KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Weet iemand een leuk setje remschijf + remblokken wat heel fatsoenlijk werkt?

Ik heb een BRAKING WK054L floating wave remschijf voor met TRW SRQ SINTER REMBLOKKEN. Dit remt al stukken fijner dan de originele brembo remschijf omdat die zorgde voor shokkirig remgedrag, vooral bij lagere snelheden naar stilstand. Velen hebben dit probleem met de originele remmerij.

Ik heb van horen zeggen dat het met een goede radiale rempomp (brembo rcs 19 rempomp) ook op te lossen valt echter heb ik hier geen ervaring mee op de 690 smc-r.

Andere schijf + rempomp zou dus ideaal zijn denk ik maarja is wel een kostenplaatje natuurlijk.
 
Ik heb er alleen een Brembo radiale rempomp opgezet, dat was al een hele verbetering.

Van het schokkerig remmen bij lage snelheden heb ik bij m'n SMC geen last (twee setjes wielen compleet met schijven)

Bij m'n Enduro wel dat probleem. Hierbij heb ik drie setjes wielen. Bij twee setjes wel, bij ééntje niet.

Dus zeg maar waar het aan ligt....….
 
Ik heb een BRAKING WK054L floating wave remschijf voor met TRW SRQ SINTER REMBLOKKEN. Dit remt al stukken fijner dan de originele brembo remschijf omdat die zorgde voor shokkirig remgedrag, vooral bij lagere snelheden naar stilstand. Velen hebben dit probleem met de originele remmerij.

Ik heb van horen zeggen dat het met een goede radiale rempomp (brembo rcs 19 rempomp) ook op te lossen valt echter heb ik hier geen ervaring mee op de 690 smc-r.

Andere schijf + rempomp zou dus ideaal zijn denk ik maarja is wel een kostenplaatje natuurlijk.


Remt jouw set ook nog een beetje in de regen? Ik ga weleens op vakantie waar weleens wat spatjes vallen.

Dat schokkerige begint me nu echt te irriteren. Soms wel, soms niet, maar geheel genomen over de afgelopen 2 jaar is het flink toegenomen.
 
Ik heb er alleen een Brembo radiale rempomp opgezet, dat was al een hele verbetering.

Van het schokkerig remmen bij lage snelheden heb ik bij m'n SMC geen last (twee setjes wielen compleet met schijven)

Bij m'n Enduro wel dat probleem. Hierbij heb ik drie setjes wielen. Bij twee setjes wel, bij ééntje niet.

Dus zeg maar waar het aan ligt....….

Ja dat is dan gek hè. radiale pomp lijkt me ook wel wat, maar twijfel nu tussen schijf+blokken of pomp....als het bij jou ook geen zekerheid is waar het precies aan ligt (bij meerdere verschillende sets wielen). om alles te doen is ook wel een kostenplaatje...
 
Remt jouw set ook nog een beetje in de regen? Ik ga weleens op vakantie waar weleens wat spatjes vallen.

Dat schokkerige begint me nu echt te irriteren. Soms wel, soms niet, maar geheel genomen over de afgelopen 2 jaar is het flink toegenomen.

Ja mijn set remt ook prima met nat weer / regen. Ik was dat geschok ook helemaal zat en daarom heb ik er wat aan gedaan, en dan te bedenken dat de originele brembo remschijf nog is vervangen voor een nieuwe originele brembo remschijf, met dus het zelfde geschok als resultaat 8)7. Gelukkig was ik dat niet maar de vorige eigenaar :+
 
Ik heb het idee dat het in de hardheid van de schijf zit.
De dikte is overal gelijk, met de micro-meter rondom gemeten, overal even dik.
 
Ik heb het idee dat het in de hardheid van de schijf zit.
De dikte is overal gelijk, met de micro-meter rondom gemeten, overal even dik.

Je bedoelt dat dan de dichtheid op verschillende plekken anders kan zijn met verschillende warmte-afgifte en daardoor kromtrekken?
Dat zou pleiten om eerst een ander (merk) schijf te proberen ipv de rempomp te vervangen.
 
Ja mijn set remt ook prima met nat weer / regen. Ik was dat geschok ook helemaal zat en daarom heb ik er wat aan gedaan, en dan te bedenken dat de originele brembo remschijf nog is vervangen voor een nieuwe originele brembo remschijf, met dus het zelfde geschok als resultaat 8)7. Gelukkig was ik dat niet maar de vorige eigenaar :+
Top! Bedankt voor je reactie
 
Je bedoelt dat dan de dichtheid op verschillende plekken anders kan zijn met verschillende warmte-afgifte en daardoor kromtrekken?
Dat zou pleiten om eerst een ander (merk) schijf te proberen ipv de rempomp te vervangen.

Inderdaad, maar dan wel een schijf van een ander merk.
Het kan vlgs mij nl niet aan de rempomp liggen.
 
Ik heb het idee dat het in de hardheid van de schijf zit.
De dikte is overal gelijk, met de micro-meter rondom gemeten, overal even dik.

Dan zou de wrijvingscoëfficient op het schijfoppervlak moeten verschillen. Zodanig dat ie wel en 'niet' remt wat het schokkerige gedrag als uitkomst heeft. Heb het met de auto ook gehad met remschijven die niet helemaal goed verhard zijn middels warmte behandeling. Staat wel stukje proza over op internet hoe dit in zijn werk gaat.

Ik heb het mijn mijn SMC-R ook. Kan niet aan de pomp liggen. Vind het wel storend, maar nog niet storend genoeg om er wat aan te doen.
Andere blokken of ander merk schijf schijnt dus te werken.
 
45437229_10155625196432116_5490229588938194944_n.jpg


En, wat vinden we ervan?

Vandaag de 2019 modellen naar buiten gebracht door KTM. Hij oogt strak, maar mist agressie
ennn wel het een en ander weg van de 701.
 
Valt wel een beetje tegen. Klein display gekregen( of is dat alleen bij de enduro). Die van het oude model vond ik veel mooier. Achterlicht is iets anders maar ze hadden beter de voorlamp naar een mooie led kunnen maken. En de kleuren zijn wel wennen. Ben benieuwd of je andere kleuren kan bestellen. Want het oranje van het vorige model maakt wel de motor.
 
Valt wel een beetje tegen. Klein display gekregen( of is dat alleen bij de enduro). Die van het oude model vond ik veel mooier. Achterlicht is iets anders maar ze hadden beter de voorlamp naar een mooie led kunnen maken. En de kleuren zijn wel wennen. Ben benieuwd of je andere kleuren kan bestellen. Want het oranje van het vorige model maakt wel de motor.

Helemaal mee eens.

Wel wat vernieuwingen

Rebooting supermoto for the road, the KTM 690 SMC R returns in 2019 and takes the KTM READY TO RACE approach to its purest incarnation on the street; lightweight, agile, addictive single-cylinder punch, premium chassis components and now backed up by leading performance-enhancing electronics.

Powering the KTM 690 SMC R is the latest generation LC4 engine; the world’s most powerful production single-cylinder engine dishes up a devastating 74 hp and 73.5 Nm of torque. Getting the most from this performance in all situations is a suite of rider assistance systems. Two ride modes – Street and Sport – cornering ABS, lean angle-sensitive motorcycle traction control (MTC), motor slip regulation (MSR) and Quickshifter+ are new to the game, with the familiar Supermoto ABS mode aiding rear slides with front-end confidence. All this is packaged in an updated chassis and new subframe, supported by the latest generation fully-adjustable WP APEX suspension and wrapped up in slimmer, sharper bodywork. Better still, the fun goes further with a 1.5-liter larger fuel tank.
 
Goed bezig aoks!

Ik vind de nieuwe 690 smc-r er geslaagd uit zien, natuurlijk heeft hij de gebruikelijke mods nodig die bijna iedereen uitvoert zoals een sport demper en die taartschep eraf, maar dan :t

en een stikkersetje doet ook veel mocht je wat aan de kleurenstelling willen doen.

waar ik wel razend benieuwd naar ben is de quickshifter+, stelt je in staat op en neer te schakelen zonder te koppelen en zonder van het gas af te gaan })})})
 
Is er meer bekend over de vering? Achterschokker van SMC-R (de huidige) is wel aardig, maar voorkant is een drama. Alleen demping en compressie en that's it...

Met al dat 'volbloed' 'raspaard' 'pure SM voor op straat' geblaat verwacht je daar meer van eigenlijk.

Op mijn OUDE DRZ kon je helemaal los op de voorzijde!
 
Is er meer bekend over de vering? Achterschokker van SMC-R (de huidige) is wel aardig, maar voorkant is een drama. Alleen demping en compressie en that's it...

Met al dat 'volbloed' 'raspaard' 'pure SM voor op straat' geblaat verwacht je daar meer van eigenlijk.

Op mijn OUDE DRZ kon je helemaal los op de voorzijde!
Ik zat er blijkbaar naast. Wel vond ik de voorkant van de Drz veel beter in balans dan met de KTM.
 
Beste rijders,

Heeft iemand toevallig nog een T-stuk en kroonplaat liggen van een 690? Enduro of smc of R versie maakt niet uit
 
Ik heb me aangemeld dat als bij goedhart de nieuwe smc r binnen is ik een mail krijg. Dan ga ik wel kijken. Heb een smc r 2016 gehad maar door tijdnood hem verkocht. De kinderen worden met de dag ouder dus volgend jaar komt er weer 1 terug.
Wat ik wel jammer vind is het kleine display ben benieuwd of er een gear indicator op zit.

Moet wel zeggen hoe meer ik er naar kijk hoe mooier die word. Dat had ik met het 2016 model ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan