KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat leerde ik met mvd cursus op lelystad ook, maar dat valt vies tegen al je nogal lang bent want dan sta je helemaal krom voorover gebogen vliegend door de lucht :P
 
Laatst bewerkt:
18-7 lkkr rijden met dat ding op Lelystad. :Y :Y

ik zou graag willen maar die week erop ga ik op motorvakantie... als ik kom te klappen heb ik er absoluut geen zin in om alles met haast nog ff snel voor de vakantie te moeten fiksen. en dan moet je nog hopen dat je er zelf goed vanaf komt.
andere keer beter!!
 
Heeft iemand toevallig nog een subframe liggen voor een lc4 uit 2005?
Passen hier toevallig meerdere jaren/ type's subframe op?
Mijne is gescheurd tijdens de midzomer 1000 na wat gaten en kuilen met bagage erop.....


Naad is gescheurd en mijn knipperlicht zit op de uitlaat ipv 6/7cm erboven. Zit een knikje net op de naad bij de uitlaat en het gereedschapsbeugeltje is aan 2 kanten gescheurd op de naad.
Dus zal nog wel gemaakt kunnen worden gok ik, maar dan moet het eerst terug gebogen en opnieuw gelast + nieuwe poedercoat.
Een goede 2 hands is dus denk ik sneller. ;)....
 
Laatst bewerkt:
Hierbij ook een aanmelding van mij kant,
even snel voorstellen

ik ben Rick
komt uit gelderland --> Tiel
en ben 23jaar,

ik ga nog een jaartje rondtuffe op me Yahama xt600,
en dan wil ik toch weer een Ktm Lc4 620 / 640 halen

welke moet ik dan percies nog kijken heb een vriendin die ook soms mee wilt xD


Hier Onze oude Ktm 620 racing blok ? lc4
dit zou mijn 1ste motor zijn , maar helaas is die een maandje/2 naar aanschaf gestolen
uit de motorzaak waar ik werk toen nog in oud pandje,
enigste wat je zag ruit stuk roldeur open en de laaste banden spoor op het gras...
even uit huilen en opnieuw beginnen.. ;( ;( ;(


estauuhx8bx.jpg

efn32yfbs3o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus zal nog wel gemaakt kunnen worden gok ik, maar dan moet het eerst terug gebogen en opnieuw gelast + nieuwe poedercoat.
Een goede 2 hands is dus denk ik sneller. ;)....
is dat subframe echt compleet kapot of kan het nog gerepareerd worden?
word daar echter niet iets wijzer uit of ik moet serieus iets missen.
:W

Maar ff ontopic: heb je het originele frame in je LC4 of het alu frame van een smc? Die zijn van alu (heb ik gelezen?) en scheuren daardoor ook sneller. Poedercoaten mag btw niet meer dan 80 euro kosten voor een frame en boel even rechttrekken + (laten) lassen is meestal een kwestie van 2 kratjes bier
8-)
 
Laatst bewerkt:
Het is het originele stalen frame, ik heb er waarschijnlijk ééntje gevonden. Dan kijk ik ondertussen wel of die andere nog te fixen en versterken is voor weinig. Frame trek je volgens mij niet even recht. Kromming begint halverwege het zadel.
 
word daar echter niet iets wijzer uit of ik moet serieus iets missen.

je mist idd wat. klikken op kalender / deelnemen. daar staan de prijzen. cursus van marcel van drunen op lelystad is 99 € maar die staan er nu niet meer tussen. die er nog staan zijn 275 € met een leenmotor op valkenswaard.

op de site van smt staat het onder het kopje kalender.

gewoon de sites doorspitten dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Hierbij ook een aanmelding van mij kant,
even snel voorstellen

ik ben Rick
komt uit gelderland --> Tiel
en ben 23jaar,

ik ga nog een jaartje rondtuffe op me Yahama xt600,
en dan wil ik toch weer een Ktm Lc4 620 / 640 halen

welke moet ik dan percies nog kijken heb een vriendin die ook soms mee wilt xD


Hier Onze oude Ktm 620 racing blok ? lc4
dit zou mijn 1ste motor zijn , maar helaas is die een maandje/2 naar aanschaf gestolen
uit de motorzaak waar ik werk toen nog in oud pandje,
enigste wat je zag ruit stuk roldeur open en de laaste banden spoor op het gras...
even uit huilen en opnieuw beginnen.. ;( ;( ;(


[afbeelding]
[afbeelding]


Zonde man...

Maar er is genoeg te koop :Y
 
Wat is jullie tandwiel verhouding? Ik heb nu 16-40 krijg ook geen wheelie in 3e.. Met zeer hard mee trekken heel moeizaam. Meeste vrienden van me krijgen hem in 3e 4e nog omhoog dit zijn dan wel exctjes en 690smc.

Vroeg me af wat nou een fijne tandwielverhouding is.. Als ik nieuwe nodig heb natuurlijk.
 
exc en 690smc's zijn andere machines... Zien er het zelfde uit maar zijn wezelijk lichter/sneller/sterker dan een 640. Denk dat het dus een slechte vergelijk is. Verder is wheelien een kunst die als je het goed beheerst gemakkelijk uit te voeren is.
Sua gebruikt ook gewoon teveel brute power.... Maar dan vooral in het zandige anders zijn mijn noppuh zo gesmolten...

Op mijn 660 had ik 16/38. dat was erg bruut maar de topsnelheid ging aardig omlaag, 140 kmh piek snelheid was nog te doen. Das voor hier nog ruim voldoende.
 
Ik had 16-42 wat volgens mij origineel is. Toen was de top 175 km/u.
Ik heb nu 16-45, de top is nu 160 km/u. Hard zat en hij trekt lekker rap op. Wheely op het gas moet je ook in de 2 doen en niet in de 3. Of je moet je vertanding nog korter maken.
En iets achterop gaan zitten helpt ook goed. Je rempedaal naar beneden stellen zodat je er direct bij kunt is ook een aanrader.
En een exc en 690 zijn totaal anders ja. Stuk lichter ( de 690 smc-r nog lichter dan de 690 smc). En een 530 exc en 690 hebben een 6 bak en een 640 een 5 bak, waardoor de versnellings korter zijn, dus harder trekken.
En je zou kunnen vragen aan je vrienden of ze de koppeling ook gebruiken.

Suc6
 
@se sua

Daar heb je gelijk in! 690 smc heeft 70pk ofzo en exc heeft tandwiel verhouding van 15-50!
Bedoel je niet 16-48? 38 zou vrij klein zijn toch haha! Topsnelheid is niet zo erg! Maar als ik nu 15-40 pak ipv. 16-40 Zou je dit merken?

@smpowah

Mijn top is nu ook zoiets 175 rij het alleen nooit dus niet nodig haha! Ik doe altijd wheelie met koppeling in zn 2 en dan over na de 3e. Die smc doet dit ook die exc krijg je nog in zn 5 met koppeling omhoog haha. En mijn rem heb ik indd na beneden gestelt heb ook van die rubbers erop dan ligt je voet nog net iets hoger! Alleen heb ik de rem nog niet nodig gehad! Kom nu best hoog en kan vrij lange wheelie in de 3e als het dan niet meer lukt stop ik ook want anders rij je veels te hard vind ik
 
@blade,

klopt zekker, binnekort maar weer eerst even het net afzoeken,
had een hele nette 620sm gezien, maar nadeel is dat die blokken altijd kapot lopen
en weet tot de dag van vandaag nog steeds niet of het 640 blok in zo frame past,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan