krijg hem niet aan het lopen jawa 638 350cc twin

pelly

Rookie
7 aug 2014
14
0
uelsen
nieuwe krukas,zuigers, veren, pistonpen naald lagers, alle keerringen vernieuwd alle lagers in de bak
hallo allemaal ik snap er niets meer van hij wil niet lopen, heb zo,n hulpstart op het achterwiel zet hem in de 2de versnelling en dan gaat hij wel rond,kraan open op het contakt vol gas maar helemaal niks, geen slag, bougie,s er uit kurkdroog. carburateur uit elkaar maar die is brandschoon maar voor de zekerheid alles ff doorgeblazen.heb hem gevuld met benzine en dan met de luchtslang blazen werkt helemaal goed. (carburateur is nieuw)
sprak ik in Tubbergen een jawa rijder, heb ik ook gehad zegt ie, heb je de zuigers er verkeert om in zitten,direct de andere dag de cilinders er afgehaald en controleren of ik die fout heb gemaakt, dus niets fout gedaan staat duidelijk een pijl op en R en L. het slot van de zuigerveer mag niet door de spoelpoort of de uitlaatpoort lopen, dus je kunt het niet verkeerd in elkaar zetten. de zaak weer gemonteerd, ontstekings tijdstip nog een keer gecontroleerd 2,5mm voor het BDP klopt.
in de 2de versnelling contakt kraan open vol gas (niets) weer geen slag, bougie,s er uit kurkdroog, ja er zit genoeg peut in de tank, heb in mijn beleving alles gedaan wat maar kan maar lopen hooooo maar,zuigt geen benzine aan. wie o wie kan mij vertellen hoe dit mogelijk is en de oplossing aandragen, heb je een dikke pot bier verdiend.;(8)7:N
groeten pelly
 
Gasschuif met de schuine kant naar de luchtinlaat ? Misschien een rare vraag , maar heb dat mee gemaakt met een Suzuki T 500 de linker en rechter gasschuif waren omgewisseld. Maar zo`n jawa heeft maar een carburateur ? dus zal dat het wel niet zijn.
 
Beetje remmenreiniger in de inlaat en kijken of hij beetje wil pruttelen.(daarmee controleer je de ontsteking)
Ps jawa kan je het beste starten door niet te veel gas te geven, dan verzuipt hij, en start helemaal niet meer.
Kraan open, even vlotteren totdat de carb beetje vochtig wordt, BENZINE KRAAN DICHT!!!, 2 a 3x trappen, ontsteking aan en dan paar keer trappen en dan moet er wel iets gebeuren.
Ps je stationair schroef staat goed? 1 1/2 open oid
Aanlopen in de 2de versnelling wil ook wel eens helpen

Groet
Sebas
 
Heb je überhaupt een vonk?
Ik weet niet of deze zuigergestuurd is of membraan, maar gaat je membraan wel open?

Ik zie net zuigergestuurd.
Hou je hand eens achter op je carb en voel eens of die aanzuigt als een ander erf kickt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je überhaupt een vonk?
Ik weet niet of deze zuigergestuurd is of membraan, maar gaat je membraan wel open?
Zuigergestuurd. :)

Vlotterbakje is wel vol benzine?
Soms wil aftappen wel eens helpen als de vlotter blijft hangen.
Het is maar één schroefje om deze doorstroom te checken. :9
 
vonken waar je de krant bij kunt lezen,hand achter de carburateur hij zuigt niet compressie druk 7,5bar
ik woon in Duitsland Uelsen, stationair schroef staat goed, heeft alleen met stationair lopen te maken.
 
Zo'n Jawa heeft toch nog geen membraan neem ik aan, dus is het zuigergestuurd en dan moet je het kunnen zien als je de carburateur verwijdert en de zuigers zijn in bdp, dan kijk je door de inlaat onder de zuiger door. Lukt dat met een endoscoop of een spiegeltje?

Als de zuigers omhoog gaan krijg je vaccum in het carter en als ze boven zijn komt de inlaat vrij en zuigt hij het mengsel naar het carter. Gaan de zuigers weer naar beneden, dan wordt het mengsel via de spoelpoorten naar boven geblazen naar boven de zuigers. Als je niet de juiste zuigers hebt gaat dat niet goed werken.
 
Je kan ook via de bougiegaten wat remmenreiniger of benzine in de cilinders spuiten of gieten en dan proberen te starten.
Krukas wel in de juiste richting gedraaid tijdens het afstellen van de ontsteking.
Je zal de 1e niet zijn die hem op naontsteking afstelt ipv op voorontsteking
 
Terug
Bovenaan Onderaan