KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit wel in de planning. Maar geen compleet systeem .
Zit te denken aan een Sc project of een HP corse. De Akra is natuurlijk ook gaaf maar jammer genoeg aan de prijs.

Die vind ik ook mooi. Nu alleen de 1290 nog 😬

Dat wordt nog ff geduld hebben
 
Als ik het goed heb past het systeem van de vorige SD ook op de nieuwe.... correct me if i'm wrong.

Anders is dit een mooi systeem wel wat schade op de bocht.

KTM Superduke 1290 evolution anlage, Optional("1.000 €")

Motorradteile & Zubehör | eBay Kleinanzeigen


Niet alleen schade aan de voorste bocht, ook de middendemper is gescheurd geweest, uitlaat liggen laten, de middendemper is naar een race of 5 op, met een beetje pech scheurt hij in ze geheel open.
Je kunt het voorste stuk incl middendemper loskopen, maar dan zit je bijna aan het zelfde bedrag als compleet nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen schade aan de voorste bocht, ook de middendemper is gescheurd geweest, uitlaat liggen laten, de middendemper is naar een race of 5 op, met een beetje pech scheurt hij in ze geheel open.
Je kunt het voorste stuk incl middendemper loskopen, maar dan zit je bijna aan het zelfde bedrag als compleet nieuw.

Aaaah ja ik zie 't. Niet goed gekeken.
 
Net nog wat km gemaakt voor de eerste 1000

Wat observaties.

Teller wijkt 10% af tov gps, is daar wat aan te fixen? Vind het nogal veel.

Voel weinig verschil tussen de sport en street (gasresonse lijkt iets slomer, maar nauwelijks voelbaar). Is dat boven de 6500 touren anders?
Grijpt de tractiecontrole ook later in in sportmodus?
Neutraal is moeilijk te vinden, vaak geeft display niets aan en zit ie er tussen. Wordt dat met de km's beter?

Verbruik van gem 1:14.5 met rustig inrijden valt me een beetje tegen. Is verbruiksmeting op computer accuraat? Had wat fouten gemaakt met resetten van teller, dus heb mn eigen verbruik nog niet kunnen narekenen aan de pomp.

Welke benzine tanken jullie en is er voelbaar verschil? Wat verbruiken jullie gemiddeld

Bij mn 990 was daar geen verschil in te voelen....
 
Km afwijking is alleen te wijzigen door andere abs rotors te monteren, deze zijn aftersales in de handel te verkrijgen, van KTM hoef je niets te verwachten want die verschuilt zich achter VDO en die zegt dat de teller afwijking voldoen aan de StvzO regels en die zijn 10% plus 4km.

Gas respons was bij mij in de sport stand veel abrupter, tevens staat hij meer slip toe.

Verbruik????geen idee, daar let ik nooit op, bij geen enkele motor heeft me dat nog geboeid. Klinkt misschien raar, maar ik koop geen motor voor de zuinigheid.
 
Laatst bewerkt:
Km afwijking is alleen te wijzigen door andere abs rotors te monteren, deze zijn aftersales in de handel te verkrijgen, van KTM hoef je niets te verwachten want die verschuilt zich achter VDO en die zegt dat de teller afwijking voldoen aan de StvzO regels en die zijn 10% plus 4km.

Gas respons was bij mij in de sport stand veel abrupter, tevens staat hij meer slip toe.

Verbruik????geen idee, daar let ik nooit op, bij geen enkele motor heeft me dat nog geboeid. Klinkt misschien raar, maar ik koop geen motor voor de zuinigheid.


Wil wel weten of ik de boardcompu kan vertrouwen, mn auto is altijd snel door zn laatste km heen, geeft ie aan dat ik nog 100km kan rijden en hoppa binnen 10 min is dat nog maar 50 en voordat je het weet moet ik zoeken naar een pomp.

Zeker in het buitenland is er vaak niet op iedere hoek een pomp
 
Sinds gisteren in mijn bezit =D

17359343_1494697960564145_7358049979849114021_o.jpg




Iemand van jullie ervaring met de bodis katvervanger?
Ik wil deze graag plaatsen icm deze demper omdat ik 'm nog iets te lief vind klinken zeg maar, mag wel luider en dieper.
Moet je dan de SAS verwijder kit ook doen of is dat optioneel?
De SD moet daarna afgesteld worden, moet dat met tussenkomst van een PC, of kunnen ze ook gewoon in de ECU van je KTM?
 
Gefeliciteerd met je aanwinst daniël, ik ga ook maar weer eens bij de jumbo solliciteren :p.

Zijn de dukes in de aanbieding ofzo!! Haha.
Grrr vandaag was mijn kenteken nog niet binnen. Morgen hoop ik de duke op te halen , duimen voor mooi weer!
 
Net nog wat km gemaakt voor de eerste 1000

Wat observaties.

Teller wijkt 10% af tov gps, is daar wat aan te fixen? Vind het nogal veel.

Voel weinig verschil tussen de sport en street (gasresonse lijkt iets slomer, maar nauwelijks voelbaar). Is dat boven de 6500 touren anders?
Grijpt de tractiecontrole ook later in in sportmodus?
Neutraal is moeilijk te vinden, vaak geeft display niets aan en zit ie er tussen. Wordt dat met de km's beter?

Verbruik van gem 1:14.5 met rustig inrijden valt me een beetje tegen. Is verbruiksmeting op computer accuraat? Had wat fouten gemaakt met resetten van teller, dus heb mn eigen verbruik nog niet kunnen narekenen aan de pomp.

Welke benzine tanken jullie en is er voelbaar verschil? Wat verbruiken jullie gemiddeld

Bij mn 990 was daar geen verschil in te voelen....
Heb het 2017 model. Tot nu to na ruim 200 km gereden geeft hij op de boordcomputer aan dat ik ongeveer 1 op 17 heb gereden. Versnellingsbak schakelt goed zowel met als zonder koppeling ( quikshifter) ik merk ook weinig tot geen verschil tussen sport en street. Wel knippert het lampje van de tractioncontrol bij street eerder als bij sport als je flink gas geeft.
 
Sinds gisteren in mijn bezit =D

[afbeelding]



Iemand van jullie ervaring met de bodis katvervanger?
Ik wil deze graag plaatsen icm deze demper omdat ik 'm nog iets te lief vind klinken zeg maar, mag wel luider en dieper.
Moet je dan de SAS verwijder kit ook doen of is dat optioneel?
De SD moet daarna afgesteld worden, moet dat met tussenkomst van een PC, of kunnen ze ook gewoon in de ECU van je KTM?

Gefeliciteerd.... wat is dat nou voor Alipovic demper 😂
Als je de kat gaat vervangen is een sas kit wel aan te raden anders krijg je hevige klappen die je demper binnen nog time uit elkaar laat vallen.

Afstellen kan zowel in de ecu als met een pc5. Pc5 is makkelijker af te stellen alleen moet je wel weer een pc5 gaan aanschaffen.
 
Gefeliciteerd met je aanwinst daniël, ik ga ook maar weer eens bij de jumbo solliciteren :p.

Zijn de dukes in de aanbieding ofzo!! Haha.
Grrr vandaag was mijn kenteken nog niet binnen. Morgen hoop ik de duke op te halen , duimen voor mooi weer!

Thanks!!! Kennen wij elkaar? :P Jumbo werk ik niet meer hoor haha was geen vetpot ;)
Niet in de aanbieding, maar ik dacht fuck it! Trek de stoute schoenen aan en koop m'n droombike!
 
Gefeliciteerd.... wat is dat nou voor Alipovic demper 😂
Als je de kat gaat vervangen is een sas kit wel aan te raden anders krijg je hevige klappen die je demper binnen nog time uit elkaar laat vallen.

Afstellen kan zowel in de ecu als met een pc5. Pc5 is makkelijker af te stellen alleen moet je wel weer een pc5 gaan aanschaffen.

Haha ja ik heb geen idee. Geen echte akra iig.
 
Gefeliciteerd.... wat is dat nou voor Alipovic demper 😂
Als je de kat gaat vervangen is een sas kit wel aan te raden anders krijg je hevige klappen die je demper binnen nog time uit elkaar laat vallen.

Afstellen kan zowel in de ecu als met een pc5. Pc5 is makkelijker af te stellen alleen moet je wel weer een pc5 gaan aanschaffen.

Weet je het zeker.....
 
RC8 kun je niet vergelijken met een SD, je kunt de ecu van de SD (nog niet) benaderen om de mapping rechtstreeks te veranderen, wat wel gebeurd is een mapping maken met een PC5 en deze word dan vervolgens naar de ecu geflasht, dan word de pc5 overbodig.
De software om de ecu te wijzigen heeft zelfs een tijdje online bij KTM gestaan, echter moet je dan nog wel aan de interface zien te komen.

En €500 wel extreem duur, de meeste vragen hiervoor rond de €299.
Hertrampf Racing Emsbüren
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren bike naar Hyperpro gebracht voor totale aanpassing van veerpartij, in de loop van volgende week weer halen en dan gaat voor mij seizoen beginnen, mits redelijk droog weer en na montage van de Healtech quickshifter (brandstofonderbreking), om e.e.a. uit te testen of het nieuwe progressieve veerpakket (lineair standaard) een nog beter en strakkere fiets tot gevolg heeft.

Na het lezen van post vandaag, ben ik het geheel eens met bovenstaande dat je een PC5 aan zal moeten schaffen om een eventueel nieuwe mapping te schrijven en niet rechtstreeks via de ECU. Ik zelf heb de Akrademper (met killer inside + race luchtfilter) en bodis catvervanger gemonteerd zonder nieuwe mapping maar met prima donkere sound.
Dit alleen al vanwege de enorme gewichtsbesparing maar het is niet nodig om de sas kit te monteren, omdat je hevige klappen zou krijgen als je het niet zou doen, klappen blijven volledig achterwege. Demper op foto lijkt mij een oud type Wings demper, i.i.g. geen Akra.

Mijn antwoord op de vraag over het brandstofverbruik; hier ben ik vrij nuchter in, hobby kost geld, je wil toch "freude am fahren" hebben, dan is verbruik voor mij bijzaak, zo tussen 1:11 en 1:13,5 (sportieve rijstijl, stand sport) op verbruiksmeter die redelijk accuraat is. Tank meestal euro loodvrij met af en toe een tank super.


Trouwens, iemand nog belangstelling voor z.g.a.n. heuptas, prijs €25,-

full
 
Laatst bewerkt:
Zo, gisteren bike naar Hyperpro gebracht voor totale aanpassing van veerpartij, in de loop van volgende week weer halen en dan gaat voor mij seizoen beginnen, mits redelijk droog weer en na montage van de Healtech quickshifter (brandstofonderbreking), om e.e.a. uit te testen of het nieuwe progressieve veerpakket (lineair standaard) een nog beter en strakkere fiets tot gevolg heeft.

Na het lezen van post vandaag, ben ik het geheel eens met bovenstaande dat je een PC5 aan zal moeten schaffen om een eventueel nieuwe mapping te schrijven en niet rechtstreeks via de ECU. Ik zelf heb de Akrademper (met killer inside + race luchtfilter) en bodis catvervanger gemonteerd zonder nieuwe mapping maar met prima donkere sound.
Dit alleen al vanwege de enorme gewichtsbesparing maar het is niet nodig om de sas kit te monteren, omdat je hevige klappen zou krijgen als je het niet zou doen, klappen blijven volledig achterwege. Demper op foto lijkt mij een oud type Wings demper, i.i.g. geen Akra.

Mijn antwoord op de vraag over het brandstofverbruik; hier ben ik vrij nuchter in, hobby kost geld, je wil toch "freude am fahren" hebben, dan is verbruik voor mij bijzaak, zo tussen 1:11 en 1:13,5 (sportieve rijstijl, stand sport) op verbruiksmeter die redelijk accuraat is. Tank meestal euro loodvrij met af en toe een tank super.


Trouwens, iemand nog belangstelling voor z.g.a.n. heuptas, prijs €25,-

[afbeelding]

Uhhhhhhh...Ruud Frederiks kan in de ECU programmeren.
En dan merk je echt wel het verschil tussen Sport en Street.
Scheelt 35 NM Koppel
 
:t
Zo, gisteren bike naar Hyperpro gebracht voor totale aanpassing van veerpartij, in de loop van volgende week weer halen en dan gaat voor mij seizoen beginnen, mits redelijk droog weer en na montage van de Healtech quickshifter (brandstofonderbreking), om e.e.a. uit te testen of het nieuwe progressieve veerpakket (lineair standaard) een nog beter en strakkere fiets tot gevolg heeft.

Na het lezen van post vandaag, ben ik het geheel eens met bovenstaande dat je een PC5 aan zal moeten schaffen om een eventueel nieuwe mapping te schrijven en niet rechtstreeks via de ECU. Ik zelf heb de Akrademper (met killer inside + race luchtfilter) en bodis catvervanger gemonteerd zonder nieuwe mapping maar met prima donkere sound.
Dit alleen al vanwege de enorme gewichtsbesparing maar het is niet nodig om de sas kit te monteren, omdat je hevige klappen zou krijgen als je het niet zou doen, klappen blijven volledig achterwege. Demper op foto lijkt mij een oud type Wings demper, i.i.g. geen Akra.

Mijn antwoord op de vraag over het brandstofverbruik; hier ben ik vrij nuchter in, hobby kost geld, je wil toch "freude am fahren" hebben, dan is verbruik voor mij bijzaak, zo tussen 1:11 en 1:13,5 (sportieve rijstijl, stand sport) op verbruiksmeter die redelijk accuraat is. Tank meestal euro loodvrij met af en toe een tank super.


Trouwens, iemand nog belangstelling voor z.g.a.n. heuptas, prijs €25,-

[a
ng
]
blijf ik het even volgen over de healtech ,of die echt goed werkt op de 1290.....
Kan je wel zeggen op de 990 prima ding ( alleen onsteking onderbreking)
 
Zo, gisteren bike naar Hyperpro gebracht voor totale aanpassing van veerpartij, in de loop van volgende week weer halen en dan gaat voor mij seizoen beginnen, mits redelijk droog weer en na montage van de Healtech quickshifter (brandstofonderbreking), om e.e.a. uit te testen of het nieuwe progressieve veerpakket (lineair standaard) een nog beter en strakkere fiets tot gevolg heeft.

Na het lezen van post vandaag, ben ik het geheel eens met bovenstaande dat je een PC5 aan zal moeten schaffen om een eventueel nieuwe mapping te schrijven en niet rechtstreeks via de ECU. Ik zelf heb de Akrademper (met killer inside + race luchtfilter) en bodis catvervanger gemonteerd zonder nieuwe mapping maar met prima donkere sound.
Dit alleen al vanwege de enorme gewichtsbesparing maar het is niet nodig om de sas kit te monteren, omdat je hevige klappen zou krijgen als je het niet zou doen, klappen blijven volledig achterwege. Demper op foto lijkt mij een oud type Wings demper, i.i.g. geen Akra.

Mijn antwoord op de vraag over het brandstofverbruik; hier ben ik vrij nuchter in, hobby kost geld, je wil toch "freude am fahren" hebben, dan is verbruik voor mij bijzaak, zo tussen 1:11 en 1:13,5 (sportieve rijstijl, stand sport) op verbruiksmeter die redelijk accuraat is. Tank meestal euro loodvrij met af en toe een tank super.


Trouwens, iemand nog belangstelling voor z.g.a.n. heuptas, prijs €25,-

[afbeelding]


Hoe klinkt die qua DB's zonder killer? Ik heb namelijk geen killer, was 't ook niet van plan overigens maar dan moet 't wel dragelijk zijn zeg maar ^^
 
Ik heb gereden zonder killer, moet zeggen dat er behoorlijk teveel db's uitkomen...LOL.
Zou het niet aanraden, na verloop van tijd wordt het voor jezelf hinderlijk, met killer al ruimschoots boven limiet maar wel goed, voordeel is dat andere motorrijders niet lang achter je blijven hangen. Rijdt eventueel in een groep dus altijd achteraan, vind dit zelf ook het prettigst, overzicht en rijdt toch wel de gaatjes dicht wanneer nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan