KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

ik heb er inmiddels 1 aangeschaft O-) nu nog wat routes zien te vinden :/

Bekijk bijlage 1333755
Ik denk dat dat diegene is die van mijn maatje is geweest. Als dat zo is, heb je een bijna betere fiets gekocht dan nieuw.
Afgesteld op de testbank zodat hij spatzuiver loopt. En heb nog nooit iemand gezien die zijn fiets zo netjes behandeld als hij. Zuiger 10-15 uurtjes oud.
Hij is bijna alle avonden in zijn schuur bezig om zn motoren in topconditie te houden.
 
Weet iemand waar de aansluitingen zitten voor de claxon van een EXC500 uit 2015?
Ik heb de draadjes gevolgd (rood en bruin(wit)), maar kom er niet echt uit. Het lijkt alsof die naar het midden van de motor gaan. Hoor het graag als iemand een makkelijkere manier weet om deze aan te sluiten!

Kabelschema gaf niet heel veel info.. P15 is de claxon, S22 is de schakelaar op het stuur.
Normaal zit de toeter bij de rechter radiator (ervoor). Ikzelf verplaats hem altijd ergens in de buurt van de schokbreker. Daar zit hij minder in de weg, vangt veel minder water en nog betere koeling ook.
Midden van de motor zou dus best kunnen kloppen maar dan is hij verplaatst vanaf de originele positie.
 
Ik denk dat dat diegene is die van mijn maatje is geweest. Als dat zo is, heb je een bijna betere fiets gekocht dan nieuw.
Afgesteld op de testbank zodat hij spatzuiver loopt. En heb nog nooit iemand gezien die zijn fiets zo netjes behandeld als hij. Zuiger 10-15 uurtjes oud.
Hij is bijna alle avonden in zijn schuur bezig om zn motoren in topconditie te houden.

ik kreeg er een Exel bestandje bij met alle ritjes die er op gedaan zijn en wat er bij welke uren stand gedaan is.. dus grote kans dat het die is inderdaad :) bedankt hem maar! Super happy met dit fietsje :]
 
Heeft iemand hier interesse in een KTM 380SX 2001 met kenteken?
Heb hem nu een paar maanden en rijd er niet bepaald vaak op..
Wil volgend jaar beginnen met offroad ritten en crossbaan maar ik denk dat deze motor daar niet ideaal voor is, veeel te bruut en 5 versnellingen.
Hoeft niet weg want wil het best proberen, maar indien iemand hem wilt overnemen spaar ik wel door voor een recentere 300EXC oid.
 
Thanks! Ook zeer blij mee *D waar kan je rond Nunspeet/Elspeet rijden dan? Zoek me een gek maar kom in Putten uit voor wat openbare zandwegen :? Kan ik die routes ergens online vinden?

Offroad route's zijn zeldzaam en worden vaak niet maar zo online gepleurd i.v.m. misbruikers. Maar als je legaal wilt rijden kom je idd uit op wat zandwegen, waar er niet zo heel veel van zijn. En velen zijn alleen voor bestemmingsverkeer enz.
Maakt het je echter niet zoveel uit als het nou legaal is of niet dan moet je gewoon rond gaan rijden en offroad/bospaden pakken die je tegen komt enz. Alleen raad ik wel aan om uit drukke wandelaarsgebieden en geldersch landschap en stilte en broed gebieden weg te blijven want dat kan je nog een hoop gezeik op leveren.
 
Heeft er iemand van jullie een bracket voor een 320 mm remschijf te koop? Het is voor mijn Exc 525 uit 2005 met standaard remklauw

Ik zie jullie reactie met belangstelling tegemoet.
 
Rijden jullie met of zonder vet tussen de luchtfilter en de behuizing? Ik smeer het er tot op heden elke keer op maar wat een bende is het toch.
 
Ik gebruik al jaren geen vet meer. De huidige filterbakken en kooien sluiten mooi op elkaar aan . En als je naar die filterrand kijkt nadat deze eraf komt, zie je hoe strak deze op de rand wordt aangedrukt.
 
Btw , met veel stof of nattigheid kun je beter een hulpfilter plaatsen.
 
Thanx. Ik gebruik tot nu toe elke keer vet en altijd met een voorfilter / hulpfilter. Nu het wat natter word maar eens het vet achterwegen laten.

Staat nu 15 uur op de 300 tpi en hij bevalt er goed als eerste enduro fiets :]. Nog geen moment spijt van de inruil op mijn smc-r 690.

288xbfs.jpg
 
Mag ik je 1 tip geven. Flikker die banden bij het vuil en gooi er wat fatsoenlijks omheen. Je krijgt er een hele andere brommer voor terug. Verder top ding, ik heb dezelfde :)
 
Dat mag altijd. Wat is er mis met die banden (ik heb verder 0 offroad ervaring)? Welke raad je aan?
 
Laatst bewerkt:
die banden geven echt 0 grip. vooral voor is klote. Achter zweer ik, en vele met mij, voor de michelin ac10.
Voor zijn er verschillende opties, ik rijd graag met de michelin enduro middle compound of metzeler sixday enduro
 
Ah vandaar dat ik zo vaak op mijn plaat ga :+.

Nieuw setje staat al in de planning en dan meteen tubliss erin.
 
Ik heb lang met ac10 gereden, prima banden inderdaad.
Maar voor de Nederlandse otr's ligt tegenwoordig mijn voorkeur op een



Mitas XT-754
achter, en voor een Pirelli scorpion MX
 
Zijn die XT-754 goedgekeurd voor KNMV en MON offroad ritten?
Ik dacht dat ze geen E-keur/DOT nummer hadden, maar NHS waren. Dus crossband en kans op afkeur.
 
Nieuwe setje ligt er al op. AC10 achter en enduro medium voor, meteen tubliss erin gezet. Morgen eens testen in balkbrug.
 
Ik heb lang met ac10 gereden, prima banden inderdaad.
Maar voor de Nederlandse otr's ligt tegenwoordig mijn voorkeur op een


Mitas XT-754
achter, en voor een Pirelli scorpion MX
Bij "ons" heeft deze band de bijnaam "de geulengraver" gekregen vanwege zijn meganoppen :P Rij er zelf ook mee. Prima allround band. Crossbaan hard, offroad, gaat allemaal prima :Y
 
Ik heb hier nog een TuneECU kabel + KTM adapter liggen die weg mag voor 2 tientjes (halve nieuwprijs bij Lonelec). Iemand die nog nodig?
 
Ik zie na wat googlen dat m'n bericht niet van toepassing is op dit topic, de kabel werkt waarschijnlijk niet voor crossers :$ mijn excuses
 
Terug
Bovenaan Onderaan