freon
MF veteraan
- 19 dec 2006
- 3.930
- 1.507
Je voelt me goed aanDuo zou ik niet doen, daar is het subframe en de motor niet voor gemaakt. Zuiger; afhankelijk van het onderhoud. Ik heb er nu 270 uur op staan met de eerste zuiger en heb een lektest van 6%. Olie is de motor iets gaan gebruiken als ik continue aan het gas hang. Olie verversen en filters is een "must" om deze met korte intervallen te vervangen/ verversen. Het blijft een competitiemotor. Btw ik heb de "slechtste" Exc450r ooit gemaakt; het 2008 model. Bij mij is het probleemloos, tot nu toe.
Wat jij zoekt is een WR250R maar dan in een 450 uitvoering
Ik ben bang dat een WR250R onderin de toeren niet sterk genoeg is. Ik houd er rekening mee dat ik wel eens in de verkeerde versnelling ga zitten.
270 uur lijkt me best netjes. Ik lees ook wel eens 40 of 80 uur. Of is dat specifiek voor 2-takt?
Hoe voer je een lek-test uit en bij welke waarde moet je de zuiger toch maar eens gaan vervangen?