KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Hoe vaak stellen jullie kleppen bij een Ktm 525 exc? Ik heb de mijne in april gesteld en heb het idee dat het al weer nodig is.. Op hoge toeren verlies ik vermogen, net alsof de kleppen niet ver genoeg open gaan en ik dus te weinig vulling heb.. Ik heb er een kleine 50 uur mee gereden, alleen over de weg.
 
Heeft er iemand van jullie een setje enduro/cross wielen te koop? Ik zou best eens een keer een enduro rit willen rijden.. Het is voor mijn 525 uit 2005
 
Hoe vaak stellen jullie kleppen bij een Ktm 525 exc? Ik heb de mijne in april gesteld en heb het idee dat het al weer nodig is.. Op hoge toeren verlies ik vermogen, net alsof de kleppen niet ver genoeg open gaan en ik dus te weinig vulling heb.. Ik heb er een kleine 50 uur mee gereden, alleen over de weg.
Het is wijs om de klepspeling elke 15 uur te checken. Dus met 50 uur ben je zeker aan de beurt!
 
Ik ga hier ook meelezen!

Zaterdag m'n 530 uit 2008 ophalen!
word bij mij verder klaargestoomt voor straat en circuit gebruik ✌.

Ik kom van een XT660X die voor hetzelfde werd gebruikt.
 
Ik ga hier ook meelezen!

Zaterdag m'n 530 uit 2008 ophalen!
word bij mij verder klaargestoomt voor straat en circuit gebruik ✌.

Ik kom van een XT660X die voor hetzelfde werd gebruikt.

goeie keus jorik! daar zul je een hoop lol mee hebben, we zullen elkaar nog wel eens treffen op het circuit en wie weet op straat:]
 
Ik ga hier ook meelezen!

Zaterdag m'n 530 uit 2008 ophalen!
word bij mij verder klaargestoomt voor straat en circuit gebruik ✌.

Ik kom van een XT660X die voor hetzelfde werd gebruikt.
Ruk ff keer koppelingsdeksel eraf om te kijken hoe de tandwielen (plastic) van de oliepomp eruit zien en of ze de oliepompupgrade al gehad hebben!
 
goeie keus jorik! daar zul je een hoop lol mee hebben, we zullen elkaar nog wel eens treffen op het circuit en wie weet op straat:]
Thx man! Kan niet wachten om er mee rond te sturen, volgende week 'SMR' vering ophalen!
zal de nodige circuitdagen wel gaan pakken dit jaar!
 
Thx man! Kan niet wachten om er mee rond te sturen, volgende week 'SMR' vering ophalen!
zal de nodige circuitdagen wel gaan pakken dit jaar!

voor de data wanneer je supermoto circuitdagen kan rijden is het handig om deze facebook pagina's in de gaten te houden:

https://www.facebook.com/SupermotardTraining/ ( 11 mei en 5 oktober zijn er vrije trainingen op midland circuit lelystad )
en
https://www.facebook.com/VTRMotoren/

voor de rest kun je je op Supermotard - Kartcircuit Pottendijk aanmelden om via email op de hoogte gehouden te worden.

en als je echt les wilt volgen kun je circuitdagen boeken bij de supermotorschool van marcel van drunen: Hoe word ik een nog betere motorrijder? | Supermotorschool.nl
 
Ruk ff keer koppelingsdeksel eraf om te kijken hoe de tandwielen (plastic) van de oliepomp eruit zien en of ze de oliepompupgrade al gehad hebben!
Hij blijkt het al gehad te hebben maar er word een hoop 'verteld' natuurlijk..
in ieder geval bedankt voor de tip! is een dure om achter te komen dat ie nog niet is gedaan namelijk..

+ het is een kleine moeite om even te checken hoe of wat, helemaal met beschrijvingen als dit:
KTM 450 - 530 Oil Pump Upgrade! How To Article with Pics
Is de as diegene die ook kan zorgen voor de interne lekkage? ( lekken van blok olie naar bak olie )
 
voor de data wanneer je supermoto circuitdagen kan rijden is het handig om deze facebook pagina's in de gaten te houden:

https://www.facebook.com/SupermotardTraining/ ( 11 mei en 5 oktober zijn er vrije trainingen op midland circuit lelystad )
en
https://www.facebook.com/VTRMotoren/

voor de rest kun je je op Supermotard - Kartcircuit Pottendijk aanmelden om via email op de hoogte gehouden te worden.

en als je echt les wilt volgen kun je circuitdagen boeken bij de supermotorschool van marcel van drunen: Hoe word ik een nog betere motorrijder? | Supermotorschool.nl
De site van supermotardtraining doet het alleen niet maar zal ze is ff een berichtje doen! 11 mei moet sowieso lukken!

Vorig jaar bij VTR de circuitdag gedaan met de tank/XT , de rest van het jaar alleen maar gereden bij MCT
 
hallo dames en heren ;)

Even een vraagje, Die wiel afstandhouders bij ktm zijn die voor en achter hetzelfde.?
Wil mijn wielen voorzien van nieuwe lagers en dan ook meteen nieuwe wielafstandhouders.

Nu zag ik op 24mx hun eigen merk afstandhouders:
Wielafstandhouder Twenty Achteraan KTM 450 EXC-F 2004 - 24mx.nl

Maar daar staat duidelijk bij dat het voor het achterwiel is. En voor voorwiel staat niets apparts.
Weet iemand zo of dit wel gewoon dezelfde zijn dus voor en achter.?

alvast bedankt
 
Helaas is mijn Ktm 525 stuk gelopen.. Scheur in de cilinderwand, nokkenas afgesleten en krukaslagers versleten, ik ben dus aan het twijfelen of ik het nog ga reviseren.. Heeft iemand van jullie toevallig een compleet blok wat in goede staat is te koop?
 
Helaas is mijn Ktm 525 stuk gelopen.. Scheur in de cilinderwand, nokkenas afgesleten en krukaslagers versleten, ik ben dus aan het twijfelen of ik het nog ga reviseren.. Heeft iemand van jullie toevallig een compleet blok wat in goede staat is te koop?
check op MP
Daar staan geregeld advertenties op die een motor te koop aan bieden in losse onderdelen. Daar kan je vaak wel leuke koopjes scoren voor niet al te gek veel
 
check op MP
Daar staan geregeld advertenties op die een motor te koop aan bieden in losse onderdelen. Daar kan je vaak wel leuke koopjes scoren voor niet al te gek veel

Klopt, alleen op dit moment staat er alleen een compleet blok voor €1600.- Dat is mijn KTM niet waard8)7
 
Klopt, alleen op dit moment staat er alleen een compleet blok voor €1600.- Dat is mijn KTM niet waard8)7
Dat ben je ook kwijt als je jouw blok laat maken denk ik :X
Maar, dat weet je wel dat het goed is! Dit blok komt waarschijnlijk uit een demontagemotor en kan volgende week ook stuklopen...
 
Goede revisie is weer jaren fun en betrouwbaarheid.
 
Ik ben sinds kort eigenaar van een KTM EXC 380! Motor gekocht met kapotte cilinder. Deze binnengebracht bij Powerseal in Eindhoven om de uitlaatspijlen terug te lassen en een nieuwe laag nicaseal erin te zetten. Motor heeft een half uurtje gedraait en daarna is hij weer stuk gelopen ;(
Bij demontage zagen we dat er 2 stukken nicaseal was losgekomen en de uitlaatspijlen weer gebarsten.. Ik ben nu dus op zoek naar een 2dehands cilinder die de uitlaatspijlen niet gebarsten heeft want dat lassen in de cilinder vertrouw ik toch niet meer. Iemand enig idee waar te zoeken?
 
Hallo,
misschien kunnen jullie me hier helpen.
Ik zoek een linker carterhelft voor een ktm 300 exc model 2001.
En deze zou hetzelfde zijn als een (200) 250 model 2000 tot.....
Ik heb het ktm onderdeelnummer en dat is; 54730000144
ik heb enkele foto's van het juiste blok model

28auyat.jpg

28gruk4.jpg


groetjes mario
 
Carterhelften horen als set te worden vervangen ivm lijnboringen van de lagergaten. Het kan goed gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan