KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Hallo Allen,

Ik heb momenteel serieuze interesse om een 1050 aan te schaffen voor dit aankomende seizoen. Naar aanleiding daarvan heb ik een aantal vragen waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen.

Allereerst de standaardvraag: Zijn er specifieke aandachtspunten waar je op moet letten bij het aanschaffen van deze fiets. Per definitie zal het geen oude fiets zijn die ik koop, dus ik verwacht niet dat er veel mee mis is, maar ik zou graag weten of en wat de zwakke plekken zijn.
Ten tweede, op de KTM website zie ik dat er elk 15000km (groot?) onderhoud moet worden gepleegd. Niet geheel toevallig staan er dan ook veel fietsen te koop met ~14k km en ~28-29k km, dus vlak voordat dat onderhoud moet worden uitgevoerd. KTM rekent hiervoor 105 minuten en 141 minuten voor de 15k en 30k beurt (https://www.ktm.com/globalassets/se...18-september/ktm_servicezeiten_2018_09_en.pdf). Wat zijn de kosten waar ik hierbij rekening moet houden, komt dat in de buurt van de 700 euro die eerder in dit topic is bediscussieerd?
Als laatste, een van de doelen die ik heb met deze fiets is om de onverharde wegen in de Alpen te gaan brerijden. Jaffereau, Sommeiller, LGKS, Parpaillon, dat soort werk. Heeft iemand ervaring met dat soort wegen op de 1050 (of de gewone, non R reversie van de 1090)? Is dit goed te doen of ben ik dan te ambiteus met deze fiets?
 
Hallo Allen,

Ik heb momenteel serieuze interesse om een 1050 aan te schaffen voor dit aankomende seizoen. Naar aanleiding daarvan heb ik een aantal vragen waar ik hoop dat jullie me mee kunnen helpen.

Allereerst de standaardvraag: Zijn er specifieke aandachtspunten waar je op moet letten bij het aanschaffen van deze fiets. Per definitie zal het geen oude fiets zijn die ik koop, dus ik verwacht niet dat er veel mee mis is, maar ik zou graag weten of en wat de zwakke plekken zijn.
Ten tweede, op de KTM website zie ik dat er elk 15000km (groot?) onderhoud moet worden gepleegd. Niet geheel toevallig staan er dan ook veel fietsen te koop met ~14k km en ~28-29k km, dus vlak voordat dat onderhoud moet worden uitgevoerd. KTM rekent hiervoor 105 minuten en 141 minuten voor de 15k en 30k beurt (https://www.ktm.com/globalassets/se...18-september/ktm_servicezeiten_2018_09_en.pdf). Wat zijn de kosten waar ik hierbij rekening moet houden, komt dat in de buurt van de 700 euro die eerder in dit topic is bediscussieerd?
Als laatste, een van de doelen die ik heb met deze fiets is om de onverharde wegen in de Alpen te gaan brerijden. Jaffereau, Sommeiller, LGKS, Parpaillon, dat soort werk. Heeft iemand ervaring met dat soort wegen op de 1050 (of de gewone, non R reversie van de 1090)? Is dit goed te doen of ben ik dan te ambiteus met deze fiets?

Beste MikeOscar,

Ik weet eigenlijk alleen maar wat van de 1190. Waar de 1190 bekend om staan is het feit dat ze nogal heet worden, als in de motor wordt erg heet en jij dus uiteindelijk ook. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, in de winter is het juist zelfs fijn. Alles wat ik hier onder schrijf is mijn ervaring met een 1190,

Met premium motorfietsen waar BMW onder valt en nu ook KTM kom je niet echt onder de 600/700 euro uit met onderhoudsbeurten, als je het natuurlijk bij de erkende dealer doet.

Toevallig heb ik vorige zomer de onverharde routes in de alpen gereden samen met mijn broer die een 800 gs heeft. Ik vond ze allemaal te doen jaffereau was wel pittig omdat de boel daar last heeft gehad van een land slide en ze het letterlijk alleen begaanbaar hadden gemaakt voor het onderhoud aan de skiliften. Nu heb ik motocross ervaring dus speel ik een beetje vals. Mijn broer heeft dat niet en vond het met de gs prima te doen, ware het niet dat de KTM wel veel meer uitnodigt om het tempo hoger te leggen.

De pluspunten met betrekking tot off road rijden en het normale rijden.
- Het motorblok, zeker de 1190 met zijn 150 pk. Je gebruikt het niet vaak, maar je kan er een gemiddelde supersport toch raar in zijn spiegel laten kijken wanneer jij niet uit zijn spiegel verdwijnt​
- De versnellings bak. Ik denk dat dit de fijnste bak is waarmee ik ooit gereden heb, zeker met behulp van de slipperclutch is het echt een feest. Zelfs clutchless schakelen gaat super soepel.​
- Het rijplezier Ik vergelijk de 1190 altijd met het sportievere broertje van de gs 1200. Ik heb op ze allebei gereden en de KTM wilt toch veel meer het sportieve rijden, het hoeft niet maar je merkt gewoon aan alles dat hij er zeker voor gemaakt is.​
- De ergonomie, dit merk je zeker met off road rijden, de eerste keer als je staat met het rijden merk je gewoon dat ze niet hebben gelogen hebben toen ze hem adventure noemde je voelt je gewoon in een keer vertrouwd.​
- De vreemde eend in de bijt, overal waar ik kom moeten mensen toch 2 keer kijken (het helpt ook dat ik zo'n beetje alles van touratech er op heb zitten) Maar als je het R model naast een gs zet is iedereen toch benieuwd naar wat voor motor het is.​
- Last but not least, de elektronische goodies, ABS die zelfs in de bochten werkt, traction control die er voor zorgt dat je geen lowsiders kan maken, helaas kan je er ook geen wheelies meer door.​

De grootste nadelen met betrekking tot off road rijden met een KTM vind ik
- De hoogte, de KTM is erg hoog ik ben zelf 1.84 en als je wat vaker je voeten op de grond moet zetten met offroad rijden. Zal je er toch een keer achter komen dat de motor erg hoog is​
- Het niet hard genoeg afremmen op de motor. Als ik achter mijn broer aanreed kon hij heel gecontroleerd de heuvel af zonder ook maar een keer aan zijn rem te zitten, ik moest constant bij remmen om niet met 60 de berg af te gaan.​
- De offroad modus, hoe fijn het is dat de gasrespons wat liever is en je maar 100pk overhoudt. Het 200% wielspin is soms niet genoeg om normaal de heuvel op te komen. Het is een beetje een hit en een miss, het werkt super zeker als je wat minder ervaren bent, maar het behoudt je ook van fouten waarvan je kan leren.​
Als je meer offroad wilt rijden zou ik je wel aanraden om er een te nemen met spaak velgen in plaats van gegoten. Spaak velgen kunnen veel meer abuse hebben als het om offroad rijden gaat. Nou is zover ik weet de kans niet heel erg groot dat gegoten velgen stuk gaan, maar ze zitten met een reden niet onde R modellen.
En investeer in een skidplate en een allroad cursus als je nog niet zoveel ervaring hebt. Mountainbiken helpt ook heel erg goed om meer feeling te krijgen

Het enige wat ik zelf echt niet te pruimen vind van KTM zijn de originele aluminium koffers, deze zijn asymmetrisch en vind ik er daardoor niet uitzien.

 
Ik weet niet welk model jij hebt maar bij mijn 1190 en die van mijn een kennis van mij; zit er een inkeping in het achterframe waar precies het tandwiel door zou moeten passen.

Bij mijn kennis zat het tandwiel zo vast dat we het niet voor elkaar kregen en aangezien hij nog minder geduld heeft dan ik. Had hij er maar een stukje afgehaald met de Dremel voor meer beweeg ruimte.

Ik had geen zin in dat gehannes, dus maar laten doen. Ik kreeg toch 15 procent korting op onderdelen omdat het winter is.

Ah zo. Ja dat ga ik dan wel zien haha en als het niet lukt kan ik altijd nog hulp inroepen.
Ik heb de 1290 SAS 2018 weet niet of het daarbij ook het geval is.
 
Beste MikeOscar,

Ik weet eigenlijk alleen maar wat van de 1190. Waar de 1190 bekend om staan is het feit dat ze nogal heet worden, als in de motor wordt erg heet en jij dus uiteindelijk ook. Ik heb het zelf nooit erg gevonden, in de winter is het juist zelfs fijn. Alles wat ik hier onder schrijf is mijn ervaring met een 1190,

Met premium motorfietsen waar BMW onder valt en nu ook KTM kom je niet echt onder de 600/700 euro uit met onderhoudsbeurten, als je het natuurlijk bij de erkende dealer doet.

Toevallig heb ik vorige zomer de onverharde routes in de alpen gereden samen met mijn broer die een 800 gs heeft. Ik vond ze allemaal te doen jaffereau was wel pittig omdat de boel daar last heeft gehad van een land slide en ze het letterlijk alleen begaanbaar hadden gemaakt voor het onderhoud aan de skiliften. Nu heb ik motocross ervaring dus speel ik een beetje vals. Mijn broer heeft dat niet en vond het met de gs prima te doen, ware het niet dat de KTM wel veel meer uitnodigt om het tempo hoger te leggen.

De pluspunten met betrekking tot off road rijden en het normale rijden.
- Het motorblok, zeker de 1190 met zijn 150 pk. Je gebruikt het niet vaak, maar je kan er een gemiddelde supersport toch raar in zijn spiegel laten kijken wanneer jij niet uit zijn spiegel verdwijnt​
- De versnellings bak. Ik denk dat dit de fijnste bak is waarmee ik ooit gereden heb, zeker met behulp van de slipperclutch is het echt een feest. Zelfs clutchless schakelen gaat super soepel.​
- Het rijplezier Ik vergelijk de 1190 altijd met het sportievere broertje van de gs 1200. Ik heb op ze allebei gereden en de KTM wilt toch veel meer het sportieve rijden, het hoeft niet maar je merkt gewoon aan alles dat hij er zeker voor gemaakt is.​
- De ergonomie, dit merk je zeker met off road rijden, de eerste keer als je staat met het rijden merk je gewoon dat ze niet hebben gelogen hebben toen ze hem adventure noemde je voelt je gewoon in een keer vertrouwd.​
- De vreemde eend in de bijt, overal waar ik kom moeten mensen toch 2 keer kijken (het helpt ook dat ik zo'n beetje alles van touratech er op heb zitten) Maar als je het R model naast een gs zet is iedereen toch benieuwd naar wat voor motor het is.​
- Last but not least, de elektronische goodies, ABS die zelfs in de bochten werkt, traction control die er voor zorgt dat je geen lowsiders kan maken, helaas kan je er ook geen wheelies meer door.​

De grootste nadelen met betrekking tot off road rijden met een KTM vind ik
- De hoogte, de KTM is erg hoog ik ben zelf 1.84 en als je wat vaker je voeten op de grond moet zetten met offroad rijden. Zal je er toch een keer achter komen dat de motor erg hoog is​
- Het niet hard genoeg afremmen op de motor. Als ik achter mijn broer aanreed kon hij heel gecontroleerd de heuvel af zonder ook maar een keer aan zijn rem te zitten, ik moest constant bij remmen om niet met 60 de berg af te gaan.​
- De offroad modus, hoe fijn het is dat de gasrespons wat liever is en je maar 100pk overhoudt. Het 200% wielspin is soms niet genoeg om normaal de heuvel op te komen. Het is een beetje een hit en een miss, het werkt super zeker als je wat minder ervaren bent, maar het behoudt je ook van fouten waarvan je kan leren.​
Als je meer offroad wilt rijden zou ik je wel aanraden om er een te nemen met spaak velgen in plaats van gegoten. Spaak velgen kunnen veel meer abuse hebben als het om offroad rijden gaat. Nou is zover ik weet de kans niet heel erg groot dat gegoten velgen stuk gaan, maar ze zitten met een reden niet onde R modellen.
En investeer in een skidplate en een allroad cursus als je nog niet zoveel ervaring hebt. Mountainbiken helpt ook heel erg goed om meer feeling te krijgen

Het enige wat ik zelf echt niet te pruimen vind van KTM zijn de originele aluminium koffers, deze zijn asymmetrisch en vind ik er daardoor niet uitzien.

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Erg informatief over de 1190, waar ik ook met een schuin oog naar zit te kijken. De oudere 1190 modellen zijn te vinden voor dezelfde prijs als een 1050, maar dan heb je wel een 2 jaar oudere fiets met vaak ruim het dubbele aan kilometers op de teller. Ook vertelde mijn garage dat de modellen uit 2013 en 2014 vaak last hebben van falende elektronische vering, wat tot een dure reparatie zou leiden. Hoeveel hiervan klopt durf ik niet te zeggen, misschien weet jij daar meer van?

Het grootste voordeel van de 1190 zou het veel hogere vermogen zijn, 95 vs 150pk is geen insignificant verschil. Liefst zou ik ook meteen de R versie nemen (of de 1090R), maar helaas ligt dat toch buiten budget. Bochten ABS lijkt me ook wel fijn, dat heeft de 1050 dan weer niet, maar zie ik niet als een must have, in tegenstelling tot gewoon ABS.
Qua ergonomie verwacht ik dat beide fietsen vrijwel identiek zijn, goed om te horen dat dit prettig werkt voor off-road. Aangezien ik jouw lengte heb, zal ik dezelfde problemen hebben met de hoogte van de fiets, maar dit is een beetje inherrent in motorfietsen van dit type. Ik merkte dit ook toen ik even ging proefzitten op de 1050, ik kon mijn comfortabel op de been leuenen, maar de voet krijg ik niet plat op de grond.
Mijn voornaamste bedenking tegen de 1050 is of deze wel geschikt genoeg is voor offroad werk. Zat filmpjes te vinden van 1090R's en 1190R's die naar de meest onherbergzame plekken gaan, maar vrijwel niets van de 1050. Aan de andere kant, het gaat mij voor off-road (zeker in het begin) niet om de snelheid, zolang ik er maar heelhuids kom.

Skidplate is sowieso een modificatie die ik onmiddelijk wil uitvoeren, alswel een topkoffer waar de helm in kan zodat de fiets wat praktischer wordt voor dagelijks gebruik. Daarna nog een allroad cursus zoals je noemt, aangezien ik inderdaad 0 offroad ervaring heb en ik acht jaar oud was toen ik voor het laatst op een mountain bike zat. Om die reden zal ik ook het liefst eentje kopen met valbeugels, want ik vermoed dat de fiets door de combinatie van onervarenheid en hoogte echt wel een keer omvalt.
 
hier een 1050 alroad rijder
de 1050 is er voor gemaakt hoor
alleen niet met het vermogen en de gadges van de grotere modellen
vermogen heb je niet nodig, 100pk is genoeg
vering is helaas niet te verstellen, behalve rebound en veervoorspanning achter
verder is er geinvesteerd in valbeugels skitplate en een setje r wielen 21/18"
die wielen vind ik lekerder rijden op alroad paden
verder zijn er grotere voetpendalen op gekomen en ergozadel voor comfort

ps'was nog wat vergeten
ofroad mode en de dongle om de inschakelingen van de abs en tractiecontrol te onthouden
 

Bijlagen

  • motor + extra wielen (2).jpg
    motor + extra wielen (2).jpg
    531,4 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitgebreide reactie. Erg informatief over de 1190, waar ik ook met een schuin oog naar zit te kijken. De oudere 1190 modellen zijn te vinden voor dezelfde prijs als een 1050, maar dan heb je wel een 2 jaar oudere fiets met vaak ruim het dubbele aan kilometers op de teller. Ook vertelde mijn garage dat de modellen uit 2013 en 2014 vaak last hebben van falende elektronische vering, wat tot een dure reparatie zou leiden. Hoeveel hiervan klopt durf ik niet te zeggen, misschien weet jij daar meer van?

Het grootste voordeel van de 1190 zou het veel hogere vermogen zijn, 95 vs 150pk is geen insignificant verschil. Liefst zou ik ook meteen de R versie nemen (of de 1090R), maar helaas ligt dat toch buiten budget. Bochten ABS lijkt me ook wel fijn, dat heeft de 1050 dan weer niet, maar zie ik niet als een must have, in tegenstelling tot gewoon ABS.
Qua ergonomie verwacht ik dat beide fietsen vrijwel identiek zijn, goed om te horen dat dit prettig werkt voor off-road. Aangezien ik jouw lengte heb, zal ik dezelfde problemen hebben met de hoogte van de fiets, maar dit is een beetje inherrent in motorfietsen van dit type. Ik merkte dit ook toen ik even ging proefzitten op de 1050, ik kon mijn comfortabel op de been leuenen, maar de voet krijg ik niet plat op de grond.
Mijn voornaamste bedenking tegen de 1050 is of deze wel geschikt genoeg is voor offroad werk. Zat filmpjes te vinden van 1090R's en 1190R's die naar de meest onherbergzame plekken gaan, maar vrijwel niets van de 1050. Aan de andere kant, het gaat mij voor off-road (zeker in het begin) niet om de snelheid, zolang ik er maar heelhuids kom.

Skidplate is sowieso een modificatie die ik onmiddelijk wil uitvoeren, alswel een topkoffer waar de helm in kan zodat de fiets wat praktischer wordt voor dagelijks gebruik. Daarna nog een allroad cursus zoals je noemt, aangezien ik inderdaad 0 offroad ervaring heb en ik acht jaar oud was toen ik voor het laatst op een mountain bike zat. Om die reden zal ik ook het liefst eentje kopen met valbeugels, want ik vermoed dat de fiets door de combinatie van onervarenheid en hoogte echt wel een keer omvalt.

Ik denk dat de 1050 een beetje tussen wal en schip viel en daarom ook uit de range is gehaald, aangezien een 1190 toendertijd 2000 euro duurder was, maar wel met standaard meer opties, en meer vermogen waar je eerlijk gezegd toch stiekem de ktm koopt, ipv een bmw of africa twin.
Helaas weet ik niks af van de niet R versie van de 1190, maar ik kan best snappen dat de eerste modellen moeite hadden met het elektronische systeem het was hun eerste keer ermee. Maar het lijkt mij dat als je er nu een koopt dat alle problemen zijn verholpen onder de garantie toendertijd.

Ik heb zelf voor de R versie gekozen omdat ik wist dat ik ermee offroad ging rijden, en ik hem in het wit 2x zo mooi vond en ik helemaal niks heb met elektrisch instelbare veren hij staat nooit zoals ik zelf wil.
Qua prijs ben ik het helemaal met je eens, ik kon voor 2000 euro meer een gloednieuwe 1090 R kopen en dan was die van mijn nog wel een hele nette prijs.

Met 95pk ga je ook overal komen en heb je nog over, de enige plek waar mijn broer vermogen mistte met zijn 800 was: heuvel op in de alpen tegenover een 1200gs en een zooitje porsches die als een slak door de bochten gingen maar hem opentrokken rechtdoor.

Ik heb zelf de valbeugels van touratech, doordat de vorige eigenaar ze al had gekozen en bevallen mij tot nu toe zeer goed net zoals de standaard ktm skidplate.
 
Laatst bewerkt:
hier een 1050 alroad rijder
de 1050 is er voor gemaakt hoor
alleen niet met het vermogen en de gadges van de grotere modellen
vermogen heb je niet nodig, 100pk is genoeg
vering is helaas niet te verstellen, behalve rebound en veervoorspanning achter
verder is er geinvesteerd in valbeugels skitplate en een setje r wielen 21/18"
die wielen vind ik lekerder rijden op alroad paden
verder zijn er grotere voetpendalen op gekomen en ergozadel voor comfort

Zie ik daar nou een rally sticker op de je ruitje? ben toch wel benieuwd aan welke jij hebt meegedaan. Ik zit er naar te kijken aangezien om het eerst te doen met mijn 1190, voordat ik mijn wrf ga ombouwen
 
Laatst bewerkt:
je hebt nu ook de 1050 versie als 1090 te koop
die verkopen ook niet:N

kijkeens bij endurofun naar de ritten voor de 160+kg motoren
of de alroad cursusen
vorrig jaar de lenterit gedaan en de trans sardinie tour:]
 
Er zijn er toch al een paar hier op dit topic die ook vertrokken van het idee : 95 Pk is genoeg... om dan na vrij korte tijd hun 1050 weer van de hand te doen.

Mijn Franse dealer heeft dezelfde ervaring : nogal wat teleurgestelde 1050-kopers en meestal tevreden 1090-kopers, die bewust niét voor de 1290 gaan...

Ik zou toch nog maar eens nadenken als ik jou was : voor échte offroad-avonturen is ook de 1050 te zwaar... en ben je dus m.i. beter af met de 1090 voor de extra-power op de weg.
 
Ik mag hier nier vloeken misschien... maar waarom niet gewoon een 660 tenere ? Leuke fiets voor offroad en om van A naar B te komen lukt ook nog aardig.
 
Ik denk ook dat het ligt aan je verwachtingen, als je denk dat je net zoals een gemiddelde enduro of een ktm 690 oid rond kan banjeren moet je, je toch 2 keer achter je krabben.
Maar als je gewoon de normale zandpaden wilt afgaan en de militaire wegen zoals in de alpen dan gaat dat met een "zware adventure" gewoon hartstikke goed.

Maar ik zou ook kijken naar de nieuwe tenere 700 bijvoorbeeld, want laten we eerlijk zijn voor het dagelijks gebruik is 80 pk meer dan genoeg, we zijn de laatste tijd verwend door de adventure motoren met een 150pk motor er in.
 
Ik denk ook dat het ligt aan je verwachtingen, als je denk dat je net zoals een gemiddelde enduro of een ktm 690 oid rond kan banjeren moet je, je toch 2 keer achter je krabben.
Maar als je gewoon de normale zandpaden wilt afgaan en de militaire wegen zoals in de alpen dan gaat dat met een "zware adventure" gewoon hartstikke goed.

Maar ik zou ook kijken naar de nieuwe tenere 700 bijvoorbeeld, want laten we eerlijk zijn voor het dagelijks gebruik is 80 pk meer dan genoeg, we zijn de laatste tijd verwend door de adventure motoren met een 150pk motor er in.

Voor het ragwerk heeft KTM nu ook de KTM 690 enduro R in de line-up staan,
 
Ik denk ook dat het ligt aan je verwachtingen, als je denk dat je net zoals een gemiddelde enduro of een ktm 690 oid rond kan banjeren moet je, je toch 2 keer achter je krabben.
Maar als je gewoon de normale zandpaden wilt afgaan en de militaire wegen zoals in de alpen dan gaat dat met een "zware adventure" gewoon hartstikke goed.


Maar ik zou ook kijken naar de nieuwe tenere 700 bijvoorbeeld, want laten we eerlijk zijn voor het dagelijks gebruik is 80 pk meer dan genoeg, we zijn de laatste tijd verwend door de adventure motoren met een 150pk motor er in.
Precies dit, zelf heb ik absoluut geen ambitie om te gaan racen over de zandpaden of om door dikke modder te gaan banjeren. Zolang ik er maar kom als ik off-road rijd, vind ik het allang best. Uiteindelijk ben ik er toch vooral ook om van het uitzicht en omgeving te genieten.

De Tenere 700 is ongetwijfeld een prima motorfiets, maar wordt naar ik begrijp niet geleverd voor het najaar en heeft naar mijn smaak ook zijn uiterlijk niet mee. De KTM adventure reeks spreekt me juist wel aan qua uiterlijk, misschien juist wel omdat het een ietwat vreemde eend in het bijt is.
 
Precies dit, zelf heb ik absoluut geen ambitie om te gaan racen over de zandpaden of om door dikke modder te gaan banjeren. Zolang ik er maar kom als ik off-road rijd, vind ik het allang best. Uiteindelijk ben ik er toch vooral ook om van het uitzicht en omgeving te genieten.

De Tenere 700 is ongetwijfeld een prima motorfiets, maar wordt naar ik begrijp niet geleverd voor het najaar en heeft naar mijn smaak ook zijn uiterlijk niet mee. De KTM adventure reeks spreekt me juist wel aan qua uiterlijk, misschien juist wel omdat het een ietwat vreemde eend in het bijt is.

En zo is het... KTM en niks anders meer voor mij.
 
Hallo iedereen,

Ik heb een 1290 SAS op het oog. In de beschrijving zie ik geen quickshifter als optie staan. Ik vroeg me af of de quickshifter een software matige optie is of dat er nog een onderdeel verangen moet worden? En weet iemand wat dat gaat kosten?
 
Het is een puur softwarematige optie, die in een pakket zit.
Ik ken de prijs niet meer, maar ik dacht rond de € 600 voor het geheel .

En dat pakket bestaat uit:
HHC (Hill Hold Controll)
MSR (Motor Slip Regulation)
Quick Shifter

Is het zeker waard in mijn ogen. Dealer opbellen is ook verstandig want het kan zijn dat hij vergeten is om de optie te vermelden/ er niet bekend mee is.
 
En dat pakket bestaat uit:
HHC (Hill Hold Controll)
MSR (Motor Slip Regulation)
Quick Shifter

Is het zeker waard in mijn ogen. Dealer opbellen is ook verstandig want het kan zijn dat hij vergeten is om de optie te vermelden/ er niet bekend mee is.
Qs + kost 400 ruro
 
Ik lees hier al een tijdje mee en aangezien ik nu hier wat meer "bij hoor" zal ik mij even voorstellen :)

Na 7 jaar met veel plezier op de Blackbird gereden te hebben werd dat door persoonlijke ongemakken steeds moeilijker.
Uiteindelijk heb ik toen de motor hierom ook weg moeten doen.

Ondertussen zijn de ongemakken weer meer behapbaar en heb ik vorige week zaterdag een KTM 1290 Super Adventure S gekocht.
Een 2018 met net aan 4000Km op de teller
icon_e_biggrin.gif


Helaas door het fantastische Nederlandse weer nog niet heel veel kilometers kunnen maar zelfs die paar die ik wel gemaakt heb hebben mij alweer blij gemaakt*O*

Dit is 'm geworden:

KTM 2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan