KTM Duke 690 IV topic drei

Ja bij mij is het €10 meer per maand. En het blijft een beetje een boeven motor natuurlijk.
Ik heb toen de afweging gemaakt, maar gezien ik hem voornamelijk op de universiteit voor de deur zet, of thuis in de garage, leek het mij niet nodig, tevergeefs...
 
kabel voor gps ???
heb gewoon bij de koplamp bij aangesloten
gaat uit bij motor van contact
en weinig kabel nodig

Dacht hem aan te sluiten via de accu maar kabel is te kort. Misschien ook maar via de koplamp doen :)

Inmiddels wel andere thermoswitch erop en verse koelvloeistof. Radiator fan gaat nu draaien bij 80-85 graden ipv 102
 
Dacht hem aan te sluiten via de accu maar kabel is te kort. Misschien ook maar via de koplamp doen :)

Inmiddels wel andere thermoswitch erop en verse koelvloeistof. Radiator fan gaat nu draaien bij 80-85 graden ipv 102

Waar heb je die thermoswitch vandaan? Mijne werd ook vandaag weer erg warm toen ik ff stilstond merkte ik.

Dit weekend nog een paar dagen rond gereden in de Eifel. Bij aankomst vrijdag nog een beetje regen, maar gister en vandaag echt prachtig weer gehad. Echt geweldig mooi gereden langs de Moezel en de heuvels van de Eifel. De Duke komt er goed tot z'n recht.
 
Waar heb je die thermoswitch vandaan? Mijne werd ook vandaag weer erg warm toen ik ff stilstond merkte ik.

Dit weekend nog een paar dagen rond gereden in de Eifel. Bij aankomst vrijdag nog een beetje regen, maar gister en vandaag echt prachtig weer gehad. Echt geweldig mooi gereden langs de Moezel en de heuvels van de Eifel. De Duke komt er goed tot z'n recht.

Hier gehaald: THERMOSCHALTER 80-85 GRAD
 
DLPaH5i.jpg


Had gelezen dat iemand een glijbaan van aluminium folie had gemaakt om de olie van de kat af te houden. Maar het is mij niet helemaal gelukt:+
 
Pinkerprobleem .
Misschien is iemand dit al eens tegengekomen.
MIsschien ook niet.
Duke R 2016, standaard led pinkers.
De pinkers werken niet. Op het dashboard staat het tekentje van de pinkers te blinken.
Alle ander lichten (rem, groot) werken zoals het hoort.
Alle zekeringen zijn nog goed.

Als ik de motor uitschakel brand rechts op de dispaly het waarschuwings tekentje.

Mocht er iemand een idee hebben....
Anders weer naar de dealer.
 
Aangezien ik maar eens mn Duke heb plat gereden ben ik opzoek naarrrrr:

- Schakelpedaal
- Tank kap links in wit
- Stuurgewichtje
- Linker voetsteun
- Linker voetsteun bracket
- Mijn ego
- Linker passagiers voetsteun
- Linker passagiers voetsteun bracket
- Dat kunststof handvat voor de bijrijder
- Knipperlicht links achter
- Standaard


Mocht iemand nog wat hebben liggen of voorbij zien komen op MP/Ebay/etc. dan hoor het graag!
 
balen-O-
olieplug niet goed aangedraaid na de oliewissel?:+

heb verder niks meer liggen voor een 690
succes met opknappen
 
Haha niet eens! Was op een circuit trainings dagje en kennelijk heb ik nog wat training nodig:+

Mocht je trouwens een Duke willen hebben voor dagjes op het circuit dan kan je beter de R versie kopen. Je rijdt snel alles aan de grond inclusief uitlaat.. Ohja en koop van die sliders voor je swingarm dan beschadigd die niet bij een lullige lowsider.

Anyway voor de liefhebber (Crash @ 4:17):

 
Laatst bewerkt:
aaaaaaaaa!!!!!!!!!
da's k@t het leek zo fijn te gaan !!
dan is het goed als je traction control hebt
welke banden heb jij er op liggen ????
michelin ????? welk type ????
 
aii, lullig schuivertje. balen. gauw opknappen en rijden:]
 
Thompa, ik heb een set nieuwe duovoetsteunen over. Doe ik alleen als setje weg, dus als je interesse hebt........
 
aaaaaaaaa!!!!!!!!!
da's k@t het leek zo fijn te gaan !!
dan is het goed als je traction control hebt
welke banden heb jij er op liggen ????
michelin ????? welk type ????

Zit een 200km oud setje Pirelli Rosso 3 op. Zou goed moeten zijn.

@JackSparrow Ik ga denk ik toch voor een zilvere. En ik neem aan dat je dit setje niet voor minder wil verkopen dan waarvoor ik een enkele van MP kan plukken:9
 
ik heb heb geen ervaring met de rosso 3
maar voelde je niet dat je kort bij de grens zat ???
dat vind ik zo fijn van de duke 690 , je voelt van te voren dat je bij "de grens" in de buurt komt
en meestal is het dan goed te controleren
maar dat is balen !!
 
Balen, balen, balen die crash. Vooral als je niet weet waardoor het komt kost het best wat vertrouwen in de motor en dan met name in de banden. Zonder reden of waarschuwing vooraf onderuit gaan is erg vervelend. Mijn Duke staat op Metzeler M5, en ik heb daar op hoge slijtage nog niets verkeerds aan kunnen ontdekken, al moet ik zeggen dat ik geen circuit rijdt. In de afgelopen zomervakantie heb ik nog een uur staan praten met een 690 Duke rijder. De M7 schijnt het ook erg goed te doen, naar zijn zeggen en gezien het zo ongeveer afwezig zijn zan schaamranden geloof ik 'm wel ;) . Succes met het oplappen van de schade en je ego!

Ik heb een setje AliExpress crash protectors op de vooras van mijn Duke en ben nog op zoek naar het zelfde setje voor de voor de achtervork. Heeft iemand dat ooit eens gekocht en bij nader inzien toch niet gebruikt, of niet meer nodig en nu ter overname?

Deze bedoel ik. M8 bevestiging.
sliders_rear.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat kostten die dan bij Ali? De originele zijn nu ook niet zo duur. 30€ ofzo.

Ter info voor de mensen met een model met digitaal dashboard. Dat kan dus niet goed tegen de regen blijkbaar.
Mijn pinkerprobleem was daar aan gerelateerd. Tijd buiten gestaan en dan komt er vocht in de display en doen de controls ook raar.
Tijdens de rit naar de dealer had dat probleem zich al opgelost. Maar het vochtprobleem werd wel als oorzaak aangeduid.
 
Een Ali setje en een origineel setje is geen gezicht. Ik vind die van Ali eerlijk gezegd mooier dan die uit de powerpart collectie, en zoek er om die reden nog twee voor de achtervork bij.

Water en electronica hebben sinds mensenheugenis al geen goed huwelijk. Dat blijkt wel weer. Stekkerverbindingen en doorvoeren inspuiten met dampstart en schakelaars met contactspray is het enige dat zulk soort ellende kan voorkomen of verminderen helaas.
 
mijn 2018 duke (model 2017) heeft nu 7700km gelopen
en nu krijg ik in beeld dat ie een beurt nodig heeft
net gebeld met dealer , die heeft contact gehad met ktm en die zegt dat het iets is met software
en dat de software op 7500 interval staat en daar (waarschijnlijk) geen update voor is
wie o wie heeft ook zoiets???
vind het wel raar, in het boekje staat dat de intervallen op 10.000 staan
 
ik heb heb geen ervaring met de rosso 3
maar voelde je niet dat je kort bij de grens zat ???
dat vind ik zo fijn van de duke 690 , je voelt van te voren dat je bij "de grens" in de buurt komt
en meestal is het dan goed te controleren
maar dat is balen !!

De Duke is idd heel voorspelbaar, vooral bij uit accelereren van de bocht. Maar hier was het ff heel snel klaar.
 
is ook de planning
maar wou ik in de winter doen
lekker rustig bij dealer en dan kleine 9000 gelopen
maar vind zo bijzonder dat bij 7500 een service indicatie krijg
 
Terug
Bovenaan Onderaan