KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Bij het poetsen vandaag een minder leuke ontdekking gedaan. Een hoekje van de "Adventure" sticker kwam tijdens het drogen los.
Motor is maar een week oud en dit was de eerste wasbeurt. Ik heb geen speciale wasproducten oid gebruikt, enkel een sopje met dreft.
Zijn er nog KTM eigenaars die dit meegemaakt hebben? Toch jammer voor een Adventure bike.
Vrijdag moet ik terug naar de dealer voor de 1k beurt, daar ga ik toch wat uitleg vragen. Bekijk bijlage 1400277

Tja is inherent aan de besparing bij de productie, stickers niet onder de lak maar erop. Voordeel is weer dat nieuwe erop plakken na een ongelukje goedkoper is. ;)
 
Laatst bewerkt:
vroeguh zaten mijn sticker ook netjs onder het lak GSxr600 is een stuk netter maar ja het moet goedkoop dus plakken we het erop.
 
vroeguh zaten mijn sticker ook netjs onder het lak GSxr600 is een stuk netter maar ja het moet goedkoop dus plakken we het erop.

Maar je zou toch mogen hopen dat het op zijn minst een jaartje blijft plakken, toch? :)

Vraagje over het comfort seat: is dat de moeite? Ik heb nu niet direct een probleem met het standaard zadel, maar aangezien ik momenteel wat rugproblemen heb heb ik waarschijnlijk baat bij een zachter zadel. Heb ik het ook goed begrepen dat de comfort seat je zadelhoogte 2cm hoger maakt?
 
Ik rij momenteel met de Scorpion Trail II van Pirelli op mijn 1290-S.
Mijn voorband is na 5000km helemaal versleten terwijl de achterband nog zeker 3000km mee kan.
Op mijn 1190's sleet de achterband harder dan de voorband.

Anderen wellicht dezelfde ervaring ?
 
Maar je zou toch mogen hopen dat het op zijn minst een jaartje blijft plakken, toch? :)

Vraagje over het comfort seat: is dat de moeite? Ik heb nu niet direct een probleem met het standaard zadel, maar aangezien ik momenteel wat rugproblemen heb heb ik waarschijnlijk baat bij een zachter zadel. Heb ik het ook goed begrepen dat de comfort seat je zadelhoogte 2cm hoger maakt?

Ik heb het comfortzadel van Touratech in de lage versie. Niet zachter maar wel veel comfortabeler. Als je in de buurt woont mag je het wel een keer proberen.
 
Stickers vallen gewoon onder de garantie, voor mijn ktm zijn ze ook voor beide kanten
opnieuw bestelt. Enige is wel dat je wel geduld moet hebben voor onderdelen bij Ktm.
 
Ik rij momenteel met de Scorpion Trail II van Pirelli op mijn 1290-S.
Mijn voorband is na 5000km helemaal versleten terwijl de achterband nog zeker 3000km mee kan.
Op mijn 1190's sleet de achterband harder dan de voorband.

Anderen wellicht dezelfde ervaring ?
Waren dat ook pirellis? Op de 1290 gt zijn de flanken van de voorband ruim voor de achterband op is, maar enkel met de originele pirellis.
 
Stickers vallen gewoon onder de garantie, voor mijn ktm zijn ze ook voor beide kanten
opnieuw bestelt. Enige is wel dat je wel geduld moet hebben voor onderdelen bij Ktm.
Dat is wel een hele brede uitspraak. Ik heb op al mijn modellen, en dat zijn er nogal wat, nooit lang hoeven wachten op onderdelen. Alleen de tellerunit van een 701sm husky duurde 6 weken..
 
Ik heb het comfortzadel van Touratech in de lage versie. Niet zachter maar wel veel comfortabeler. Als je in de buurt woont mag je het wel een keer proberen.

Bedankt voor het aanbod, maar woon redelijk ver :) Is wel een interessante optie, wist niet dat er ook een touratech zadel bestond
 
Beste mensen, daar ik na een reisje buitenland toch heb moeten constateren dat mijn 1290 S wat aan de hoge kant is voor mijn korte pootjes heb ik het idee opgevat om de motor iets te verlagen. Dit kan door middel van het veranderen van de veer door een exemplaar van Hyperpro wat zo'n 3 cm scheelt of door het plaatsen van een soort Mizu verlagingsset wat ook zo'n 3 cm scheelt.
Hebben er hier op het forum mensen ervaring met het verlagen van een motor?
8)7
 
Bij het poetsen vandaag een minder leuke ontdekking gedaan. Een hoekje van de "Adventure" sticker kwam tijdens het drogen los.
Motor is maar een week oud en dit was de eerste wasbeurt. Ik heb geen speciale wasproducten oid gebruikt, enkel een sopje met dreft.
Zijn er nog KTM eigenaars die dit meegemaakt hebben? Toch jammer voor een Adventure bike.
Vrijdag moet ik terug naar de dealer voor de 1k beurt, daar ga ik toch wat uitleg vragen. Bekijk bijlage 1400277

Tsja dat krijg je er van als je voor de 1e 1000km al gaat poetsen...:+ de dealer zal er vast een nieuwe opplakken...
 
Eerste paar dagen kunnen sturen met de 1190 in zuid frankrijk, machtig :] MAAR, de toerenteller blijft soms in de hoge toerenregionen hangen, het nulpunt verschuift zeg maar tot de 8000 toeren. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb nu 2 sets scorpion trail 2's op de GS gehad en zeker tevreden mee, maar de voorband gaat bijkans wel iets harder op dan de achterband, hoewel ze tot nu toe redelijk gelijk op zijn gegaan.
 
Beste mensen, daar ik na een reisje buitenland toch heb moeten constateren dat mijn 1290 S wat aan de hoge kant is voor mijn korte pootjes heb ik het idee opgevat om de motor iets te verlagen. Dit kan door middel van het veranderen van de veer door een exemplaar van Hyperpro wat zo'n 3 cm scheelt of door het plaatsen van een soort Mizu verlagingsset wat ook zo'n 3 cm scheelt.
Hebben er hier op het forum mensen ervaring met het verlagen van een motor?
8)7
M'n vriendin heeft ook het korte pootjes probleem.. daardoor al een Duke 690 en een Duke 790 kunnen verlagen. Er zijn verschillende opties zoals je al aangeeft.
- de goedkoopste: Mizu verlagings set voor de achterveer en de vorkpoten 1 a 2cm verder door de kroonplaat steken. Over het algemeen bereik je daar 2-3 cm verlaging mee.
- de duurdere: nieuwe verenset voor vorkpoten en de achterveer vervangen, elk willekeurig vering merk kan je daarbij waarschijnlijk helpen.

KTM verkoopt als powerparts voor de meeste modellen ook een verlagings set, voor de achterveer vrijwel identiek aan de MIZU optie alleen dan duurder. En voor de vorkpoten nieuw binnenwerk.

Verder heeft KTM in de powerparts catalogus voor de meeste modellen ook verlaagde zadels waarmee je 1 a 2cm lager komt.

Denk ook nog even aan de standaard die waarschijnlijk ingekort moet worden.

Wij zelf hebben voor de Duke 690/790 goede ervaringen met de 'goedkoopste' optie van MIZU icm een verlaagd zadel van KTM.
Mocht je het zelf willen doen, je hebt wel speciaal gereedschap nodig om de achterveer van de demper te kunnen halen. Voor de dealer een half uurtje werk alles bij elkaar.
 
Beste mensen, daar ik na een reisje buitenland toch heb moeten constateren dat mijn 1290 S wat aan de hoge kant is voor mijn korte pootjes heb ik het idee opgevat om de motor iets te verlagen. Dit kan door middel van het veranderen van de veer door een exemplaar van Hyperpro wat zo'n 3 cm scheelt of door het plaatsen van een soort Mizu verlagingsset wat ook zo'n 3 cm scheelt.
Hebben er hier op het forum mensen ervaring met het verlagen van een motor?
8)7
Ik heb mijn adventure 1090 vorig jaar laten verlagen met een kortere Hyperpro veer achter, en de vorkpoten een paar cm door de kroonplaten laten zakken. Geweldige verbetering! Niet alleen is de Hyperpro veer progressief, waardoor hij achter beter aanspreekt en in zijn geheel comfortabeler aanvoelt, door het lagere zwaartepunt stuurt de motor ook nog eens een stuk flitsender. En het belangrijkste natuurlijk, ik kan fatsoenljk met beide voeten bij de grond met mijn 1.70m. Erg blij mee.
Trouwens, zo’n veer kost bijna niks (volgens mij rond de 100 euro?).
 
Ik rij momenteel met de Scorpion Trail II van Pirelli op mijn 1290-S.
Mijn voorband is na 5000km helemaal versleten terwijl de achterband nog zeker 3000km mee kan.
Op mijn 1190's sleet de achterband harder dan de voorband.

Anderen wellicht dezelfde ervaring ?

Op mijn 1290 S met nu nog de Pirelli’s, slijt de voorband ook veel harder dan de achterband. Heb nu 3 setjes versleten en steeds het zelfde liedje. Nou vind ik 5000km wel héél snel. Ik doe er toch gauw wel zo’n 9000km mee. Terwijl ik toch veel in bergachtig gebied rijd. Meet een beetje bepakking krijgt het voorbandje het dan hard te verduren.
Na 9000km ziet het er zo uit:
1401225
FBF2ABC0-2DB9-4B9B-A3A2-8399E126F7AA.jpeg
 
Heren bedankt voor jullie reactie. Ik moet inderdaad wel iets. Zeker in het buitenland met wat bagage is en scheve al dan niet hellende wegen en parkeerplaatsen een dingetje.... Hoogst waarschijnlijk zal ik voor de Hyperpro gaan en dit laten monteren in Apeldoorn. Blijkbaar hebben ze dat daar veel meer gedaan net Adventure's S en T. Balhoofd wordt iets stijler waardoor het insturen wat vlotter moet gaan inderdaad. Dus gaan we dan de witte veer vervangen voor een zwarte...;)
 
Op mijn 1290 S met nu nog de Pirelli’s, slijt de voorband ook veel harder dan de achterband. Heb nu 3 setjes versleten en steeds het zelfde liedje. Nou vind ik 5000km wel héél snel. Ik doe er toch gauw wel zo’n 9000km mee. Terwijl ik toch veel in bergachtig gebied rijd. Meet een beetje bepakking krijgt het voorbandje het dan hard te verduren.
Na 9000km ziet het er zo uit:
Bekijk bijlage 1401225Bekijk bijlage 1401225

Bij mij is de slijtage niet zoals bij jou, ik ben wel bijna door de slijtnokjes heen qua profiel.

Ik krijg morgen een setje Dunlop Roadsmarts, eens kijken hoe die het gaan doen op de 1290.
Komende week op en neer naar de Dolomieten dus dat weten we snel genoeg.
 
Bij mij is de slijtage niet zoals bij jou, ik ben wel bijna door de slijtnokjes heen qua profiel.

Ik krijg morgen een setje Dunlop Roadsmarts, eens kijken hoe die het gaan doen op de 1290.
Komende week op en neer naar de Dolomieten dus dat weten we snel genoeg.

Ik over 2 weekjes, zin in!! 🤗

Heb nu bijna 5000 km weg op de Pirelli Scorpion MT90’s... heenreis bijna 1200km... ik twijfel om vers rubber te halen 🤔
 
Net terug van 8 dagen knallen! Wat een machine is die KTM zeg! Nederland, Oostenrijk, Italië, Zwitserland, Liechtenstein, Duitsland en Luxemburg gehad. Ik reed op Metzeler Tourance Next met 5.000 erop. Zit nu op 10.000 en de voorband is behoorlijk op! De achterband kan nog wel iets hebben.. verder viel het mij op dat die KTM beestachtig is in de bergen maar die snelweg.. Alsof je op een houten plank zit 😂..
 

Bijlagen

  • IMG_20190605_072818_141.jpg
    IMG_20190605_072818_141.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan