• Beste Bezoeker, de mailproblemen zijn opgelost.

KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

7 mei 2017
112
19
26
Ik lees hier al een tijdje mee en aangezien ik nu hier wat meer "bij hoor" zal ik mij even voorstellen :)

Na 7 jaar met veel plezier op de Blackbird gereden te hebben werd dat door persoonlijke ongemakken steeds moeilijker.
Uiteindelijk heb ik toen de motor hierom ook weg moeten doen.

Ondertussen zijn de ongemakken weer meer behapbaar en heb ik vorige week zaterdag een KTM 1290 Super Adventure S gekocht.
Een 2018 met net aan 4000Km op de teller


Helaas door het fantastische Nederlandse weer nog niet heel veel kilometers kunnen maar zelfs die paar die ik wel gemaakt heb hebben mij alweer blij gemaakt*O*

Dit is 'm geworden:

Bekijk bijlage 1348833
Gefeliciteerd! Goede keuze is het.
 

Gerar1

1290 SD GT ready to race
13 jul 2012
701
30
51
Noordbroek
Ik lees hier al een tijdje mee en aangezien ik nu hier wat meer "bij hoor" zal ik mij even voorstellen :)

Na 7 jaar met veel plezier op de Blackbird gereden te hebben werd dat door persoonlijke ongemakken steeds moeilijker.
Uiteindelijk heb ik toen de motor hierom ook weg moeten doen.

Ondertussen zijn de ongemakken weer meer behapbaar en heb ik vorige week zaterdag een KTM 1290 Super Adventure S gekocht.
Een 2018 met net aan 4000Km op de teller


Helaas door het fantastische Nederlandse weer nog niet heel veel kilometers kunnen maar zelfs die paar die ik wel gemaakt heb hebben mij alweer blij gemaakt*O*

Dit is 'm geworden:

Bekijk bijlage 1348833

Gefeliciteerd. Krijg je geen spijt van.
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Tijdje terug had ik gezegd dat ik het hele rottweiler performance geneuzel had aangeschaft plus de Cyclops verlichting.

Vandaag heb ik alles er op gezet. Qua sleutelen viel het mij erg mee, het was voornamelijk de handelingen die het tijd intensief maakte. Ik ben er uiteindelijk van half 1 tot een uur of 5 half 6 mee bezig geweest.

Top tip voor mensen die ook zo'n luchtfilter willen doen rij je tank leeg, scheelt je tillen.

Cyclops verlichting is waanzinnig. Ik zie nu alle verkeersborden en alles wordt verlicht. Ik heb er helaas nog geen foto van kunnen maken.

Het hele rottweiler geneuzel heeft de hele driveability verbeterd. Het rare twijfelachtige wat je laag in de toeren had is verdwenen, hij pakt in een keer hard door. En door het luchtfilter systeem heb je ook opeens een super geluid zoals een echte v twin hoort te klinken
IMG_20190121_190614.jpg
 
7 mei 2017
112
19
26
Tijdje terug had ik gezegd dat ik het hele rottweiler performance geneuzel had aangeschaft plus de Cyclops verlichting.

Vandaag heb ik alles er op gezet. Qua sleutelen viel het mij erg mee, het was voornamelijk de handelingen die het tijd intensief maakte. Ik ben er uiteindelijk van half 1 tot een uur of 5 half 6 mee bezig geweest.

Top tip voor mensen die ook zo'n luchtfilter willen doen rij je tank leeg, scheelt je tillen.

Cyclops verlichting is waanzinnig. Ik zie nu alle verkeersborden en alles wordt verlicht. Ik heb er helaas nog geen foto van kunnen maken.

Het hele rottweiler geneuzel heeft de hele driveability verbeterd. Het rare twijfelachtige wat je laag in de toeren had is verdwenen, hij pakt in een keer hard door. En door het luchtfilter systeem heb je ook opeens een super geluid zoals een echte v twin hoort te klinken
Bekijk bijlage 1349485
Wat ziet dat er toch zalig uit die rottweiler filter erop. Ben ook aan het sparen. 🤭
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Wat ziet dat er toch zalig uit die rottweiler filter erop. Ben ook aan het sparen. 🤭
Als je er voor aan het kijken bent raad ik wel aan om de versie met de fuel dongles te kopen, en de sas removal. Aangezien het luchtfilter van rottweiler geen aansluiting meer heeft op het luchtfilter voor het sas systeem.
Als je dan nog het sas systeem wilt behouden moet je een eigen luchtfiltertje fabriceren.

Het voelt wel goed om te zien hoe veel dingen je er van af kan halen die er niet meer terug op hoeven.
 
Likes: Niels_KTM
7 mei 2017
112
19
26
Als je er voor aan het kijken bent raad ik wel aan om de versie met de fuel dongles te kopen, en de sas removal. Aangezien het luchtfilter van rottweiler geen aansluiting meer heeft op het luchtfilter voor het sas systeem.
Als je dan nog het sas systeem wilt behouden moet je een eigen luchtfiltertje fabriceren.

Het voelt wel goed om te zien hoe veel dingen je er van af kan halen die er niet meer terug op hoeven.
Als ik zover ben gaat inderdaad alles eraf: SAS, cannister, O2 sensoren en wellicht ook catloze uitlaatbochten erop.
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Als ik zover ben gaat inderdaad alles eraf: SAS, cannister, O2 sensoren en wellicht ook catloze uitlaatbochten erop.
Ik weet niet of je al een andere einddemper hebt, maar ik zou gaan voor een powercommander en een map van rottweiler ofzo. Of nog beter hem op de bank zetten en iemand die er verstand van heeft hem laten aanpassen.
Qua performance gaan voorbochten je nagenoeg geen verschil geven, behalve die van remus aangezien die wel een grotere diameter hebben. Helaas passen die niet onder de meeste skidplates.

Plus het voordeel van de powercommander is, dat je een nog soepelere motor krijgt, mits iemand met kennis hem mapt uiteraard.
 
7 mei 2017
112
19
26
Ik weet niet of je al een andere einddemper hebt, maar ik zou gaan voor een powercommander en een map van rottweiler ofzo. Of nog beter hem op de bank zetten en iemand die er verstand van heeft hem laten aanpassen.
Qua performance gaan voorbochten je nagenoeg geen verschil geven, behalve die van remus aangezien die wel een grotere diameter hebben. Helaas passen die niet onder de meeste skidplates.

Plus het voordeel van de powercommander is, dat je een nog soepelere motor krijgt, mits iemand met kennis hem mapt uiteraard.
Heb er nu een akrapovic op zitten. Voordeel van de bochten vervangen is dat de catalysator dan eruit is. Waardoor de hitte minder is en er een vrijere doorgang is. Voor nu het plan om de fuel dongles van rottweiler eerst te gebruiken en later eventueel een PCV erbij te plaatsen. Dat kan heel makkelijk namelijk.
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Heb er nu een akrapovic op zitten. Voordeel van de bochten vervangen is dat de catalysator dan eruit is. Waardoor de hitte minder is en er een vrijere doorgang is. Voor nu het plan om de fuel dongles van rottweiler eerst te gebruiken en later eventueel een PCV erbij te plaatsen. Dat kan heel makkelijk namelijk.
Qua doorstroming ga je er nagenoeg niks van merken, temperatuur wel, maar dat komt doordat de katalysator een exothermische reactie is.
Men zegt dat het filter, fuel dongles al zo'n groot verschil maken dat ze de catloze uitlaat achterwege laten.
Maar voor iedereen is een acceptable warmte natuurlijk anders.

Moet wel zeggen dat alleen al het inlaat geluid het waard is om dat luchtfilter kit te kopen:9~
 
Likes: Niels_KTM
10 jul 2018
21
14
30
Amsterdam
Een paar weken terug had ik bij mijn garage de vraag uitgezet of ze voor me op zoek konden gaan naar een mooie tweedehandse KTM 1050, onder andere naar aanleiding van de positieve reacties in op mijn vragen in dit topic. Vorige week werd ik dan gebeld met de uitnodiging eens langs te komen, ze hadden wel wat moois staan werd me verteld. Zo gezegd, zo gedaan, en tot mijn grote verbazing was de fiets die me stond op te wachten noch een 1050, noch een tweedehands fiets maar een gloednieuwe, glimmende 1090! Door de aankomende introductie van de 790 wil KTM wanhopig van hun 1090 voorraad af, en dus kreeg ik naar goed Italiaans Oostenrijks gebruik een "offer you can't refuse". Aangezien de 1090 sowieso altijd al mijn voorkeur had, maar ik vooral vanwege budget naar de 1050 zat te kijken, hoefde ik niet lang na te denken om het aanbod te accepteren. De MT-07 is verkocht en over een paar weken, als de pekel van de weg af is, zal ik de 1090 ophalen. Ik laat er ook meteen topkoffer op monteren zoals @Mapster die heeft en ben ik helemaal klaar voor het aankomend seizoen. Can't wait!

IMG_20190119_133744.jpg
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Een paar weken terug had ik bij mijn garage de vraag uitgezet of ze voor me op zoek konden gaan naar een mooie tweedehandse KTM 1050, onder andere naar aanleiding van de positieve reacties in op mijn vragen in dit topic. Vorige week werd ik dan gebeld met de uitnodiging eens langs te komen, ze hadden wel wat moois staan werd me verteld. Zo gezegd, zo gedaan, en tot mijn grote verbazing was de fiets die me stond op te wachten noch een 1050, noch een tweedehands fiets maar een gloednieuwe, glimmende 1090! Door de aankomende introductie van de 790 wil KTM wanhopig van hun 1090 voorraad af, en dus kreeg ik naar goed Italiaans Oostenrijks gebruik een "offer you can't refuse". Aangezien de 1090 sowieso altijd al mijn voorkeur had, maar ik vooral vanwege budget naar de 1050 zat te kijken, hoefde ik niet lang na te denken om het aanbod te accepteren. De MT-07 is verkocht en over een paar weken, als de pekel van de weg af is, zal ik de 1090 ophalen. Ik laat er ook meteen topkoffer op monteren zoals @Mapster die heeft en ben ik helemaal klaar voor het aankomend seizoen. Can't wait!

Bekijk bijlage 1350351
Gefeliciteerd! Daar ga je zeker geen spijt van hebben
 
Likes: MikeOscar

Mapster

Die hard MF'er
2 jul 2007
620
1
52
Zaltbommel
Een paar weken terug had ik bij mijn garage de vraag uitgezet of ze voor me op zoek konden gaan naar een mooie tweedehandse KTM 1050, onder andere naar aanleiding van de positieve reacties in op mijn vragen in dit topic. Vorige week werd ik dan gebeld met de uitnodiging eens langs te komen, ze hadden wel wat moois staan werd me verteld. Zo gezegd, zo gedaan, en tot mijn grote verbazing was de fiets die me stond op te wachten noch een 1050, noch een tweedehands fiets maar een gloednieuwe, glimmende 1090! Door de aankomende introductie van de 790 wil KTM wanhopig van hun 1090 voorraad af, en dus kreeg ik naar goed Italiaans Oostenrijks gebruik een "offer you can't refuse". Aangezien de 1090 sowieso altijd al mijn voorkeur had, maar ik vooral vanwege budget naar de 1050 zat te kijken, hoefde ik niet lang na te denken om het aanbod te accepteren. De MT-07 is verkocht en over een paar weken, als de pekel van de weg af is, zal ik de 1090 ophalen. Ik laat er ook meteen topkoffer op monteren zoals @Mapster die heeft en ben ik helemaal klaar voor het aankomend seizoen. Can't wait!

Bekijk bijlage 1350351
Mooi hoor, veel plezier ermee!
 

Mapster

Die hard MF'er
2 jul 2007
620
1
52
Zaltbommel
hier een 1050 alroad rijder
de 1050 is er voor gemaakt hoor
alleen niet met het vermogen en de gadges van de grotere modellen
vermogen heb je niet nodig, 100pk is genoeg
vering is helaas niet te verstellen, behalve rebound en veervoorspanning achter
verder is er geinvesteerd in valbeugels skitplate en een setje r wielen 21/18"
die wielen vind ik lekerder rijden op alroad paden
verder zijn er grotere voetpendalen op gekomen en ergozadel voor comfort

ps'was nog wat vergeten
ofroad mode en de dongle om de inschakelingen van de abs en tractiecontrol te onthouden
Ik zit ook te denken aan een extra setje spaakwielen voor eventuele offroad uitstapjes. Mag ik vragen welke wielen jij hebt, en of alles 1:1 past en alle electronica gewoon werkt?
 

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een touratech scherm, hij past op een 1190 en zover ik weet ook op een 1290. Het is een iets groter scherm dan die van een 1190 R.
Ik had gehoopt dat het wat minder turbulentie zou geven, maar voor mij werkt deze helaas niet.

Ik wilde hem terugsteren, maar touratech nederland is zo dramatisch met antwoorden dat ik het gewoonweg heb opgegeven.
 

motorduiveltje

KTM 1090 Adventure
31 jan 2009
3.859
29
Amstelveen
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een touratech scherm, hij past op een 1190 en zover ik weet ook op een 1290. Het is een iets groter scherm dan die van een 1190 R.
Ik had gehoopt dat het wat minder turbulentie zou geven, maar voor mij werkt deze helaas niet.

Ik wilde hem terugsteren, maar touratech nederland is zo dramatisch met antwoorden dat ik het gewoonweg heb opgegeven.
Heb je het al eens geprobeerd met een Puig opzetspoiler erop? Is voor mij een bijna perfecte combinatie qua bescherming, looks en nauwelijks turbulentie. 20180609_225444.jpg
 
Laatst bewerkt:

Twigsterify

Die hard MF'er
2 feb 2012
461
33
24
Heb je het al eens geprobeerd met een Puig opzetspoiler erop? Is voor mij een bijna perfecte combinatie qua bescherming, looks en nauwelijks turbulentie. Bekijk bijlage 1351264
Heb ik niet geprobeerd, vond het ruitje was achteraf ook niet zo mijn ding qua model, ben er achter gekomen dat ik juist een korter ruitje moet dan het R ruitje.
Alleen toen ik de tomtom mount heb gemonteerd heb ik het schijnbaar voor elkaar gekregen dat deze precies de turbulentie die ik vervelend vind tegenhoud.

Toch nog een goed einde
 
19 sep 2006
3.624
20
31
Groningen
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een touratech scherm, hij past op een 1190 en zover ik weet ook op een 1290. Het is een iets groter scherm dan die van een 1190 R.
Ik had gehoopt dat het wat minder turbulentie zou geven, maar voor mij werkt deze helaas niet.

Ik wilde hem terugsteren, maar touratech nederland is zo dramatisch met antwoorden dat ik het gewoonweg heb opgegeven.
Touratech belgie begrijpt het anders ook niet echt. Heb pas valbeugels bij hen besteld had bijna 3 weken geduurt voor ik een bevestiging kreeg toen hebben ze de beugels naar een ander verzonden toen ik er achteraan ging moest ik terug gebeld worden door het kantoor ook dat duurde erg lang in dagen maar al met al zijn ze toch gekomen.. IMG-20190125-WA0010.jpg
 
7 mei 2017
112
19
26
Touratech belgie begrijpt het anders ook niet echt. Heb pas valbeugels bij hen besteld had bijna 3 weken geduurt voor ik een bevestiging kreeg toen hebben ze de beugels naar een ander verzonden toen ik er achteraan ging moest ik terug gebeld worden door het kantoor ook dat duurde erg lang in dagen maar al met al zijn ze toch gekomen.. Bekijk bijlage 1351395
Heb ook dezelfde ervaring met touratech. Bij Mn KTM een touratech topkoffer besteld. Die was er een maand na de levering van de motor pas.