KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Schijnt dat alles vanuit duitsland sowieso moet komen. Het gros hebben ze gewoonweg niet op voorraad. Ze importeren het dus vanuit duitsland waarna het het achteraf naar jou toe versturen.

Ik vind het totaal niet erg als dat gebeurt, maar ga dan niet zeggen dat iets 3 werkdagen duurt totdat het bij je op de stoep staat.

Vind het wel mooi spul van touratech, ook het enige offroad achtige wat in nederland normaal te krijgen is. Alhoewel ik laatst de site rallymotor tegenkwam, waar ik alles van cyclops en rottweiler kon bestellen, scheelt mij weer de kosten bij de douane
 
“Kale 30k beurt” voor de SAS, dus geen ketting, tandwielen, remblokken, banden o.i.d. wel kleppen gesteld want dat hoort bij de 30k beurt. Totaal €746,35.... katjing... ach ja, aftikken en het gas er maar weer op.... richting de bandenboer...:+ en die ketting zal, ondanks de Osco, ook wel niet héél lang meer duren....
 
“Kale 30k beurt” voor de SAS, dus geen ketting, tandwielen, remblokken, banden o.i.d. wel kleppen gesteld want dat hoort bij de 30k beurt. Totaal €746,35.... katjing... ach ja, aftikken en het gas er maar weer op.... richting de bandenboer...:+ en die ketting zal, ondanks de Osco, ook wel niet héél lang meer duren....

Thnx voor the heads up Ronald. Ik moet in april/ mei ongeveer voor de 30K beurt. Hoe zijn jouw remmen en ketting er aan toe? Wat is je rijstijl?
 
Voorremmen zijn nog picco Bello met de eerste blokjes, die kunnen nog wel 20k km mee, denk ik. Achter onder de 50% en dat is al het 2e setje, eerste al na 12k vernieuwd. 6 tientjes kostten ze toen geloof ik, doe dat soort dingetjes zelf. Maar ik vervang beetje onregelmatig, als ik het voor een lange trip niet vertrouw gaan er andere op. En ik rij best veel in de bergen en gebruik dan vaak mijn achterrem. Ketting niet kakelvers meer maar nog niet versleten, die kan nog wel ruim 5k mee. Ben wel een heel gedisciplineerd smeerder en na 10k heb ik een Osco-oiler geïnstalleerd, eerder gehad en bevalt goed.

Ben een “stevige” rijder.....anders koop je ook niet zo’n stevig hok toch????
 
Voorremmen zijn nog picco Bello met de eerste blokjes, die kunnen nog wel 20k km mee, denk ik. Achter onder de 50% en dat is al het 2e setje, eerste al na 12k vernieuwd. 6 tientjes kostten ze toen geloof ik, doe dat soort dingetjes zelf. Maar ik vervang beetje onregelmatig, als ik het voor een lange trip niet vertrouw gaan er andere op. En ik rij best veel in de bergen en gebruik dan vaak mijn achterrem. Ketting niet kakelvers meer maar nog niet versleten, die kan nog wel ruim 5k mee. Ben wel een heel gedisciplineerd smeerder en na 10k heb ik een Osco-oiler geïnstalleerd, eerder gehad en bevalt goed.

Ben een “stevige” rijder.....anders koop je ook niet zo’n stevig hok toch????

Thnx! Denk dat onze rijstijl wel overeen komt. Bedankt voor de indicatie.
Zit nu zelf op 22.000 km binnen paar maanden ook aan de beurt voor de 30K beurt.
- Remblokken achter zijn bij de 15.000 beurt vervangen bij mij. Voor nog niet.
- Banden nu met de 2e set bezig (scorpion trail 2) die gaan er rond de 25K af en verwisseld worden voor Continental Road Attack 3.
- Ketting denk dan ook tussen de 30K en 45K beurt in vervangen voor een DID ketting (merk tandwielen weet ik nog niet, neig richting JT)
- Dan bij de 45K beurt de remschijven en blokken vervangen voor flame schijven en gesinterde blokken van Moto-master.
 
Ik ga aanstaande zaterdag een 1290 SAS bekijken van 2018 met 10k km op de teller bekijken. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Zijn er bekende kwalen?
 
Ik ga aanstaande zaterdag een 1290 SAS bekijken van 2018 met 10k km op de teller bekijken. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten? Zijn er bekende kwalen?

Bij welke dealer staat de motor?

Met 10k kan er niet veel mis zijn. Probeer te bespreken dat je de 15k beurt erbij krijgt, dat scheelt weer in de kosten. (kleine beurt= olie wisselen, filters en algemene controle van afstellingen en marges slijtagedelen)

Zitten de originele banden er nog op? Pirelli Scorpion Trail 2 horen dit te zijn. Met 10K is de voorband in ieder geval bijna aan vervanging toe. Ik heb de voorband bij 12k gewisseld en de achterband bij 15K.

Controleer of er geen olie lekt uit de schokdemper achter. Bij mij was de schokdemper lek en is vervangen onder garantie. (Voor zover bekend ben ik de enige met dit probleem)

Vraag ook naar de resterende garantie en het eventuele verlengen daarvan (als er iets stuk gaat buiten jouw schuld dan ben je blij dat er garantie op zit want onderdelen zijn kostbaar in dit segment).

Ik zie tevens meldingen voorbij komen op de forums over kromtrekkende remschijven van KTM aan de voorzijde dit merk je bij het remmen dat het stuur dan gaat trillen of verliezen van remkracht. Oplossing voor veel mensen met deze problemen is de remschijven en blokken vervangen met het merk Moto-Master dan schijnt het opgelost te zijn ivm dat die schijven dikker zijn en dus ook langer meegaan. Achterste remblokken moesten bij mij op 15k vervangen worden.

Verder gewoon een topfiets waarbij je elke keer weer een grote glimlach van krijgt.
 
Thanks Niels_KTM en SLIJKMOTO! De motor staat in Duitsland. Beurt krijg ik er inderdaad bij.

Checklist:
-Banden
-Schokdemper
-Benzinepomp
-Rem

Als het verlengen vd garantie mogelijk is en onder de 350 EUR is, dan wil ik het wel doen. Ga ik naar informeren.
 
@Arab Rider Is de motor 6 maanden of ouder?
Anders wordt deze als nieuw aangemerkt bij het invoeren en wordt het een kostbaar geintje.

Nee 10 maanden en 10k km ;). Daar ben ik me bewust van. Wel jammer, heel veel goede deals voor ongebruikte 2018 modellen in duitsland. We worden in Nederland leegeplukt met alle belastingen, accijnzen en weet ik wat.
 
Perfecte motor in Veendam te koop.
Ex motor van mij.
Reden, overstap naar een SD GT.
Screenshot_20190208-223205_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190208-223205_Samsung Internet.jpg
 
Goed nieuws voor alle 1090 eigenaren die wel graag olie temp. weergegeven willen hebben.

Gisteren sprak ik bij Goedhart de technische man van KTM Nederland en het enige wat je ervoor nodig hebt is het vulbuisje van een 1290 Adventure Touring 2015/2016.
Waarom specifiek deze; die past en functioneerd 100% zeker volgens hem.
Onder de tank kan je deze aansluiten op de kabelboom en klaar is kees.
Kosten rond de €115.
 
Nee 10 maanden en 10k km ;). Daar ben ik me bewust van. Wel jammer, heel veel goede deals voor ongebruikte 2018 modellen in duitsland. We worden in Nederland leegeplukt met alle belastingen, accijnzen en weet ik wat.

Ach daar wordt je toch gek van.
Gisteren proefgereden in een 4 wieler, harstikke leuke en aardig maar die bpm slaat echt nergens meer op.
Exact dezelfde auto in België €5000 goedkoper :/

In het verleden heb ik een 950 Adventure uit Duitsland gehaald. Weinig km, in nieuwstaat en 7 jaar oud. Betaalde uit m’n hoofd toen nog geen €200 bpm. Dat was een leuke deal :Y
 
Ik ben benieuwd waarom je bent overgestapt? Ik twijfel tussen een SAS en SD GT als opvolger voor mijn 1190, vandaar...

Wilde iets sportiever toeren maar wilde geen luxe inleveren tov de SAS. Maar het moest een Oranje blijven.
 
Goedenmiddag,

Ik ben na bijna 2 jaar niet gereden te hebben weer op zoek naar een KTM. Ik heb fijne herinneringen aan mijn 990SM-T dus ben ik nu opzoek in de Adventure reeks.
Qua looks staat de Adv. R mij zeker aan, al zal ik weinig van de gebaande paden gaan. Is dit dan wel aan te raden of dan toch maar voor de non R gaan? Motor zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk en vakantie.
Verder twijfel ik nog tussen de 1050/1090 en 1190. De 1290 valt sowieso qua budget af.

Ik heb met de 1190 al wel een proefrit of 2 gehad en die beviel zeker. Al heb je voor het zelfde geld een bijna nieuwe 1090.

Alvast bedankt
 
Goedenmiddag,

Ik ben na bijna 2 jaar niet gereden te hebben weer op zoek naar een KTM. Ik heb fijne herinneringen aan mijn 990SM-T dus ben ik nu opzoek in de Adventure reeks.
Qua looks staat de Adv. R mij zeker aan, al zal ik weinig van de gebaande paden gaan. Is dit dan wel aan te raden of dan toch maar voor de non R gaan? Motor zal voornamelijk gebruikt worden voor woon-werk en vakantie.
Verder twijfel ik nog tussen de 1050/1090 en 1190. De 1290 valt sowieso qua budget af.

Ik heb met de 1190 al wel een proefrit of 2 gehad en die beviel zeker. Al heb je voor het zelfde geld een bijna nieuwe 1090.

Alvast bedankt
Ik zat vorig jaar met hetzelfde dilemma, voor de 1190 gekozen, meer goodies, pks, mooiere afwerking (vind ik dan)
 
Dilemma @Oost_1987 ....

Ik ben voor een nieuwe 1090R gegaan en geen moment spijt.
Je geeft aan dat je hm gaat gebruiken voor ww verkeer en vakanties. De km’s zullen erop vliegen. Is dan een stukje zekerheid in de vorm van garantie niet heel lekker?

Mijn dealer bood de 1090R een flink stuk onder de adviesprijs aan, pb maar als je meer wilt weten.
 
Dilemma @Oost_1987 ....

Ik ben voor een nieuwe 1090R gegaan en geen moment spijt.
Je geeft aan dat je hm gaat gebruiken voor ww verkeer en vakanties. De km’s zullen erop vliegen. Is dan een stukje zekerheid in de vorm van garantie niet heel lekker?

Mijn dealer bood de 1090R een flink stuk onder de adviesprijs aan, pb maar als je meer wilt weten.

35.000 km in en ik heb nog steeds niks gehad, met mijn 1190, behalve dan dat ik een draadje naar de toeter heb moeten solderen:t
Qua looks ben ik voor de R versie gegaan aangezien ik het wit een heel stuk mooier vind, denk wel als je voor de R versie gaat krijg je 21 inch voor en 18 inch achter, dus iets minder keuze qua banden en hij staat ook ietsjes hoger op zijn poten. Tevens heb je bij de R versie geen elektrische verstelbare veren, maar handmatige (dit had mijn persoonlijke voorkeur omdat ik hem altijd stugger wil dan de elektrische versie deed).

Voor mij waren de standaard goodies die er op zitten en het feit dat je (nog meer) vermogen hebt eigenlijk al genoeg om voor de 1190 te gaan. Er is niks zo leuk als een gemiddelde buikschuiver bij te houden met het acceleren uit een bocht
 
Kerst is erg vroeg dit jaar.... na aandringen bij de vorige eigenaar toch nog wat oude boekjes van de ktm terug gekregen moest wel speciaal van groningen naar amersfoort maar dan heb ik wel wat...
20190209_182549.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan