Kornfed's garage

kornfed

MF veteraan
31 mei 2007
5.370
400
Helmond
Toch maar een algemeen topic aangemaakt omdat ik nogal eens wissel van motor als er weer eens iets af is (of niet _O- )
Hieronder wat foto's van wat ik zoal gefrot heb onder het motto: Het mag niet te veel kosten.
4GcdcK9.jpg

pfzNZ1B.jpg

Rqob6cF.jpg

JZcP6Mv.jpg


Nu nog mee bezig:
8w4p3HP.jpg


En deze mag nooit meer weg......zegt ie :Y
reyV3wm.jpg


En pas aangeschaft om ook wat leuks van te maken:
iKiyJa4.jpg

YNarw3K.jpg
 
Nice, het is een CD175 toch ?

CB175 heeft 2 carbs, en ik zie er maar 1 ?

Wel een hele leuke fiets, tijdje geleden stonden er in Belgie 3 te koop , waarvan 1 goed, 1 wat minder, en 1 voor onderdelen. Voor weinig... het kriebelde enorm, maar ik heb teveel projecten staan. *zucht*
( en over niet al te lang zal ik ook een eigen projecten topic maken :+ )
 
Het is een CD175 inderdaad.
twee cilinder met een carburateur. Ik zeg raarrrr.
Ding heeft ruim zes jaar bij de vorige eigenaar in huis gestaan met de bedoeling om er een caferacer van te maken.
Wegens te veel motoren (in de huiskamer, slaapkamer en keuken, echt waar) mocht deze weg.
Wat verse olie, benzine en accu en het ding startte na twee keer trappen :}

Er zitten velgen ik bedoel wielen en voorvork in van een Yamaha YDS5. Zijn een inch groter en hebben mooie dikke remtrommels dus die mogen blijven want ik hecht toch niet zo aan origineel.
Eerst wil ik het ding goed aan het lopen krijgen dus heb een revisiesetje voor de carburateur besteld en dan eens naar de rest kijken. Hij rijdt op snelheid al erg goed maar wil niet mooi stationair. Luchtfilter zat er ook niet op maar die heb ik zelf een gemaakt van de oude Kawa 305 luchtfilter. Dat werkt al goed.

Daarna eens kijken wat het gaat worden.
 
Ik vond die naven al erg groot voor een CB-tje. :Y

Nu ik zeker weet, dat ze van Yamaha zijn, volg ik natuurlijk ook. })

;)
 
Ik vond die naven al erg groot voor een CB-tje. :Y

Nu ik zeker weet, dat ze van Yamaha zijn, volg ik natuurlijk ook. })

;)

En nog van een tweetakt ook!
Vind het wel mooi staan. Het achterwiel zit er trouwens verkeerd om in omdat bij Yammie het tandwiel aan de andere kant zit. Werkt verder goed maar zit er een beetje raar uit.
Zal er wel eens een fototje van maken.
 
Vandaag de uitlaatjes van de Kawa gehaald en de binnenpijpen vastgelast.
Weg herrie.
Gaatjes boren in de buitenpijp uit het zicht:
3Mbiakq.jpg

Ier9xyQ.jpg

Dichtbakken en wat glad slijpen:
YkEg8Cn.jpg

DBo6Yee.jpg


Ik heb op de luchtfilters de rode extra schuimlaag terug geplaatst in de hoop dat ie dan iets minder lucht krijgt.
Het motortje loopt nu ook een stuk mooier maar nog iets te arm. Alleen bij flink door trekken houdt ie iets in.
Dus ik denk een maatje grotere sproeiers.
Maar verder is het heerlijk sturen op zo'n licht ding. :]
 
Laatst bewerkt:
Vanavond. Als het goed is komt vandaag het zadel terug van Hawk en dan is ie zo goed als af.
Beetje finetunen nog.
 
Onwijs leuk ding geworden, maar moet je achter de accu ook niet zo'n binnenspatbordje maken ?
Want zo word het wel echt heel snel vies, inc. de luchtfilters.

Misschien een binnenspatbord met van die koelsleuven erin, zoals je ook wel eens ziet op voorspatborden van cross-motoren, dan oogt het toch nog licht, stoer, en sportief, maar bovenal functioneel omdat de boel dan toch netjes blijft.

Zomaar een idee, verder heb ik geen kritiek :+
 
Handvatten zijn nieuwe voor besteld en het rempotje blijft.

Op de eerste foto zie je de groene XS750. Die had ook geen achterspatbord en de accu is nooit nat of vies geworden. De ervaring leert dat vooral je rug nat word. Het water komt niet tot aan de accu.
Ik vind de open look ook mooier maar mocht het nu wel problemen geven dan los ik die op natuurlijk.
 
Zeker dat het mooier is :Y

Vandaar ook mijn suggestie om het toch een soort van open te houden met van die (koel) sleuven, mocht het toch nodig zijn om er iets te maken :)

Het is natuurlijk ook maar net wanneer je met die motor gaat rijden, als je er alleen mee rijd als het goed weer en droog is, zal het inderdaad zo'n vaart niet lopen met de vuiligheid.

Zo heb ik ook een 'alleen mooi weer' motor, hoef je alleen af en toe een doekje over te halen voor het stof.
 
Wat ga je met de honda xl doen,ga je er zowiezo wat mee doen?
Ben zelf met een langlopend project bezig, lang vanwege te veel hobby,s en tijdgebrek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan