof me. In juni met de SMR naar de Auvergne geweest, nog geen halve liter op 3800km terwijl ik in de Ardennen rustig een liter per 300km verstook, het verschil zit em dan in de rijstijl, niks anders.
 
Klopt dat ze een behoorlijk andere bouwstijl hebben, maar dan nog zijn er ook mensen die met aan het gas hangen nauwelijks olie verbruiken.
 
Motorex 10W60, op aanraden van de dealer. KTM heeft zelf een schrijven uit gedaan dat het beter is om over te stappen op 10w60.
Het hoe en waarom weet ik er niet precies bij, maar de fabrikant zal het wel weten in dit geval:9

Verder koop ik het redelijk groot in online dus heel veel prijsverschil zit er per liter ook weer niet in.
 
Motorex 10W60, op aanraden van de dealer. KTM heeft zelf een schrijven uit gedaan dat het beter is om over te stappen op 10w60.
Het hoe en waarom weet ik er niet precies bij, maar de fabrikant zal het wel weten in dit geval:9

Verder koop ik het redelijk groot in online dus heel veel prijsverschil zit er per liter ook weer niet in.
En welke variant gebruik je dan?
 
Ik gooi er 10W50 Power Synt volgens de manual in. Maar meer gewoon voor de peace of mind:P Anders zou ik er Motul 7100 in mikken.
Die 10W50 omdat dat ook in een 690 DUke 'mag'.


Ooit eens geprobeerd er achter te komen wat het verschil tussen Top Speed(wat ze er bij Goedhart in gooien) en Power Synt is maar zonder succes. Dus als iemand het weet:9
 
Laatst bewerkt:
De LC8's staan zeker niet bekend om het uitblijven van olie verbruik, het klopt dat de 1 er geen last van lijkt te hebben en de ander juist meer, maar het is zeker geen uitzondering dat ze wat verbruiken. Ik rijdt niet anders dan ik op mijn bandit deed, die verbruikte zo goed als niets, dus de relatie tussen gas geven en olie verbruik durf ik wel in twijfel te trekken...
Same here. Je moet de mijne eens zien bij koude start :+

Ik denk eigenlijk dat dat een klepseal is of zo, maar ik heb geen zin om de koppen eraf te trekken _O-
 
Same here. Je moet de mijne eens zien bij koude start :+

Ik denk eigenlijk dat dat een klepseal is of zo, maar ik heb geen zin om de koppen eraf te trekken _O-
Het schijnt ook zonder te kunnen:
Maar of dat nou zo lekker sleutelt en aan te raden is? Daarnaast glijden ze dan lekker gesmeerd nu ;)
 
Nou ja, een compressor heb ik dus op zich is het nog wel een poging waard, alleen welk slangetje je daar dan tussen moet stoppen... En ik vraag me dan toch af hoe groot de kans is dat je een klep open duwt op deze manier, dan ben je natuurlijk best een eind van huis. Of, althans, moeten alsnog de koppen eraf.
 
Dat was ik ook niet van plan. Ik vraag niet voor niets om ervaringen merken/types. Anders had ik er wel slaolie in gegooid :)
Op een forum krijg je namelijk 10 verschillende antwoorden. En deze vraag is al 100x gesteld hier. Gewoon wat er in het boekje staat.

Dat verhaal van 10W60 komt omdat er 690 types waren die op 10W50 kapot liepen.

Aangezien er ook 10W60 in een 990 mag en er bij de dealer oliedrums staan in de werkplaats wordt dat ook gedaan. Maar officieel is het 10W50.
 
Een vraagje voor mensen met een ktm 990 smt. (2011)
In de handleiding staat dat er op het dashboard een buiten temperatuur af te lezen is.
Op mijn motor is dit nergens te vinden. Zijn er versie's met en zonder temperatuur indicatie?
 
Een vraagje voor mensen met een ktm 990 smt. (2011)
In de handleiding staat dat er op het dashboard een buiten temperatuur af te lezen is.
Op mijn motor is dit nergens te vinden. Zijn er versie's met en zonder temperatuur indicatie?

Gewoon je mode knop indrukken op je display :?
Ik heb er zelfs een aparte knop voor gemaakt zodat ik direct de mode knop kan bedienen vanaf mijn stuur om tussen de temp en verschillende trip standen te scrollen
lc8.nl :: Bekijk onderwerp - Display mode switch

image.jpeg
 
Een vraagje voor mensen met een ktm 990 smt. (2011)
In de handleiding staat dat er op het dashboard een buiten temperatuur af te lezen is.
Op mijn motor is dit nergens te vinden. Zijn er versie's met en zonder temperatuur indicatie?
Gewoon door 'alle' functies scrollen in het dashboard. Het lijkt me niet dat er verschillende zijn. Ik weet niet wat er gebeurd als de sensor defect is of niet aangesloten is...
 
ik kan op de mode knop drukken zoveel ik wil maar heb enkel odo, trip 1, trip 2.
Waar zit de temperatuur sensor op de ktm?
In het luchtfilter zit er 1 maar deze zal niet voor de buiten temperatuur zijn denk ik?
 
ik kan op de mode knop drukken zoveel ik wil maar heb enkel odo, trip 1, trip 2.
Waar zit de temperatuur sensor op de ktm?
In het luchtfilter zit er 1 maar deze zal niet voor de buiten temperatuur zijn denk ik?

Hey Marten :)

Bij de SMT zit hij vooraan weggewerkt, achter het kuipje. Het is een "zwart stokje" van +/- 5 cm lang zo uit mijn geheugen.

Mss. alleen bij de ABS uitvoeringen? Is dat al bij de 2011?
 
Terug
Bovenaan Onderaan