KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ja maar ik heb het over achterop de motor en niet de tank of komt die tankring ook achterop? ;)
Ik heb een tankring achterop ;)
Die tassen hebben aan de onderzijde een uitsparing en een verhard deel waar je een tankring tegen aan kan schroeven. Andere manier van (demontabel) monteren hebben die tassen niet.
 
Beste mensen,

Ik ga morgen kijken naar een SM-T 990. Er staan 80.000 km op de teller. De volledige onderhoudshistorie zou er bij zitten, en op de foto’s ziet hij er vooralsnog heel net uit.
Mocht hij bevallen ga ik hem uiteraard goed nalopen.
Toch roept die hoge km stand een soort twijfel bij me op. Zijn jullie ervaringen dan de SM-T bij zulke hoge km standen meer problemen gaan geven?
Kortom, bij voorbaat al niet doen of zeker een kans geven?
Hogere kilometerstanden zullen wat olieverbruik hebben.
De mijne is de 40.000 gepasseerd en ik ga volgende buitenland tripjes voor het eerst een navul flesje meenemen :P .
 
Ik heb een tankring achterop ;)
Die tassen hebben aan de onderzijde een uitsparing en een verhard deel waar je een tankring tegen aan kan schroeven. Andere manier van (demontabel) monteren hebben die tassen niet.
_O-_O-ok dat wist ik niet. Bedankt voor de reacties :t
 
Hogere kilometerstanden zullen wat olieverbruik hebben.
De mijne is de 40.000 gepasseerd en ik ga volgende buitenland tripjes voor het eerst een navul flesje meenemen :P .

Wat olieverbruik is geen probleem voor mij.
Ik heb hem inmiddels bekeken en een proefrit gemaakt.
Werkelijk in topconditie en de hele onderhoudshistorie is volledig.
Ik heb het erop gewaagd en hem gekocht ;)

Nog een vraagje: weet iemand toevallig hoe breed het stuur van de SM-T is? Ben een beetje aan het passen en meten in mijn schuur..
 
Vorig jaar mijn SMT gekocht met een kilometerstand van 22.000 km op de teller.
De motor is nu toe aan een onderhoudsbeurt, maar ik wil ook nog langs Ruud Frederiks.
Wat is verstandig, eerst de beurt en dan langs Ruud Frederiks of andersom? Mij lijkt de eerste optie het beste.
Ik woon zelf in Kapelle dus Ruud Frederiks is om de hoek, de beurt wilde ik door Motor 2000 uit Heinkenszand laten uitvoeren, iemand ervaring met deze motorzaak?
 
Wat olieverbruik is geen probleem voor mij.
Ik heb hem inmiddels bekeken en een proefrit gemaakt.
Werkelijk in topconditie en de hele onderhoudshistorie is volledig.
Ik heb het erop gewaagd en hem gekocht ;)

Nog een vraagje: weet iemand toevallig hoe breed het stuur van de SM-T is? Ben een beetje aan het passen en meten in mijn schuur..
Kun je dat niet ook even meten dan? :+

Ik geloof dat de mijne 90cm is maar da’s een Adventure.
 
Vorig jaar mijn SMT gekocht met een kilometerstand van 22.000 km op de teller.
De motor is nu toe aan een onderhoudsbeurt, maar ik wil ook nog langs Ruud Frederiks.
Wat is verstandig, eerst de beurt en dan langs Ruud Frederiks of andersom? Mij lijkt de eerste optie het beste.
Ik woon zelf in Kapelle dus Ruud Frederiks is om de hoek, de beurt wilde ik door Motor 2000 uit Heinkenszand laten uitvoeren, iemand ervaring met deze motorzaak?

Ken die zaak niet, maar ik zou inderdaad eerst de beurt doen. Mits verder goed onderhouden is het niet mega belangrijk...
 
_O-_O-ok dat wist ik niet. Bedankt voor de reacties :t
Geen probleem :)


Wat olieverbruik is geen probleem voor mij.
Ik heb hem inmiddels bekeken en een proefrit gemaakt.
Werkelijk in topconditie en de hele onderhoudshistorie is volledig.
Ik heb het erop gewaagd en hem gekocht ;)

Nog een vraagje: weet iemand toevallig hoe breed het stuur van de SM-T is? Ben een beetje aan het passen en meten in mijn schuur..
Nice, gefeliciteerd met je aankoop *O*

Het stuur is plusminus 80 breed. Inc. (aftermarket SW-motech) handkappen 87 cm. Mijn schuurdeur is ook 80 en daar lepel ik 'm zo doorheen...
 
Met een schuur is het meer de vraag hoe breed de schuur achter de deur is. Door de deur opening krijgen is beetje steken
 
Volgende week de 950 ff naar hk suspension brengen om de vering op orde te brengen. Ben benieuwd naar het verschil. Heeft iemand hier de voorpoten van de sm een stukje doorgestoken toevallig?
 
Geen probleem :)



Nice, gefeliciteerd met je aankoop *O*

Het stuur is plusminus 80 breed. Inc. (aftermarket SW-motech) handkappen 87 cm. Mijn schuurdeur is ook 80 en daar lepel ik 'm zo doorheen...

Dankjewel!! Ben er superblij mee ;)

Top! Mijn deuropening is 90cm breed. De poort naar mijn achtertuin ook dus dat moet allemaal kunnen. Bedankt voor de info ;)
 
Met welke bandenspanning rijden jullie achter en voor? Ik heb de conti sportattack 2 banden vgm
 
Het is hier rustig met plaatjes :z
Dus dan maar onderhoud in wording
- nieuwe banden
- olie + filter
- rem vloeistof
- koppeling vloeistof
- kleppen controleren
- bal hoofd lager controleren/vervangen
- overig?
Zat te doen :)
61793781-4323-42E0-BB77-1D6AC7910AD3.jpeg
 
Goedemorgen,

Sinds kort eigenaar van een 990SMR uit 2008, zeer tevreden! Bij de aanschaf zaten er geen voersteunen voor de passagier bij. Nu heb ik rond gekeken maar ik kan er helaas nog geen vinden.

Is er iemand die deze steunen toevallig nog heeft liggen? Zwart of RVS kleurig zijn prima.

Gr. Emiel
 
Over sturen gesproken...
Ik heb nog een nieuw stuur liggen. Toen mijn 690 SMC werd afgeleverd ging er direct een oranje stuur op dus deze is nooit gebruikt.
Neken 548.02.101.200.17
Iemand interesse?
 

Bijlagen

  • IMG_5342.jpg
    IMG_5342.jpg
    263,8 KB · Weergaven: 4
  • IMG_5343.jpg
    IMG_5343.jpg
    475,9 KB · Weergaven: 4
Ik heb ook genoeg te doen hoor...
KTM 990 Adventure 2006

- Waterpomp revisie
- olie verversen
- kvs vervangen
- remvloeistof verversen
- diverse olieslangen en brandstofslangen vervangen
- remlichtschakelaar achter vervangen
- nieuwe achterband
- gasklephuizen reinigen
- bougie's vervangen
- nieuwe accu
- standaard zadel erop zetten (zat 1 op van RayZ, is evt. te koop)
- demperwol vervangen (wings dempers)
 

Bijlagen

  • 20190224_142224.jpg
    20190224_142224.jpg
    215,3 KB · Weergaven: 8
zat te dubben over een 790 adv r of iets anders... Na een paar lekkere ritjes op de heerlijk rijdende, accelererende en sturende 990SM van mijn vrouw weet ik het antwoord. Ik wil iets sportiever dan een adventure fiets.
Nu hebben ze de 1290 SDR in de kleurstelling van mijn geliefde 990SMR uitgebracht, ik ben om!
Spaarcentjes gaan nu in een verbouwing van de zaak, deze lente ga ik een nieuwe 1290 SDR ophalen :]
bcyb6d7kzata.jpg
2000000002.jpg
 
Heren, bestaat er nog een mogelijkheid om de SMT 990 wat te verhogen? Ik zou graag de zadelhoogte wat verhogen.
 
Hier ook nog volop bezig!
Mijn 'auxiliary kabelboom' reeds vernieuwd.
Nu nieuwe voorband, accu en ander inlegfilter en dan kan ie weer ff mee.

IMG_20190224_171059.jpg
 
Ik heb ook genoeg te doen hoor...
KTM 990 Adventure 2006

- Waterpomp revisie
- olie verversen
- kvs vervangen
- remvloeistof verversen
- diverse olieslangen en brandstofslangen vervangen
- remlichtschakelaar achter vervangen
- nieuwe achterband
- gasklephuizen reinigen
- bougie's vervangen
- nieuwe accu
- standaard zadel erop zetten (zat 1 op van RayZ, is evt. te koop)
- demperwol vervangen (wings dempers)


Ik heb misschien wel interesse in het RayZ-zadel. Kan jij mij een fotootje mailen met een richtprijs?
 
Hier ook nog volop bezig!
Mijn 'auxiliary kabelboom' reeds vernieuwd.
Nu nieuwe voorband, accu en ander inlegfilter en dan kan ie weer ff mee.

Bekijk bijlage 1356194
Heb je een aparte kabel boom voor je porto?

Toen die bij mij er nog in zat heb ik de ACC2 direct bij de zekeringhouder afgetapt met geïsoleerde kabel schoenen. En hier op een DC/DC converter aangesloten voor de porto.

Rij nu al weer een paar jaar met een ulcear setje. Dus de aansluiting onder mijn zadel wordt zelden gebruikt.kan hier een 5V USB lader inpluggen indien nodig.
 
Heb je een aparte kabel boom voor je porto?

Toen die bij mij er nog in zat heb ik de ACC2 direct bij de zekeringhouder afgetapt met geïsoleerde kabel schoenen. En hier op een DC/DC converter aangesloten voor de porto.

Rij nu al weer een paar jaar met een ulcear setje. Dus de aansluiting onder mijn zadel wordt zelden gebruikt.kan hier een 5V USB lader inpluggen indien nodig.
Ik heb een volledige kabelboom voor de accessoires (led koplamp, olietemp sensor, navigatie, verstralers, handvatverwarminger etc) naast gemonteerd. Ik heb de ACC2 aansluiting alleen voor de voeding van het hoofdrelais (via een schakelaar op het stuur) gebuikt. De porto heb ik met een battery-eliminator aangesloten en dat werkt gek genoeg storingsvrij :P . De porto gebruik ik voor communicatie voor het jaarlijkse buitenland tripje met de MF groep. En dan heb ik ook nog een Sena headset voor communicatie voor mij en m'n vriendin. En dat Bluetooth werkt echt bijzonder goed (voor die grote afstanden).

De auxiliary kabelboom zat er alleen al 8 jaar in. Alles werkte wel maar ik wist niet meer hoe en waarom. Dus ik heb 'm deze winter opnieuw gemaakt en wat beter gedocumenteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan