KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben er ook verbaasd over wat een geld ze vragen voor een 2e handse maar ktm is zeer gewild en daardoor aardig waardevast!
:P mijn ena laatste ktm verkocht zonder dat ik hem te koop had staan, mijn 690 smcr 2015 met 3000km binnen 24 uur (inruil was niet interessant genoeg)
Is 14.500 werkelijk zo'n absurd hoge vraagprijs voor een SDR in bijzondere uitvoering met nog geen 10.000 op de teller, met wat extra's en nog bijna twee jaar garantie? Ik heb uiteraard wat onderhandelingsruimte ingecalculeerd (oftewel hij gaat vast wel voor minder dan 14.000 weg). 8-)
 
Mijne is voor een stuk minder weg gegaan, met tal van acc en aanvullende garantie.(13250km)
Ik denk dat je op MP bieding krijgt van €10000 tot zo'n 12000, das mijn ervaring toen ik hem der vorig jaar op had staan.

Ik was het gezeur zo zat dat ik hem toen toch maar heb ingeruild, stond een kleine 2 weken te koop bij mijn dealer voor €13750 en is dus inmiddels al verkocht en afgeleverd
 
Hallo,

Net een paar rondjes gereden na de winterslaap, zie dat er olie lekt onder het blok. Altans zo lijkt het. Heeft iemand dit al een keer mee gemaakt? ;(
 
Iemand dit l in het echt gezien?

full
 
Mijne is voor een stuk minder weg gegaan, met tal van acc en aanvullende garantie.(13250km)
Ik denk dat je op MP bieding krijgt van €10000 tot zo'n 12000, das mijn ervaring toen ik hem der vorig jaar op had staan.

Ik was het gezeur zo zat dat ik hem toen toch maar heb ingeruild, stond een kleine 2 weken te koop bij mijn dealer voor €13750 en is dus inmiddels al verkocht en afgeleverd
Hou ik ook achter de hand hoor. Mijn dealer gaf al aan dat ie hem erg graag weer terug wil. Er was destijds, toen ik hem kocht erg veel belangstelling voor uit het hele land (ik was er dus net op tijd bij). Als ik uitsluitend te lage biedingen krijg dan ruil ik hem wel in, en krijg ik er volgens mij nog best een aardige prijs voor als ik een nieuwe adventure koop.
 
SDHenri schreef op 15 maart 2017 @ 03:00:

largeproject schreef op 14 maart 2017 @ 18:58:
Mijne is voor een stuk minder weg gegaan, met tal van acc en aanvullende garantie.(13250km) Ik denk dat je op MP bieding krijgt van €10000 tot zo'n 12000, das mijn ervaring toen ik hem der vorig jaar op had staan.
Ik was het gezeur zo zat dat ik hem toen toch maar heb ingeruild, stond een kleine 2 weken te koop bij mijn dealer voor €13750 en is dus inmiddels al verkocht en afgeleverd



jabba schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:22:
Hou ik ook achter de hand hoor. Mijn dealer gaf al aan dat ie hem erg graag weer terug wil. Er was destijds, toen ik hem kocht erg veel belangstelling voor uit het hele land (ik was er dus net op tijd bij). Als ik uitsluitend te lage biedingen krijg dan ruil ik hem wel in, en krijg ik er volgens mij nog best een aardige prijs voor als ik een nieuwe adventure koop



Hou er altijd rekening mee dat je na ruim 2,5 - 3 jaar plusminus 30% van aanschafwaarde moet afschrijven ongeacht de accessoires die er op zitten, hooguit een volledig Akra systeem kan nog een meerwaarde zijn maar dan houdt het ook op. Vergeet niet dat mensen zekerheid willen en die hebben ze niet bij een particulier (ongeacht de verlengde garantie). Tevens moet de dealer er per slot van rekening ook aan verdienen. Je moet er van uitgaan dat er meestal inruilprijzen of lager voor jou motor geboden worden.
Vergeet niet dat je zonder inruil bij de dealer ook nog extra korting krijgt, dat moet je wel incalculeren. Maar goed, we zijn Nederlanders en willen iets duur verkopen en bij aankoop er weinig voor geven. Ik zou zeggen; vraag een reële prijs en dat is geen €14.000,-/€14500,- dan zal je er altijd uitkomen met een kopende partij.
Het onderste uit de kan moet je bij de dealer zijn, die heeft namelijk genoeg mogelijkheden om dit intern te compenseren. Uiteindelijk kost elke hobby geld.
 
Laatst bewerkt:
SDHenri schreef op 15 maart 2017 @ 03:00:

largeproject schreef op 14 maart 2017 @ 18:58:
Mijne is voor een stuk minder weg gegaan, met tal van acc en aanvullende garantie.(13250km) Ik denk dat je op MP bieding krijgt van €10000 tot zo'n 12000, das mijn ervaring toen ik hem der vorig jaar op had staan.
Ik was het gezeur zo zat dat ik hem toen toch maar heb ingeruild, stond een kleine 2 weken te koop bij mijn dealer voor €13750 en is dus inmiddels al verkocht en afgeleverd



jabba schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 22:22:
Hou ik ook achter de hand hoor. Mijn dealer gaf al aan dat ie hem erg graag weer terug wil. Er was destijds, toen ik hem kocht erg veel belangstelling voor uit het hele land (ik was er dus net op tijd bij). Als ik uitsluitend te lage biedingen krijg dan ruil ik hem wel in, en krijg ik er volgens mij nog best een aardige prijs voor als ik een nieuwe adventure koop



Hou er altijd rekening mee dat je na ruim 2,5 - 3 jaar plusminus 30% van aanschafwaarde moet afschrijven ongeacht de accessoires die er op zitten, hooguit een volledig Akra systeem kan nog een meerwaarde zijn maar dan houdt het ook op. Vergeet niet dat mensen zekerheid willen en die hebben ze niet bij een particulier (ongeacht de verlengde garantie). Tevens moet de dealer er per slot van rekening ook aan verdienen. Je moet er van uitgaan dat er meestal inruilprijzen of lager voor jou motor geboden worden.
Vergeet niet dat je zonder inruil bij de dealer ook nog extra korting krijgt, dat moet je wel incalculeren. Maar goed, we zijn Nederlanders en willen iets duur verkopen en bij aankoop er weinig voor geven. Ik zou zeggen; vraag een reële prijs en dat is geen €14.000,-/€14500,- dan zal je er altijd uitkomen met een kopende partij.
Het onderste uit de kan moet je bij de dealer zijn, die heeft namelijk genoeg mogelijkheden om dit intern te compenseren. Uiteindelijk kost elke hobby geld.




Ik denk dat je gelijk hebt, ook al gezien de andere reacties hier. Heb inmiddels m'n vraagprijs al wat naar beneden bijgesteld, en denk dat ik daarmee iets realistischer en acceptabeler zit. :)
 
Heeeeeel misschien komt mijn kenteken morgen binnen, dan nog hopen dat ik het ga redden hem voor 18:00 op te halen.
Dan zal ik ook effe foto spammen net als henk!!! Haha.
Er staat nog een akra demper op mp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan