KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat bootje gaat zeker niet weg. Die krijg ik makkelijker aan het steigeren dan de motor.

Hij staat daar in de winterstalling

Nog een paar weekjes en hij gaat weer in de sloot achter
 
Laatst bewerkt:
Dat is stiller is met killer kan wel kloppen, heb je gezien wat nog onder het blok hangt??
Vervang die maar eens....
 
Laatst bewerkt:
\
Hij staat voor de deur. Vannochtend eerst nog een uurtje gereden op mn oude. Ik dacht, het is koud, dus ga niet hard, kan ik mn oordoppen wel uitlaten. Wat maakt die 990 toch een enorme bulder. (Carbon leovince met db killers)

Op de 30km wegen een hoop gerammel en gebok ( rij normaal alleen circuit of in de vogezen/eiffel)

Met toch wel wat pijn in mn hart afgegeven na precies 10 jaar!!! Had hem nieuw gekocht



Nieuwe stond al klaar, meteen een stuk gereden, wat een verschil. Lage touren soepel, koppeling een stuk lichter, remmen 20x beter en wat een koppel (mag maar tot 6500)

We zijn enthousiast!

Voetsteuntjes zijn wel glad

RenG nummerplaat toch maar besteld, zag er wel errug netjes uit.

Zomo met een rambol op de stuurbevestiging gemonteerd

Netjes wegwerken van de kabel was wel wat werk
Op de 990 had ik een 12v plug in het dasboard weggewerkt, maar hier is geen plek voor (zo 123)
Heb hem nu maar permanent gemonteerd. Op circuitdagen maar de afdekplaat erop

Mn beugel van mn tankras (ja mn R1) past niet, dus maar een nieuwe besteld.

Acrapovic een stuk rustiger, dan de leovince. Hoe klinkt die zonder db killer?
Moet ik die demontren om de killer te verwijderen?
Kon het zo 123 niet zien


[afbeelding]
We moeten maar eens meeten~
~~
Hij staat voor de deur. Vannochtend eerst nog een uurtje gereden op mn oude. Ik dacht, het is koud, dus ga niet hard, kan ik mn oordoppen wel uitlaten. Wat maakt die 990 toch een enorme bulder. (Carbon leovince met db killers)

Op de 30km wegen een hoop gerammel en gebok ( rij normaal alleen circuit of in de vogezen/eiffel)

Met toch wel wat pijn in mn hart afgegeven na precies 10 jaar!!! Had hem nieuw gekocht



Nieuwe stond al klaar, meteen een stuk gereden, wat een verschil. Lage touren soepel, koppeling een stuk lichter, remmen 20x beter en wat een koppel (mag maar tot 6500)

We zijn enthousiast!

Voetsteuntjes zijn wel glad

RenG nummerplaat toch maar besteld, zag er wel errug netjes uit.

Zomo met een rambol op de stuurbevestiging gemonteerd

Netjes wegwerken van de kabel was wel wat werk
Op de 990 had ik een 12v plug in het dasboard weggewerkt, maar hier is geen plek voor (zo 123)
Heb hem nu maar permanent gemonteerd. Op circuitdagen maar de afdekplaat erop

Mn beugel van mn tankras (ja mn R1) past niet, dus maar een nieuwe besteld.

Acrapovic een stuk rustiger, dan de leovince. Hoe klinkt die zonder db killer?
Moet ik die demontren om de killer te verwijderen?
Kon het zo 123 niet zien


full

We moeten maar eens meeten ;) .
Heb nog wel goed tips en trucs. Ik heb een 12v aansluiting verwerkt naast mijn km teller. LED knippers verwerkt in de kont en in de zijkappen. kenttekenplaat houder van 2 alu strips met originele kentekenplaat verlichting.
Rizoma voetsteunen en verhogers uit Duitsland.
CRG spiegel
Poweparts zadel is ook een aanrader.

Eigen ontworpen tankpad. Quickshifter!!!!!! Doen doen doen. De monteur was onder de indruk hoe goed die van mij werkt. Uit Duitsland en absoluut de beste! Lohmann
En nog veeeeel meer *D

 
We moeten maar eens meeten\
~~We moeten maar eens meeten ;) .
Heb nog wel goed tips en trucs. Ik heb een 12v aansluiting verwerkt naast mijn km teller. LED knippers verwerkt in de kont en in de zijkappen. kenttekenplaat houder van 2 alu strips met originele kentekenplaat verlichting.
Rizoma voetsteunen en verhogers uit Duitsland.
CRG spiegel
Poweparts zadel is ook een aanrader.

Eigen ontworpen tankpad. Quickshifter!!!!!! Doen doen doen. De monteur was onder de indruk hoe goed die van mij werkt. Uit Duitsland en absoluut de beste! Lohmann
En nog veeeeel meer *D

Zonder Db killer klinkt ie heerlijk. Anders dan de 990 maar lekker zwaar en donker.
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/IMG_2129_zpslvc9tt1x.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://i494.photobucket.com/albums/rr310/prikkie68/IMG_3660_zpsb2cf2hzs.jpg"]afbeelding~][/URL]
 
Ben zeker benieuwd naar je 12v aansluiting. Zeker hoe het er aan de andere kant uitziet

Zoiets had ik op de 990 ook, met kleine 12v stekker. Die kon ik mooi in het kuipje wegwerken

Groot voordeel, kan je het hele zooitje in 1x er af halen


Zadel zit niet verkeerd ivm de oude. Powerparts zadel is hopelijk wat hoger, je zit er wel wat meer in dan op de oude, maar of dat slecht is??

Dr staan er best wat bij goedhart, deste meer straks op de weg!

Kreeg al wat duimpjes van een gepimpte M4 rijder, die wat met me aan het gassen was. (brute bak in matgoud)
 
Laatst bewerkt:
Dat is stiller is met killer kan wel kloppen, heb je gezien wat nog onder het blok hangt??
Vervang die maar eens....

Komt ie dan nog door de geluidskeuring op zolder?
Had daar met de 990 ook al problemen mee, ls ik niet genoeg vh gas ging dan kon ik al weer van de baan.


Past die katvervanger wel bij de acrapovic slipon (zit zo'n rare flens op)

Veel vragen.. heb het 1290 forum wel doorgespit, maar vast veel over het oog gezien....

Wordt mooi weer , maar ff snel die 1000km maken
 
Vanmiddag mooi weer dacht even stukje rijden, verrek kan ook wel even langs de ktm dealer is even op zitten.

Netjes gevraagd uiteraard voel tie ligt aan zeg.
Ging zitten en had meteen het gevoel van nou hop rijden maar heerlijk rechtop.

En had volgens mij meer beenruimte dan op de cbr gaaf ding iig.
 
Komt ie dan nog door de geluidskeuring op zolder?
Had daar met de 990 ook al problemen mee, ls ik niet genoeg vh gas ging dan kon ik al weer van de baan.


Past die katvervanger wel bij de acrapovic slipon (zit zo'n rare flens op)

Veel vragen.. heb het 1290 forum wel doorgespit, maar vast veel over het oog gezien....

Wordt mooi weer , maar ff snel die 1000km maken

Ik had een bodis cat vervanger, maar inmiddels heft elk merk (behalve akra) een passende oplossing.Ik denk alleen dat je dan niet door de geluidsmeting gaat komen.
 
Tijdens mijn nachtdiensten heb ik vaak de tijd om eens lekker op internet naar leuke onderdelen/accessoires te kijken. Hoe meer ik tegenkom hoe meer vragen ik eigenlijk heb... :?

Ik heb dus een klein lijstje gemaakt van wat ik graag wil hebben om van die euro4 rommel af te komen:

SAS + cannister remove van rottweiler performance
Katvervanger van Arrow.
Andere einddemper van sc-project of HP corse.

Nu is de vraag, ze hebben bij rottweiler ook fuel dongels heeft iemand daar ervaring mee ?

@Padde990 Krijg je geen foutcode na het installeren van het akra systeem na het verwijderen van de uitlaatklep/servo ?

@ SDHenri Die navigatie steun ziet er goed uit zeg, wil je ook verklappen waar je die vandaan hebt :P

Alvast bedankt voor de antwoorden en een fijn weekend allemaal !!
 
Laatst bewerkt:
@Leon: ik heb nog dezelfde gps steun als Largeproject op zn foto heeft rondslingeren.
PB me maar bij interesse...
 
Ik heb dus een klein lijstje gemaakt van wat ik graag wil hebben om van die euro4 rommel af te komen:

SAS + cannister remove van rottweiler performance
Katvervanger van Arrow.
Andere einddemper van sc-project of HP corse.

Nu is de vraag, ze hebben bij rottweiler ook fuel dongels heeft iemand daar ervaring mee ?

@Padde990 Krijg je geen foutcode na het installeren van het akra systeem na het verwijderen van de uitlaatklep/servo ?
!!
.

Hoe gaat de dealer om met de garantie als je zelf deze aanpassingen uitvoerd?
 
@Padde990 Krijg je geen foutcode na het installeren van het akra systeem na het verwijderen van de uitlaatklep/servo ?


Jipp die krijgt foutmelding en zelfs kans om in de noodloop te gaan met de mapping van Akra word de sas en servo motor weg geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een bodis cat vervanger, maar inmiddels heft elk merk (behalve akra) een passende oplossing.Ik denk alleen dat je dan niet door de geluidsmeting gaat komen.


Eerst de db killer er maar eens uit

Kijken hoe dat klinkt


mmm, net de pijp gedemonteerd, er zit niet echt een moertje op om hem los te krijgen.

lijkt wel of het een ring is of, dat ze het moertje rond hebben gemaakt.

voordat ik enthousiast ga uitboren,

wie weet hoe ik dat met een acrapovic slipon moet doen???
 
Laatst bewerkt:
Bij een niet euro 4 uitlaat kon je der een torx bitje in slaan en zo heel makkelijk los draaien, weet niet of dat ook bij de euro 4 zo nog kan, beetje lastig op de foto te zijn, lijkt geen euro 4 uitlaat te zijn.
 
Dat klopt,maar evo heeft dan ook geen e goedkeuring, voor "race use only" das verzegelen ze dat boutje dan ook niet.
Bij een E keur uitlaat is het niet de bedoeling dat ie verwijdert gaat worden, maar is wel heel makkelijk te doen, echter bij de nieuwe euro 4 uitlaten zijn de fabrikanten verplicht dat het eigenlijk niet meer kan om de killer te verwijderen.

Eerst deden de fabrikanten net een laspuntje naast het boutje, wat je dus in 1 keer los kon draaien, later dezen ze hem dicht lassen de imbus bout, dus gaatje boren, torx bitje erin slaan en draaien.
 
Laatst bewerkt:
.

Hoe gaat de dealer om met de garantie als je zelf deze aanpassingen uitvoerd?

Hoe ze dat doen zou ik eerlijk gezegd niet weten...

@Padde990 Krijg je geen foutcode na het installeren van het akra systeem na het verwijderen van de uitlaatklep/servo ?


Jipp die krijgt foutmelding en zelfs kans om in de noodloop te gaan met de mapping van Akra word de sas en servo motor weg geschreven.

Thanks, klinkt eigenlijk best logisch. Zal eens aan de dealer vragen of ze die dan gewoon in kunnen laden voor me *D
 
Ik weet het omdat mij dealer voor een klant op een GT een evo wilde plaatsen, een aantal fout meldingen en noodloop was het gevolg, zelfs als je de servo motor gewoon aangesloten liet en alleen de kabels er af haalde.
 
Ik weet het omdat mij dealer voor een klant op een GT een evo wilde plaatsen, een aantal fout meldingen en noodloop was het gevolg, zelfs als je de servo motor gewoon aangesloten liet en alleen de kabels er af haalde.

Ja ik ken het probleem wel een beetje. Ik heb hiervoor een gsxr 750 gehad uit 2006 en een 1000 uit 2009. Beide hadden ook zo'n klep. Bij die suzuki's kon je echter een draadje van de ECU doorknippen zodat die geen storingen meer gaf. Die dingen stonden er om bekend dat ze ook vast konden blijven staan met het gevolg dat je een foutmelding kreeg en amper vermogen had op hogere toeren.

De yamaha's met carb en exup klep hadden wat meer vermogen onderin door deze techniek. Maar alle injectiefietsen hebben zo'n ding alleen om geluid te dempen om zo door de keuringen te komen.
 
Wat is trouwens de stuurbreedte ? Spiegels kun je wel inklappen toch :P
Misschien past die wel in de gang hier :)
 
Zo net terug van het eerste ritje met de duke. Wat een geweldig fijne machine . Zeer soepel en veel minder trillingen als mijn vorige 2 cilinders ( Aprilia) quikshifter werkt ook super . Enigste waar ik aan wennen moet is dat hij vrij hard door loopt zonder dat je gas geeft rotondes in zijn 2 hoef ik geen gas te geven . Komt dat door het grote koppel ? Iemand hier mee bekent ? Hij maakt stationair ook 1600 toeren . Hoor het nog wel .
 
Vreemd dat je QS al werkt, zou volgens de instructie boek pas naar 1000km geactiveerd mogen worden, vandaar dat ik er van uit ging dat het pas daarna geactiveerd kan worden.
Als ie 1600 stationair draait, dan rolt ie met dat toerental ook over de rotondes, oude type draaide minder toeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan