KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Tja wat wil je allemaal zien op het display? Anders zetten ze weer een halve iPad er op.. Meer gimmick dan handige feature imo.
 
Bekijk bijlage 1337607

En, wat vinden we ervan?

Vandaag de 2019 modellen naar buiten gebracht door KTM. Hij oogt strak, maar mist agressie
ennn wel het een en ander weg van de 701.


Ziet er best prima uit. Voorkant iets 'platter' (vind ik wel mooi, lijkt iets meer op een race-sm), achterkant oogt teveel plastic.
 
Mijn remschijf is inmiddels in huis, de remblokken zijn onderweg. Ik heb nog weleens de neiging om dan de remklauw ook maar eens schoon te maken. Iemand een idee waar ik een revisieset vandaan kan krijgen? Ik kom vanalles tegen behalve waar brembo of ktm bij staat....
 
Als je de remklauw netjes uit elkaar haalt, heb je geen revisie setje nodig.
Gewoon goed schoonmaken, in spiritus (alcohol) en in elkaar zetten met blauw ATE vet
Geen minerale oliën gebruiken!!!
 
Als je de remklauw netjes uit elkaar haalt, heb je geen revisie setje nodig.
Gewoon goed schoonmaken, in spiritus (alcohol) en in elkaar zetten met blauw ATE vet
Geen minerale oliën gebruiken!!!


Ik neem aan dat je deze bedoelt
p2241969_552_376.jpg



Ik lees ook veel discussies over kopervet op de glijlagers in de klauw. wat vind jij daarvan? Of ook met ATE?
 
Ja die bedoel ik.

Koper- nikkel- of keramisch- vet op de geleide pennen, en tussen de remzuiger en de achterkant van de blokken.
 
Weet iemand of er losse kappen te koop zijn voor de originele aluminium handkappen? Heb ze ooit ergens gezien maar kan ze niet meer vinden.
7650297900030.jpg


Gaat om alleen de kunstof kappen.
 
Ik zal ze vandaag eens opzoeken.……..
Vlgs mij is dit een PowerPart van KTM, wat aan KTM geleverd wordt door Magura.

Ik heb ze destijds gekocht, en er de kappen van Sicas racing opgeschroefd.
met de knipperlichten in de handkappen.
 
Hoi! :W

sinds 2 weken ben ik in het bezit van een 690 enduro, gezien er geen specifiek enduro topic is meld ik me hier. (voor zo ver mijn kennis gaat, is de motor voor 90% gelijk aan de SMC?)
 

Bijlagen

  • DSC_0534.JPG
    DSC_0534.JPG
    2,2 MB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Ik heb hier nog een TuneECU kabel + KTM adapter liggen die weg mag voor 2 tientjes (halve nieuwprijs bij Lonelec). Iemand die nog nodig?

mic :W
 
Ik heb nog een volledige oranje kappenset liggen (excl handkappen) van een '08, met originele stickers, gebruikerssporen/krasjes. Geen scheuren oid. Ik wil er vanaf, 50 euri.
Ook nog custom CNC gefreesde RVS ringen om een 690 enduro wiel op een SMC voorvork te passen. Hiermee bouw je je SMC makkelijk om als je offroad wilt, al het meet en rekenwerk heb ik gedaan. Hiermee geen aanpassingen nodig aan klauw. Uniek. 20 euri.
Ik heb ook nog een tuneECU kabel +adapter.
En een 690 enduro remschijf voor, zo goed als nieuw.
 
juiste hoeveelheid koppelingsvloeistof aanwezig en geen lucht in het systeem? en ook geprobeerd te ontkoppelen wanneer de boel op temperatuur was? met een warm blok gaat alles soepeler.
 
Ja, koppeling is gewoon prima ontlucht. Ging niet anders dan voorgaande keren. Blok nog niet draaiende gehad aangezien het blok er pas net weer inhangt en ik vind het een beetje zonde om 'm te vullen met olie als die deksel er telkens toch weer af moet. Zou dat echt verschil maken dan?
 
Laatst bewerkt:
Alleen de stalen platen ???
En je weet zeker dat je de binnen- en buiten- naaf goed tegenover elkaar gemonteerd hebt. (pijlen)

Meer kan je vgls mij niet fout doen …….
 
Terug
Bovenaan Onderaan