KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net te laat gezien, zelf ook even geknutseld, nieuwe handkappen, oranje ipv zwart
[afbeelding]
Dacht ook even de uitgaande demping wat aan te passen ivm het kopschudden, bleek dat deze op de laagste stand stond, dus langzaam terug veren. Zal waarschijnlijk wel de oorzaak zijn. Knoppen zaten erg vast, de ene kan ik ook maar 10 klikjes verstellen terwijl de andere er 30 doet. Als je wat doorduwt piept/kraakt hij. Zou dat wijzen op te weinig olie?

voor zover ik weet heeft elke 620 640 660 lc4 daar last van op hoge snelheden. bij mij begint dat bij de 140 km/u ongeveer. agja hard rijden is een supermoto niet voor gemaakt.
toevallig ben ik net toe aan een nieuwe voorband, me velg is wel uit gebalanceerd te zien aan de gewichtjes. misschien toch verstandig om het opnieuw te laten doen als de nieuwe band erop zit voor de zekerheid maar geen idee of het echt helpt.
 
@se sua

Keihin carb is vrij prijzig zeker? ik wou die emmissie shit er al eens gaan afslopen. en acceleratie pomp kun je dit er gewoon opzetten? maat van me had 660 en die had er op maar heb niet kunnen vergelijken want die had die toen alweer verkocht toen ik mijne had..
zou je dit goed merken denk je ?

Ja dat merk je. Van meerdere forummers gehoort die van 640 naar 660 zijn gegaan of de carb geruildhebben.
Een acceleratie pomp pist een mooie straal extra benzine zo de inlaten in. Het zal millieukundig niet echt helemaal door de deur kunnen maar het geeft wel wat extra om van de plek te komen. Ja die (keihin) vlakschuif carburateurs zijn goed aan de prijs. Moet je eens raden waarom...
Omdat het werkt!


*D
 
voor zover ik weet heeft elke 620 640 660 lc4 daar last van op hoge snelheden. bij mij begint dat bij de 140 km/u ongeveer. agja hard rijden is een supermoto niet voor gemaakt.
toevallig ben ik net toe aan een nieuwe voorband, me velg is wel uit gebalanceerd te zien aan de gewichtjes. misschien toch verstandig om het opnieuw te laten doen als de nieuwe band erop zit voor de zekerheid maar geen idee of het echt helpt.


Gewoon laten schudden! Zeker niet terug vechten door stuur vast te houden in doods greep. Met mijn 660 smc ging ik ook vaak met slingerend stuur door de bocht. Wel strak door de bocht. Een beetje vreemd maar wel lekker.

Een keertje met de BMW R80 (toen 26 jaar oud) met een toertocht meegereden en terug achter een aantal gasten aangereden. Dat ging best aardig, konstand volgas... Maar op een afslag over de snelwegheen in een bocht was het teveel voor het frame. Dacht serieus dat ik zou crashen. Was net of ik op een jello pudding zat.

Dat was kwaadaardig gedrag van het chassis. Wat een KTM doet is gewoon goedaardig kwispelen met zun koppie. Het kon mij niet jeuken, maar we zijn allemaal anders...


:)
 
ik heb me voor velg weggebracht voor nieuw rubber en laten balanceren, ik ben benieuwd. ik ga er van't zomer ook nog mee op vakantie dus dat extra 10tje heb ik er dan wel voor over :P
ik zal mijn bevindingen hier wel plaatsen.
 
hmm, is misschien wel iets voor erop te zetten dan! maar dit kun je gewoon zo erbij op monteren dan?

van dat schudden heb ik trouwens geen last, ik heb het een keer gehad toen ik een 2e hands bandje erop had. Toen ik weer een nieuwe michelin pilot power had was het weg.
 
Mijn wiel...

full
 
:') ik tiep hier wel faker geen 100% korrekt nederlands puur uit gemakszuchd en omdat zommige avkortingen lkkr leesen en om geen eindelose lange zinnuh te hoefe tiepuh.
Iedereen begreipd het duz dan ist goet :+
 
ik heb me voor velg weggebracht voor nieuw rubber en laten balanceren, ik ben benieuwd. ik ga er van't zomer ook nog mee op vakantie dus dat extra 10tje heb ik er dan wel voor over :P
ik zal mijn bevindingen hier wel plaatsen.

Ik heb geen last van schudden op hoge snelheden ( ktm 660 SM 2006) , terwijl ik de poten nog een eind doorgestoken heb voor sneller stuurgedrag.. zou kunnen trouwens dat daardoor bijv. het voorspatbord mss minder wind vangt?? maar das t enige wat ik aan verschil verder zou kunnen bedenken.

Vooral voorwiel is belangrijk qua balanceren, ennnn.. vaak komt het slingeren ook door te krampachtig vasthouden aan het stuur. De wind die op je armen slaat is dan de bewegende factor. niet loslaten ;) maar wel opletten hoe strak je het stuur vast hebt.

ik kan zonder schudden 170 + rijden :D

hoop dat t helpt voor de vakantie!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week m`n lc4 sm naar de regionale motorboer gebracht om de kleppen te laten stellen.

Had zelf al de snorkels van m`n carb afgetrokken, maar hij heeft ook nog het gedeelte verwijdert dat lucht in de uitlaatgassen spuit om aan de emissie te kunnen voldoen. Weer wat nieuws geleerd :)
Gelijk groter sproeiertje geplaatst en de kap van het luchtfilter verwijdert.

Klinkt beter en trekt ook nog lekkerder door. Ik zeg aanrader.
 
Strak hoor :Y

Hier weer eens een vraag. Misschien komt het door de crosshelm of heb ik last van de warmte, maar voor mijn gevoel maakt hij meer lawaai als hij stationair draait :? Klinkt nogal tikkend, zodra je gas geeft is het weg. Effe filmpje gemaakt, wat denken jullie? Normaal of niet?

 
Vet geworden blade!! Alleen idd jmmr dat je maar een klein gedeelte ziet. Je kunt er nog een boel oranje powerparts opgooien maarja dan moet je diep in je portemonnee graaien :p
@ smet
voor zover ik het kan beluisteren op me telefoon klinkt het normaal. Het is nou eenmaal een lawaaierig blok.
 
Strak hoor :Y

Hier weer eens een vraag. Misschien komt het door de crosshelm of heb ik last van de warmte, maar voor mijn gevoel maakt hij meer lawaai als hij stationair draait :? Klinkt nogal tikkend, zodra je gas geeft is het weg. Effe filmpje gemaakt, wat denken jullie? Normaal of niet?


Ik zou ook zeggen geen probleem.

De eerste luide 2 a 3 kliks is van de auto decompressie. Daarna alleen wat klep en distributie geluidjes. Je kunt overwegen om het stationair wat op te voeren. Vind dat tie langzaam loopt dat veroorzaakt wat getik |(

Verder loopt tie gezond in mijn opinie. De "oudere" Lc4 blokken zijn niet geruisloos. Idd met crosshelm op hoor ik ook altijd wat tikken, schuren, ratelen of wat dan ook. Gewoon niet te veel op etten als onderhoud tijdig en goed gedaan wordt.

Inmiddels 6000 km met mijn exc gereden in de afgelopen 14 maanden. Eigenlijk alleen naar crossbaan toe en daar uitleven en weer terug naar huis. Daar zit ook nog een stuk high speed offroad in. T motorreke gebruikt geen olie, water en heeft geen slijpsel in de olie of filters bij verversen. Krijgt wel op zijn donder })

Sua is happy *O* Vandaag vrij gehad, dag van de vlag |( Maakt niet uit weer een dag practice on the track 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook zeggen geen probleem.

De eerste luide 2 a 3 kliks is van de auto decompressie. Daarna alleen wat klep en distributie geluidjes. Je kunt overwegen om het stationair wat op te voeren. Vind dat tie langzaam loopt dat veroorzaakt wat getik |(

Verder loopt tie gezond in mijn opinie. De "oudere" Lc4 blokken zijn niet geruisloos. Idd met crosshelm op hoor ik ook altijd wat tikken, schuren, ratelen of wat dan ook. Gewoon niet te veel op etten als onderhoud tijdig en goed gedaan wordt.

Inmiddels 6000 km met mijn exc gereden in de afgelopen 14 maanden. Eigenlijk alleen naar crossbaan toe en daar uitleven en weer terug naar huis. Daar zit ook nog een stuk high speed offroad in. T motorreke gebruikt geen olie, water en heeft geen slijpsel in de olie of filters bij verversen. Krijgt wel op zijn donder })

Sua is happy *O* Vandaag vrij gehad, dag van de vlag |( Maakt niet uit weer een dag practice on the track 8-)
denk ook dat het vanwege de helm komt dat ik nu ineens van alles hoor. Zal eens de stationair schroef iets bij draaien. Moet toch weer knutselen want knippers in het led achterlicht doen het naar 1 kant niet meer, hoop op een losse draad. Moet ook eens kijken voor strakke spiegels. Heb ze er af gehaald vanwege circuitdag maar mis ze toch wel erg in het woon werk verkeer. De originele zijn allen nogal lelijk en heb sowieso de rechter gesloopt |(

Maar dan doe je serieus kilometers op je crosser :}
Jij hebt in het verleden een lc4 gehad?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan