KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb zelf de pirelli scorpion trail ll Op de 1090 R versie dus met de smalle bandje voor. ik kan je verzekeren grip grip en nog eens grip rijd altijd met 2 personen.
Voor mij is het de smalste band die ook op een motor heb gehad en tussen de oren moest het even wennen.

De banden rijden fantasties ook met koude en regen en ik kom van een racer af.
 
Ik rij zelf een sd gt, maar ik heb een vraag van een maat van mij.
Na 13.000 km zijn er meer dan 20 stuks o-ringen verdwenen van de ketting. Hij heeft de 1090 adv.

Is dit een bekend fenomeen bij deze fiets?

Ik heb het zelf nooit meegemaakt bij KTM.
 
Ik heb vele kettingen versleten in de 30 jaar dat ik motor rijd en wat mij opgevallen is dat de ketting slijtage uiteindelijk altijd vanuit achter de oring komt.
Dit heb ik bij meerdere merken A merk kettingen vast gesteld.
Met goede ketting spray blijft het netjes op de rollen zitten en wat valt dan op als je je ogen goed de kost geeft.
Het vet is net lijm de o ring is omring door de vet, lijm en draait daardoor slecht en stug.
Na al de ergernis ben ik met vet gaan smeren de o ring draait veel soepeler en de ketting gaan veel langer mee.

Nu heb ik er een automatisch gps smeer systeem opgezet en heb na 5000 km zwaar beladen de ketting niet 1 maal gesteld.

Verder heb ik een verlengstuk van de ketting beschermer erop gezet . in de regen giet het water precies daar op de ketting dus dan heb je echt water smering.
SW motech verlenger. dat werkt goed.
 
Het heeft even geduurd... en een kapotte cardanas was doorslaggevend maar dan ben ook ik van de partij....
_20190530_202538.JPG


Vorige week zaterdag heb ik haar (KTEmmy) opgehaald en zijn we gelijk op vakantie geweest naar de Middellandse Zee. Onderweg heel wat bergen getrotseerd, sneeuw gezien en samen wat avonturen beleeft. 4700 kilometer samen doorgebracht en de relatie heeft stand gehouden. Kortom... Kato - KTM :P

#GSAfgelopen #HelloKTEmmy
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zelf een sd gt, maar ik heb een vraag van een maat van mij.
Na 13.000 km zijn er meer dan 20 stuks o-ringen verdwenen van de ketting. Hij heeft de 1090 adv.

Is dit een bekend fenomeen bij deze fiets?

Ik heb het zelf nooit meegemaakt bij KTM.

Het is redelijk normaal dat je o-ringen verliest. Goed smeren is de remedie zeker als je veel kilometers maakt dan is een automatisch smeersysteem de perfecte oplossing. Nadat mijn ketting echt op was na 28.000 kilometer heb ik hem vervangen door een 525 ZVMX ketting van D.I.D. in combinatie met esjot tandwielen (de ketting was net een elastiek bij die KM-stand). Kwalitatief ziet het er allemaal heel sterk uit nu nog zien in de praktijk hoe lang hij meegaat inclusief goed smeren.

Tip: kettenmax.de zeer voordelige webshop in DE met snelle verzending voor motorspecifieke kettingsets! Ik was €159,- kwijt ipv de ruim €200 die je in NL overal betaald voor een setje.
 
Op mijn tiger 800 kon ik de druppellader gewoon in een poweroutlet op het stuur inpluggen, was heel gemakkelijk.

Is zoiets ook mogelijk met een 1090? Door gezondheids problemen gaat de 1090 de eerste maandem nog effe regelmatig stilstaan, dus ik zou het graag gemakkelijk maken om hem aan en af te koppelen.
 
Op mijn tiger 800 kon ik de druppellader gewoon in een poweroutlet op het stuur inpluggen, was heel gemakkelijk.

Is zoiets ook mogelijk met een 1090? Door gezondheids problemen gaat de 1090 de eerste maandem nog effe regelmatig stilstaan, dus ik zou het graag gemakkelijk maken om hem aan en af te koppelen.

Denk het wel, door een 12v plug aansluiting te maken op de ACC waar altijd spanning op staat.
 
Ik weet niet of dat kan met de Canbus. Wat wel kan is bijvoorbeeld zo'n Optimate kabeltje direct op de accupolen zetten, kun je zonder moeilijk gedoe de lader koppelen.

optimate-o-01-sae-aansluitkabel.jpg
 
Ik zou idd ook eens bij Molenaar gaan kijken die heeft nog wel wat 2018 modellen staan. Ik loop er al jaren en bijn altijd zeer tevreden over de service en vakmanschap. Werkt ook een heel goede KTM monteur. En op de stelknoppen van het ruitje na zijn er geen verschillen in 2018/2019 modellen. En die knoppen kosten een paar tientjes meen ik.

die knoppen kosten rond de 5 euro voor een set,
ik heb gelijk een set besteld.
 
heb voorlopig de RAM knop overgezet van de zrx naar de stuurklem van de KTM, meeste werk was de voedingskabel trekken vanaf de accu naar de cockpit. Als ik terug ben van vakantie ga ik wel eens naar een knappe GPS oplossing kijken, eerst eens wat kilometers maken :]
 
heb voorlopig de RAM knop overgezet van de zrx naar de stuurklem van de KTM, meeste werk was de voedingskabel trekken vanaf de accu naar de cockpit. Als ik terug ben van vakantie ga ik wel eens naar een knappe GPS oplossing kijken, eerst eens wat kilometers maken :]

Je weet dat KTM dat al voor je heeft gedaan hè?! _O-
 
heb voorlopig de RAM knop overgezet van de zrx naar de stuurklem van de KTM, meeste werk was de voedingskabel trekken vanaf de accu naar de cockpit. Als ik terug ben van vakantie ga ik wel eens naar een knappe GPS oplossing kijken, eerst eens wat kilometers maken :]

Er zitten 2 setjes kabels achter je Koplamp

Eentje geschakeld over je contact
En eentje direct van je accu
 
Bij het poetsen vandaag een minder leuke ontdekking gedaan. Een hoekje van de "Adventure" sticker kwam tijdens het drogen los.
Motor is maar een week oud en dit was de eerste wasbeurt. Ik heb geen speciale wasproducten oid gebruikt, enkel een sopje met dreft.
Zijn er nog KTM eigenaars die dit meegemaakt hebben? Toch jammer voor een Adventure bike.
Vrijdag moet ik terug naar de dealer voor de 1k beurt, daar ga ik toch wat uitleg vragen.
20190610_152443.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan