KTM LC4 600cc

Joossio

Die hard MF'er
23 okt 2014
590
67
Zuid-Holland
Hallo

Zal me even voorstellen. Ik ben Joost, 23jaar uit Oudenhoorn. Werkende als ROV Pilot Technician. (onderwater robots, discovery achtige dingen :p)

Gisteren heb ik mijn 2 wielerpark uitgebreid met een KTM LC4 600.
Ik had al een BMW K100 die ik aan het ombouwen ben tot café Racer. BMW k100RS Cafe Racer
Verder heb ik ook nog een Aprilia RSV Mille. En not but not least een zundapp :)

De KTM kwam toevallig via via op m'n pad. De beste man wilde ervan af. Had 'm vorig jaar in de schuur gezet en vd jaar wilde die niet meer. Dus het was wel een gok over de interne staat ervan. Qua uiterlijk was het ook niet de mooiste. Maar als je beetje verder keek zat er wel verstelbare voorvering op en een verstelbare WP achterveer. Dusja, als er dan 300 voor gevraagd wordt en je kan 'm voor nog minder mee nemen. Waarom niet. (incl kenteken)


Eenmaal thuis 'm nagelopen. Was behoorlijk aan gebeund. 30miljard kabelschoentjes overal open en blootstelling tussen. Allemaal eruit, alles gesoldeerd en krimpkous erover. Carb schoon gemaakt enz enz.
Toen had ik 'm na een tijdje (half 2 snachts) aan de praat.
Machtig ding. Klonk erg goed. Beetje hoog stationair, maar bleef gewoon mooi draaien. Bizarre gasreactie.

Om de buren te laten slapen dacht ik, morgen ff door de straat knetteren.
Vandaag dus met geen mogelijkheid meer aan willen, de secreet.



Eventueel nog tips waar ik naar moet kijken en iemand nog een goeie start procedure?
full
 
Laatst bewerkt:
gewoon zoals met de meeste problemen, zoeken in ontsteking, brandstof en lucht. Vanuit daar verder zoeken
 
Kga morgen iig wel start spray kopen. Hopen dat dat helpt.
Want toen ik 'm gisteren nacht eenmaal aan had. Kon ik 'm uit zetten en daarna gewoon weer aankicken.

Carb afstelling kon ik ook vrijwel niet vinden op internet :/
 
Zou niet met startspray beginnen, zo'n ding moet lopen anders is er wat mis. Verse peut erin en goed tot onderin door trappen. Onderin loopt de kickstart weer vrij dus daar kun je hem even laten staan. Op zo'n dellorto zit niet veel af te stellen, alleen stationair en stationairmengsel. De laatste 1,5 slag open. Verder nooit met het gas open starten.
 
Heb er ook een gehad, jaren geleden. Starten was bij mij ook altijd een drama. Maar was (toen) ook maar iets van 70 kilo. Warm starten was helemaal een feest. Vooral omdat dat in de meeste gevallen ergens in de blubber was.
Het werd een kunstje, je moet heb een beetje leren kennen en hoe de decompressie te gebruiken.

Veel plezier van gehad maar later toch voor een 2 takt gegaan. Mede om het starten.
 
Warm kun je de hotstart op de carburateur gebruiken. Ik had een later model met automatische decompressie dat is wel handig, zit dan ook een verklikker op dat je hem goed hebt staan (in de compressie slag niet in de uitlaat slag) nu zou je dat zelf even moeten uitvogelen.
 
Om de buren te laten slapen dacht ik, morgen ff door de straat knetteren.
Vandaag dus met geen mogelijkheid meer aan willen, de secreet.



Eventueel nog tips waar ik naar moet kijken en iemand nog een goeie start procedure?[afbeelding]

Heb je ervaring met een starten middels kickstarter ?

Idd zijn de 1 cilinders wat gevoelig voor een goede afstelling van de carb maar veruit de meeste topic's over startproblemen met kickstarters ligt de oorzaak bij de persoon zelf.

Het kickstarten is 'fingerspitzengevoel'. Iemand die het niet beheerst krijgt zelfs de meest net afgestelde motor niet aan de gang, terwijl ervaren kickers zo goed als alles aan het lopen krijgen.
 
Nou heb nog een euveltje gevonden waardoor die een beetje moeilijk wilt starten.

Het pinnetje waar je de bougie kabel in draait bij bobine/CDI is afgebroken. Heb deze nog proberen te fixed. Dacht te lukken tot ik 'm weer op z'n originele plek monteerde. Dus moet zo'n nieuw kastje regelen.
Iemand nog wat liggen?


Hoe ik 'm kick, voelen wanneer hij in BDP staat. Net een stukje verder. En dan zo hard mogelijk naar beneden trappen.
(heb ook nog een zundapp, maar dat is maar 75cc :p )
Toen ik 'm zaterdag eenmaal aan had. Kon ik 'm uit zetten en daarna met 1 kick weer aan krijgen.


Neem de carb vd week toch maar ff mee naar m'n werk. Ff in te ultrasoon.
 
Laatst bewerkt:
ODP moet je hebben, kickstart is ongeveer 1:1 met de krukas dus maakt maar een halve slag.

Is dat een SEM TM 14-05 cdi ? Ik had er ooit 3 , volgens mij is daar nog één van blijven liggen ( motor is weg reserve delen heb ik meegegeven ) maar waaar.. zaterdag kan ik pas even in mijn magazijn kijken ( extern magazijn)
 
Dat zou al een hele hoop verklaren. Maar dan heb je dus nog wel meer kans om je enkel te verzieken bij een kickback.

Kijk ik heb 'm voor weinig gekocht, dus wil er eigenlijk niet te veel in steken. Maar om nou tot volgende week te wachten (zou je 'm zaterdag vinden, versturen enz enz) heb ik ook niet echt zin in.

Had dit gevonden als vervanger.
HPI | Horse Power Ignition

Het rode kastje:
 
Laatst bewerkt:
Ja die is het Tm 14-05 staat op de zijkant(of is dat er al afgesleten?) . Zou je even op Mp / ebay moeten kijken, kosten 30€ gebruikt ofzo.

Terug trappen doet de motor als je vlak voor het bdp in de compressieslag stopt met trappen. Als je dus voor het odp begint trap kun je niet tot voorbij het bdp trappen en heb je kans dat het mis gaat.. Ik heb btw ook nog een Zundapp 8-)
 
Weet niet wat voor bijzondere cdi dat is, maar daar vragen ze 2hands gewoon nog 150eu voor xD
SEM Tm 14-05 | eBay

Ik bestel wel gewoon zo'n Hpi ding. Als jij er zaterdag toch nog 1 vind en een leuk prijsje hebt stuur ik 'm wel terug :p
 
Brouwer Motors te Zwartebroek heeft veel onderdelen liggen voor de oudere LC4's.
 
|( Ik kocht een reserve voor 30€ en een heel setje met stator voor 100 €, dat was 7 jaar geleden. Ktm levert ze niet meer zie ik vandaar de prijzen denk ik. Gelukkig zijn er nog alternatieven.
 
Brouwer is idd een geschikte zaak. Mijn stator had ik bij offroad centrum Vaassen gehaald destijds. Die heeft veel sloop onderdelen.
 
Heb ik even geluk dat Twinpulse nog wat heeft liggen :)

Als ik 'm binnen heb. Ga ik 'm meteen aan de gang proberen te krijgen :p
Zou toch vet zijn als ik er nog ff mee rond kan scheuren vd jaar
 
Gisteren na lange tijd de KTM onder het stof vandaan getrokken.
Was er achter gekomen dat de stator kapot was, maar had toen geen zin om een nieuwe ontsteking te kopen.
Zo af en toe hield ik nog met een schuin ook LC4 onderdelen in de gaten. Zodoende had ik donderdag geluk met een originele stator voor weinig.

Alles er weer op aangesloten, dan moet je weer fingerspietzgefeul krijgen met 't kicken. En toen dat eenmaal gevonden was ging die vrij vlot aan. MET DE CDI VAN TWINPULSE (bedankt kerel)
Had de KTM bijna verkocht, maar blij dat ik 't niet gedaan heb :) Wat een klappen machine haha
Ding verder rondom netjes maken, verlichting en remlicht enz.

Ben nog wel op zoek naar een achter remklauw voor een KTM LC4 GS600 uit 1991 . Dacht dat ik er 1 had gevonden, maar past niet.
IMG_20181224_132750.jpg

Zie met geen mogelijkheid hoe deze er nou daadwerkelijk op moet. Andere adapter + klauw is mss ook nog een optie denk ik.
 
Zo'n remklauw met 4 zuigers heb ik 2wk terug weggegooid, ooit een keer op een oude KTM250 gebouwd. Later heb ik er een brembo klauw van een scooter op gezet (dacht Beta of Aero oid). Wel aan de binnenkant wat materiaal weg moeten halen ivm de spaken. Maar jaren mee gereden zonder problemen
De originele klauw is een pokkeding, die om de haverklap vast zat.

1546093245955.png
 
Heb pasgeleden een brembo gold remklauw van een 640 pas gemaakt. Zelfde soort remklauw adapter, alleen moet ik een busje draaien voor mn dunnere as. Koud kunstje. Moest erna alleen nog wachten op een nieuwe remschijf. Die is ondertussen binnen gekomen, alleen moest ik toen weer weg voor mn werk.
Klusje als ik thuis ben + remlicht weer aansluiten. En heel mss nog een andere demper erop maken. Wat er nu op zit is nog voorbij ASO haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan