Kornfed's garage

Grappig hoe verschillend smaken zijn. Ik vindt al dat plastic heeeeeel lelijk maar het blok wat er onder zit echt geweldig. Heb een tijdje met een rfvc blok 500cc gereden met 45pk, op een lichte fiets is dat geweldig! En deze fiets zal wel aardig kuilen vreten denk?
 
sfeerplaatje
eFNCp7I.jpg
 
Mooie xl500, alleen jammer van die witte kappen. Bij off Road centrum Vaassen stond hele mooie totaal gerestaureerde met rode kappen met zwart nummergedeelte, erg fraai. ook een xl600l trouwens.
 
De kappen moet ik nog steeds een keer spuiten maar het komt er maar niet van. Ik heb ook nog een complete originele stickerset liggen.
Misschien toch maar eens een litertje lak bestellen.
Het frame is gepoedercoat en alle schroefjes, boutjes, ringetjes etc. zijn gegalvaniseerd.
Superding dus ;-)
 
Kan je er niet een importeren dan Roel?

Jawel hoor! Is ook zeker wel het plan om eens een keer wat hierheen te halen... maar importeren is wel makkelijker gezegd dan gedaan als je 2500KM (enkeltje...) verderop zit zeg maar..
 
Ziet er goed uit. Maar de vraag voor mij blijft: rijdt het ook lekker ? En voldoet het aan je eigen verwachtingen ?
 
Het rijdt zeker lekker Wim. Ik vind zo'n dikke een cilinder heerlijk stampen.
Het is natuurlijk geen racemonster maar je kunt er behoorlijk snel mee rijden en je kunt overal door. Ik mag graag op zijn tijd een stukje onverhard rijden.
De hoge comfortabele zit kan ik ook wel erg waarderen, met die caferacers was ik wel een beetje klaar v.w.b. het ongemak.
De elektrische start is toch wel erg prettig vergeleken met mijn XL500. De motor is ook nauwelijks zwaarder dan de 500. Weegt ongeveer 160 kg.
Niet dat de 500 er nu uit gaat hoor want dat blijft ook een geweldig ding.

Ieder zijn smaak Nop, ik houd wel van "aparte" dingen. Kan ook nog steeds niet tippen een mijn Helix _O-
 
Laatst bewerkt:
Ieder zijn smaak Nop, ik houd wel van "aparte" dingen. Kan ook nog steeds niet tippen een mijn Helix _O-
Gelukkig wel, anders zou het saai worden. Vind hem iig tig keer mooier dan de Helix. Maar de "gewone" XL en XR vind ik toch mooier.
 
Die gouden velgen! Heerlijk wat een nostalgie! :t

Met een beetje geluk nog een set gevonden want ze zijn schaars.
Ik had al een set gewone goudkleurige velgen gekocht maat deze originele tubeless wielen zijn toch wel erg gaaf.
Geldt ook voor de dubbele koplamp, daar is niet meer aan te komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan