KTM Duke 200, 2012. Lekt olie, second opinion gezocht.

Eggie

MF veteraan
26 mrt 2009
1.115
1
Amsterdam
Hi!

Mijn KTM Duke 200 lijkt olie te lekken uit de countershaft.
Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn of dat het wellicht een veelvoorkomend probleem is wat makkelijk te verhelpen is.

Bij Motoport zeiden ze dat het hele blok uit elkaar zou moeten, ik hoop echter op een goedkopere oplossing..

Op bijgevoegd filmpje is te zien waar het vandaan komt.

Ik hoop graag snel van jullie te horen, het is te mooi weer om niet te kunnen rijden :p

Alvast hartelijk bedankt!
 
Lijkt toch dop in te zitten zoals te zien is op onderstaande afbeelding

211309d1463040677-ktm-duke-200-review-xbhps-detailed-ride-report-img_20160512_114526__1463040402_117.206.97.60.jpg




Ook goed hier te zien. ktm duke 200 sprocket change
 
Mijn professionele second opinion is dat 'ie inderdaad olie lekt.
_O-

Lijkt toch dop in te zitten zoals te zien is op onderstaande afbeelding

211309d1463040677-ktm-duke-200-review-xbhps-detailed-ride-report-img_20160512_114526__1463040402_117.206.97.60.jpg




Ook goed hier te zien. ktm duke 200 sprocket change
Hmm, daar lijkt idd iets in te zitten... Wat raar. En raar dat een KTM dealer dat dan zelf niet zegt :?

Hoe is dit probleem ontstaan?
Zo gekocht?
Nee ik heb m nu zo'n 8 maanden, geen aanwijsbare oorzaak. Ik zette 'm neer na een ritje en opeens droop er olie over m'n standaard.
En zag ik dat 't ook al op m'n achterband zat ;(

Motortje heeft nog geen 15.000 op de teller staan, dus dat maakt het extra vreemd..
 
Lijkt mij een fabricage fout, niet goed geperst. Een andere manier kan ik niet verzinnen. Wil je dit er echt uit hebben dan zul je moeten slopen / schroef er in en er werk van maken.

Je zou eens contact op kunnen nemen met een dealer of de importeur. Verwacht er niets van maar probeer je het niet...
 
Lijkt mij een fabricage fout, niet goed geperst. Een andere manier kan ik niet verzinnen. Wil je dit er echt uit hebben dan zul je moeten slopen / schroef er in en er werk van maken.

Je zou eens contact op kunnen nemen met een dealer of de importeur. Verwacht er niets van maar probeer je het niet...

Met een gepaste vriespastille is het ook opgelost. 2 min werk.
 
Het enige wat je moet doen is een vriespastille( in Nederland noemen we het een vriesdop ;)) in de maat van het gat vinden en die er in tikken, eventueel met loctite.
 
ik zou een alu busje draaien dat er net in past met een O-ring halverwege en inwendige schroefdraad. O-ring spant genoeg om het op zijn plaats te houden. schroefdraad zodat je er een bout kan indraaien en het er uit kan trekken.
 
Daar zit ik gelukkig niet op.

Af fabriek zit het ook zo toch, dan is dat toch een juiste manier van repareren?

Weet niet hoe het met jou zit maar ik heb in ieder geval geen draaibank staan om een staaf op maat te maken.

Ik vraag me dan uit interesse serieus af waarom zo veel moeite t.o.v. een vriesdop die er zo in zit.
 
Daar zit ik gelukkig niet op.

Af fabriek zit het ook zo toch, dan is dat toch een juiste manier van repareren?

Weet niet hoe het met jou zit maar ik heb in ieder geval geen draaibank staan om een staaf op maat te maken.

Ik vraag me dan uit interesse serieus af waarom zo veel moeite t.o.v. een vriesdop die er zo in zit.
Ik heb een draaibank gemaakt met mijn 5 assige cnc freesmachine. Dat behoort toch tot de standaard uitrusting van elke hobbyist...

Zonder gezever, meet even de diameter op en kijk of die diameter over de gehele lengte van de as is. Ik vermoed van wel maar kijk toch even aub.
De vriespastille vastzetten met loctite 675.
 
Ik heb een draaibank gemaakt met mijn 5 assige cnc freesmachine. Dat behoort toch tot de standaard uitrusting van elke hobbyist...

Zonder gezever, meet even de diameter op en kijk of die diameter over de gehele lengte van de as is. Ik vermoed van wel maar kijk toch even aub.
De vriespastille vastzetten met loctite 675.
Ik ga m van t weekend opmeten, dank!! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan