KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ben al een tijdje op zoek naar een ergo-seat (KTM Powerparts) voor mijn 1190 adventure. Hoeft niet verwarmd te zijn, hebben jullie tips waar deze te verkrijgen zijn? 2e hands zou ik ook prima vinden.

Simpel iedere KTM dealer kan het bestellen, het is immers een KTM power part. Als je 2de hands wilt kan je eBay proberen
 
Ja inderdaad heb het volgende over gevonden:

We krijgen heel regelmatig de vraag over wat is het verschil tussen de Euro3 en de Euro4 uitlaat dempers.

Hier even de verduidelijking.

Het grootste verschil tussen de beide versies is de verwijderbare db-killer.

Op de Euro4 is deze niet meer verwijderbaar.

Vanaf 1 Januari 2017 zijn de nieuwe motoren dus onderhevig aan de Euro4 norm. Deze nieuwe norm eist dus dat de db-killer niet meer verwijderbaar mag zijn zonder schade aan te brengen om deze te kunnen verwijderen. Er zijn nog een groot aantal modellen motorfietsen die onveranderd zijn (wat de uitlaat betreft althans) sinds de invoering van deze norm, ik denk maar aan de MT-07, MT-09, BWM GS1200, enz…

Voor deze motoren zijn er dus meestal 2 versies verkrijgbaar in de uitlaten, Euro 3 en Euro4 (voor de modellen van vanaf 2017) Concreet passen dus de Euro3 versies hierop, ze zijn enkel niet legaal.

Voor de nieuwe modellen na 2017 zal er enkel nog een Euro 4 demper verkrijgbaar zijn. Hou er dus rekening mee dat uw nieuwe demper een gelaste db-killer kan hebben. Sommige merken maken het nog vrij eenvoudig om deze alsnog te verwijderen, bij andere is het een stuk moeilijker of soms onmogenlijk om deze er nog uit te halen. Dus bij twijfel best een navragen!

Euro3 vs. Euro4 uitlaten, wat is het verschil? - KGL Racing blog

Ik denk niet dat ik wordt gecontroleerd of mijn uitlaat euro 3 of euro 4 norm is. Ben ook beniewd wat de sanctie is.......
 
Zeer blij met m’n beautycase!

Het is een Trax Adventure 38 liter, precies genoeg voor een helm, handschoenen en colletje.
 

Bijlagen

  • 4F58F33A-CD19-4188-8228-C79D2E833F86.jpeg
    4F58F33A-CD19-4188-8228-C79D2E833F86.jpeg
    186,8 KB · Weergaven: 39
Ik heb voor de kleine standaard koffer gekozen en tot mijn verbazing ook daar passen gewoon twee helmen in.
 
2 dingen zijn me vandaag opgevallen.

Vocht achter de tellers en aanlopen van de ketting. Hebben jullie enig idee?
 

Bijlagen

  • 7F2B4BB2-94AC-4DD1-94F5-1C45846307E5.jpeg
    7F2B4BB2-94AC-4DD1-94F5-1C45846307E5.jpeg
    115,1 KB · Weergaven: 27
  • 97FA7DCF-3C0A-4022-9C41-B554AFD62B9E.jpeg
    97FA7DCF-3C0A-4022-9C41-B554AFD62B9E.jpeg
    158,9 KB · Weergaven: 36
  • E47B3D89-F82D-4272-8C8E-B09EBC8D7468.jpeg
    E47B3D89-F82D-4272-8C8E-B09EBC8D7468.jpeg
    142,4 KB · Weergaven: 35
Dat vocht heb ik ook gehad op mijn 1190, betekende een nieuw display onder garantie.

Dat van die ketting is normaal.
 
1 goedendag,

Heeft iemand al ervaring (gehad..) met stuurverhogers op een 1290 s, al dan niet origineel? Zit je wat rechter? en hoeven de slangen en kabels niet verlengt te worden?
Alvast dank:}
 
ik he ze gemonteerd en ze zijn van touratech
20mm hoger en de langere bouten worden meegeleverd
en heb de kabels enz hoefden niet te worden verlengd
 
Ik denk dat ik eerdaags toch de fuel dongles van Rottweiler ga bestellen.

Dat moet volgens de gebruikers zo’n wereld van verschil opleveren qua driveability bij lage toeren dat het mij de €59,95 wel waard is.

Nice. Ik ben ook erg benieuwd naar het brandstofverbruik na het plaatsen van de dongles.
 
Ik ook! Maar nog meer eigenlijk of dat irritante aan/uit effect er voorgoed mee verdwijnt.

Heb jij nog steeds plannen om hun luchtfilter set in te bouwen?

Absoluut de plannen maar de financiën laten het de komende tijd niet toe. Maar zonder is het sowieso al een heerlijke motor.
 
Ik heb de gehele reutemeteut. Behalve catloze voorbocht en een power commander.
Ik merk dat over de gehele range er niet meer het twijfelachtige is en het traction control lampje nu bijna permanent aanstaat als je plank geeft.

Qua verbruik blijf ik nu met sportief rijden tussen de 1 op 16/17, voorheen de grootste moeite om een op 16 te halen.
Als ik naar mijn werk rijd is hij iets zuiniger, ik denk dat ik van de 18.4 naar de 18.9 ben gegaan.
Aangezien ik nu met handvat verwarming rijdt is dat toch netjes.

Alleen door het luchtfilter maakt de motor zo'n machtig geluid en trekt hij zo lekker door dat ik nu wel vaker de motor doortrek. Hij is ook luider geworden door dit luchtfilter als ik naar mijn uitlaat geluid luister

Alleen als je onderbouwing is om het te doen zodat de motor zuiniger is, moet je het niet doen. Je moet wel heel veel rijden wil je dat terugkrijgen. Ik wel dat je met een power commander nog efficiënter kan zijn, maar dat ben je sowieso als je een motor goed laat afstellen
 
Ik heb de gehele reutemeteut. Behalve catloze voorbocht en een power commander.
Ik merk dat over de gehele range er niet meer het twijfelachtige is en het traction control lampje nu bijna permanent aanstaat als je plank geeft.

Qua verbruik blijf ik nu met sportief rijden tussen de 1 op 16/17, voorheen de grootste moeite om een op 16 te halen.
Als ik naar mijn werk rijd is hij iets zuiniger, ik denk dat ik van de 18.4 naar de 18.9 ben gegaan.
Aangezien ik nu met handvat verwarming rijdt is dat toch netjes.

Alleen door het luchtfilter maakt de motor zo'n machtig geluid en trekt hij zo lekker door dat ik nu wel vaker de motor doortrek. Hij is ook luider geworden door dit luchtfilter als ik naar mijn uitlaat geluid luister

Alleen als je onderbouwing is om het te doen zodat de motor zuiniger is, moet je het niet doen. Je moet wel heel veel rijden wil je dat terugkrijgen. Ik wel dat je met een power commander nog efficiënter kan zijn, maar dat ben je sowieso als je een motor goed laat afstellen

Bedankt voor de info! Ik zou hem dan ook niet monteren om zuiniger te gaan rijden. Maar als het verbruik erdoor significant hoger is dan zou dat voor mij toch wel een reden zijn om het niet te doen. Ik rij namelijk zo 30K km per jaar. Tel maar uit dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan