KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik heb het laatste gedaan. Wel iets van 3 uur moeten wachten dacht ik. Dus zorg dat je wat te doen hebt. Je kan ook gezellig met Polotjes/Golfjes importerende boefjes gaan kletsen maar dat is niet echt mijn ding. Verder goed opletten welk nummer je hebt. Deze zelfde boefjes laten dan hun nummer niet zien om dan vervolgens in de chaos voor te dringen.:') Uiteindelijk werkte de RDW wel gewoon netjes de nummertjes af maar het was een hoop gekloot in de rij.

Dus wil je graag rijden dan kan je zonder afspraak doen. Heb je geen haast dan lekker met afspraak doen.
 
Gewoon zorgen dat je om 8 uur of iets voor 8 uur aan de poort staat bij het RDW. Dan ben je 9 van de 10 keer binnen een uur weg. Verder moet je de nederlandse catalogus prijs aanhouden. En er MOET meer dan 6000 km op je motor staan, anders betaal je BTW. Dus jij zult een andere teller moeten regelen.

Dit word gecontroleerd.

Verder moet je zelf je berekening doen aan de hand van de belastingdienst papieren. En deze ook op de dag zelf mee nemen. Anders moet je nog een keer terug om dit te posten. OF zelf doen met postzegels, maar dan duurt het weer langer.
 
Ik zou overigens voor de zekerheid je originele demper erop schroeven, motor word niet gestart maar wel gechecked. Zonder db killer is vragen om onnodige problemen.
 
Ik heb het laatste gedaan. Wel iets van 3 uur moeten wachten dacht ik. Dus zorg dat je wat te doen hebt. Je kan ook gezellig met Polotjes/Golfjes importerende boefjes gaan kletsen maar dat is niet echt mijn ding. Verder goed opletten welk nummer je hebt. Deze zelfde boefjes laten dan hun nummer niet zien om dan vervolgens in de chaos voor te dringen.:') Uiteindelijk werkte de RDW wel gewoon netjes de nummertjes af maar het was een hoop gekloot in de rij.

Dus wil je graag rijden dan kan je zonder afspraak doen. Heb je geen haast dan lekker met afspraak doen.

hmmzz ok ik heb doordeweeks wel tijd.... alleen kan ik geen bus huren op dat tijdstip. Ik plak wel even tijdelijk een ander kenteken op de motor zodat ik daar naar toe kan rijden. Niet legaal maar wel makkelijk :P ik woon gelukkig in de buurt.

Gewoon zorgen dat je om 8 uur of iets voor 8 uur aan de poort staat bij het RDW. Dan ben je 9 van de 10 keer binnen een uur weg. Verder moet je de nederlandse catalogus prijs aanhouden. En er MOET meer dan 6000 km op je motor staan, anders betaal je BTW. Dus jij zult een andere teller moeten regelen.

Dit word gecontroleerd.

Verder moet je zelf je berekening doen aan de hand van de belastingdienst papieren. En deze ook op de dag zelf mee nemen. Anders moet je nog een keer terug om dit te posten. OF zelf doen met postzegels, maar dan duurt het weer langer.

Goed dat je het zegt.. wel tegenstrijdig want heb ook veel gelezen dat mensen hier geen problemen mee hadden en dat ze dus geen btw hoeven te betalen.

ik citeer uit een ander topic op dit forum :

' De regel luidt: Ouder dan 6 maanden OF meer dan 6000 km.
Mijn huidige motor had er pas 3500 op staan en daar heb ik geen btw over hoeven betalen wegens 2 jaar oud'
 
Laatst bewerkt:
Van de site van de belastingdienst:

''Met nieuw of bijna nieuw bedoelen we:

  • landvoertuigen die niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen of niet meer dan 6.000 kilometer hebben gereden''
Dus:

- Landvoertuigen die 6 maanden of korter geleden in gebruik genomen zijn.

- Landvoertuigen die minder dan 6000km hebben gereden. 3500km is minder dan 6000km dus je SMC is 'bijna nieuw'. Wordt ook hier bevestigd: Auto importeren BTW betalen - Das Import

Maar goed je moet dus zelf een los formulier voor het BTW deel invullen en opsturen. Dus dat kan je doen... of niet. Als je het niet doet komen ze je halen... of niet. Ik heb geen idee hoe en hoe vaak dat wordt gechecked bij de belastingdienst.

Zie let op:

https://www.belastingdienst.nl/wps/...en_bijna_nieuwe_vervoermiddelen_uit_eu_landen
Formulier: https://download.belastingdienst.nl...erving_nieuwe_vervoermiddelen_ob972z20fol.pdf

Dit is overigens voor zo ver ik het begrijp. Hier zijn geen rechten aan verbonden :')
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een bus huren, en er naar toe gaan, zorgen dat je er op tijd bent (nummertje trekken...)
Je wordt er normaal en correct behandeld, als je je zaakjes voor mekaar hebt.
Je staat wel tussen de auto en camper handelaren...………….
 
Van de site van de belastingdienst:

''Met nieuw of bijna nieuw bedoelen we:

  • landvoertuigen die niet langer dan 6 maanden geleden voor het eerst in gebruik zijn genomen of niet meer dan 6.000 kilometer hebben gereden''
Dus:

- Landvoertuigen die 6 maanden of korter geleden in gebruik genomen zijn.

- Landvoertuigen die minder dan 6000km hebben gereden. 3500km is minder dan 6000km dus je SMC is 'bijna nieuw'. Wordt ook hier bevestigd: Auto importeren BTW betalen - Das Import

Maar goed je moet dus zelf een los formulier voor het BTW deel invullen en opsturen. Dus dat kan je doen... of niet. Als je het niet doet komen ze je halen... of niet. Ik heb geen idee hoe en hoe vaak dat wordt gechecked bij de belastingdienst.

Zie let op:

https://www.belastingdienst.nl/wps/...en_bijna_nieuwe_vervoermiddelen_uit_eu_landen
Formulier: https://download.belastingdienst.nl...erving_nieuwe_vervoermiddelen_ob972z20fol.pdf

Dit is overigens voor zo ver ik het begrijp. Hier zijn geen rechten aan verbonden :')

De belastingdienst moet je kenteken aanvraag vrijgeven aan de RDW. Zo lang jij geen belasting betaalt, geven zij geen kenteken vrij.

En inderdaag net wat de vraagsteller zei. Het is OF bericht. Niet dat hij pas nieuw is bij 6 maanden En 6k km, maar bij OF. 1 van de 2 volstaat dus al om als nieuw gezien te worden. Gewoon nieuwe teller regelen.

Ik heb al ongeveer 20 motoren ingevoerd. Ik ken het riedeltje redelijk :p
 

hmmmzzz dit is niet de juiste voor de bpm .... dit is voor de btw voor een bijna nieuw of nieuw voertuig. ik heb al een teller geregeld dus dit is niet meer van toepassing. Ik ga op zoek naar het bpm formulier...

deze heb ik via google gevonden:

https://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/aang-meld-opg-bpm-bpm0111z2fol.pdf
Dit is de juiste!

Ik gebruik de bpm calculator van Roadracing , deze is up to date... Alleen moet ik nog een bewijs vinden van de cataloguswaarde (die van de unive site werkt niet )
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik ook gehad toen die niet goed ontlucht was, heb je al nieuwe remvloeistof erin en op de juiste manier ontlucht?
Same here, goed ontluchten was de oplossing. Heb mijne afgelopen zomer ook een nachtje met ty-wrap om de hendel laten staan om alle lucht te forceren en nog een keer extra onlucht.
Hele winter nu mooi druk op de hendel met inknijpen. Ook met rijden afgelopen zomer geen slappe remhendel meer gehad.

Vorig jaar de remvloeistof vervangen en toen gewoon netjes ontlucht, ik blijf het dan ook vreemd vinden dat hij alleen druk verliest tijdens het rijden. Als 'ie stilstaat blijft alles keihard, dan ben ik toch geneigd om te denken dat er iets niet helemaal lekker zit in de rempomp.
 
ben nog steeds opzoek naar een teller met +- 8000km zodat ik mijn motor kan keuren... wie wil/kan mij helpen ? heb hem maximaal 2 dagen nodig. ik ben bereid 25 euro incl. verzending te betalen #durftevragen

gaat om een 2016 model met abs
 
Hallo,
mijn motor is toe aan een nieuw kettingset. Heeft iemand een leuke tandwielverhouding? Er liggen nu achteraan 42T. Vooraan heb ik nog niet gecontroleerd.
Ik ben er op zich wel tevreden van (rijdt soepel en geen bokkerig gedrag bij traag rijden), maar nadeel is dat hij niet zo makkelijk op z'n achterwiel gaat.
Ik heb namelijk reeds ook een model 2013 model gehad en die ging zelfs in z'n 3 op het achterwiel...
De smc die ik nu heb is van 2017, dus met ABS.
Dus misschien zijn er mensen die graag eens hun favoriete tandwielverhouding en ervaring willen delen...Dat kan misschien mijn keuze wat vereenvoudigen.

alvast bedankt
 
mijn smc-r uit 2016 met standaard vertanding trekt in zijn 3 nog op het achterwiel ( wel een ruk aan het stuur ) maarja deze heeft ook akra en remap gehad.
 
ahhh ik lees het net in de gebruiksaanwijzing... op 2 moet ie het felst zijn.... bij een originele ktm in ieder geval.

ik vermoed dat ik hier niks mee kan omdat hij een remap heeft gehad.
 
Te koop
Oranje geanodiseerde aluminium koppelingspomp en voorrempomp reservoir kapjes, Ik had de verkeerden besteld ( vanaf 2013 nieuw type koppelingspomp ).
Deze passen op alle onder genoemde modellen T/M 2012:
ktm 690 sm
ktm 690 smc / smc-r
ktm 690 enduro / enduro r

Het honingraat gaasje is dus optioneel om te monteren.


Mag weg voor €12,50 incl. verzending. Set is compleet en onbeschadigd.
 
Hallo,
mijn motor is toe aan een nieuw kettingset. Heeft iemand een leuke tandwielverhouding? Er liggen nu achteraan 42T. Vooraan heb ik nog niet gecontroleerd.
Ik ben er op zich wel tevreden van (rijdt soepel en geen bokkerig gedrag bij traag rijden), maar nadeel is dat hij niet zo makkelijk op z'n achterwiel gaat.
Ik heb namelijk reeds ook een model 2013 model gehad en die ging zelfs in z'n 3 op het achterwiel...
De smc die ik nu heb is van 2017, dus met ABS.
Dus misschien zijn er mensen die graag eens hun favoriete tandwielverhouding en ervaring willen delen...Dat kan misschien mijn keuze wat vereenvoudigen.

alvast bedankt
Ik rij met 17 voor 45 achter.
Overbrenging is nagenoeg gelijk.
Loopt rustiger, gaat langer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan