KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Ik heb ze inderdaad bij ktm versand vandaag nu. Komen eraan. Ik heb iets te snel gepraat. Ben meteen de internet ridder uit gaan hangen toen 1 zaak het niet kon leveren -.-
 
Hallo mede KTM rijders,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Nick 23 jaar en ben sinds kort in bezit van een 690 SMC uit 2010
Laatste tijd heeft de KTM de neinging om uit te vallen tijdens het afremmen. Bijvoorbeeld bij stoplichten of kruisingen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Er zit een k&n open luchtfilter op en een Akra demper.
Hoor graag wat jullie te melden hebben hierover.
 






Een vraagje, een maat van mij is van het weekend vol op een schuine muur geknalt. Nu is er wat schade aan zijn voorvelg en is de rand ietwat naar buiten verbogen. Er zit geen slag in het wiel. Kan het kwaad om hier mee door te rijden? Of weet iemand een nette oplossing?

Mvg Joep
 
Hallo mede KTM rijders,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Nick 23 jaar en ben sinds kort in bezit van een 690 SMC uit 2010
Laatste tijd heeft de KTM de neinging om uit te vallen tijdens het afremmen. Bijvoorbeeld bij stoplichten of kruisingen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Er zit een k&n open luchtfilter op en een Akra demper.
Hoor graag wat jullie te melden hebben hierover.
Hoe lang is het geleden dat het brandstof filter is vervangen?
 
[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/d2gB9z.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/CZ40Ym.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/WUj77U.jpg"]afbeelding~][/URL]

Een vraagje, een maat van mij is van het weekend vol op een schuine muur geknalt. Nu is er wat schade aan zijn voorvelg en is de rand ietwat naar buiten verbogen. Er zit geen slag in het wiel. Kan het kwaad om hier mee door te rijden? Of weet iemand een nette oplossing?

Mvg Joep
Ik zie ook schade aan de band...…..lijkt me het meest kwalijke.
 
Zo'n filter kost (origineel KTM) wel geld, lijkt me sterk dat ze die vergeten zijn op de factuur te zetten.

Maar zou het aan het filter kunnen liggen?
Dan zou je bij de rest van het toeren bereik ook iets moeten merken neem ik aan.
Heb ook gelezen/gehoord dat het een probleem is bij KTM en dat dit doormiddel van software aangepast moet worden.
Iemand hier ervaring mee?
 
Hallo mede KTM rijders,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Nick 23 jaar en ben sinds kort in bezit van een 690 SMC uit 2010
Laatste tijd heeft de KTM de neinging om uit te vallen tijdens het afremmen. Bijvoorbeeld bij stoplichten of kruisingen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Er zit een k&n open luchtfilter op en een Akra demper.
Hoor graag wat jullie te melden hebben hierover.

rijd je zonder db-killer? zo ja, zet dan ff je db-killer er in en kijk of het probleem zich nog steeds voor doet of dat het opgelost is. wanneer het opgelost kan worden door de db-killer te monteren kan het idd goed liggen aan de mapping. mijn motor gaat binnenkort ook weg voor een mapping (ontsteking en brandstof mappen) op maat.
als ik zonder db-killer rijd heeft hij ook de neiging om uit te vallen tijdens vanuit stilstand weg rijden.
 
En als je nog goedkoop dat filter zoekt moet je maar een berichtje sturen. Heb er nog 20 liggen denk ik, alleen de ktm is verkocht haha.
 
Maar zou het aan het filter kunnen liggen?
Dan zou je bij de rest van het toeren bereik ook iets moeten merken neem ik aan.
Heb ook gelezen/gehoord dat het een probleem is bij KTM en dat dit doormiddel van software aangepast moet worden.
Iemand hier ervaring mee?
Toen m'n 2009 SMC nieuw was, sloeg hij af op het moment dat je een tijdje voor een stoplicht oid had gestaan, wilde je wegrijden sloeg tie af..…..na een paar meter.... midden op een kruispunt....

De dealer zei doodleuk dat het kwam omdat ik te weinig gas gaf. Moet je maar aan wennen.

De volgende dealer loste het probleem softwarematig op, nooit meer afgeslagen.

Dit is een ander probleem als wat jij omschrijft.

Met een half dicht gekoekt filter, gaat tie over het hele toeren bereik minder lopen, en krijg je dit soort problemen. Wordt geleidelijk minder, zodat je niet gelijk merkt.
Totdat je het filter vernieuwd hebt. (zegt m'n "Butt-Dyno")
 
[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/d2gB9z.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/CZ40Ym.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/WUj77U.jpg"]afbeelding~][/URL]

Een vraagje, een maat van mij is van het weekend vol op een schuine muur geknalt. Nu is er wat schade aan zijn voorvelg en is de rand ietwat naar buiten verbogen. Er zit geen slag in het wiel. Kan het kwaad om hier mee door te rijden? Of weet iemand een nette oplossing?

Mvg Joep

Band zeker vervangen en velg dan bekijken. Eventueel naar een richtbedrijf brengen. Anders wordt het een nieuwe losse velg.
 
rijd je zonder db-killer? zo ja, zet dan ff je db-killer er in en kijk of het probleem zich nog steeds voor doet of dat het opgelost is. wanneer het opgelost kan worden door de db-killer te monteren kan het idd goed liggen aan de mapping. mijn motor gaat binnenkort ook weg voor een mapping (ontsteking en brandstof mappen) op maat.
als ik zonder db-killer rijd heeft hij ook de neiging om uit te vallen tijdens vanuit stilstand weg rijden.

Op het moment rij ik natuurlijk zonder DB killer :P
Ik zal het van de week is proberen of er verschil in zit.
En waar laat je hem afstellen?
 
Toen m'n 2009 SMC nieuw was, sloeg hij af op het moment dat je een tijdje voor een stoplicht oid had gestaan, wilde je wegrijden sloeg tie af..…..na een paar meter.... midden op een kruispunt....

De dealer zei doodleuk dat het kwam omdat ik te weinig gas gaf. Moet je maar aan wennen.

De volgende dealer loste het probleem softwarematig op, nooit meer afgeslagen.

Dit is een ander probleem als wat jij omschrijft.

Met een half dicht gekoekt filter, gaat tie over het hele toeren bereik minder lopen, en krijg je dit soort problemen. Wordt geleidelijk minder, zodat je niet gelijk merkt.
Totdat je het filter vernieuwd hebt. (zegt m'n "Butt-Dyno")

Ja, of dat die half in je bocht uitvalt na het wegrijden. De rest van het toerengebeid loopt die wel lekker naar m'n gevoel. Maar een brandstof filter vervangen kan geen kwaad. Bij welke dealer heb je hem toen softwarematig laten helpen?
 
[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/923/d2gB9z.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/924/CZ40Ym.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="https://imagizer.imageshack.com/v2/xq90/922/WUj77U.jpg"]afbeelding~][/URL]

Een vraagje, een maat van mij is van het weekend vol op een schuine muur geknalt. Nu is er wat schade aan zijn voorvelg en is de rand ietwat naar buiten verbogen. Er zit geen slag in het wiel. Kan het kwaad om hier mee door te rijden? Of weet iemand een nette oplossing?

Mvg Joep

Ik zie niets bijzonders. Ja het is kut... Opmerking over band vervangen snap ik niet. Band vervormd meer onder hard remmen of die wheelies waarbij het voorwiel hard terugkomt op straat. En daar zullen velen met en tegen mij zijn.

Die velgschade is puur van de muur zelf. Zolang je geen slag in je velg hebt gewoon opstappen en doorrijden. Dat is wat ik zou doen :]
 
Opmerking over band vervangen snap ik niet. Band vervormd meer onder hard remmen of die wheelies waarbij het voorwiel hard terugkomt op straat. En daar zullen velen met en tegen mij zijn.

Op één van de foto's zie je toch schade aan die band...….
 
Ja, of dat die half in je bocht uitvalt na het wegrijden. De rest van het toerengebeid loopt die wel lekker naar m'n gevoel. Maar een brandstof filter vervangen kan geen kwaad. Bij welke dealer heb je hem toen softwarematig laten helpen?

Brouwer Zwartebroek
 
Ja, of dat die half in je bocht uitvalt na het wegrijden. De rest van het toerengebeid loopt die wel lekker naar m'n gevoel. Maar een brandstof filter vervangen kan geen kwaad.

Kost weinig, half uurtje werk.
Ik vervang dat filter elke 3000-4000 Km, je weet nooit hoeveel vuil je er "gratis" bij krijgt bij de pomp.
en je kan er niks van zeggen/voorspellen;
Vorig jaar; 6700 Km Spanje/Marroko filter een klein beetje zwart (toch echt wel op dubieuse plekken getankt)
Dit jaar; gewoon in NL getankt, vakantie 3500 Km door Dlt en France gereden/getankt. filter gewoon echt vuil.
 
ik zie een schaaf plek....

Dan moet je een afspraak maken bij Hans Anders.

Is een stuk uit de band. Als de velg is ingedrukt is er veel kracht op het karkas van de band gekomen ook. Met dit soort zaken geen risico nemen. Ook geen domme adviezen geven als je er geen verstand van hebt.
 
Ik moest het gisteren helaas ook weer ontgelden en uitwijken voor een afslaande auto. Hierbij raakte ik de stoep en viel ik met de motor in de bosjes, maar ik heb nu ook zo'n beschadiging langs de rand van m'n velg. Heeft iemand hier een goedkope oplossing voor? Om nou een nieuwe velg te gaan kopen...
 
Weekendje in de Harz in Duitsland geweest. Mooi gebied, leuke dorpen en bovenal...mooie stuurwegen!
Banden Avon Trailrider bevallen erg goed. Veel beter dan de Conti SM.

DSC_1129%20%5b1600x1200%5d.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan