KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik kwam deze laatst nog tegen haha

8aKaZfj.png
 
Helemaal geweldig, ik zat inderdaad in het verkeerde TDC, bedankt voor jullie hulp.


Wat zouden jullie nu doen? Ik vind die 0.14 top, 0.28 ook top. Ik zou 0.25 en 0.26 met 0.025 willen verhogen met shims van een harley of van deze shims 0.02 afdraaien.

Het meten zou moeten gebeuren bij 20 graden, en het is nu 10 graden in mn garage. Maakt dit nog veel verschil?
Zou gewoon 2 nieuwe bestellen (HD in amersfoort heeft ze als het goed is op voorraad). Afdraaien is echt niet makkelijk, dan moet je eigenlijk al slijpen. Wellicht komen je oude de volgende keer wel weer van pas :)
 
Zou gewoon 2 nieuwe bestellen (HD in amersfoort heeft ze als het goed is op voorraad). Afdraaien is echt niet makkelijk, dan moet je eigenlijk al slijpen. Wellicht komen je oude de volgende keer wel weer van pas :)

Ik zou ook niet gaan tobben met afdraaien, heb zelf hier shims besteld:
ProX Valve Shim KTM 10.00 x 1.85 mm.
In dezelfde maten te krijgen als de HD shims, en de helft goedkoper dan bij mijn dichtsbijzijnde Harley dealer.
Kreeg ook een deel van de verzendkosten teruggestuurd in de envelop omdat het geen pakketpost was.
En snel geleverd!
 
Goedenmiddag heren,

Ben sinds kort eigenaar van een 990smt.

Heb hiervoor een 950sm gehad en die had het zogenaamde epc systeem wat het vermogen kneep in de eerste paar versnellingen. Natuurlijk afgesloten voor mee fun.

Nu voelde ik met de proefrit met de 990 iets wat daarop leek als je in de 2 en 3de versnelling vlot op het gas ging dat ie eventjes geknepen werd.
Heeft een 990 een vergelijkbaar systeem als het epc op de 950 ?
 
Ik heb in het verleden altijd gewoon een ritje naar Goedhart gedaan, en dan de shims ruilen. Altijd goed gegaan, wel wat gedoe. Woon nu ook vrij ver bij een KTM dealer vandaan helaas, dus laatste keer ook gewoon besteld. Zeker zo handig... volgende beurt bestel ik gewoon zo'n assortimentsdoos voor 80 euro, zijn we er klaar mee en kunnen we same-day door.
 
Goedenmiddag heren,

Ben sinds kort eigenaar van een 990smt.

Heb hiervoor een 950sm gehad en die had het zogenaamde epc systeem wat het vermogen kneep in de eerste paar versnellingen. Natuurlijk afgesloten voor mee fun.

Nu voelde ik met de proefrit met de 990 iets wat daarop leek als je in de 2 en 3de versnelling vlot op het gas ging dat ie eventjes geknepen werd.
Heeft een 990 een vergelijkbaar systeem als het epc op de 950 ?
Milieudip, jazeker.
 
Hoe is dit eventeul te omzeilen want bij de 950 was het een geval van paar stekkers loshalen en 2 vacuum poorten op de carbs afdoppen
 
Ik heb in het verleden altijd gewoon een ritje naar Goedhart gedaan, en dan de shims ruilen. Altijd goed gegaan, wel wat gedoe. Woon nu ook vrij ver bij een KTM dealer vandaan helaas, dus laatste keer ook gewoon besteld. Zeker zo handig... volgende beurt bestel ik gewoon zo'n assortimentsdoos voor 80 euro, zijn we er klaar mee en kunnen we same-day door.
Die doosjes gaan wel met stapjes van 0.05, soms zijn die dan net weer te groot :p Maar gelijk door kunnen is wel erg lekker, anders blijf je nokkenassen vast zetten en weer los halen.
 
Akra map laden bij een dealer niet heel duur?

Ben vandaag over gegaan op Zuber 3 map. Moet zeggen dat die goed bevalt, lang niet zo bokkerig als de Akra.
 
Gister iemand naar rijles gebracht en aan de praat gemaakt met de instructeur. Die nodigde me uit om de AVB mee te doen.
Best wel leuk/leerzaam op een 235kg wegende adventure:]
 
Heb een tijdje Gymkhana op de KTM gedaan, da's ook wel lachen op noppenbanden. Beetje om alle pylonen heendwijlen/driten :')

Ooit wel eens met de Bandit de langzame slalom gymkhana-style gedaan toen een vriend van me zijn eerste lesjes had, da's ongeveer 4x sneller dan je hem leert. Dat vond die instructeur destijds ook wel opmerkelijk :+
 
Eindelijk klaar. Alle inlaat kleppen zijn 0.13/0.14 en alle uitlaat kleppen 0.27/0.28. Olie ververst en filter vervangen gaasjes schoon gemaakt, nieuwe kvs. Misschien wel 30 uur aan gesleuteld maar het was het zeker waard. Op 1 dol gedraaid boutje na (radiator op olietank..)

Wat een verschil zeg in rijden, hij rijdt nu zo soepel. Pakt perfect op vanaf 2000 toeren ipv 3500 toeren.

Op m'n lijstje staat nog de achterrem ontluchten, gashendel aanpassen, benzine filter vervangen en balhoofd lager nakijken. 😆
 
Mooie klusjes zijn dat en geeft toch altijd weer een goed gevoel als alles er weer netjes bij staat! Als je het goed wil doen zou je eigenlijk alleen ook nog even de synchronisatie van je carbs/throttle bodies moeten controleren ;)
 
Welk apparaatje kan je daarvoor aanbevelen? En gebruik je dan gewoon de gaatjes die overbleven van de 2nd flies?

Ik heb nu als ik bij hoogtoeren in m'n 1/2 het gas loslaat dat de motor keihard gaat trillen alsof m'n achterwiel blokkeert. En wat zuipt dat ding benzine.. 1:10
 
Welk apparaatje kan je daarvoor aanbevelen? En gebruik je dan gewoon de gaatjes die overbleven van de 2nd flies?

Ik heb nu als ik bij hoogtoeren in m'n 1/2 het gas loslaat dat de motor keihard gaat trillen alsof m'n achterwiel blokkeert. En wat zuipt dat ding benzine.. 1:10
Hoe het exact werkt met throttle bodies weet ik niet, maar je moet/kunt ze wel synchroon stellen, dit merk je vooral stationair en bij kleine gasopeningen.
1:10 is wel heftig, dan zou je toch eens aan een controle run en andere mapping gaan denken?
 
Is vaak ook zo, maar of dat erg is? Om een of andere reden hebben ktms vaak een mengelmoes van kappen.
 
Belangrijkste lijkt me de staat van onderhoud klepspeling is een dure om af te laten stellen even checken of dat bij de beurt gedaan is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan