KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Je kan er van de zijkant wel bij zo heb ik het ook gedaan. om de 12volt aansluiting goed vast te draaien moet je eigenlijk meer demonteren maar met een tang en wat geduld gaat het.
De kabeltje kan je zo bij je ziet van boven al als je het dopje verwijderd heb de kabels liggen na contact aansluiting en constant ligt er.
 
Het verbruik lijkt niet te zijn toegenomen.
Vanmorgen woon-werk 60km, graadje of 8 en lichte wind tegen, 110/120 km/h en net geen 1:20.
 
Zou je gedoe met je garantie krijgen als je die dongels monteert en die sensoren eraf haalt? Kunnen ze het uitlezen als ze hem aan de pc hangen en verbinding maken met Mattighofen??
 
Zou je gedoe met je garantie krijgen als je die dongels monteert en die sensoren eraf haalt? Kunnen ze het uitlezen als ze hem aan de pc hangen en verbinding maken met Mattighofen??

Nee nergens wat over gelezen op het internationale forum. Je maakt namelijk geen onomkeerbare wijzigingen. De aanpassing is makkelijk weer naar origineel terug te brengen.
 
Gisteren de cannister onder het passagierszadel verwijderd. Kit van rottweiler heb je hiervoor niet nodig.
Simpel: beide leidingen afdoppen onder het zadel en de plug uit de dikke slang links van het moroblok eruit halen.

Wat er nu in past:
- Bandenreparatiekit
- Gereedschapset KTM
- Kettingspray
- Schijfremslot

Ik ben blij!
 

Bijlagen

  • IMG_4919.jpg
    IMG_4919.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 43
Gisteren de cannister onder het passagierszadel verwijderd. Kit van rottweiler heb je hiervoor niet nodig.
Simpel: beide leidingen afdoppen onder het zadel en de plug uit de dikke slang links van het moroblok eruit halen.

Wat er nu in past:
- Bandenreparatiekit
- Gereedschapset KTM
- Kettingspray
- Schijfremslot

Ik ben blij!
Heb ik ook gedaan, sterker de dealer heeft dit voor me gedaan. Alleen de plug uit de dikke slang bij het motorblok zegt me niks...?
 
Even anders wat..... De velgen van (ktm adventure 2013) schijnen toch niet zo heel sterk te zijn als ze doen vermoeden. Op veel offroad filmpjes zie je dan ook dat de velgen weer recht geklopt worden met een dikke steen of iets dergelijks.... Aangezien ik toch wel een groot wheelie fan ben, en zeker om te doen met de 1190 die zich daar zo goed voor leent.
Ben ik dus wel wat huiverig als mijn motor neerkomt, geeft dat wel eens zo n klap in de voorvork dat ik mij nu afvraag of jullie al wel eens een kromme velg gehad hebben??
#durf te vragen.
 
Gisteren de cannister onder het passagierszadel verwijderd. Kit van rottweiler heb je hiervoor niet nodig.
Simpel: beide leidingen afdoppen onder het zadel en de plug uit de dikke slang links van het moroblok eruit halen.

Wat er nu in past:
- Bandenreparatiekit
- Gereedschapset KTM
- Kettingspray
- Schijfremslot

Ik ben blij!
Cool! Merk je er iets van met het rijden? Moeten een keer meeten. Wellicht kan ik je overhalen om dit grapje ook op mijn motor uit te voeren :t. Dan trakteer ik bij de FEBO ofzo haha.
 
Kun je niet gewoon dat plastic dopje er uithalen en dan met een telefoontang de draadjes uit het gat vissen? ik dacht dat ik ze een keer op die manier gelokaliseerd heb.

Bedenk net dat je misschien de metalen schroefring bedoelt. Moet ik ook gaan uitzoeken. Heb ook de 12V-outlet besteld. Moet er het weekeinde inkomen.

Laat ff weten hoe en of het is gelukt.

Mag je die van mij ook doen.
In ruil zet ik die dongles er wel op :+
 
Cool! Merk je er iets van met het rijden? Moeten een keer meeten. Wellicht kan ik je overhalen om dit grapje ook op mijn motor uit te voeren :t. Dan trakteer ik bij de FEBO ofzo haha.

Je merkt geen verschil met het rijden als je de canister onder het zadel verwijderd. Het is puur voor de ruimte die je dan onder het zadel hebt.

Verschil in rijgedrag krijg je pas als je de fuel dongles of een power commadner toevoegd.
 
Heb ik ook gedaan, sterker de dealer heeft dit voor me gedaan. Alleen de plug uit de dikke slang bij het motorblok zegt me niks...?
1371622


1371623
Als je de sas verwijdert kom je er achter dat die dikke slang naar een stukje gaat wat aan het luchtfilter zit, dat lucht blaast in 2 plaatjes bij je motorblok. Ik heb die van rottweiler en dan krijg je dus zo'n R plaatje
Zoals je ziet op deze foto's
 
Klopt! In dat geval neem je ook de SAS mee die er dan uit gaat. Heb er nu voor gekozen om alleen de canister onder het passagierszadel eruit te halen. kosten: €1 en wat tijd.
 
Hallo! Ik zal me even voorstellen. Ik ben Roeland, 32 jaar en woon in De Meern (Utrecht).
Sinds kort in het bezit van een 1290 SAS met 6700km. Na een paar jaar motorloos geweest te zijn heb ik eindelijk het licht gezien *D
De volgende opties zaten er al op:
-Puig ruitje
-KTM my ride
-Handvatverwarming
-Touratech zadel.

Zelf de Quickshifter+ laten activeren en volgende upgrade worden de fueldongles.


1380085
 
Gefeliciteerd met je Motor kerel, ik zit in hetzelfde schuitje, 2 jaar geen motor. Maar sinds vorige week in bezit van een 1290 sas :)

Kan je me vertellen hoe lang je ben en je broeklengte maat? Ik heb namelijk met die standaard ruit mega veel gebulder op mijn helm, ongeacht de stand.
En zit te zoeken naar een vervangende ruit, probeer een short list te maken, zodat ik niet alle mogelijke ruiten en opzet spoilers moet gaan testen...

Ik ben zelf 187cm met broeklengte maat 34.
 
Gefeliciteerd met je Motor kerel, ik zit in hetzelfde schuitje, 2 jaar geen motor. Maar sinds vorige week in bezit van een 1290 sas :)

Kan je me vertellen hoe lang je ben en je broeklengte maat? Ik heb namelijk met die standaard ruit mega veel gebulder op mijn helm, ongeacht de stand.
En zit te zoeken naar een vervangende ruit, probeer een short list te maken, zodat ik niet alle mogelijke ruiten en opzet spoilers moet gaan testen...

Ik ben zelf 187cm met broeklengte maat 34.
Zelf heb ik op de 1090 sinds twee weken veel plezier van het puig opzet ruitje zoals @Rabasa dat ook heeft. Daarvoor was er duidelijk veel turbulentie rond de helm vanaf zo'n 80km/h, met het puig ruitje erbij is het tot 130km/h zeer comfortabel uit te houden, daarboven heb ik nog niet kunnen testen. Ter referentie, 1.83m hier met 32 broekmaat.
 
Welk Puig ruitje is het precies? Denk dat ik die dan ook ga bestellen.

Afgelopen vrijdag een 1290 SAS opgehaald, en van het weekend lekker gereden. Wel wat gebulder inderdaad bij alle hoogtes van het ruitje (iets minder op de hoogste stand). Erg hard nog niet gereden, daar we nog aan het inrijden zijn.

Echter.... Vanmorgen wilde ik hem starten........ "Transport Lock"...... Balen! Helemaal omdat de dealer gesloten is vandaag...
 
@Rabasa heeft echter een andere en hogere dan standaard ruit met geïntegreerd spoilertje, je kan inderdaad een losse spoiler kopen..weet alleen niet of dat voldoende is.
 
@S-Fury In mijn geval was dat dus enkel het monteren van een spoilertje op het standaard ruitje (meer dan) voldoende. Ik kan natuurlijk niet beloven dat dat ook voor anderen even effectief is, het blijft uiteindelijk toch een samenspel tussen de ruit, het spoilertje en de positie en hoogte van de rijder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan