KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Dit misschien iets?

Dit is enkel opnieuw nicasealen en opnieuw de uitlaatspijlen lassen en dat is de laatste optie.
Ik doe het liever niet want dan is het las op las en dat gaat voor spanningen in de cilinder zorgen. De reden dat ze nu al zo snel weer opnieuw zijn gebarsten is waarschijnlijk omdat ze het al niet goed hebben gedaan..


Ok, weet iemand van jullie waar ik zo een set kan vinden?

Je vind veel van deze helften op ebay.com
 
Hallo noppenstrijders :D

Ik heb even aan vraagje m.b.t. de trialtech vapor kilometer teller.
Als ik ga rijden [of stationair laat lopen en wat aan het gas kom] knipperen er boven 2 lampjes. Links oranje rechts rood.
Weet iemand zo waarvoor dat dat is.?

Ik heb die nooit eerder zien branden/knipperen maar nu wel. enkel dus als ik m ff goed door trek/ of gas ff open draai in de vrij.
Ik vermoed zelf dat het een soort van gear indicator lampje is dat ik moet schakelen... Maar dat zou aan de andere kant dan wel vaag zijn dat hij dat eerst helemaal nooit gedaan heeft.

Als iemand het weet hoor ik het graag

trail-tech-vapor.jpg

Gaat dus om de lampjes links en rechts boven naast de VAPOR tekst.

En dan had ik nog een vraagje met betrekking tot de startmotor.
Ik vermoed dat mijn bendix kapot is. Als ik knopje indruk hoor je m heel snel draaien maar hij pakt m dus niet.
Kan ik als ik die 2 boutjes los heb gehaald de startmotor er gewoon uit trekken/halen .?

gaat om een KTM 450 exc [RFS] van 2004
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een cilinder gevonden van een ktm 360! Deze is 3mm korter van slag maar wel de zelfde boring. Deze gaan we gebruiken en het fijne hiervan is dat we een beetje kunnen spelen met de opening van de uitlaatpoorten door de cilinder uit te vullen. Als het goed is zou hij dan nog beter moeten gaan als de gemiddelde 380 :}

52158508_373267800162951_8138115783491321856_n.jpg
 
Dat weet ik ook niet?? Slag van de 380 is 3mm langer. Zuiger komt dus 1,5mm hoger en gaat 1,5mm dieper.
 
Voordat ik mijn voorvork uit elkaar trek: is er iemand die weet hoe dik de draad is van een 4,6 voorvork veer uit de KTM/Husa?

Edit: net uit elkaar getrokken. 5,20mm dik (43,2-505-4,6) is voor 75-85kg rijder op een 450EXC 2008 (ter informatie)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje mbt de startmotor [electrische startmotor]
De uitgaande as uit de startmotor komt deze naar buiten als je hem electrisch start ?
En weet iemand hoever hij dan in die buitenste stand uit steekt.?

Mijn electrische starter doet het namelijk niet meer... althans ik hoor hen goed draaien en vrij.
Gisteren de olie eraf gedaan en de startmotor eens los gekoppeld.
Appart aan de accu gelegd en wederom draait hij vlekkeloos.. Motor er opnieuw in maar hij slaat niet aan terwijl ik de startmotor gewoon vrij hoor draaien.

Nu lees en hoor ik verschillende verhalen de ene zegt dat die as wel naar buiten komt de ander zegt van niet.
als ik m aankick dan is het 1 trap en lopen. Heb er afgelopen weekend ook gewoon mee gereden en was verder niets aan het handje.

Nu heb ik vandaag met de werkplaatsmedewerker van jtx gebeld. En hij vermoed [dus via mijn uitleg] dat er een wig los zou zijn of in het blok een tandwiel stuk...

Lijkt mij een beetje raar gezien ik dus de motor makkelijk aan trap en ik verder niets geks hoor of merk als ik ga rijden.
Is er een manier hoe dat ik zeker kan uitsluiten dat mijn electrische startmotor nog goed of juist niet goed is.
motor is kwa uren nog lange niet toe aan een ''preventieve'' revisie Dus het blok nu open halen zou ik niet echt op te wachten staan.

ktm 450 exc 2004 nog altijd.
En weet iemand waar je ongeveer op zou moeten tellen mocht je die e-starter willen gaan reviseren??
 
De startmotor draaid alleen maar rond, en komt niet naar buiten.
Ik denk dat je startkoppeling stuk is.

Nummer 13.
s-l1600.gif


Dit is een lager wat 1 kant op vrij draaid (bij draaiende motor) en de ander kant op vastgrijpt, zodat de startmotor de krukas in beweging kan brengen.
s-l300.jpg
 
M'n 2009 exc400 begint nu toch wel wat lawaai te maken bij de nokkenas. Hij heeft nu 154 uur gelopen. Welke oplossingen heeft men hier zoal geprobeerd? Zou een aftermarket naks een betere oplossing zijn dan de originele?
 
Had je die er nog niet in? Ik heb die van mij binnen een maand vervangen ivm her geluid van een zak knikkers bij een pas gestartte motor. Op temperatuur geen gerammel.
Als je nokkenas rammelt is het niet goed. Klepdeksel eraf en controleren.
 
Had je die er nog niet in? Ik heb die van mij binnen een maand vervangen ivm her geluid van een zak knikkers bij een pas gestartte motor. Op temperatuur geen gerammel.
Als je nokkenas rammelt is het niet goed. Klepdeksel eraf en controleren.

Nee, alleen bij het starten was ie even 4 seconde lawaaiig, da's normaal met een op oliedruk werkende naks. Voor de rest was ie altijd wel stil. Het is alleen nu dat ie dat niet meer doet.
Maar wat is de beste naks om te vervangen?
 
Zou je 'm niet eerst even checken? Misschien is de NAKS wel goed, maar is de NAK gewoon te lang? Al zou dat (allebei) niet moeten na 154 uur...
 
Naks sowieso vervangen, was een baggerding tot aan 2010 , als ik me niet vergis.
Mijn ketting zat er 280 uur in en was nog niet op. Maar omdat de zaak toch los lag meteen maar vervangen incl. de spanner en geleider . Was beter voor mijn gemoedsrust.
Let op er bestaan 2 lengtes in spanners. De lange hoort in een xc4 2008/9 motor. Kennis van mij heeft ooit 2x de verkeerde meegekregen voor zijn 530.
 
Dirt tricks spanner is het gemakkelijkst. Inbouwen en nooit meer naar omkijken.
Inbouwen moet precies volgens instructie anders kan het fout gaan. Al die andere, zoals ik nu heb, moet je zelf zo nu en dan een keer aandraaien.
5b0d2c00785e4__87203.1528144210.jpg
handmatige spanner
 
Laatst bewerkt:
Over NAKS: Ik heb laatst de 2016 250 SXF van m'n zoon laten reviseren. Daar heeft de vorige eigenaar een handmatige NAKS op gezet. M'n monteur had 'm graag teruggebouwd naar de originele, als ik die erbij gehad had. Maar misschien zijn die <2010 apparaten minder goed.
 
Beide gelukkig ok zo te zien. Eigenlijk best wel grappig,zo’n filmpje.
 
Ik post het hier ook even aangezien Husaberg en KTM veel onderdelen delen, betreft een husaberg FS650e uit 2008 (keihin FCR carb):

Heren/dames,

Vandaag een stukje gereden met mijn FS650e en elke keer liep hij in 1 a 2 trappen (accu is leeg doordat hij 8 maanden stil stond). Na het vol tanken wilde hij echter niet meer starten, alsof hij snel verzoop. Ik heb de motor nog maar 300km ofzo dus helemaal bekend met de carburateur opties ben ik nog niet maar kan dit met een volle tank te maken hebben aangezien hij de hele middag geen issues gaf?
 
Ik post het hier ook even aangezien Husaberg en KTM veel onderdelen delen, betreft een husaberg FS650e uit 2008 (keihin FCR carb):

Heren/dames,

Vandaag een stukje gereden met mijn FS650e en elke keer liep hij in 1 a 2 trappen (accu is leeg doordat hij 8 maanden stil stond). Na het vol tanken wilde hij echter niet meer starten, alsof hij snel verzoop. Ik heb de motor nog maar 300km ofzo dus helemaal bekend met de carburateur opties ben ik nog niet maar kan dit met een volle tank te maken hebben aangezien hij de hele middag geen issues gaf?

Goeie kans op bezinksel in de sproeiers. Koop een flesje carb reiniger van forte of putoline of zo, en doe dat in je tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan