ktm 790 duke

Some guys have all the luck.
Een 390 vond ze voor een lichtgewicht die er toch alleen maar in zijn eentje op zou rijden zwaar genoeg _O-

Beter een dikke bike en een dun grietje dan andersom eigenlijk .....
 
Heb mijn Duke 790 van november en nu na 4000km beginnen er toch al wat problemen op te duiken...

Het glas van mijn mijn dashboard begint van binnenuit te scheuren. Begonnen in een hoekje. Volgens de dealer was ik hiermee niet de eerste, is nu wachten op een nieuw dashboard.

Gisteren en vandaag sloeg 's ochtends de motor af direct na het starten (hij start normaal en slaat een seconde later af alsof je het contact uitschakelt).
 
Ben wel nieuwsgierig verder naar het standaard geluid, ik heb alleen een Duke mogen aanhoren/aanschouwen met de Scorpion slip-on uitlaat. Uit filmpjes blijft dit toch best lastig te bepalen, en de meeste met een goed geluid hebben de Akra of is een test binnenhuis op de testbank. Iets met gezakt voor rijbewijs en pas de 23ste weer opmogen :+. Ik hoor uit verschillende hoeken dat deze al fantastisch moet zijn met de nodige plofjes, wat vindt jij van het geluid?

Ik hoop 2 juni een proefrit te kunnen maken, na de vorige te hebben moeten afzeggen ivm niet halen van het rijbewijs.

Ik heb net enkele dagen de Scorpion erop zitten. Hij klinkt net iets luider (ruwer) tegenover de originele en behoud zijn plop geluid, zonder de DB killer -> HEERLIJK :) echt ruw en zeer harde plof, voor bebouwde kom misschien net iets te luid maar niet zo luid als een Austin. Is CE (Duitsland proof :) ), met de verwijderbaare DB killer en ziet er nog netjes en niet te overdreven uit. Zeer tevreden ermee!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag (17-05-2019) mijn fijne Duke 790 weer even uitgelaten op een trackday op het TT-circuit Assen bij CRT-Holland. Hierbij de opname van sessie 4 (met wat opmerkingen erin verwerkt), waarin ik nog best wat andere rijders uit “groep A, ervaren” (vaak met supersports of dikkere fietsen) weet in te halen :).
 
Schandalig hoe durven ze:( wie denken ze wel dat ze zijn, de fabrikant of zo

En nu, wat moeten we nu:')


















Het is allemaal de schuld van Brussel, de Chinezen en Rutte:+
Gelukkig heb ik een 2018 met de volle 105pk:P
 
Ik dacht het al die tijd al 'volgens mij kom ik 2pk tekort wanneer ik vol gas ga'.. :+

Zou de verzekering nu ook goedkoper worden? Premie wordt (mede) gebaseerd op vermogen toch? ;)
 
Toch vreemd.
Die van mij is nu een week oud en op de kenteken papieren staat gewoon 77KW oftewel 105pk.

Ik kan er alleen niet op rijden omdat ik een botje gebroken heb in mijn voet... Mijn pa heeft hem opgehaald bij de dealer.
 
Nog een paar plaatjes van de CRT-Holland trackday op MotoGP-circuit Assen vorige week vrijdag (17-05-2019). De Duke heeft zich weer geweldig gehouden, en ik heb opnieuw een rondetijd van 2.07 kunnen rijden, wat voor een naked bike volgens mij geen gekke tijd is op Assen (al zullen er ongetwijfeld (jongere) coureurs zijn die er zomaar onder de 2 minuten mee zullen rondgaan
1f642.png
:).

Ik heb laatst al een filmpje van die dag gepost waarin te zien is hoe ik met de 790 toch diverse supersports en dikkere fietsen weet zoek te rijden. Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe makkelijk de Duke stuurt en hoe stabiel en vertrouwenwekkend hij blijft, ook bij hogere bochtensnelheden.
's Ochtends, toen het nog wat regende wel een paar momentjes gehad trouwens. Eerst vanuit de GT-bocht het rechte stuk op flink op het gas (ik heb toch zeker traction control?), waarbij de achterkant toch even uitbrak. Dat is wel even schrikken. Toen de mapping maar even in de rain mode gezet. Een ronde later bleek echter dat dit nog niet voldoende was...... Toen ik achter de instructeur probeerde te blijven, en na de snelle knik bij Meeuwenmeer - Hoge Heide het gas er weer op zette (je gaat dan al iets van 150 km/u of sneller, en je accelereert al rollend naar rond de 200 op dat stuk) brak opnieuw het achterwiel even uit. Daarna ben ik toch maar wat rustiger gaan rijden tot de baan echt weer helemaal droog was. We kunnen dus niet te allen tijde volledig op de elektronica rekenen!
1395964

1395965
 
Ik denk dat ik zelf voor een rijden in de bergen training ga voor redelijk ervaren motorrijders. Daar heb ik in het dagelijks leven iets meer aan dan aan circuit, al lijkt mij zoiets wel geweldig een keer te mogen ervaren. Helaas Kun je je geld maar een keer uitgeven, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
 
😀 heren de kleur van de 790 gaat iedereen hier voor de oranje versie of zijn er ook zwart liefhebbers.
Ben deze week bij motorcenter venlo geweest daar stond een special. Met diverse acc. En 790 decal set maar vond de decal set toch wel erg slordig geplakt. Neem aan dat de dealer een decal set erop plakt en datie niet zo af fabriek geleverd wordt.
 
Zit er trouwens nog een R versie in het vat wat de moeite is om op te wachten?
Zat net even terug te lezen vanaf het begin van deze thread.
Maar leuk om te zien dat toen nog iedereen zeker was dat er meteen een r versie zou uitkomen.
 
Zit er trouwens nog een R versie in het vat wat de moeite is om op te wachten?
Zat net even terug te lezen vanaf het begin van deze thread.
Maar leuk om te zien dat toen nog iedereen zeker was dat er meteen een r versie zou uitkomen.
Die komt...voor de kerst :P
 
😀 heren de kleur van de 790 gaat iedereen hier voor de oranje versie of zijn er ook zwart liefhebbers.
Ben deze week bij motorcenter venlo geweest daar stond een special. Met diverse acc. En 790 decal set maar vond de decal set toch wel erg slordig geplakt. Neem aan dat de dealer een decal set erop plakt en datie niet zo af fabriek geleverd wordt.
Ik heb lang getwijfeld tussen de zwarte en oranje versie. De zwarte vond ik wat netter en met oranje powerparts echt een gave motor. Uiteindelijk toch voor oranje gegaan omdat het iets meer opvalt tussen alle andere zwarte motoren, het is natuurlijk ook KTM dus mag zeker oranje zijn. Wel heb ik het subframe, de tank en het voorspatbord zwart laten wrappen.
 
Nog een paar plaatjes van de CRT-Holland trackday op MotoGP-circuit Assen vorige week vrijdag (17-05-2019). De Duke heeft zich weer geweldig gehouden, en ik heb opnieuw een rondetijd van 2.07 kunnen rijden, wat voor een naked bike volgens mij geen gekke tijd is op Assen (al zullen er ongetwijfeld (jongere) coureurs zijn die er zomaar onder de 2 minuten mee zullen rondgaan
1f642.png
:).

Ik heb laatst al een filmpje van die dag gepost waarin te zien is hoe ik met de 790 toch diverse supersports en dikkere fietsen weet zoek te rijden. Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe makkelijk de Duke stuurt en hoe stabiel en vertrouwenwekkend hij blijft, ook bij hogere bochtensnelheden.
's Ochtends, toen het nog wat regende wel een paar momentjes gehad trouwens. Eerst vanuit de GT-bocht het rechte stuk op flink op het gas (ik heb toch zeker traction control?), waarbij de achterkant toch even uitbrak. Dat is wel even schrikken. Toen de mapping maar even in de rain mode gezet. Een ronde later bleek echter dat dit nog niet voldoende was...... Toen ik achter de instructeur probeerde te blijven, en na de snelle knik bij Meeuwenmeer - Hoge Heide het gas er weer op zette (je gaat dan al iets van 150 km/u of sneller, en je accelereert al rollend naar rond de 200 op dat stuk) brak opnieuw het achterwiel even uit. Daarna ben ik toch maar wat rustiger gaan rijden tot de baan echt weer helemaal droog was. We kunnen dus niet te allen tijde volledig op de elektronica rekenen!
Bekijk bijlage 1395964
Bekijk bijlage 1395965
Je hebt de smaak te pakken, maar maak je geen illusies: zelfs op de rc390 of motoren zoals de Yamaha R3 wordt ruim onder de 2:00 gereden. Als je zo lekker bezig bent op het circuit moet je je wel afvragen hoeveel de Duke jou waard is en hoeveel je wil investeren in vslbescherming, want vroeg of laat ga je een keer onderuit.

V.w.b. het rijden op een natte baan: probeer vooral te voelen wat de banden aangeven en inderdaad lomp op het gas gaan en hopen dat de TC het oplost is geen goede strategie.
 
Je hebt de smaak te pakken, maar maak je geen illusies: zelfs op de rc390 of motoren zoals de Yamaha R3 wordt ruim onder de 2:00 gereden. Als je zo lekker bezig bent op het circuit moet je je wel afvragen hoeveel de Duke jou waard is en hoeveel je wil investeren in vslbescherming, want vroeg of laat ga je een keer onderuit.

V.w.b. het rijden op een natte baan: probeer vooral te voelen wat de banden aangeven en inderdaad lomp op het gas gaan en hopen dat de TC het oplost is geen goede strategie.
Maak je geen zorgen, illusies maak ik me zeker niet ;). Het is puur voor de lol, en ik vind het eigenlijk ook best leuk om met zo’n naked met bescheiden vermogen veel dikkere, snellere fietsen bij te houden of voorbij te gaan (waaronder R1 en Panigale v4). En dat bij de klasse ‘ervaren’, waarvan de meeste deelnemers die zich daar inschrijven menen dat ze daar toch echt onder vallen (ook al hebben sommigen nog nooit een circuit van dichtbij gezien, maar ze hebben toch al 40 jaar een rijbewijs? Werkelijk, ik heb het meegemaakt).
Tuurlijk snap ik ook wel dat ik helemaal niet hard ga, en ik heb ook helemaal niet de ambitie om toptijden te rijden. Een keer onderuitgaan lijkt me met mijn ambitieniveau trouwens niet heel waarschijnlijk (behalve als iemand anders mij onderuit kegelt natuurlijk).
Hoe het ook zij, ik hoor regelmatig stoere verhalen of zie flitsende wheelie-filmpjes van Duke 790 rijders, maar heb tot op heden nog niemand anders met een Duke 790 op het circuit gezien. Waar blijven jullie jongens? Deze oude man laat zich graag eens zoekrijden door de jonge garde :+.
 
Terug
Bovenaan Onderaan