Ktm 500 2-takt supermoto project

//RETUOW//

Die hard MF'er
4 nov 2013
468
1
Beste M-F'ers!

Ik kwam de laatste tijd steeds meer op het motorforum terecht omdat ik zelf bezig ben met het ombouwen en zelf maken van een ktm supermoto met een dikke 500 2-takt. En vind het interessant om te zien hoe een ander met zijn technische hobby bezig is.

Dit was ook een van de redenen om mij nu maar eens aan te melden op het motorforum!
 
Laatst bewerkt:
Wat voor 500 blok? Ook ktm? Breng eens wat meer info en fotos met wat je aan het bouwen bent! Ben benieuwd als ik de woorden 500 2t en zelfbouw hoor! Ben zelf ook iets aan t bouwen. Kawa 500af conversion, kijk maar op mf.
 
Ja klopt ook een ktm motorblok! ik vind het het mooiste om dan alles bij hetzelfde merk te houden. ik zal inderdaad even foto's en info toevoegen.
ik heb je topic gelezen, hier kwam ik via de zoekresultaten op google terecht. Ziet er goed uit! doe je al het draai en freeswerk ook zelf?
 
Hierbij een foto van het motorblok toen ik hem een tijdje geleden gekocht heb, het is de bedoeling om deze een nieuw ktm frame te bouwen.
 
Laatst bewerkt:
En hier is dan het Ktm sxf 2013 frame.
full
 
Hierbij een foto van het motorblok toen ik hem een tijdje geleden gekocht heb, het is de bedoeling om deze een nieuw ktm frame te bouwen.

Hierbij een foto van het motorblok toen ik hem een tijdje geleden gekocht heb, het is de bedoeling om deze een nieuw ktm frame te bouwen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ook een ktm motorblok! ik vind het het mooiste om dan alles bij hetzelfde merk te houden. ik zal inderdaad even foto's en info toevoegen.
ik heb je topic gelezen, hier kwam ik via de zoekresultaten op google terecht. Ziet er goed uit! doe je al het draai en freeswerk ook zelf?

Ik doe alles zelf.
Alleen de uitlaat laat ik wel eentje op maat maken. Een originele vind ik niet sjiek genoeg.
 
Mooi hoor.
Ktm 500 blokken zijn wel goed. Alleen beetje rare bakverhoudingen, hele korte 2
 
Heb ooit n 350 gehad. Niks mis mee, alleen destijds niks voor te krijgen. Moest 400,- aftikken voor n zuiger....
Weet niet hoe t nu is, mss aftermarket wel wat te krijgen.
 
Mooi hoor.
Ktm 500 blokken zijn wel goed. Alleen beetje rare bakverhoudingen, hele korte 2

zo mag ik het horen! inderdaad heb ik ook gehoord toen ik met iemand gepraat heb op de 500 treffen in nunspeet, dat het een rare bakverhouding is. ik ben benieuwd, en zal het zien!
 
Welkom Wouter!
Dik masjien hoor!! :Y

Maar waarom m 500 2-t als supermoto? Dik, maar vrij onpraktisch...

dankje! uhm ik rij nu een ktm supermoto 690 vandaar dat ik al helemaal supermoto gek ben.
toen ik steeds meer verhalen hoorde over de 500 2 takt leek het mij een uitdaging om deze motor in een nieuw frame te bouwen met supermoto wielen.

voor mij is het ook allemaal nieuw, en ben benieuwd hoe het loopt, en zullen zien hoe het rijd.
 
ja klopt 25 uur oud! 2013, het motorblok was stukgelopen vandaar dat het frame te koop kwam.
 
Laatst bewerkt:
intussen alweer ietsje verder, het motorblok positioneren in het frame, zo moest de achterbrug aangepast worden + een nieuwe achteras door het motorblok.
full
 
gaat wel direct mooi.. ben benieuwd hoe goed dat 500 blok in een 2013 frame past. Die nieuwe frames zijn nogal compact...en nu met het link systeem heb je ook niet zo gek veel ruimte voor een filterbox/slang/aansluiting op die joekel van een Bing carb volgens mij :P ?
 
zo mag ik het horen! inderdaad heb ik ook gehoord toen ik met iemand gepraat heb op de 500 treffen in nunspeet, dat het een rare bakverhouding is. ik ben benieuwd, en zal het zien!

Dan heb jij met degene staan praten van wie ik op die motor heb gereden, diezelfde dag ;) ;)
 
Dat komt mij wel weer bekend voor! ;) ik heb je wel zien rijden! genoeg vermogen zeker?

stationair rond gedwalkt ja :+
Rijd moeilijk zo'n ding, volgens mij op een droog nunspeet is het wel leuk!

@ BJB

Het kutte met zo'n ktm 500 is ook dat je inlaat/membraam naar rechts gericht staat, in plaats van naar links (als je op de motor zit)
 
stationair rond gedwalkt ja :+
Rijd moeilijk zo'n ding, volgens mij op een droog nunspeet is het wel leuk!

@ BJB

Het kutte met zo'n ktm 500 is ook dat je inlaat/membraam naar rechts gericht staat, in plaats van naar links (als je op de motor zit)

Dat kan best een lastig maar op te lossen probleem worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan