KTM Duke 690 IV topic drei

ja
stoer wijf
ze heeft ook ergens een review over de 690 duke
"als vrouw " vind ze de trillingen wel fijn (vond ik een rare uitspraak)
ze heeft de duke niet eens zo heel lang gehad
maar inderdaad ze is best handig en doet een beetje aan driften (met een auto) en aan water sport
 
Hier even mijn vraag neerpennen.

Ik zit al enkele weken info te zoeken omtrent de duke 690 en dan kom je al snel hier terecht bij nederlandse zoektermen.
Ik wou even weten of er hier zijn die zowel met het model 12-16 als met het laatste model(met extra balansas) gereden hebben.

Indien ja, is het de meerprijs waard om voor het laatste model te gaan, weliswaar 2dehands ?

Het overgrote deel van mijn motoren waren telkens 4in lijn motoren op 2 husqvarna SM's na, maar die mag je waarschijnlijk niet vergelijken met een 1 cilinder baan motor.
 
Ik neem aan dat je vooral wilt weten hoe het met het trillen staat. Beide modellen heb ik gereden, dus met en zonder balansas en ja, zonder trilt minder.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik sowieso nooit last van de trillingen heb gehad. Heb in het verleden het klokkie rond gereden op een XT500...........
Een belangrijker verschil, maar net zo persoonlijk als veel of weinig trillen, vind ik het schakelgedrag. De eerdere modellen vragen om erg veel schakelen, de latere modellen zijn schakel'luier'. Zie dat je op beide modellen kunt proefrijden en kies dan voor die motor die het meeste vertrouwen geeft en het meest gunstig geprijsd is. De 'oude' is een Top Ding net als de nieuwere dat ook nog is. Succes!
 
helemaal met jack eens
ik heb 40.000km met mijn 2013 690 duke(dus de oude)
en nu 8.000km met een 2017 690 duke r (dus met extra balans as)
en inderdaad de latere versie trilt minder en pakt soepeler op
maar
de oude was lekker "bokkig" en van trillen heb ik nooit last gehad
ik heb nu de r en het grootste voordeel van de r vind ik dat de voorrem beter is
traction control is soms fijn maar soms ook irritant , als je het voorwiel iets omhoog laat komen
dan grijpt de traction control in en valt je voorwiel op de grond
wat dat betreft heb ik soms nog wel wat heimwee naar mijn oude 690
maar trillingen,
ik heb op een ktm testdag al eens iemand gesproken die van een "nieuw"type 690 af kwam en die vond de trillingen verschrikkelijk
als je van een 4 cil af komt zijn de trillingen behoorlijk

in het kort : ik zou de oude niet laten staan als je er 1 kunt vinden met een mooie lage km stand
 
Ik heb ook beide modellen gehad. 2012 trilde toch behoorlijk. Niet dat ik het erg vond. Maar spiegels boven 50km/u kon je evengoed verwijderen.
Bokkig gedrag is ook minder op de latere versie. Dat vind ik toch aangenaam. Met de oude deed ik al eens woon-werk en bij aanschuiven in dorpskernen etc werd die boos. Die wou altijd maar meer gas.

Het zadel van de latere vind ik ook beter. Je kan nu al eens bewegen. Maar zolang je het passagierskussentje mee vervangt zijn ze inwisselbaar.
 
Ik vond het zadel van de oude wel erg lekker zitten. 2012/2015
Ik zoek er nog een om eens te proberen op de snelweg heb je dan net wat meer steun voor je onderrug.
Dus als er iemand nog wat heeft liggen 😉
 
Iemand nog opzoek naar een setje hendels? Ik bestel voordat ik een keer goed uit m'n doppen kijk... Ze zijn voor 2014-2016 Duke aldus de advertentie en laat ik nou net een 2013 model hebben:P

Ze zijn van Ali dus even zelf de QC doen, loctite toevoegen etc. (US $32.0 10% OFF|CNC Adjustable Foldable Extendable Motorbike Brakes Clutch Levers For KTM 690 Duke SMC SMCR 2014 2016-in Covers & Ornamental Mouldings from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group)

KijqOqY.jpg

AwdyxSa.jpg

GDpvjo6.jpg
 
Thx voor de reacties, daar heb ik wel wat aan.

Als ik het een tweede keer zou moeten doen dan zou ik het extra geld uitgeven voor een 2016+. Ik irriteer me bij langere afstanden flink aan de trillingen. Ik heb overigens niet met het 2016 model gereden maar die zou wel een stuk beter moeten zijn kwa trillingen.
 
Iemand hier ervaring met de sw motech adapter plaats. De vervanging van de buddy?
Ik vraag me af als je die monteerd of er dan nog een flinke tankpas op past zonder zeg maar het zadel te raken
 
THompa, als je nog die voor het oudere moel zoekt, wil ik wel effe graven. Ik had er toen ook gekocht maar nooit geïnstalleerd.
 
Vandaag eerste rondje van het seizoen gereden, nadat ik gisteren voor en achter de valdoppen had gemonteerd. Heerlijk stukkie over de Lekdijk bij Lopik gereden :] (nu het nog even mag). Wat een fantastische fiets is het toch ook :t

Bij het omkeren thv. Schoonhoven even afgestapt, alwaar ik merkte dat de valdoppen achter er niet meer op zaten :(. Blijkbaar niet goed genoeg vastgezet. Op de terugweg een dop + verdindingsstaaf teruggevonden, maar dop 2 niet meer gezien, ook niet na nog een keer heen en weer gereden te hebben :N.

Mocht iemand heel toevallig op de Lekkdijk nog zo’n een valdop tegenkomen, dan hoor ik het graag!
image.jpg
 
Thompa , ik heb ze gevonden. Zal eerst nog een fotootje posten. Ze zijn zwart, maar standaardlengte.
 
Ik heb nog een wit 2012-2015 kappensetje liggen voor een Duke IV.
Ligt bij mij stof te happen iemand hier interesse? Hoef er geen hoofdprijs voor
 
ik heb dan wel geen 690 meer (790 nu) maar heb de Openingspost toch wat bijgewerkt. Mocht er nog iets bij moeten dan hoor ik het wel!
 
Laatst bewerkt:
op mijn duke zat 1 oude stijl led knipperlicht
heb ik nu een nieuwe voor (40 e! )
de oude is nu over .... dus te koop
wie heeft er interesse in 1 led knipperlicht links voor of rechts achter
regio achterhoek
 
Terug
Bovenaan Onderaan