KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Blade je motor heeft een heel andere uitstraling gekregen. Hij was al niet lelijk toen je hem kocht maar nu :9~ :9~

Met een 525 ga je vriendjes worden aan de pomp. Door kleine tankie sta je er zo weer. Uiteraard zijn daar enduro tanken maar dan wordt het weer lomp |( Het zijn wel geweldige machines en totaal anders dan een Lc4. Vibreerd veel minder! Zadel is ook een eind minder comfortabel.
Meestal hebben ze een harder leven achter zich, vooral als er mee (offroad) geraced is. Onderhoud is vrij drakonisch. Olie na iedere tweede zondag (6uur) kleppen controleren na 15 uur...

Wil je lekker rijden in buitenland zonder "zorgen" dan zal ik zeker voor een 690 gaan. 200 km op een tank en relaxter onderhoud. Tja wil je extreem }) dat kan ook.

Ben al bijna "rond" geweesd bij de mijne. Ander blok, triple clamp (2 boutjes waren dolgedraaid) Voorvering lek, seals en alle glijbussen vervangen, swingarm de lagers vervangen, achterwiel lagers vervangen, verlichting... Dus de mijne heeft ook enthousiaste eigenaren gehad. Ook een heel sterke. Zoveel boutjes dolgedraaid |( |(

Over kleine tank gesproken, afgelopen zondag wezen crossen (duhuh) Dus tanken laatste pomp voordat ik bij track kom. Rondjes maken en dan weer terug naar de pomp... Alleen deze keer kwam ik een km tekort :( Dat was een onverwachte extra training. Dus in vol ornaat naar de pomp gestiefelt. Was wel swetuh B|


:W

Zoals ik al zei, voorlopig blijft de 640. Nu hij naar mijn zin is ga ik er gewoon veel fun mee hebben :]
 
Hallo ik ben Bart ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een ktm640.
Alleen de motor begint te stotteren als je vol gas geeft in elke versnelling.
Ik kan de motor maar tot de helft op zijn achterwiel krijgen want dan begint die te stotteren.

Ik heb de carburateur al schoon gemaakt ik tank 95.

Hoop dat iemand mij kan helpen

Groeten Bart


Kan zelfs massa probleempje zijn..
 
ja das ook leuk, maar ik wil er ook mee op vakantie kunnen. en me maten hebben bijna allemaal racers :+ daar rijd ik nog wel eens met mee, dan kan ik met een 690 smc-r beter uit de voeten.
de bedragen vallen me heel hard mee ja, ik had de handkappen er ook nog bij gerekend maar dan is het nog zeker te doen!! ik heb alleen geen goede ervaringen met zelf spuiten van metaal.

Kan met een 640 niet :N

Die doen het alleen in NL...









:+

wbt de racers, gewoon de korte bochten opzoeken })
 
zoek al vaak korte bochten op maar dat kunnen ze niet altijd waarderen _O-
1 van de groep heeft onlangs de nieuwe tomtom rider gekocht. die kun je zelf routes laten maken waarbij je zelf de lengte, hoogteverschillen, bochtenwerk kunt bepalen. binnenkort maar eens uit proberen. dit lijkt me echt super handig!!
ik heb zelf en garmin zumo 210 motornavi maar deze is inmiddels toch alweer behoorlijk verouderd vergeleken de nieuwe modellen en wat die allemaal kunnen. niks geen gedonder meer met van te voren routes downloaden en op de navi zetten. in het verleden wel gedaan en vaak bleken de route's ook nog geen eens te kloppen.

nog een paar weken en dan gaan we op motorvakantie naar het harzgebergte *O*
daar gaan we ook nog een keer op de harzring rijden. eens kijken hoelang het duurt voordat ik de racers een ronde heb ingehaald }) hehehehe
harzring%20sateliet_zpscqnep4nl.jpg


dit ga ik uiteraard filmen met me gopro O-) ik maak tegen die tijd wel weer een keer een complicatie video die ik op youtube gooi, de link zien jullie hier wel verschijnen.
 
Klopt maar ik heb ook nog een auto :P
en k wil later niet in een doos onder de brug wonen :+
[afbeelding]


Dan verkoop je toch je vliegtuig *D

Ach geld steken in een motor is mij ook niet vreemd. Als ik er weer een "nieuwe" koop dan moet tie technisch wel goed zijn. Plastieks geef ik niet veel om. Dat wordt toch ruw door crossen.
Zo heeft iedereen een andere insteek.
Maar ik kan een cosmetische metamorfose zeker wel waarderen :9~ :9~

Maar vakantie richting en op de Harzring owww das wel een eind leuker dan de rit erheen. Secondaire wegen het hele stuk gaan rijden schiet ook niet op. Heb er jaren in de "buurt" gewerkt. Willen je maten niet op het circuit in Oschersleben rijden?? Daar kom je ook vlak langs.

:W
 
Hmm ik zie dat het circuit in oschersleben op anderhalf uur rijden ligt van onze camping. Kunnen we best een daggie heen gaan als de rest er ook zin in heeft. Bedankt voor de tip!!
 
zoek al vaak korte bochten op maar dat kunnen ze niet altijd waarderen _O-
1 van de groep heeft onlangs de nieuwe tomtom rider gekocht. die kun je zelf routes laten maken waarbij je zelf de lengte, hoogteverschillen, bochtenwerk kunt bepalen. binnenkort maar eens uit proberen. dit lijkt me echt super handig!!
ik heb zelf en garmin zumo 210 motornavi maar deze is inmiddels toch alweer behoorlijk verouderd vergeleken de nieuwe modellen en wat die allemaal kunnen. niks geen gedonder meer met van te voren routes downloaden en op de navi zetten. in het verleden wel gedaan en vaak bleken de route's ook nog geen eens te kloppen.

nog een paar weken en dan gaan we op motorvakantie naar het harzgebergte *O*
daar gaan we ook nog een keer op de harzring rijden. eens kijken hoelang het duurt voordat ik de racers een ronde heb ingehaald }) hehehehe
[afbeelding]

dit ga ik uiteraard filmen met me gopro O-) ik maak tegen die tijd wel weer een keer een complicatie video die ik op youtube gooi, de link zien jullie hier wel verschijnen.
Dat ziet er een gaaf baantje uit!
 
bijna vergeten, ik zou nog plaatsen of het voorwiel laten balanceren geholpen heeft tegen het kopschudden.
het trillen is weg, dit begon eerst bij mij bij 140 km/u.
echter als ik 160 km/u rij heeft hij nog wel steeds het zweverige gevoel.
 
bijna vergeten...................................

Je gewicht een beetje naar achteren misschien ( kont wat naar achteren schuiven). Misschien kun je de achterkant ook wat laten zakken. Sommige sm's staan erg ver op de neus. dat is ook niet bevordelijk voor de stabiliteit ( en tractie ).
 
bijna vergeten, ik zou nog plaatsen of het voorwiel laten balanceren geholpen heeft tegen het kopschudden.
het trillen is weg, dit begon eerst bij mij bij 140 km/u.
echter als ik 160 km/u rij heeft hij nog wel steeds het zweverige gevoel.
Zie dat je een andere bok hebt gekocht, welke heb je nu? Die van mij is al overleden, kan het gewicht gewoon niet aan terwijl hij Tot 200 kilo zou gaan. Krijg uit garantie een nieuwe maar daar heb Ik niets aan want die moet ik weer eerst verlagen en ook deze zal het gewoon niet aan kunnen :(
 
Je gewicht een beetje naar achteren misschien ( kont wat naar achteren schuiven). Misschien kun je de achterkant ook wat laten zakken. Sommige sm's staan erg ver op de neus. dat is ook niet bevordelijk voor de stabiliteit ( en tractie ).
Als je hem laat zakken met de veer, dan verandert toch ook de demping?
 
Laatst bewerkt:
Als je hem laat zakken met de veer, dan verandert toch ook de demping?

Dat zou wel niet zo hard gaan, en demping is ook wel instelbaar. Doelde eigenlijk een beetje op de veer-voorspanning iets verlagen zodat hij iets meer zakt als je er op zit. Maar je zou het makkelijkst zelf ff wat naar achter kunnen schuiven op het zadel dan kun je zien of dat iets helpt.

Verder ben ik daarin ook niet echt deskundig te noemen maar het kop-schudden is toch een geometrie probleem. Door de stijle voorvork en weinig naloop doet een sm / crosser / enduro dat wat sneller. Als je de achterkant dan iets laat zakken veranderd de hoek van de voorvork ten opzichte van het asfalt ook iets en komt hij wat platter te liggen net als een Harley.. en zo stuurt ie dan ook -O-
 
Laatst bewerkt:
M'n broer heeft gister een 2006 prestige gehaaid met mooie akra's er op :] Hij heeft ook kleine knippers voor. Om die te monteren, moet daarvoor het stuurkuipje er af? Ze sloten ook perfect aan bij hem, zouden die speciaal voor ktm zijn :?
 
je draait ze aan de binnekant van je dashboard unit aan met een bout
dus in principe passen alle knipperlichten er wel op zolang ze maar buiten je lampkapje uitsteken
 
:9~ :9~ en in het juiste habitat. Zou bijna een moord er voor doen om daar op die weg wat te ravotten |(

Alleen waarom die witte vlakken achter waar voorheen KTM stond? Oke komt terug boven de koplamp maar ik heb het idee dat het wacht op iets....


:W



Er kan een nummer op... of dat daadwerkelijk ook gebeurt??? Ben er nog niet over uit.
Maar vind het mooier staan als de KTM letters, die staan er al genoeg op ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan