KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Collega van mij heeft een Rage garage ruitje op z’n 950 en is er heel tevreden mee

https://www.radegarage.com/parts/ktm-990-evo6-screen/

Is die ook een beetje hufterproof, als in, buigt hij wat mee?

Zo is mijn huidige overleden:

1400423
 
Is die ook een beetje hufterproof, als in, buigt hij wat mee?

Zo is mijn huidige overleden:

Bekijk bijlage 1400423

Nee joh haha. Hoe krijg je dat voor elkaar, of was je banden aan het plakken? Ik heb ook zo’n Rade Garage ruitje en die bevalt goed, alleen je kunt er geen motor op zetten ;). Overigens is het originele ruitje maar €55 nieuw, stuk goedkoper dan dat rade ruitje want die was volgens mij iets van €150..
 
Laatst bewerkt:
Nee joh haha. Hoe krijg je dat voor elkaar, of was je banden aan het plakken? Ik heb ook zo’n Rade Garage ruitje en die bevalt goed, alleen je kunt er geen motor op zetten ;). Overigens is het originele ruitje maar €55 nieuw, stuk goedkoper dan dat rade ruitje want die was volgens mij iets van €150..

Bekijk bijlage 1400515

Voor het verhaal zie dit topic:
https://www.motor-forum.nl/threads/6-weken-het-voorwiel-achterna-naar-marokko.443528/page-2
Het ruitje van de Versys 300 buigt gewoon om bomen en vangrailsen heen zonder te barsten, dus wil eigenlijk iets dat dat ook kan....
 
Goedemorgen, waarschijnlijk al meerdere malen langs gekomen hier maar welke tandwiel verhouding raden jullie aan? Mijn 950 sm is aan een nieuw setje toe en de huidige verhouding is standaard.
 
Was deze al eens langs gekomen: recensie 790 Adventure op MotorFreaks

Wat een positieve recensie.

Ik herinner mij dat ik op basis van het verhaal op MotorFreaks een SMT ben gaan proefrijden...

Ga eens met een 1090 rijden. Ik heb onlangs met een 790R, 1090R en een 1290adv S gereden. Doe mij de 1090 maar.

790R, leuk maar emotieloos apparaat.
Uiterlijk spuuglelijk, maar over smaak valt niet te twisten...

1090R, loopt zeer mooi en als het moet zeer snel. Top veering. En nu te koop voor de prijs van een 790.

1290Adv S, Prachtige machine! Loopt zeer mooi en als je aan het gas trekt gaat ie als een raket. Bij 140 van 3e naar 4e versnelling nog in de ketting klimmen en omhoog komen... Maar erg duur en redelijk hard geveerd, ondanks de elektronische veering. En als je lang bent zoals ik wordt je gek van de turbulentie van de ruit.

Ik zou serieus de 1090 nemen, maar ben 990 smt nog niet zat.
 
Vrijdag was het bij mij raak. De slave cylinder was kapot. Gestrand ergens in de Ardenne maar gelukkig was ik onderweg langs een KTM zaak gekomen. Dus op de motor van mij vrouw gesprongen. Een slave cylinder en wat olie gekocht. En de boel even langs de weg vervangen. Is gelukkig erg simpel :t
2305DA02-BDE4-4797-9CE4-1EEF76C242B7.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Thuis de defecte slave eens open gemaakt. Wat mij opviel is dat Magura geen O-ring meer gebruikt maar een Viton afdichting. Dus men heeft de zuiger ergens in loop der tijd verbeterd. Maar het probleem bij mij is de coating is op 1 plek weg geschuurd en daar door is heel langzaam de olie weg gelekt. Je ziet een alu randje:
0F81B579-E17A-4926-9BC1-919406F19AAD.jpeg
 
Jij hebt er niks meer aan, maar ze lekken erg langzaam. Je kunt met alleen een flesje makkelijk een paar K uitzitten. Hoef je op je trip niet te sleutelen.
 
Thuis de defecte slave eens open gemaakt. Wat mij opviel is dat Magura geen O-ring meer gebruikt maar een Viton afdichting. Dus men heeft de zuiger ergens in loop der tijd verbeterd. Maar het probleem bij mij is de coating is op 1 plek weg geschuurd en daar door is heel langzaam de olie weg gelekt. Je ziet een alu randje:Bekijk bijlage 1401837

Heb die van mij direct na aanschaf van de SMR preventief vervangen door een Oberon. Waar ben je geweest? Ik neem aan bij HOT Motorbikes in Theux?
 
Heb die van mij direct na aanschaf van de SMR preventief vervangen door een Oberon. Waar ben je geweest? Ik neem aan bij HOT Motorbikes in Theux?
:Y

De originele heeft het 47k Km uitgehouden. Niet heel slecht.



P.s mocht iemand nog ergens een defecte slave hebben liggen waarbij het huis nog goed is? Ik wil hem wel hebben
 
:Y

De originele heeft het 47k Km uitgehouden. Niet heel slecht.



P.s mocht iemand nog ergens een defecte slave hebben liggen waarbij het huis nog goed is? Ik wil hem wel hebben

Stuur me jouw contact gegevens en ik stuur je mijn originele kostenloos op...
 
Terug
Bovenaan Onderaan